Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Hallo Cas

Heb je die bij De Zwart motoren vandaan? Daar staat er nl ook een grijze te koop voor €4350
 
Ah ok, is mooie kleur. Heb je foto's ervan?

Wellicht hebben hier nog mensen tips voor een goede rs250 mk1 te koop?
 
Hallo heren

Ik ben nieuw op het forum en ben mij aan het orienteren op een Aprilia rs250 liefst een mk1.
Nu zag ik er een bij Leerkes motorfun voor €3975
Dat lijkt een koopje in vergelijking van andere soortgelijke rs250. Die zijn soms een veelvoud daarvan. Is deze rs250'wellicht bij iemand bekend? Die er wat achtergrond info over kan geben

Mijn ervaring is dat ze veel beloven en een mooie factuur wat er allemaal aan de motor gedaan is voor aflevering. De praktijk wijst uit dat die niet klopt dus als je koopt daar alles zelf uitvoeren en niet vertrouwen dat hij nagekeken is, let ook op en het incl een ned. Kenteken is. Ik had dusgeen positieve ervaring...
 
Motul of putoline rs595 is goed.
De castrol is inderdaad niet geschikt voor gebruik met een olietank.

Zelf rijd ik met motul 710 en bevalt heel goed. Vorig jaar mijn kop eraf gehad ivm lekke koppakking en de kop en zuiger zager schoon uit.
 
Zelf rijd ik met motul 710 en bevalt heel goed. Vorig jaar mijn kop eraf gehad ivm lekke koppakking en de kop en zuiger zager schoon uit.
Heb mn RS overgenomen van een redelijk ervaren tweetakt sleutelaar en die zwoer bij Motul 710 voor de RS-en. 800 is volgens hem te dik voor een RS, daar sneuvelt het (kunststof -O- ) aandrijftandwiel van de oliepomp mee op termijn (!)
800 kon wel maar dan pre-mix begreep ik.

Mvg,Frank
 
Heb mn RS overgenomen van een redelijk ervaren tweetakt sleutelaar en die zwoer bij Motul 710 voor de RS-en. 800 is volgens hem te dik voor een RS, daar sneuvelt het (kunststof -O- ) aandrijftandwiel van de oliepomp mee op termijn (!)
800 kon wel maar dan pre-mix begreep ik.

Mvg,Frank
:^

Idd is Motul 800 te dik. Wat er gebeurt met je oliepomp weet ik niet, maar ik heb altijd begrepen dat het gewoon te dik was voor de dunne leidingen en terugslagkleppen.

Gewoon in je CR500 gooien, Cas, ook prachtig spul trouwens! Zo'n dikke 500... :9~

Edit: in de topicstart staat ook nog info over verschillende olieën.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Dan laat ik de A747 staan.
De CR is een tijdje geleden verkocht.

Dit is de RS
21082983_1434736389951003_6568668732948770267_o.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren! Ik ben er erg blij mee.

Nog even een plaatje van de CR, was toch een gaaf ding.

12193738_893894617368519_113115674921523671_n.jpg
 
De mooiste straatrace van België
Gedinne 2017

nxy3nxchgtvar.jpg

Deze mooie geprepareerde rs250 reed mij op 10 seconden op de wedstrijd en nam de 14e tijd.
Goed gedaan.

mixjhhww3h088.jpg

eigenlijk is de motor wat te klein voor mij.
Krampen reeds in de 4e ronde

3mi3u0tcmj8ne.jpg

Ik reed mijn recordtijd aan gord met dit ding, maar toch reed de concurrentie nog véél sneller.
18e vd 34 inschrijvingen

Zondag wedstrijd niet meegedaan door hun achterlijke timing om ons rond 18h te laten starten. Veel te laat voor fris en monter maandag op het werk aan te komen!

Misschien het laatste voor een poos dat we daar mogen rijden want de organisatie vindt deze categorie maar niets en veel te snel.

Sfeerbeelden
68r7x10jwcvw6.jpg

mdz9gf06dyko8.jpg

th1ciabqhcejg.jpg

uyz7rc2hrrpuj.jpg
 

De race die ik zondag niet heb gereden B|
De eerste minuut is leuk. Authentieke kermiskoers.
Het is gefilmd op een aartsmoeilijk smal en snel rempunt (+190kmh). De lange dalende bocht "trekt" de motorfiets richting de hooibalen muur.

Op 3min 20 zeggen ze dat de het ronderecord verbroken is.
Het ging waanzinnig snel....ook al op zaterdag.

De (getunde) zxr 400 zwaait de plak.
Gevolgd door enkele moedige (getunde) mono's MUZ

De 2takt komt moeilijk vooraan.
Er zijn wat stop en go punten en een 250cc mist nu net dat koppeltje en lagere bruikbare souplesse extra die het verschil kunnen maken...
Of niet genoeg getalenteerde piloten op 2takt. :]

Vorig jaar was er nog een yamaha TZ250R en honda rs250 en die zaten toen wel mee op het podium.
Maar het mogen alleen straatfietsen zijn en geen productie racers, dus werden deze piloten geweigerd.
 
Laatst bewerkt:
Gave fotoos om te zien!

Gaan er volgende week maandag naar Pottendijk? Ik heb me iig ingeschreven, alleen hopen dat het mooi weer is.
 
Leuk om een paar rs250 in het wild te zien, gisteren op de Ital-dag. Helaas niet de bestuurders ervan.
Wel opvallend een RS mk 1 kuip met mk2 teller gezien
 
Ik was daar met de RS, ik was als vrijwilliger van de ducaticlub werkzaam in de ochtend. Mijn RS heeft de hele ochtend bij de Vulcavite stand gestaan. Ik heb ook enkele mooie RSjes gezien!
 
Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

Bznrqkp.jpg


Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t
 
Laatst bewerkt:
Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

[afbeelding]

Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t

Graag gedaan man, stink ruik nu nog naar tweetakt :P
 
Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

[afbeelding]

Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t

Gaaf man :9~ :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan