Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Waar is de meet? Wellicht dat ik wel even afreis, mits het niet té ver is.

--------------
2 Weekjes vakantie gehad, dus niet zo actief hier.
Gisteren rondje eiffel gedaan, heerlijk gebied.
Wel vaak inhaalmanouvres moeten maken om de rit toch spannend te houden.

Samen met 2 Hayabusa's en 1 Z1000, zeer leuk dagje!
De Shiver had precies genoeg vermogen om het bochtenwerk en de kleine rechte stukjes redelijk bij te blijven.

Ik denk dat je het op de Shiver daardoor juist extra leuk hebt gehad haha
hayabusa's moesten inhouden terwijl jij vol kon


Meeting lijkt mij ergens in het midden van het land
 
Waar is de meet? Wellicht dat ik wel even afreis, mits het niet té ver is.

--------------
2 Weekjes vakantie gehad, dus niet zo actief hier.
Gisteren rondje eiffel gedaan, heerlijk gebied.
Wel vaak inhaalmanouvres moeten maken om de rit toch spannend te houden.

Samen met 2 Hayabusa's en 1 Z1000, zeer leuk dagje!
De Shiver had precies genoeg vermogen om het bochtenwerk en de kleine rechte stukjes redelijk bij te blijven.

Locatie is inderdaad waarschijnlijk midden NL, maar daar is altijd nog naar te kijken.
Ligt er echt aan wie er wel voor in is, maar een redelijke afstand is.
 
35.71 % (5 votes)9 september (za)
21.43 % (3 votes)2 september (za)
21.43 % (3 votes)10 september (zo)
21.43 % (3 votes)17 september (zo)

Tussenstand
 
Ik denk dat je het op de Shiver daardoor juist extra leuk hebt gehad haha
hayabusa's moesten inhouden terwijl jij vol kon


Meeting lijkt mij ergens in het midden van het land

Zeker! Ze hadden me uitgenodigd om de volgende keer weer mee te gaan, omdat het tempo prima was.

En midden van het land.. Ik woon Zuid-Oost, afhankelijk van de exacte locatie, reis ik wel even af!
 
In de Eifel en soortgelijk omgevingen heb je weinig aan Hayabusa's etc. Die zijn te log en te zwaar. Hierdoor moeten ze temperen en dat kan een Shiver vrij goed bijbenen.
 
Amsterdam.
Dus midden van het land is meest makkelijk voor meesten? Amersfoort is geografische middelpunt van Nederland.
 
Die buurt lijkt mij wel prima inderdaad.
Kom daar nooit dus weer nieuwe wegen leren kennen is altijd leuk :]

Moet eerst een uurtje snelweg rijden, maar dat zal iedereen wel moeten doen denk ik.



Iemand die daar leuke routes weet? Ik kan het in elk geval in een TomTom zetten als het nodig is.



https://motorroutes.net/provincies/nederland/utrecht
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien komt iedereen van alle kanten af, dus het makkelijkste is om Amersfoort als verzamelplek te houden. (niet omdat ik er vandaan kom :P)

Een route rijden kan inderdaad wel, maar het is wel handig om rekening te houden met de mensen die sowieso al een uur onderweg zijn.
Er is een route die start in soest (soestdijk-breukelen-kortenhoef-naarden-laren-soestdijk) makkelijk heen te rijden en niet al te lange route, 77km/1:54 uur. dit is de korste die dichtbij Amersfoort start.
 
Heren (gokje...),

Heb er een 15 tands op gezet, origineel AFAM deel.
Bevalt goed, vandaag gedaan (uurtje werk) en vanavond ff rondje gedaan. Helaas was het nattig en volgde er regen.

Maar, voor een Dorso een aanrader!
 
Heren (gokje...),

Heb er een 15 tands op gezet, origineel AFAM deel.
Bevalt goed, vandaag gedaan (uurtje werk) en vanavond ff rondje gedaan. Helaas was het nattig en volgde er regen.

Maar, voor een Dorso een aanrader!

Merkbaar meer trekkracht?
 
Zo te zien komt iedereen van alle kanten af, dus het makkelijkste is om Amersfoort als verzamelplek te houden. (niet omdat ik er vandaan kom :P)

Een route rijden kan inderdaad wel, maar het is wel handig om rekening te houden met de mensen die sowieso al een uur onderweg zijn.
Er is een route die start in soest (soestdijk-breukelen-kortenhoef-naarden-laren-soestdijk) makkelijk heen te rijden en niet al te lange route, 77km/1:54 uur. dit is de korste die dichtbij Amersfoort start.

Ja klinkt goed :) En inderdaad alleen als het droog/mooi weer is

Ik moet dus 1 uur rijden, maar dan ga ik gewoon lekker optijd heen en kan ik op het afspreekpunt nog even broodje eten enzo dan kan ik daarna lekker vol er tegenaan :]


is dan rond 12:30 een idee?
 
Das wel een erg ruim begrip :X O-)

Ja dat is waar, scheelt wel dat Amersfoort niet zo heel groot is :P
Als we die route willen rijden van bijna 2 uur, dan kunnen we of een centraal punt afspreken bijvoorbeeld mcdonalds Amersfoort langs de A1 en gezamelijk naar het beginpunt rijden of bij de start van de route.
Wat is de voorkeur?

Ik kan ook de route laden in mijn tomtom, dus lijkt mij handig als er 1 met tomtom voorop en 1 achterop rijd ivm rood stoplicht etc
 
Ja dat is waar, scheelt wel dat Amersfoort niet zo heel groot is :P
Als we die route willen rijden van bijna 2 uur, dan kunnen we of een centraal punt afspreken bijvoorbeeld mcdonalds Amersfoort langs de A1 en gezamelijk naar het beginpunt rijden of bij de start van de route.
Wat is de voorkeur?

Ik kan ook de route laden in mijn tomtom, dus lijkt mij handig als er 1 met tomtom voorop en 1 achterop rijd ivm rood stoplicht etc

Klinkt als een goed idee,.
Van te voren dan de .gpx (of wat voor file het ook is) even hier plaatsen, kan mooi iedereen het op zijn tomtom zetten
 
Vanavond een rondje gemaakt op de Shiver, nu "stottert/onregelmatig lopen" bij stilstand of als ik achter een auto rijd in de stad met constant gas. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Als ik hem doortrek merk ik geen problemen meer, enkel bij constant gas en stationair. Dinsdag gaat hij even langs de monteur, maar ben benieuwd of iemand dit ooit meegemaakt heeft?
 
Laatst bewerkt:
Ehm ja regelmatig maar niet super erg, stationair eigenlijk niet (alleen vorige week toen een uitlaat pakking eruit was, viel toen zelfs bijna uit)
Maar stotteren eigenlijk alleen als ik constante snelheid in een lage versnelling rij(1 of 2)



(Na de grote beurt van een maand geleden liep ie weer beter maar langzaam kwam dat stotteren weer terug. Inmiddels is er wel 4.000km mee gereden)


Zou ook wel willen weten hoe het stotteren weg kan en weg blijft
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan