Temperatuur spruitstuk

Johnny FZ1

Die hard MF'er
14 okt 2013
602
50
Heeft iemand enig idee welke maximale temperatuur het spruitstuk kan worden ?
Ik heb een spruitstuk ceramic laten coaten . Echter komt de coating eraf. Deze coating moet 1200 graden aankunnen. Volgens mij wordt een spruitstuk nooit zo heet.

Even een aanpassing wat betreft de temperatuur. Voorheen gaven ze 1200 graden aan . Nu staat er 850 graden en > .
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee welke maximale temperatuur het spruitstuk kan worden ?
Ik heb een spruitstuk ceramic laten coaten . Echter komt de coating eraf. Deze coating moet 1200 graden aankunnen. Volgens mij wordt een spruitstuk nooit zo heet.

Even een aanpassing wat betreft de temperatuur. Voorheen gaven ze 1200 graden aan . Nu staat er 850 graden en > .
temperatuur is niet het enige dat een oorzaak hoeft te zijn. en die 1200 (en zeker die 850) graden kom je best makkelijk in de buurt zeker met een isolerende coating er om heen. en uitlaten bevatten relatief weinig massa en worden daardoor erg snel heet en koud wat dus ook een snelle rek en krimp geeft van het metaal onder de coating en dat vinden coatings meestal ook niet zo leuk. zeker niet als die een ander uitzettingscoëfficiënt hebben. en dan trilt het ook nog eens behoorlijk. en aangezien ceramic meestal nogal hard en dus broos is kan het best wel eens zijn dat een uitlaat niet het meest ideale materiaal is om het op aan te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Meh, als een keramische coating bedoelt voor een uitlaat niet tegen de temperaturen of de omstandigheden van een uitlaat kunnen is het dus ook geen uitlaat coating.

Ik zou naar het bedrijf gaan dan de coating heeft aangebracht. Of het proces is niet goed verlopen of je motor loopt te arm waardoor de uitlaat echt veel te heet wordt. In dat geval kun je de motor het beste eerst laten afstellen zodat hij een eventueel nieuwe kaag niet nogmaals afbrandt.

db
 
Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet

Zoiets?
1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meh, als een keramische coating bedoelt voor een uitlaat niet tegen de temperaturen of de omstandigheden van een uitlaat kunnen is het dus ook geen uitlaat coating.

Ik zou naar het bedrijf gaan dan de coating heeft aangebracht. Of het proces is niet goed verlopen of je motor loopt te arm waardoor de uitlaat echt veel te heet wordt. In dat geval kun je de motor het beste eerst laten afstellen zodat hij een eventueel nieuwe kaag niet nogmaals afbrandt.

db

Kan ook voor garantie terug , Dat is ook geen probleem .
Het bedrijf lost dit wel op ,maar ze snappen het zelf ook niet. En ik had werkelijk geen idee hoe warm het kan worden.
Het is ook de bedoeling dat de motor opnieuw word afgesteld , alleen Woolich geeft de software nog niet vrij dus daar moet ik nog even geduld mee hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan