KTM RC8 topic deel 4

R,

Klopt het niet dat deze mechanische spanners vaker gesteld moeten worden?

Mvg,

De hydraulische kunnen best preventief gewisseld worden ts de 35k en 45K. De mechanische zijn goed voor bij intens circuit gebruik en dienen elke 5K gecheckt te worden. De mechanische behouden hun sterkte. De nieuwe hydraulische zijn beter dan de oude, heb er nu van de SD1290 insteken, samen met nieuwe nokkenassen. De oude waren ingelopen met meer dan 55K op de teller. Motorblok is heeft terug wat vermogen gewonnen.
 
Goedemorgen KTM fanaten,

Zoals ik vorige week al aangaf ben ik een weekje gaan toeren jn Zuid Duitsland en Oostenrijk.
o.a. Gereden op de Panoramastrasse natuurgebied Berchesgarden geweldige view en richting Reit im Winkl ook wel Klein Canada genoemd. Prachtige omgeving en echt en speeltuin voor deze prachtige machine. De heen weg 920 km wilde ik in 2 etappes doen maar het ging zo soepel dat ik binnen 10 uur in Ruhpolding ( overnachting adres) stond.
In totaal iets meer dan 3000km gereden in 6 dagen en natuurlijk wel wat spierpijn :)
Maar nog steeds loop ik met smile :) op mijn gezicht. Jeetje wat een prachtige machine.
Het geluid is fantastisch in de bergen en idd zoals jullie al aangegeven qua benzine verbruikt was hij zuiniger als hier in Nederland. Verschillende keren de motor moeten afstaan voor toeristen de foto's wilde maken van de motor ha,ha blijkbaar zijn we niet de enige liefhebbers.
Begrijp nu ook jullie enthousiasme en passie voor de unieke machine en hoop nog lang te mogen rijden op deze KTM. Ik probeerde een foto toe te voegen maar op de een ander manier lukt me dit niet. Wat doe ik verkeerd ??



Zal mijn KTM nog wat updaten bij Mulders in Veendam , maar grotendeels ben ik super tevreden hoe hij er nu bijstaat.......


Geen probleem gehad in Duitsland met het geluid?
Kan kostelijke grap worden als ze je staande houden omwille van uitlaatgeluid. Je kan dan kiezen tussen motorfiets aan de kant of bij een dealer een compleet nieuwe uitlaat laten onderzetten. Ik durf niet meer te rijden in Duitsland eerlijk gezegd met de RC8.

Net terug van IOM, slechts 1 RC8 tegen gekomen op het eiland en nog een RC8R 2010 op de boot van Hull nr zeebrugge. Ze worden zeldzaam...geen wonder dat iedereen er fotos van wil. Met de schotse eigenaar van die RC8R een klapken gedaan, heeft al 11000£ aangeboden gekregen voor zijn motorfiets, stond al 30000mi op. Ging nog even wachten tot de prijzen verdubbelen ;-)
 
oké, thanks gelukt !!
full
,

Nee geen problemen met gezag, wel veel liefhebbers.
Ook heb ik een originele uitlaat, maar die maakt sowieso veel geluid in vergelijking met andere motoren. :)

Lijkt me ook mooi IOM om te rijden , vooral de races moet een unieke ervaring zijn.
Maar zolang ik binnen de 100db blijft kunnen ze mij toch niet zoveel maken "zelf in Duitsland" niet en in Oostenrijk zijn ze natuurlijk ook trots op hun eigen fabricaat.
Kreeg zelf duimpjes onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben we vorige maand in Mattighofen goed gemerkt.
Heel de vakantie in Italië en Zwitserland met db killer gereden totdat we daar kwamen.
Niks anders dan duimpjes en omkijkende hoofden gezien, Owhja en wat Wheelie gebaren :P

Btw in Oostenrijk is uitlaatgeluid geen enkele probleem, kwestie van de sound van de V2 terug thuis te brengen :-)
 
Zot he,was vorige zomer in Oostenrijk, men RC8'tje moest ook overal op de foto.
Enkel buitenlanders rijden er nog mee schijnbaar. Geen enkele met een A-plaat gespot.
 
Vraagje, ik heb een Rc8r van 2010 die heeft nu 17dkm gelopen en nu lees ik dat de hydrolische kettingspanners niet zo goed zijn. Nu is mijn vraag voor wat voor model vervangen jullie hem? En is dit zelf te doen?
Met vriendelijke groet,
Tiemen
 
Vraagje, ik heb een Rc8r van 2010 die heeft nu 17dkm gelopen en nu lees ik dat de hydrolische kettingspanners niet zo goed zijn. Nu is mijn vraag voor wat voor model vervangen jullie hem? En is dit zelf te doen?
Met vriendelijke groet,
Tiemen

Kijk even een paar posts hoger, we hebben het er net over gehad. Je kan dus wel voor mechanische gaan, maar dan moet je wel iedere 5.000km stellen. Hou je de standaard spanners moet je er wel op letten maar is stellen iedere 20.000. Van wat ik er nu van weet kan je tot iets van 35.000km er wel op aan dat het goed zit. Als ie 17.000 gelopen heeft dan gewoon kleppenstellen bij 20.000 en dan kan er gelijk gekeken worden hoe het zit. Pas bij de volgende keer kleppenstellen moet er dan goed naar gekeken worden en moeten er wat dingen vervangen worden. Als je meer zekerheid wil kan je ook bij 30.000 de boel laten nakijken. Mechanische zijn misschien wel beter, maar iedere 5.000 stellen is ook niets. De originele zijn opzich prima, maar je moet ze wel goed in te gaten houden.
 
De veer in de hydraulic tensioners laat het na langdurig gebruik afweten. Daarbij komt nog dat KTM verschillende leveranciers heeft voor die auto-nokkenasketting spanners. De ene batch is al beter of slechter dan de andere. Zelfde met de nokkenassen, sommigen hebben een betere coating en zijn meer slijtage bestendig. Type olie speelt ook een rol, Denicol Thumper is een aanrader.
 
oké, thanks gelukt !![afbeelding],

Nee geen problemen met gezag, wel veel liefhebbers.
Ook heb ik een originele uitlaat, maar die maakt sowieso veel geluid in vergelijking met andere motoren. :)

Lijkt me ook mooi IOM om te rijden , vooral de races moet een unieke ervaring zijn.
Maar zolang ik binnen de 100db blijft kunnen ze mij toch niet zoveel maken "zelf in Duitsland" niet en in Oostenrijk zijn ze natuurlijk ook trots op hun eigen fabricaat.
Kreeg zelf duimpjes onderweg.


IOM is eigenlijk goed bereikbaar, veel rijden hoef je niet te doen. Nachtboot tot in Hull, vervolgens doorsteken naar Heysham voor ferry naar Douglas. Heel misschien ga ik volgende zomer terug. Reken wel dat als je naar TT in Juni gaat, zowat alle prijzen X4 gaan. Heb zelf het idee in 2018 naar de S100 Races te gaan in Castletown. Voordeel is dat je tijdens de daguren zelf veel kan rijden op het mountain circuit, gezien de helft van het eiland in het buitenland en de andere helft aan het werken is. Is de mindere populaire van de 3 grote motorsport events welke daar georganiseerd worden, ferry is de helft goedkoper dan wat ik augustus betaald heb.
Heb nu redelijk wat kunnen rijden tijdens de classicTT, maar bij momenten ben je toch veel aan het inhalen op het gedeelte van Ballacraine over Glen Helen richting Kirkmichael.
 
Goedemorgen
Heb net mn japanese circuitfiets verkocht
En ben nu in de markt voor een
KTM. RC 8. Uit 2008 in circuitrim zonder kenteken uiteraard

Man zegt dat alle modificaties gedaan zijn maar is hier niet erg duidelijk in

Klopt t dat de eerste modellen last hadden ( big end kaputt)
Of is dit maar een fabeltje?

Gr Jorgossss
 
IOM is eigenlijk goed bereikbaar, veel rijden hoef je niet te doen. Nachtboot tot in Hull, vervolgens doorsteken naar Heysham voor ferry naar Douglas. Heel misschien ga ik volgende zomer terug. Reken wel dat als je naar TT in Juni gaat, zowat alle prijzen X4 gaan. Heb zelf het idee in 2018 naar de S100 Races te gaan in Castletown. Voordeel is dat je tijdens de daguren zelf veel kan rijden op het mountain circuit, gezien de helft van het eiland in het buitenland en de andere helft aan het werken is. Is de mindere populaire van de 3 grote motorsport events welke daar georganiseerd worden, ferry is de helft goedkoper dan wat ik augustus betaald heb.
Heb nu redelijk wat kunnen rijden tijdens de classicTT, maar bij momenten ben je toch veel aan het inhalen op het gedeelte van Ballacraine over Glen Helen richting Kirkmichael.
 
Ha,ha Vortex155,

Ja ik weet het .....6 plaatsgenoten zijn dit jaar ook geweest met zo'n georganiseerde reis. Ze vonden het wel geweldig, maar ik geloof je graag dat de middenstand ook graag een graantje mee wilt pikken. Het is vooral het gebied en de sfeer wat trekt. Maar het moet natuurllijk ook niet uitgestorven zijn. Als je 'sávonds alleen in de kroeg bent om na te genieten van een biertje ..schiet natuurlijk ook niet op ;-)
 
Laatst bewerkt:
Even lekker een weekendje wezen knallen in Luxemburg.
Echt een aanrader! Prachtige wegen, strak en goed onderhouden asfalt.
En 1,13 voor een litertje benzine...
 
Laatst bewerkt:
Even lekker een weekendje wezen knallen in Luxemburg.
Echt een aanrader! Prachtige wegen, strak en goed onderhouden asfalt.
En 1,13 voor een litertje benzine...
[afbeelding]
je foto doet het niet.

Ben in augustus ook 3 dagen daar geweest. 2 dagen alleen maar regen gehad |( Wel mooie wegen daar. Ben er wel achter gekomen dat regen, oude banden en het koppel van de RC8 mij geen vertrouwen geven. ;(
 
Zo wel?
Hebben helaas ook wel was wat regen gehad en toen idd ook wat schrik momentjes gehad.
Maar toen het weer droog was zaten er rulletjes op m'n band :)
full
 
Gutenabend ktm freunden

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een gemodificeerde
RC8 uit 2008
In circuittrim

Is er iemand hier die ervaring heeft met een tractioncontrolsysteem?

Zo ja welke en waar ingebouwd

Alvast vielen dank.


Gruss gott
 
Ik heb op mijn RC8R track (single spark) een tractiecontrolesysteem zitten van Nemesis (komt uit de UK). Is volledig in 9 standen instelbaar, uploaden van types banden en bandbreedte en werkt fantastisch goed! Zeer zacht ingrijpen wat zich vertaalt in meer vertrouwen, snellere rondetijden (met name in de regen!) en betere bandenslijtage.

Zou kunnen dat dit deze winter te koop komt...

Mvg
 
Voor de geintresseerde ik heb me circuitkuip te koop gezet. Ben niet meer van plan circuit te rijden met mijn rc8r omdat ik het zonde vind. Zeker ook omdat het een red bull limited edition is en ik blijf ook altijd me grenzen opzoeken en ga er bijna altijd eroverheen. Paar keer al een touche gehad en bijna me achterkant verloren en laatst de grindbak in geschoten. Vroeg of laat ga ik plat...

Daarom te koop. Set ziet er nog netjes uit en is vorig jaar ook gespoten. Is eigenlijk een Carbon kuip. Ooit allemaal gekocht van Rens. Tank, race tankdop, tankpad, CDI ophaning en voorspatboard zijn origineel ktm.

full


https://link.marktplaats.nl/m1201098058

Groetjes,
 
Goedemorgen
Heb net mn japanese circuitfiets verkocht
En ben nu in de markt voor een
KTM. RC 8. Uit 2008 in circuitrim zonder kenteken uiteraard

Man zegt dat alle modificaties gedaan zijn maar is hier niet erg duidelijk in

Klopt t dat de eerste modellen last hadden ( big end kaputt)
Of is dit maar een fabeltje?

Gr Jorgossss

Veel fabeltjes zijn er verteld door Alan Cathcart indertijd. Een hele hoop journo's hebben die zijn gezever overgenomen zonder aan factcheck te doen. De RC8 is geen gemakkelijk motortje en als je jaren met een 4 in lijn hebt gereden gaat het motorkarakter niet meteen bevallen. Dat van dat Big End is weer iets nieuw eerlijk gezegd :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan