#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Mijn vorige (VTEC) is bij 42500 gecontroleerd (alleen de gewone kleppen) en weer dichtgeschroefd en bij 75k volledig en toen is er 1 uitlaatklep gesteld.
Dat was nog niet noodzakelijk maar als je toch bezig bent kan je het beter we meteen helemaal goed zetten.
 
Hi allemaal,

Na twee jaar op mijn ZX10R te rijden ga ik die omvormen naar circuit motor en moet er dus een tweede motor komen waarmee ik ga reizen/"touren op zondag".

Nu veel zoeken/denken kom ik toch weer uit op mijn eerste motor, de VFR750, of een VFR800 (i.v.m. budget t/m 2000). Toen ik mijn VFR750 net had was de SR ontploft (was de originele zonder koelvinnen toen nog en onder garantie vervangen). Zijn er SR/Kabelboom sets die de SR meer in de rijwind plaatsen voor betere koeling? Of is zoiets altijd eigen-fabriek werk? (Kan ik wel zelf fabrieken, maar als zoiets voor een redelijke prijs zo te koop is is het net wat fijner).

Bvd :)
 
Toch wel hoor, ik heb er zelf ook zo een gehad.[afbeelding]

En ik heb 'm nog ! Heb Taeke er wel eens mee 'achterna gezeten' met Johan's beroemde rit rond Zwolle *O*

full
 
Mijn VTEC 2005 heeft geen thermometer meer!
Noch äir, "noch koelwater, ook niet na de gebruikelijke een a anderhalve km :] voordat koelwater 35 graden aangeeft.

Iemand een panklare oplossing, of oet ik dit op VFROC forum droppen, of bij "techniek"?

Alvast bedankt!
 
Mogelijk een verweerd printje.
ik had een onstabiele lucht temperatuur en bij demontage na de crash bleken de schroefjes van de sensor achter op het dashboard os te zitten maar als het in zowel lucht als water zit dan verdenk ik dus de print.
In dat geval is er vaak een stukje van de geleiders van de printplaat afgebladerd en kan je dat oplossen door een een overbrugging te solderen.
In het ergste geval heb ik nog wel een dashboard in de aanbieding (met blauwe verlichting).
 
Hallo allen,

Even voorstellen: Wil uit Enschede, en al jaren actief hier op MF met een Ducati 888 Strada. Omdat ik nu over de 60 ben vond ik het tijd worden voor een tourmotor met een moderne inslag. De keuze is gevallen op een vtec bj 2005 met abs. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik de juiste tegenkwam, blauw met lichte kleur wielen. Ik heb hem al een aantal weken in huis maar ivm vakantie afgelopen weken gisteren voor het eerst een leuke tocht kunnen rijden...en hij rijdt heerlijk...iig een stuk comfortabeler dan de Ducati die ik overigens in mijn bezit hou. Aangezien ik niet gauw wissel van motoren, de 888 heb ik al 15jaar zal de VFR waarschijnlijk ook mijn laatste motor worden....en motorrijden doe ik al sinds 1973......

Kortom, ik hoop veel plezier mee te beleven....en een meerdaagse toertocht te maken.... :]

full
 
Hoi mannen,

vandaag een VFR 1200 aangeschaft. Foto's volgen later. Ook ik ben op MF al wat langer aanwezig en heb naast de VFR nog een Daytona 955i. De tigert heb ik ingeruild.

:W :W :W
 
Heren,

na heel wat omzwervingen, komt de vfr terug in de gedachten...
Als laatste een r1100S gehad, waar ik trouwens wel goed op zat, maar toch ingeruild omdat ik weinig km doe. Er staat nu een hornet waar de vrouw ook op kan, maar langere ritjes is hiermee toch minder. Ook omdat ik een klein beetje sukkel met de rug. Hornet is te rechtop voor mij. De bmw schakelde zeer stroef... rijden en sturen was prima.

Dus met een klein budget, kijk ik opnieuw naar een comfortable motor. Vroeger een rc24 gehad, een veel plezier aan beleefd...

Nu kijk ik opnieuw naar een vfr, met beperkt budget, maar welke?

rc36 of de 800 fi? geen vtec voor mij..
Welke hebben tandwielaandrijving?
zijn er verschillen in RC36?
Welke geniet jullie voorkeur?

thx
 
Hallo Fly boy,

Op de site van vfr owners club www.vfroc.nl krijg je ongetwijfeld een uitgebreid en snel antwoord op het forum. Op de frontpage staat ook een goed overzicht van de verschillen vd modellen.

Cardan hebben alleen de 1200cc modellen.
De rc36-1 en rc36-2 zijn technisch nagenoeg gelijk, uiteraard is de 2 wat verbeterd, maar de verschillen in uiterlijk zijn meer bepalend in de keuze blijkt in de praktijk.

De 800fi heeft als belangrijkste upgrade de injectie en de gecombineerde remmen.

De vtec daarbovenop optioneel ABS en het vtec systeem.
Door de jaren heen zijn de modellen steeds wat verder verfijnd.
 
bedoelde idd tandwielaandrijving van de nokkenas...

thx voor je input.

Ga eens kijken wat er te vinden is.. 750 of 800. liefst met al 1 koffer ( of givi plaat, heb een koffer liggen)

zijkoffers mag ook.
 
Hallo OMA,

Ik mag me sinds een paar maanden ook scharen onder de VFR (800fi uit 2000)rijders. Helaas nog geen meter mee gereden.

Motor zou start klaar moeten zijn, echter is er 1 ding dat ik graag vernieuwd had:
R_foglUnIMF_RVbfq_GScgl4EMw8_xY0zlQc7En5aMPNGUaQo1o478dYb2zdmE_i018-9Z-SuRArk0c-6L4FyDYJqSHEUFC8HAPR7WHHYgbfHvdlVOq3o1DSONZ74Igg4lVunVX3msGVKex2btxGc7RMD6BUWuSDVOsIDLkKT6iyIimDLxvR5Ok2SBENMDQZcg01pi2iUvugB9V8PdY4eANugsmgKf5R4gABOs2UPCiS_C_ydBdJ6hKeiw3ft6bgPVG3fonc2YuNaZrwoarBYNH_zG8xxT-tU5CdmgxAGwGIKHoH9VgPP9tEb9QsQVEr57EOzbzR0nN5TxCV4vo-nH9mPm1DMOX3_iM2LezB2A6q5s2roRJwLdNW1VGeGECGt-Wihu89KOMsVL4DRF3UqoLB7ycoBcVE64_11vaRKLQXlxly3pmYRKEfqDhmgwURSonq6yJglKJqXPSSApoMlsTzzvMxFn95_4xxfd5TmQnL_ACPnzbBefoY0DI8OXpYqvlYWEyYI5tRoW9N1r_ELtRvLSdSii3RrRAOycHl_H0lV977HEjbBh4DgkScaI0dUqdHECJabO5dR5usmLFU48YTb0ysPb4CWYGFLLm8Cg=w720-h959-no


De brandstofpomp is defect, dus deze is vervangen door de blauwe.
Bij het demonteren viel mij op in welke staat de slangen waren, dus gelijk nieuwe besteld.
Nu komt het: Partzilla heeft uit USA een slangetje zónder bocht gestuurd.
Nu ben ik op zoek naar met bocht: een motorzaak ( weet niet of het aardig is om de naam te noemen), helpt me erg bij deze zoektocht, alleen kreeg ik vandaag te horen dat het item pas 2e week van januari geleverd wordt.

Wie kent er nog adresjes?
Part nummer: 16712-MBG-010

Alvast bedankt,

Een ondertussen enigzins ongeduldige motorrijder
 
Terug
Bovenaan Onderaan