Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knippert het achterlicht (bovenste) lampjes ook mee als de motor loopt. Dan is de spanning iets hoger.
 
Knippert het achterlicht (bovenste) lampjes ook mee als de motor loopt. Dan is de spanning iets hoger.

Jep dan ook, het zijn alleen de eerste 3 led's van beide rijtjes, stekkers enz zien er goed uit.
kan het release eens vervangen, heb er denk ik nog wel een liggen
 
Vreemd; ergens moet er wat fout zitten. Het achterlicht hoort niet te knipperen. Was dit hiervoor ook het geval ?
 
Als je bij Suzuki zoekt op sv650s en dan bij de goedkoopste begint is hij de 2de.
De eerste is trouwens ook zwart en kost 2000euro

De link zag ik, dank aan mick85
Is het probleem al opgelost?

"Alleen bij flink gas geven ,rookt en stinkt hij echt enorm.

Gasklephuizen staan goed,kleppen zijn 4k terug gesteld en de bougies zijn toen ook vervangen

En ik heb het idee dat hij steeds bokkiger word onder de 4500 toeren" .
 
De link zag ik, dank aan mick85
Is het probleem al opgelost?

"Alleen bij flink gas geven ,rookt en stinkt hij echt enorm.

Gasklephuizen staan goed,kleppen zijn 4k terug gesteld en de bougies zijn toen ook vervangen

En ik heb het idee dat hij steeds bokkiger word onder de 4500 toeren" .
Ja,dat ontluchtingsding in het luchtfilter van de milieu eisen zat verstopt en het bokken kwam door de versleten kettingset.
Er zit nu een nieuwe kettingset op.
 
Ik las trouwens in het verkooptopic van de oude eigenaar dat er al WP voorveren in zaten en die heb ik dus vervangen voor hyperpro.
Met nieuwe olie op het juiste niveau had ik ook klaar geweest |(
De originele achterschokbreker is ook voorzien van een stevigere veer want met mijn 72kg kreeg ik hem amper ingedruk.
 
Tja dat is spijtig..
Maar dat zou je bij demontage gezien kunnen hebben; originele veer is namelijk lineair ipv progressief gewikkeld..

Iig die WP veren te koop aan bieden :Y
 
Ik laat het even tot mij komen, 60000km is natuurlijk niet niks. Staat er namelijk nog één
te koop ook helaas veel kilometers. Heb je een leuke prijs mag je altijd PB sturen.

https://link.marktplaats.nl/m1196958838


Die blauwe is ook een mooie! Ziet er op de foto's goed uit. En tja die km's stand...

Ik heb de mijne gekocht met euhm.. 57k oid dacht ik. Er staat nu 115k op.
Maar inmiddels ook aan mn 3e blok.

  • Nu zal dit liggen aan mijn rijstijl... ik ben niet lief voor mijn motor
  • Het gebruik: Altijd woon-werk, ook bij vorst. Maar ook de bergen in, volle bepakking en veel korte ritjes. Even snel naar de supermarket hup op de SV.
  • Feit dat 'nieuwe' blokken al behoorlijk wat km's hebben gedraaid. Maar je hebt bijna geen keus met de twinspark
  • Toch ook het zwakke punt van de SV, Big-End voorste cylinder (beide keren)


Zoals aangegeven ben ik misschien niet 'lief' voor mn motor en rij ik altijd behoorlijk door. Hij krijgt wel altijd zn onderhoud, ik doe niet aan wheelies, ik rij de fiets normaal warm. Geen extreem hoge lasten of toeren bij koud blok.
Mijn vorige werkpaard was een Bandit 600, en die trok bovenstaande behandeling zonder enkel probleem. Tot een oud vrouwtje hem total loss reed '(

Overigens staat er echt een hele gave SV1000 aangeboden in het SV - N topic.
En de prijs ligt onderaan jouw budget.
Staat van de fiets heb ik geen flauw idee over, en ik heb geen enkele relatie met de verkoper :P
Als ik het geld niet aan de woning moest spenderen was ik zelf gaan kijken.

SV 650/1000N topic, deel III

full
 
Die blauwe is ook een mooie! Ziet er op de foto's goed uit. En tja die km's stand...

Ik heb de mijne gekocht met euhm.. 57k oid dacht ik. Er staat nu 115k op.
Maar inmiddels ook aan mn 3e blok.

  • Nu zal dit liggen aan mijn rijstijl... ik ben niet lief voor mijn motor
  • Het gebruik: Altijd woon-werk, ook bij vorst. Maar ook de bergen in, volle bepakking en veel korte ritjes. Even snel naar de supermarket hup op de SV.
  • Feit dat 'nieuwe' blokken al behoorlijk wat km's hebben gedraaid. Maar je hebt bijna geen keus met de twinspark
  • Toch ook het zwakke punt van de SV, Big-End voorste cylinder (beide keren)


Zoals aangegeven ben ik misschien niet 'lief' voor mn motor en rij ik altijd behoorlijk door. Hij krijgt wel altijd zn onderhoud, ik doe niet aan wheelies, ik rij de fiets normaal warm. Geen extreem hoge lasten of toeren bij koud blok.
Mijn vorige werkpaard was een Bandit 600, en die trok bovenstaande behandeling zonder enkel probleem. Tot een oud vrouwtje hem total loss reed '(

Overigens staat er echt een hele gave SV1000 aangeboden in het SV - N topic.
En de prijs ligt onderaan jouw budget.
Staat van de fiets heb ik geen flauw idee over, en ik heb geen enkele relatie met de verkoper :P
Als ik het geld niet aan de woning moest spenderen was ik zelf gaan kijken.

SV 650/1000N topic, deel III

[afbeelding]

Thx voor de info, mijn keus is wel een S. En het liefst ook een beetje in de buurt, handiger om even te kijken en vervolgens weer 150 km terug te moeten rijden. Die van Hawk staat wel in de buurt, 56000 km tja, mijn vorige motoren stonden altijd zo rond de 25000km. Maar ik weet het, kilometerstanden zeggen niet altijd alles. Moet alles even laten bezinken.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de info, mijn keus is wel een S. En het liefst ook een beetje in de buurt, handiger om even te kijken en vervolgens weer 150 km terug te moeten rijden. Die van Hawk staat wel in de buurt, 56000 km tja, mijn vorige motoren stonden altijd zo rond de 25000km. Maar ik weet het, kilometerstanden zeggen niet altijd alles. Moet alles even laten bezinken.

Ik heb de mijne ook gekocht met iets minder dan 60k en heb hem van de week over de 80k gereden.
Aan onderhoud zul je misschien iets grotere dingen tegenkomen die vervangen moeten worden maar daar is de aanschafprijs meestal naar.
Vraag jezelf ook even af wat een realistische kilometerstand voor zo'n motor is hé?
56000km in 14 jaar is nog steeds maar 4000km per jaar.
Ik heb maanden gehad dat ik meer heb gereden.
 
Ik heb de mijne ook gekocht met iets minder dan 60k en heb hem van de week over de 80k gereden.
Aan onderhoud zul je misschien iets grotere dingen tegenkomen die vervangen moeten worden maar daar is de aanschafprijs meestal naar.
Vraag jezelf ook even af wat een realistische kilometerstand voor zo'n motor is hé?
56000km in 14 jaar is nog steeds maar 4000km per jaar.
Ik heb maanden gehad dat ik meer heb gereden.


Neemt niet weg dat de teller toch op 56000km staat. :) Nou zijn het zo als ik lees [ Hawk GT ] wel mooie kilometers veel lange stukken gereden. Bij steeds korte stukjes rijden zonder dat ie lekker warm wordt, is soms 20000km al veel. Wat is wijsheid, mijn gevoel zegt toch zo rond de 40000 is mooier. Veel meer als 4000km zal ik ook niet rijden, eerder 3000 km. Zodra de temp. gaat zakken onder de 10 graden stop ik. Vroeger genoeg gedaan met ijspegels aan m'n neus, gelukkig hoeft dat niet meer.
 
Ik heb de mijne ook gekocht met iets minder dan 60k en heb hem van de week over de 80k gereden.
Aan onderhoud zul je misschien iets grotere dingen tegenkomen die vervangen moeten worden maar daar is de aanschafprijs meestal naar.
Vraag jezelf ook even af wat een realistische kilometerstand voor zo'n motor is hé?
56000km in 14 jaar is nog steeds maar 4000km per jaar.
Ik heb maanden gehad dat ik meer heb gereden.

Dat is nog veel voor mij,volgens mij heb ik de sv alleen gebruikt voor de vakantie dit jaar. Voor korte stukjes heb ik de motorscooters en een caferacer.
Ik kocht hem met 16000km in december 2010.
Het zijn goede motoren en met normaal gebruik rij je makkelijk over de 100000km.
Alleen de duo klaagt over de zithouding.
 
Dat is nog veel voor mij,volgens mij heb ik de sv alleen gebruikt voor de vakantie dit jaar. Voor korte stukjes heb ik de motorscooters en een caferacer.
Ik kocht hem met 16000km in december 2010.
Het zijn goede motoren en met normaal gebruik rij je makkelijk over de 100000km.
Alleen de duo klaagt over de zithouding.


Volgens mij ca 5700 per jaar :)
 
In 2012 naar de noordkaap waren al 8800km maar ik rij steeds minder.
Ook omdat we een cabrio hebben,is ook lekker rijden.
En ivm sporten en werk is er minder tijd.

Maar ik wil nog wel wat aardige reizen maken dus wil ik een iets meer toer gerichte motor,bv een vstrom 650 of tiger 800.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan