Probleem met pushrod achterrem?

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Mss kan iemand me helpen..
Onlangs na een ritje gemerkt dat rem bleef hangen, de pedaal kon ik zonder enige weerstand induwen, schijfrem gloeiend heet.
Dan maar via ontvluchting wat druk afgelaten maar rem is dus buiten gebruik.
Rempomp gedemonteerd en volledig proper gezet, opnieuw geplaatst maar tijdens ontluchten systeem minderde de olie uit het reservoir niks + pedaal had opnieuw niks van weerstand
Darm van rempomp richting blokken gedemonteerd en er komt niks uit, nochtans is alles vrij...
Kan het zijn dat mijn pushrod niet ver genoeg opengaat waardoor hij geen olie uit het reservoir kan oppikken voor door te duwen?
Zoja wat kan ik hieraan doen?

Ps; gaat over Cagiva Raptor 650 IE

😉 Grtn
 
Nja met zuiger erin kan je niks zien door de gaatjes hoor..
Heb naar shop geweest en deze zei dat het wss foute remblokken zijn, maar ze passen nagenoeg perfect, vandaar dat ik de remklauw wat zou bijvijlen..( ik snap het volledige principe wel, en denk dat het stuk dat ik zou bijvijlen echt niks gaat veranderen aan de werking ervan, en het kan zeker niet slechter worden dan de gleuf die er nu al is ingesleten )

Het kan niet slechter worden.... ?

Die woorden bewijzen wel dat je niet verder denkt dan je wenkbrauwen en dat je er nog minder van snapt als ik verwachtte.

zal ik het je nog uitleggen of vind je het wel goed zo ?

PS wat voor remblokken ga je kopen als deze versleten zijn ?
 
Ik maak de gleuf niet dieper, maar ik ga ze breder maken waardoor de blokken verder richting de schijven kunnen geduwd worden door de pistons (zodat ze niet meer blokkeren door het niveauverschil van de gleuf)
 
Ofwel is het idd wel het taalverschil dat voor problemen zorgt want met de motorshop zit ik wel op gelijke golflengte 😐


Volgens mij niet, de motorshop zegt dat er verkeerde remblokken in zitten, en wat doe jij?
Geen goede remblokken steken maar vijlen in de klauw om het toch te laten passen...
 
Vrijwel altijd, als de remblokken in een remklauw gemonteerd zijn, zit er tussen het remblok en de klauw/bracket een hard chroomstaal geleideplaatje, of hoe dat heet, gemonteerd aan de kant waar het remblok de meeste kracht op de klauw/bracket uitoefent. Anders krijg je idd zoals bij jou remklauw een uitgeslagen geleide vlak.
Dus ik denk dat er nog wat onderdeeltjes missen.
 
Zien is niet gelijk aan het zelfde wat maatvoering aangaat .
Maar dit zijn toch de twee zuigerremklauwen van Brembo ?
Dan hoort er tussen de pen en de blokken een veer met twee drukpennen te zitten waardoor je blokken nooit tegen de boven of in jou geval onder tegen de remklauw kunnen komen
Als ik naar jou foto kijkt mis je die

Waarschijnlijk door de niet passende blokken door de vorige eigenaar weggelaten

Ik bedoel dus dit model
bremboachterrem1.jpg

en dan ziet het er vanaf boven er zo uit ( dit is wel een latere met een enkele veerplaat)
bremboachterrem2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan