BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het werkt nu hoor.

Als je een foto upload via MF zelf door eerst te klikken op "klik hier voor uitgebreide mogelijkheden" en dan een beetje naar beneden scrollen, hoef je niet van die moeilijke dingen te doen. 😉
 
Iemand nog interesse in een setje koffers voor de ST? Links, rechts, met koffertassen en bevestiging voor aan de motor.

Niet helemaal nieuw meer, maar wel zeer netjes.

Ik wil er € 300,- voor hebben.
 
Collega rijders,

Ik sta op het punt n nieuwe F700GS te kopen. Wil hier ook graag wat grotere afstanden mee gaan rijden. (lees: stukken snelweg). Voor het comfort wil ik er daarom een groter tourscherm opzetten. Welke hebben jullie en wat raden jullie me aan?
Hans
 
Collega rijders,

Ik sta op het punt n nieuwe F700GS te kopen. Wil hier ook graag wat grotere afstanden mee gaan rijden. (lees: stukken snelweg). Voor het comfort wil ik er daarom een groter tourscherm opzetten. Welke hebben jullie en wat raden jullie me aan?
Hans
je weet dat volgend jaar een nieuw model komt?
 
Op het F800 forum stond een bestelnummer om de belt van de F800 direct bij de leverancier te bestellen. Dat scheelde flink wat geld in vergelijking met het bestellen bij BMW. Weet iemand die informative nog?
 
Daar is toch nog niets officieel van geweten? Buiten rumours?
Gaat nooit lang meer duren. Geen camouflage zwart meer en zelfs al stickers op panelen.
full
 
Laatst bewerkt:
Collega rijders,

Ik sta op het punt n nieuwe F700GS te kopen. Wil hier ook graag wat grotere afstanden mee gaan rijden. (lees: stukken snelweg). Voor het comfort wil ik er daarom een groter tourscherm opzetten. Welke hebben jullie en wat raden jullie me aan?
Hans

Ik heb gewoon de standaard ruit. Ik ben gewoon om te rijden met oordoppen of muziek. Ik heb niet echt heel veel nood aan een nieuwe ruit, al is het wel comfortabeler natuurlijk.

Voor wat betreft de mogelijke upgrade van de F700GS:
Het is altijd goed om een jarenlang doorontwikkeld motorblok aan te schaffen. Voor mij was dat echt een meerwaarde bij de aanschaf van mijn 700GS. Kinderziektes zijn er immers allemaal al netjes uit gewerkt.
 
Mijn motor staat helaas bij de garage vanwege storm schade en ook een onderhoudsbeurd alleen komen ze terug met een kostenpost van 2000+ voor het vervangen van de voorrem (was verroest) en er was geen revisie set te krijgen? en voor de voorvork kering was kapot door roest op de voorvork buizen dus die moet ook vervangen worden.

Het gaat om een F800GT uit 2014 ik vind het redelijk overdreven met deze kosten. Is dit een beetje realistisch? Of beter een second opinion vragen. De banden ga ik zeker ergens anders doen want 300 voor alleen de achterband doen we echt niet.
 
Het is wel bij de dealer (BMW) maar goed het is nog maar een kostenopgave maar toch alleen al de rem vervangen kost rond de 1000! Euro ik snap de BMW tax maar dit lijkt me redelijk verdreven.

Morgen mogen ze me een opgave doen exact wat het kost per onderdeel etc. Snap hier echt niets van.

Ga ook bij de andere BMW dealer checken kan niet echt geloven dat een motor zo veel kosten kan zijn na 3 jaar gebruikt. Zeker als het gaat om een rem vervangen en de voorvork (wat ik nog steeds idoot vind dat het nodig is. Ja hij heeft wat meer roest omdat ik het hele jaar door rij en hij heeft de nodige kilometers maar het gaat nergens over.

En dit is nog boven op de kosten van de verzekering voor de val schade.

Maar wat zouden de prijzen ongeveer moeten zijn voor het vervangen van een voorvork en een voor rem. (revisie was niet mogelijk)

En een andere vraag kan je de remmen een revisie geven van een F800GT?
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog garantie? Ik heb op mijn F700GS vier jaar garantie gehad. Ik zou sowieso een andere dealer gaan zoeken. 1000 euro voor een voorrem... Dat is gewoon te belachelijk om waar te zijn.

De voorvorkpoten als die verroest zijn zijn je keerringen inderdaad in mum van tijd opnieuw naar de kl... Maar die kunnen toch na drie jaar nog niet verroest zijn?
 
Nee helaas niet maar 2 jaar standaard garantie. Maar goed op de voorvork zit aanslag roest.

Maar goed even een ander bedrijf andere eind van het land helaas.(maar goed doe het wel voor zo groot verschil) gebeld over de kosten en als het allemaal nodig is om te vervangen is het 300 euro voor voor en achterrem klauwen en 400 euro voor een voorvork en nog wat losse onderdelen max 900 euro voor alles te laten doen. En nee het is volgens hem niet nodig omdat alles waarschijnlijk gewoon gefixed kan worden en alleen arbeidsloon. Komt er alleen nog een onderhoudsbeurt bij. Ga nog even kijken bij mijn andere garage waar hij eerst in onderhoud was (motorplaza heerenveen kijken wat hun er mee kunnen)

Ik was gisteren gewoon zo geschokt dat hij met droge ogen de rekening van 2800 presenteerde. Dat ik even niet meer helder was en niet alles gevraagd heb. Maar goed hij kan de verzekering schade doen en de rest doe ik wel ergens anders. |( :W
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de kleur-code van het blok? De carterpan is flink aan het afbladderen, dus daar gooien we de spuitbus even overheen!
 
Nee helaas niet maar 2 jaar standaard garantie. Maar goed op de voorvork zit aanslag roest.

Maar goed even een ander bedrijf andere eind van het land helaas.(maar goed doe het wel voor zo groot verschil) gebeld over de kosten en als het allemaal nodig is om te vervangen is het 300 euro voor voor en achterrem klauwen en 400 euro voor een voorvork en nog wat losse onderdelen max 900 euro voor alles te laten doen. En nee het is volgens hem niet nodig omdat alles waarschijnlijk gewoon gefixed kan worden en alleen arbeidsloon. Komt er alleen nog een onderhoudsbeurt bij. Ga nog even kijken bij mijn andere garage waar hij eerst in onderhoud was (motorplaza heerenveen kijken wat hun er mee kunnen)

Ik was gisteren gewoon zo geschokt dat hij met droge ogen de rekening van 2800 presenteerde. Dat ik even niet meer helder was en niet alles gevraagd heb. Maar goed hij kan de verzekering schade doen en de rest doe ik wel ergens anders. |( :W

Kijk, dat zijn prijzen die ik kan begrijpen...

Goed dat je second opinion hebt genomen :Y
 
Ok rekening overzicht gekregen. Zie wel wat de trend is de onderdelen zijn 2x zo duur als ik ze ergens anders kan krijgen. Voor een voor klauw vragen ze ruim 861 euro totaal exclusief btw. En voor de voorvork vervangen 780 euro exclusief. Dus helaas maar ze zijn me kwijt en naar heerenveen te gaan is helaas ook niet handig omdat hij nu niet rijdbaar is. Maar daar konden ze wel wat doen voor me door dingen te combineren enzo. Maar dan nog zit je met de extreem duren onderdelen.

Maar goed heb nu een garage gevonden via mijn (auto) garagehouder in hippolytushoef die ook BMW onderhoud doet.

Maar de dealer mag de schade fixen. En dan gaat hij daar snel weg en op naar de garage om de hoek die normale prijzen rekent. Zal nog steeds wel een stuk geld kosten maar zeker niet de 2800 euro. En gun ik iemand in de polder mijn geld vind het helemaal niet erg om te betalen maar te veel wel.

Maar wat een schade van het alleen omvallen ruim 2000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik never dull, te koop bij motozoom om mijn voorvorkpoten te onderhouden. Eén of twee keer per jaar het vliegroest wegpoetsen en je voorkomt dat je de echte roest-pitten op je voorvork krijgt.

Misschien lukt het nog om je voorvork daarmee voldoende glad te krijgen zodat je deze niet hoeft te vervangen.

Is toch een hoop geld.
 
Ik ga het nu gewoon ook beter bij houden ben soms nog best een noob met motoren.

Tnx voor de tip ga het zeker doen ik had het eerst al eens met muck off gedaan maar dat bleef niet erg lang zitten. Maar ik moet ook snel aan de bak om een betere plek te maken voor mijn motor nu staat hij vaak nog buiten (dagelijks in gebruik) Garage ruim maken maar dat is weer niet handig omdat het veel werk is. Dus misschien een motorport maken waar hij mooi droog kan staan en ik hem zo kan pakken plus een kraan aansluiting om hem gelijk schoon te spuiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan