Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Andere vraag:

Ben de elektra aan het aansluiten van de VT1100 welke ik gespoten heb voor de klant.
Ik mis enkel achter de aansluitingen achter wel de knippers de rest niet? Kan iemand me vertellen hoe die aangesloten zit?

Ik zou graag weten hoe dit origineel zit. Bv de kleur (achterremlicht, achterlicht en kentekenplaat verlichting)en waar deze origineel met stekker of stekkers zit?

Alvast hartelijk dank,

grt Dré aka Ulleke

full



Uit het wph van een '87er, maar is tot '94 ongewijzigd dacht ik.

Groet Rucarodi...
 
Welke standaard uitlaatsysteem passen op een VT1100 C2 ace uit 1997 ? passen de nieuwere jaren bv C3 en hoger ook op de C2 heb zelf het idee dat de blokken allemaal eender zijn ? Wie weet dit ?
 
Misschien heeft iemand een idee, ik heb problemen met mijn vt600.
Tijdens het rijden houdt hij in, waarbij het lijkt alsof hij maar op 1 cilinder loopt. Zo nu en dan pakt hij wel opeens op en rijdt dan even goed.
Carburateurs zijn gereinigd, gesynchroniseerd en afgesteld. Kleppen zijn gesteld.
Nu heb ik het vermoeden dat er een elektrisch probleem is. Bobines doorgemeten en deze zijn goed.
Blijft de CDI over..

Iemand in de omgeving Rotterdam van wie ik een werkende CDI kan lenen om te kijken of dat het probleem is?
Het is een VT600 uit 1990.


Heya, heb je al een oplossing gevonden?
Mijn vt600 doet net hetzelfde.
is wel een bobber met open uitlaat, en open klelkjes.
1ste versnelling alles in order, 2de gaat ook nog, 3soms een probleem en 4-5 rijdt hij op een vast toerental goed, maar gas bijgeven lijkt hij soms niet te willen en in te houden, heel onregelmatig te lopen..

Bougies zitten er nog niet zo lang in, en verdenk momenteel eigenlijk meer de bobines / bougiekabels.

Kabelboom is voor het grootste deel kaal gemaakt.
 
Ik zou de brandstofpomp eens sjekken.
Misschien heeft iemand een idee, ik heb problemen met mijn vt600.
Tijdens het rijden houdt hij in, waarbij het lijkt alsof hij maar op 1 cilinder loopt. Zo nu en dan pakt hij wel opeens op en rijdt dan even goed.
Carburateurs zijn gereinigd, gesynchroniseerd en afgesteld. Kleppen zijn gesteld.
Nu heb ik het vermoeden dat er een elektrisch probleem is. Bobines doorgemeten en deze zijn goed.
Blijft de CDI over..

Iemand in de omgeving Rotterdam van wie ik een werkende CDI kan lenen om te kijken of dat het probleem is?
Het is een VT600 uit 1990.
 
Nee, ik ben er nog niet achter.
De afgelopen maanden heb ik niet veel aan de VT gedaan, was bezig met mijn Hawk en met heel veel andere dingen.
Ook ik heb kelken erop.

Bougiekabels heb ik ook aan gedacht, maar als je 2 bougies per cilinder hebt zal er altijd 1 goed zijn lijkt me. Bobines is ook een mogelijkheid, ook eens proberen om deze te wisselen, kijken of de andere cilinder dan raar gaat doen.

Verder blijft de carburateur altijd een verdachte. Heb jij nog wel de brandstofpomp erop zitten?



Heya, heb je al een oplossing gevonden?
Mijn vt600 doet net hetzelfde.
is wel een bobber met open uitlaat, en open klelkjes.
1ste versnelling alles in order, 2de gaat ook nog, 3soms een probleem en 4-5 rijdt hij op een vast toerental goed, maar gas bijgeven lijkt hij soms niet te willen en in te houden, heel onregelmatig te lopen..

Bougies zitten er nog niet zo lang in, en verdenk momenteel eigenlijk meer de bobines / bougiekabels.

Kabelboom is voor het grootste deel kaal gemaakt.
 
ja, ik heb de brandstofpomp nog.

En idd, met 2 bougies is het effect groot moest er 1 niet meedoen.
Naar brandstof toe, is het te schokkerig, maar zou wel kunnen.

Maar dat zou zeggen dat we met 2 zijn met een kapotte CDI :D
 
Ik ga binnenkort weer verder op onderzoek uit.
Als ik iets gevonden heb weet jij het ook!

ja, ik heb de brandstofpomp nog.

En idd, met 2 bougies is het effect groot moest er 1 niet meedoen.
Naar brandstof toe, is het te schokkerig, maar zou wel kunnen.

Maar dat zou zeggen dat we met 2 zijn met een kapotte CDI :D
 
bij mij is het euvel gevonden, maar nog niet opgelost...

Ik heb namelijk open kelken steken, en de voorste pakt zoveel rijwind (ramair) dat hij enorm arm gaat lopen, en dus de motor in onbalans brengt....
 
Nooit aan gedacht, maar dat zou zomaar het euvel kunnen zijn. Beetje jammer dat ik die oude luchtfilterzooi ook weg heb gedaan '(

bij mij is het euvel gevonden, maar nog niet opgelost...

Ik heb namelijk open kelken steken, en de voorste pakt zoveel rijwind (ramair) dat hij enorm arm gaat lopen, en dus de motor in onbalans brengt....
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens proberen met een blikje open te knippen en on de kelk te steken.

Of wel een deel af tapen....

Oude kut zooi mocht weg...
Kelken zijn cooler ;)

Ps: eenvoudig te testen door te gaan rijden en met je linkerhand de kelk dicht te houden...
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben in dit topic nooit actief geweest volgens mij. Ik heb zojuist mijn VT 1100 C3 verkocht, en heb nog wat accessoires liggen die van eigenaar mogen wisselen.

Wat heb ik liggen:
- Vance & Hines longshots; verkocht
- Lederen zadeltassen inclusief beugels; gereserveerd
- Sissybar;
- Lampensteun inclusief 2 schijnwerpers; verkocht
- Verchroomde valbeugel/rolbeugel inclusief voetsteunen;
- Lederen lapje voor over de tank.

Hieronder een link naar de Vance & Hines longshots op marktplaats. Kijk bij mijn andere advertenties voor de foto's van de andere artikelen. Prijzen zijn VRAAGprijzen. Maar denk dat ik niet teveel vraag als ik het vergelijk met andere aanbieders.

http://link.marktplaats.nl/m1188170...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Bij interesse graag reageren via marktplaats.

Groet,
Jelle
 
Laatst bewerkt:
Toevallig niemand nog een set originele uitlaten voor een vt600 ergens op zolder, of in de vergeethoek liggen.


Zoek een nieuwe basis voor mijn bobber.
 
Zojuist heb ik met een pvc knie van 50mm en een stuk karton de voorste luchtinlaat afgeschermd.
Op snelheid scheelt het wel iets maar blijkbaar is dit niet 'het' probleem.

Als hij koud is met de choke aan draait hij best ok, echter als hij warm wordt gaat hij inhouden. Met of zonder choke..
Mijn gedachten gaan nu toch weer naar de afstelling van de carbs of een probleem daarmee.

Ik ga eens proberen met een blikje open te knippen en on de kelk te steken.

Of wel een deel af tapen....

Oude kut zooi mocht weg...
Kelken zijn cooler ;)

Ps: eenvoudig te testen door te gaan rijden en met je linkerhand de kelk dicht te houden...
 
Hallo
Ik had dit al gepost maar een verkeerde klik heeft het op de algemene choppers pagina doen belenden. ;(
( nou zelfs 2 maal)
Dus hier maar even op de goede plaats bij de experts van vt'rs ;)
Ik denk erover om een vt1100 1985 model te kopen.
Wat zijn de ervaringen met zo'n motor?
Bijvoorbeeld wat betreft de trillingen, verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Sinds half jaar in het bezit van een VT1100 C2 1997 met 40 K op de klok.
Veel vervangen orig. uitlaat waar netjes de dempers eruit zijn super toffe sound , alle benzine-slangen, koel-slangen, zgan zadel(s), nieuwe spiegels etc .
Whitewall banden, olie ,koelvloeistof, remmen en motor helemaal opgeknapt gepoetst zoals deze nu is . verder tassen/tankleer/flozrboards :9 .


nvcyom.jpg


357q4g4.jpg


Rijd super, veel koppel en stoer geluid 8-)
 
Hallo
Ik had dit al gepost maar een verkeerde klik heeft het op de algemene choppers pagina doen belenden. ;(
( nou zelfs 2 maal)
Dus hier maar even op de goede plaats bij de experts van vt'rs ;)
Ik denk erover om een vt1100 1985 model te kopen.
Wat zijn de ervaringen met zo'n motor?
Bijvoorbeeld wat betreft de trillingen, verbruik.

Lees nu pas je vraag |(
Ik rij al een jaar of 8 op een VT1100C uit 85. Prima motor.
Trillen doet elke VTwin, maar een VT1100C niet overdreven. Ik rij veel ritten met de ShadowMC. Dus met veel man over smalle dijkjes met lage snelheden. Alhoewel ik een aantal keren moetgidsen en dan de groep inhaal. Kom gemiddels op 1 op 10 mijn, zeg 1 op 17.
 
Ik ben van plan om mijn vt600 uit '94 een beetje low-budget aan te passen.

Waarom ik dit wil doen is omdat ik met 1,90 uit verschrikkelijk irritant vind dat mijn knieën bijna hoger uitkomen dan de tank. Zithouding is om te huilen.

Nu heb ik het stuurtje al verandert naar een "dragbar"

Welke aanpassingen zou ik nog meer (eenvoudig) kunnen doen om een wat relaxtere houding te krijgen?
 
De enige effectieve oplossing zijn langere forward-controls. Er zijn er die wel 20 cm verlengd zijn, dus waarschijnlijk perfect voor jou. Of dit low-budget is, is aan jou (portemonnee)!

Een wat goedkoper alternatief zijn 5.5 inch Forward Control Extensions. Hierbij worden de originele forward-controls 5.5 inch (ongeveer 14 cm, ook fors) naar voren geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan