2 dagen toeren Sauerland

mollen

Die hard MF'er
15 aug 2016
332
120
Overijssel
2 Dagen lekker sturen in het Sauerland

Zoals ieder jaar organiseert we de 2-daagse Molshooptoer. 2 dagen heerlijk sturen in het Sauerland en tussen beide een gezellige avond in een hotel, of op de bijgelegen camping.
We hebben bij motorpension Arnold in Dodenau (vlak onder Winterberg) kamers geboekt en bij dit pension ligt een kampeerterreintje.

Wanneer
Op zaterdag 2 september kan er worden ingescheven bij ons Clubhuis in Hellendoorn (Overijssel) De inschrijving start om 8.00 uur en eindigd om 10.00 uur. Op zondag 3 september rijden we vanuit het Sauerland terug naar Hellendoorn.

De Routes
We hebben voor zowel de heen route als de terug route een korte en een lange route gemaakt. De korte is ongeveer 330 km lang en de lange zijn +/- 400 km.
De routes voeren langs mooie bochtige wegen in Twente, mooie lange doordraaiers in het Munsterland, een stuk snelweg om het Ruhrgebiet te ontlopen en natuurlijk over de mooie stuurwegen in de bergen van het sauerland .
Met andere woorden 2-dagen eerlijk sturen in het Duitse middelgebergte.

Waar
Hotel Ederblick
Ederblick 1
35088 Battenberg-Dodenau


Motorpension Arnold is een hotel dat we al meerdere keren hebben bezocht me de Molshooptoer. Het is er altijd gezellig, goed eten en goed verzorgt. We komen hier altijd graag terug voor een beregezellige avond.

De Praktische zaken
De kosten zijn:
Overnachting in hotel + ontbijt + inschrijving 53.50 euro
Kampeerovernachting + ontbijt + inschrijving 27.50 euro
BBQ-buffet 17.00 euro
Arnold kan altijd veel slaapplekken regelen, maar alles houdt natuurlijk een keer op. Dus als je zeker wilt zijn van een hotelplek kun je je beter van te voren opgeven.
Dit kan via de mail naar: mcnh.molshooptoer@gmail.com
of via de site van MCNH Toertochten | MCNH

We hopen jullie te zien in Hellendoorn.
 
Laatst bewerkt:
Update 2-daagse.

Afgelopen weekend zijn de routes nagereden en daar waar nodig aangepast. We waren met zijn drietjes tevreden met het resultaat :t

Aangekomen bij het hotel bleek echter dat de boeking mis was gegaan :o
Arnold heeft echter binnen een half uur voor een nieuw hotel voor ons gezorgd :)
We zitten nu in Hotel Ederblick. Dit Hotel ligt een klein eindje buiten het dorp Dodenau. Een stukje verderop ligt een camping waarop de campeerders kunnen overnachten. Voor hen is in Het Hotel het ontbijt geregeld. Als avond eten wordt er voor ons een schnitzelbuffet geregeld. (uiteraard wordt er rekening gehouden met hen die vegetarisch zijn)

Het hotel zit nu volgeboekt.
Op de camping blijft natuurlijk ruim voldoende plek.
Camperen (inclusief ontbijt en inschrijving) 27.50 euro p.p.
Avondeten (voor de campeerders in Hotel 12.00 euro p.p.
 
+1.. Het lijkt wel wat wisselvallig weer te gaan worden... :(

Nee joh, dan moet je gewoon een andere app instaleren :) ik kijk altijd naar degene met het beste weer.
Deze is beter voor Duitsland. wetter.de

Heeft er toevallig iemand een hamer voor de haringen bij zich ? Neem ik een pomp voor luchtbed mee ...scheelt weer.
 
Laatst bewerkt:
Ach maakt ook niet uit jo, beetje regen boeit me ook niet al te veel. We gaan het zien. Ik zelf heb met vrouwtje een hotelkamertje geboekt dus hoef dat soort meuk niet mee te slepen!
 
Morgen van 8.00 tot 10.00 is de inschrijving.
Het Hotel zit vol, maar op de camping is nog ruim voldoende plek.
De routes kunnen tijdens het inschrijven worden ingeladen.

De voorspellingen van Wetter.de zijn inderdaad goed, dus die geloven we. *O*

Tot morgen
 
Tot morgen, heb nu een bruiloft morgen om 07:00 uur op de motor zal wel ff tegenvallen. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan