Motovlog?

Hebben jullie suggesties voor een mic met bluetooth voor mijn garmin virb? Ik wil het liefst draadloos omdat de cam pal op de bovenkant van mijn helm staat gemonteerd. Lijkt mij geen mooi gezicht met bedrading bovenop je helm.
 
Ik deel deze ook hier maar even:

Meetup + Ride op 2 September in Rotterdam.
Verschillende vloggers zullen aanwezig aan.

Iedereen is welkom, zowel mensen die moterfilmpjes maken (wel of geen vlog) als de mensen die ze kijken.

van 11:00 tot 14:00 meet.
Vanaf 14:00 de ride.

Op dit moment komen er in elk geval 7 youtubers, en ong. 15 man.

Hoop uiteraard op meer mensen ;)

Locatie en meer informatie: Meet&Ride Meifesto (September)
(Moto Republic Rotterdam)
 
Wou dat ik dat kon zeggen.
Hier moet helaas alles uit eigen portemonnee.
Ach, het is een hobby, en een hobby mag geld kosten....

Het kwam in eerste instantie ook uit mijn eigen portemonnee (eerste actioncam, eerste fototoestelletje), je moet ergens beginnen.
Daarna komt er wat geld binnen en kan je wat mooiers kopen. Let wel op dat de belastingdienst ongeveer de helft pikt. Maar wil je echt geld verdienen op YouTube, dan moet je kinderspeelgoed uitpakken. Stond vandaag wat op ad.nl van een 38-jarige Rotterdamse vader die dat doet. Zit qua inkomsten ongeveer gelijk aan Royal Jordanian en hij loopt geen gevaar door zich in het verkeer te bevinden. :+

Ik ontvang trouwens binnenkort een Drift Ghost 4K action cam, ben ik ook wel benieuwd naar. Qua vorm toch wel mijn favoriete actioncam. De rest (GoPro, kloons, Sony, Garmin, TomTom) steekt te ver uit en hebben geen draaibare lens.
 
Hebben jullie suggesties voor een mic met bluetooth voor mijn garmin virb? Ik wil het liefst draadloos omdat de cam pal op de bovenkant van mijn helm staat gemonteerd. Lijkt mij geen mooi gezicht met bedrading bovenop je helm.

Ik heb bedrading van mijn helm naar mijn jas; so what? Kost weinig, werkt prima.
 
En een deadmouse achtig iets geen optie?

Hahaha, heb je het nu over een dooie muis of een Deadmau5? Zoiets heet een dead cat. En dat werkt tot op zekere hoogte, maar als je met 120km/u gaat knallen, vliegen al die haren naar achter en komt het nog hard de microfoon in. Qua microfoon een plek zoeken waar weinig wind is. Ik heb 'm aan de achterkant in een achtervak in mijn jas. Nu is dat een textieljas. Volgend jaar koop ik denk ik weer leer en dan laat ik gewoon een zakje maken op de achterkant van de leren jas, waar de mic in gaat.
Mijn microfoon heeft gewoon het standaard schuimpje en die heb ik dan weer in een klein zakje gedaan tegen directe regen. Je hoort meestal tot 130km/u geen wind, daarboven minimaal, in elk geval niet storend.
 
Ik ontvang trouwens binnenkort een Drift Ghost 4K action cam, ben ik ook wel benieuwd naar. Qua vorm toch wel mijn favoriete actioncam. De rest (GoPro, kloons, Sony, Garmin, TomTom) steekt te ver uit en hebben geen draaibare lens.


Ben ik ook benieuwd naar, maar na de recensie's van Spicy iets wat terug houdend in.

Nu toch geen geld, dus dat scheelt _O-
 
Hahaha, heb je het nu over een dooie muis of een Deadmau5? Zoiets heet een dead cat. En dat werkt tot op zekere hoogte, maar als je met 120km/u gaat knallen, vliegen al die haren naar achter en komt het nog hard de microfoon in. Qua microfoon een plek zoeken waar weinig wind is. Ik heb 'm aan de achterkant in een achtervak in mijn jas. Nu is dat een textieljas. Volgend jaar koop ik denk ik weer leer en dan laat ik gewoon een zakje maken op de achterkant van de leren jas, waar de mic in gaat.
Mijn microfoon heeft gewoon het standaard schuimpje en die heb ik dan weer in een klein zakje gedaan tegen directe regen. Je hoort meestal tot 130km/u geen wind, daarboven minimaal, in elk geval niet storend.


Deadcat, same thing :+

Moeilijk in de mic praten als hij op me rug zit _O-
Wel een externe mic, voor de tweede camera voor verschillende dingen.
Misschien die ook maar eens in een plastic tasje stoppen
 
Dead mouse of dead cat, denk dat de mouse meer wind tegen zal houden en ander geluid. :)
Deadmau5 laat dan weer heel veel muziek door. :+

Met die mic had ik het ook meer over de Ponytail-met-twee-wielen. Ga je vloggen, dan moet de mic wel in je helm. Aangezien ik niets boeiends te lullen heb, neem ik alleen het uitlaatgeluid op.
 
Een kinlapje kan veel verschil maken in het windgeluid hebben of niet.
Reed een paar keer zonder om te kijken wat de kwaliteit was, en damn, dat was slecht :') Windgeluid net boven de 90km/h en erboven was er alleen maar gesuis.

Daarna gewoon kinlapje terug in gehangen ingang die het meest naar de grond wijst afgesloten met een stukje tape en een zelfgemaakte deadcat. Werkt perfect.
Het ene kanaal geeft meer omgevingsgeluiden, het andere kanaal meer stem.

Had ook een Tascam DR-05 gehad, maar dan weer verkocht omdat het teveel werk is om alles te syncen.
Nooit echt een microfoon gehad om aan de Tascam aan te sluiten, maar wel ook een deadcat erop gehad :) Maakte wel mooie geluidsopnamen als je die eenmaal goed had afgesteld.
 
Mijn Schuberth heeft standaard al een kinlapje. :)
Dat zijn al een van de stilste helmen.

Ohja, die Drift Ghost 4K, ik merk het wel, Meifesto. Er zijn weer firmware updates voor uitgekomen. Enige nadeel is dat ie minder waterdicht is dan de Ghost-S. Dus moet je rondrijden met waterbehuizing en ik denk dat je dan een gaatje moet boren in de behuizding voor de microfoon. Gelukkig zit ie aan de onderkant, dus water kruipt daar HOOP ik minder snel heen. Aan de andere kant, wind duwt het water wel omhoog.
 
Ik heb door de grootste regenbuien gereden met de niet waterdichte klep of beide drifts zonder enige problemen.
Paar druppels zal niet snel wat doen.

Vind de kleinere graden van de 4K ook een downer, maar geen idee of ze dat kunnen aanpassen ;)
 
De 4K heeft modules, dus die poort kan al eerder door regen bereikt worden. Bij een goeie regenbui heb ik altijd wel de achterklep eraf gehaald om te zien of er vocht zat. Dat is één keer gebeurd.
Even poetsen en klaar. Werkt al 3 jaar naar behoren en is ook al eens op straat gestuiterd. Daarnaast zit de camera direct tegen je helm aan. Geen uithangbord zoals op de TomTom, Garmin, GoPro of Sony.
 
Hahaha.
Zullen we dat maar achterwege laten ;)


Neem morgen wel een extra helm mee, zodat de mede vloggers hem vol kunnen stickeren ;)
 
Ik kijk wel veel motovlogs.

Maak ze (nog) niet. Moet mijn rijbewijs nog halen. :9
Waarschijnlijk de reden waarom ik er zoveel kijk. Soort van beleven van het motorrijden via anderen haha

Degene die ik momenteel volg op YT:
  • Moto Madness
  • Baron Von Grumble
  • snowcat
  • Politievlogger Jan-Willem (is motoragent)
  • rdalsem (voor de tips voor AVB & AVD uiteraard)
  • Premises187
  • Jake TheGardenSnake (maar deze is redelijk irritant dus die zal denk ik spoedig van mijn lijst verwijderd worden)
  • RoyalJordanian
  • RidingWithTom
  • DanDanTheFireman

Ik vind niet zo gauw echt actieve Nederlandse vloggers eigenlijk..?
 
Laatst bewerkt:
Meifesto
Lith Rides
KwakboyMotovlogs
N-rijder
Slabside
Hellishrider
RidinDutch
Moto gear
BorbonyHasBike
JBH Motovlogs
Amersfoort81
TwoWheels Dutch
RB95 FMX
CDA441
TwoWheelsAndAPonytail
TheNiekoss
MOTO-079
Moto Meow
DutchTheOne
BikerOfAmsterdam
LittleBIG Riders
Motochoco Tv
Dutchie Does
Sir Chickenstrips
CasB Rides
The Dikerider
Nedermoto
boromoto
Gunnar gbtw
SevenFiftyNL
Petrol Passion
OttoRides
bakker46
Kawasabi NL
Nicky Walvis
Orange is the new Green
LowCountriesRider
Bellerophon
RmA Motovlogs
Mr TooYoungToGoSlow
SumoTrolls
RijderZonderStorm aka The Retrorider
CodeNameABK
Ronfilmfan
c90adventures
FlyingDutchman
The.Henk.Records.
PRNZ
Maxaxe88
Lebrat motovlogs
Tunnel Rider
Smoky Moto

Zoiets?
 
Meifesto
Lith Rides
KwakboyMotovlogs
N-rijder
Slabside
Hellishrider
RidinDutch
Moto gear
BorbonyHasBike
JBH Motovlogs
Amersfoort81
TwoWheels Dutch
RB95 FMX
CDA441
TwoWheelsAndAPonytail
TheNiekoss
MOTO-079
Moto Meow
DutchTheOne
BikerOfAmsterdam
LittleBIG Riders
Motochoco Tv
Dutchie Does
Sir Chickenstrips
CasB Rides
The Dikerider
Nedermoto
boromoto
Gunnar gbtw
SevenFiftyNL
Petrol Passion
OttoRides
bakker46
Kawasabi NL
Nicky Walvis
Orange is the new Green
LowCountriesRider
Bellerophon
RmA Motovlogs
Mr TooYoungToGoSlow
SumoTrolls
RijderZonderStorm aka The Retrorider
CodeNameABK
Ronfilmfan
c90adventures
FlyingDutchman
The.Henk.Records.
PRNZ
Maxaxe88
Lebrat motovlogs
Tunnel Rider
Smoky Moto

Zoiets?

YEEY!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik (Amersfoort81) ben geen motovlogger hoor. Ook niet van plan. :)

edit; Meifesto, ik mis Jur_020 nog in de lijst. 8-)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan