Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar wie leest een handleiding? :+ :+ ;)
Ik ... als ik na lang zoeken niet vind wat ik zoek ...

Zo had ik heel lang geleden een Saab 9000 Turbo van 1990.
Op een van de stuurhendels stonden knopjes waar ik na veel proberen maar niks mee kon ... drie maanden later kwam ik erachter dat het crouse controle was ... na gelezen te hebben in de handleiding dat de turbo versie het standaard had :$
 
Zo na een vakantie en het afstuderen van mij studie kijk ik weer eens op dit forum:)

Volgende week nieuw achterbandje erop omdat de spijker in mijn band steeds dieper gaat.
Oude even goed afslijten nog met slippen en ben van plan burn-out te proberen maar misschien wordt dat wel een knockout voor mij haha.
 
...
Oude even goed afslijten nog met slippen en ben van plan burn-out te proberen maar misschien wordt dat wel een knockout voor mij haha.
Had ik ook al in gedachte met mijn achterbà te doen })
Als die eraf gaat binnenkort met bijna 40.000km zou dat wel een mooi afscheid zijn van die band ...

... maar ook ik ben bang dat het op een of andere manier gaat mis lopen ... :$
 
Vandaag ook maar eens twee projector lenzen in m'n koplamp gebouwd! Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

Foto's

Video

Op de video lijkt het kleurverschil tussen de xenon en het stadslicht wel heel erg, in de praktijk valt dit wel mee.

Enige nadeel is nu dat grootlicht niet werkt met de passing knop, als de verlichting uitstaat.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook maar eens twee projector lenzen in m'n koplamp gebouwd! Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

Foto's

Video

Op de video lijkt het kleurverschil tussen de xenon en het stadslicht wel heel erg, in de praktijk valt dit wel mee.

Enige nadeel is nu dat grootlicht niet werkt met de passing knop, als de verlichting uitstaat.
Cool 8-) :t ziet er echt heel goed uit!

Dat enorme kleurverschil komt omdat een camera, zelfs met de beste technologie niet in de buurt van het menselijke oog komt, en dat verschil niet gecompenseerd krijgt als het beide gelijk in beeld krijgt.

Nu rijzen er bij mij enkele vragen:
Waar heb jij je projectors vandaan?
En hoe heb jij je koplamp open gekregen?
Waren die schrouds al in het zwart, of heb jij die mee zwart gespoten? Staat wel mooi in het zwart!
Dat (zwakke) rode licht wat ik eerst zie, is dat parkeerlicht? Zitten die dan ergens mee IN de projector? En gaan die uit van zodra de xenon aangaat? Of is dat niet nodig omdat dat zwakke licht sowieso verdwijnt in de xenon bundel? En kan je bij bestelling die kleur kiezen?

Wat je pass knop betreft, raar ...
Bij mij ging dat wel, met het enige verschil dat het weinig zin had wegens de opwarmperiode van een xenon.
Werkt ie dan wel als je dimlicht opstaat? Wellicht is er iets verschillend in de kabelboom? Al zou me dat raar lijken. Deed ie het wel met de originele H lappen erin?
 
Vandaag ook maar eens twee projector lenzen in m'n koplamp gebouwd! Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

Foto's

Video

Op de video lijkt het kleurverschil tussen de xenon en het stadslicht wel heel erg, in de praktijk valt dit wel mee.

Enige nadeel is nu dat grootlicht niet werkt met de passing knop, als de verlichting uitstaat.
Stoer :t
 
Cool 8-) :t ziet er echt heel goed uit!

Dat enorme kleurverschil komt omdat een camera, zelfs met de beste technologie niet in de buurt van het menselijke oog komt, en dat verschil niet gecompenseerd krijgt als het beide gelijk in beeld krijgt.

Nu rijzen er bij mij enkele vragen:
Waar heb jij je projectors vandaan?
En hoe heb jij je koplamp open gekregen?
Waren die schrouds al in het zwart, of heb jij die mee zwart gespoten? Staat wel mooi in het zwart!
Dat (zwakke) rode licht wat ik eerst zie, is dat parkeerlicht? Zitten die dan ergens mee IN de projector? En gaan die uit van zodra de xenon aangaat? Of is dat niet nodig omdat dat zwakke licht sowieso verdwijnt in de xenon bundel? En kan je bij bestelling die kleur kiezen?

Wat je pass knop betreft, raar ...
Bij mij ging dat wel, met het enige verschil dat het weinig zin had wegens de opwarmperiode van een xenon.
Werkt ie dan wel als je dimlicht opstaat? Wellicht is er iets verschillend in de kabelboom? Al zou me dat raar lijken. Deed ie het wel met de originele H lappen erin?

Bedankt!

Projectors komen van aliexpres voor 14 euro per stuk. Werken perfect.
Koplamp heb ik open gekregen door hem te verwarmen in een grote doos met verf föhn hier in gestoken (begin van het filmpje: https://youtu.be/W6UvaSYdeDo)
Shrouds waren al zwart en de rode verlichting is een enkel ledje wat in de projector schijnt. Deze is aangesloten op de geschakelde plus en gaat uit wanneer het stadslicht wordt ingeschakeld. Ook heb ik er eens schakelaar tussen gezet, dit ivm politie. Wat betreft kleur moet ik even kijken.

Het verhaal van de passing klopt gewoon, omdat met deze lenzen grootlicht niets anders is dan een klepje dat wordt omgezet om het lichtbeeld te veranderen. Dus als er geen licht brandt gebeurt er weinig haha. Met de originele lampen werkte het wel inderdaad.

Lenzen
Demon eye, in verschillende kleuren!

In de lenzen komen H1 lampen.

Edit: Foto van het lichtbeeld

elOIQsIc5MDKCTJaYNMmneg7llNWkb3JQnGajees5fkf6WwWykuAyIoo4AFUyvQuhM1Tp0rR3eG0FUxoHZx9w1eZW269nqO__2v16lVuVDwcQS0sGKkAlsm36qydGMglUC1_m-fq8rL938ZWNambwD0fLqgTc3DdLiXNG0JGgtU11oDu-Fz8OhU73Rv_unbqbKG1vHfIAlnNoIGlYOl4vUxlu-1pk8cxj9kvJw_ou3OV9eyphjY8FBj1Vhd0ZCnJG4I9hOp0HvowPtuyv2dfdmyOzGhGvKSNHwL5fU6HzgkLtF3TweoSJwp4gLwgQXUAGjFKnG4BPa7roZQ9s97pKqbs9P-qv4LCL2FvsQzElgfEV2VGLGla2BnmZIb9Ozq6HTg7DIR9O8LIC7TqmqypVm16eZOib1vtAetoPkp02qPNgNe44VivttGli7FfENwupWj9JU1_BFvl06VaXD3t1FO9Q7gB3e_by6-tHe1aldaDhBCMnCdODUeDKj2HkZuVi9QRa_iPsJn9HKk8P4LF5meRsMGmXSSqhdvxaeMzeAOXEmpn1frg8esmUWUpKVVIN0dGRILsAv5UGKP32gFEvb1nif2FxpvNJz_VBeqjc_Yv2hLvuVlz4RcVjnd_p0BWs1oJbort4Zi9_MmyrKBS0e5XRCbs94aA3eMNG7YkRPAN4rc=w750-h424-no
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Projectors komen van aliexpres voor 14 euro per stuk. Werken perfect.
Was dat te bestellen per 1 lens?
En waren het dan enkel lenzen? Dus nog geen xenon installatie erbij? Mijn lenzen komen ook van AE, maar waren samen, en met xenoninstallatie. Van de lenzen ben ik heel tevreden. Dat de Angel eyes niet werken is mijn fout. De xenon installatie zelf heeft mij al wat kopzorgen bezorgd*.
Was iets van een 82€. Maar omdat het elektronica is en meer dan 22€, had ik daar nog iets van een 35€ aan douanekosten bij ook B|
Koplamp heb ik open gekregen door hem te verwarmen in een grote doos met verf föhn hier in gestoken (begin van het filmpje: https://youtu.be/W6UvaSYdeDo)
Iknhad ergens een instructie gevonden hoe je dat moest doen op een site van een bedrijf in Nederland. Oven voorverwarmen, op de voorgeschreven temp, en dan het aantal voorgeschreven minuten en temperatuur in de warmeluchtoven ... koplamp front helemaal vertroebelt en vervormd B|
Gelukkig had ik dat destijds op mijn-crash koplamp getest :')
Shrouds waren al zwart en de rode verlichting is een enkel ledje wat in de projector schijnt. Deze is aangesloten op de geschakelde plus en gaat uit wanneer het stadslicht wordt ingeschakeld. Ook heb ik er eens schakelaar tussen gezet, dit ivm politie. Wat betreft kleur moet ik even kijken.
De schrouds in het zwart vind ik best mooi. Beter dan de chrome.
De rode LEDjes in de lenzen, was dat zo in het pakket, of heb je die er zelf bij in geknutseld? Is wel een apart effect vind ik.
Dat schakelaartje is idd een goed idee. Maar denk dat de politie weinig moeilijk zou doen aangezien ze uitgaan van zodra je het parkeerlicht inschakeld. Maar ja, nu ben je zekerder ;)
Het verhaal van de passing klopt gewoon, omdat met deze lenzen grootlicht niets anders is dan een klepje dat wordt omgezet om het lichtbeeld te veranderen. Dus als er geen licht brandt gebeurt er weinig haha. Met de originele lampen werkte het wel inderdaad.
Het zal vooral afhankelijk zijn van de bekabeling bij de xenon installatie dan. Bij die van mij werden de signalen op de xenon kabelboom ontvangen door een H4 connector. Had je origineel een H4 koplamp, zelfs als er dat twee zijn, gewoon inpluggen in een van beide. Om die op een ander systeem aan te kunnen sluiten had je er dan ook een mannelijke H4 connector bij met een 15tal cm draad. 1 ervan op de dimlichtdraad, 1 op de grootlicht draad, en 1 op de massa. Daarom dat de pass knop in mijn geval wel werkte (werkt nog steeds, want als ik hem indruk hoor ik de klepjes schakelen), maar had dus weinig zin vanwege de opwarmtijd. Bij mijn xenons een kleine 30sec om vol licht te geven. Maar dat maakte niets uit want in B moet je (bij motoren zonder EU gekeurde en gehomologeerde DRL's) sowieso continue je dimlichten aan hebben. Dus de xenons hebben altijde warm en de pass heeft dus toch nog enig nut :P
Lenzen
Demon eye, in verschillende kleuren!

In de lenzen komen H1 lampen.

Edit: Foto van het lichtbeeld

[afbeelding]
De scherpte van je lichtbeeld en helderheid komt heel mooi overeen met die bij mij :Y
Ik zie trouwens dat jij hetzelde probleem hebt als ik. Het lichtbeeld van links en rechts overlapt niet mooi, maar loopt in een licht X vorm. Maar ik vind het helemaal niet storend.
Komt door montage in veschillende fittingen.
Ik heb bij mij een van de fittingen moeten wegslijpen, ik dacht bij die van het grootlicht, maar ben er niet meer zeker van. Volgens de gegevens van AE zouden de lenzen in zowat elke fitting passen, ze passen in een H4, en een H7 dacht ik, maar niet in de H1 van het grootlicht, als ik het juist heb.



* de relais om ze aan te sturen gaat altijd kapot. Had ik ook bij een van mijn vorige GSX-F'en, die met de twee H4 bi-xenons in de Katana koplamp (USA versie), en heb het opgegeven. Elke 3 á 5 duizend km een nieuwe relais steken ... nee dank je :N

H1 LED's besteld en al een tijdje liggen.
Maar diezelfde tijd voor 15€ een kabelboom/relais voor xenon met H4 input gevonden, besteld via bol.com, maar pakketje verloren.
Ze gingen een nieuwe opsturen, maar intussen hebben ze een reden gevonden om dat toch niet te moeten doen. Ik dacht, ik waag het er nog 1 keer op en wil een nieuwe bestellen, want tot nog toe tevreden van bol.com ... blijkt datzelfde artikel plots 38€ te kosten ... meer dan verubbeld ... ik neem contact op met bol.com, en dat is normaal zeggen ze want om een of andere reden komt dat artikel voortaan via een andere leverancier en die hanteert hogere prijzen ...
... ja seg, dan hoeft het niet meer voor mij ...

Nu bij AE nog hulpstukje besteld voor 3€ om die LED's in te bouwen zodat de stofkappen niet over de koelers komen. Hoop die stukjes te ontvangen voor het volgend onderhoud, want ik rijd nu al enkele 1000 km's rond met enkel DRL's ...
Dat onderhoud is voorzien voor op de 70.000km ... nog 450km te gaan ...

Heb een van die LED's effe ter test in een grootlicht van mijn auto gezet, en de reflector (ja, die heeft geen lenzen) was volledig ingevuld met licht en deed pijn aan mijn ogen ...
Het lichtbeeld zelf kon ik niet checken want de zon scheen toen. Maar heb er een goed gevoel bij.
Moesten ze toch niet echt goed zijn in hun lichtbeeld door de lenzen heen, zoek ik mij nog éénmaal een xenon set met H1 lampen maar NIET van AE dan.
Als dat dan weer problemen geeft, gaan er gewoon twee H1 halogeen lampjes in, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn ...





... zo ... einde van het lange verhaal :$
 
Zo de Hyperpro's zitten erin. Nog niet echt kunnen testen. Eerst even de achterband inslijten!
full




En ja, binnenkort eerst maar weer eens even aan de poets! :Y
 
Voor de geïnteresseerde, een erg mooie kofferset (Givi Keyless) MET volledige GSX750F montage en quick lock systeem(bj va.'98) te koop :). Ook eventueel ruime topkoffer erbij (bijpassend).
Zie marktplaats: https://www.marktplaats.nl/a/motore...9651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=

Foto's van de kofferset op de motor kunnen in overleg ook opgestuurd worden om te kijken hoe het staat ;)

Als iemand interesse heeft, graag reactie via marktplaats, die staat direct op mijn e-mail en kan ik erg vlug beantwoorden! Tis een koopje voor zo'n moderne/nieuwe kofferset, maar het staat in de weg O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerde, een erg mooie kofferset (Givi Keyless) MET volledige GSX750F montage en quick lock systeem(bj va.'98) te koop :). Ook eventueel ruime topkoffer erbij (bijpassend).
Zie marktplaats: ≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen

Foto's van de kofferset op de motor kunnen in overleg ook opgestuurd worden om te kijken hoe het staat ;)

Als iemand interesse heeft, graag reactie via marktplaats, die staat direct op mijn e-mail en kan ik erg vlug beantwoorden! Tis een koopje voor zo'n moderne/nieuwe kofferset, maar het staat in de weg O-)
Kan je marktplaats tegenwoordig niet meer te bekijken zonder een account aan te maken :?
 
Heb het linkje ff aangepast, denk dat ie het nu wel moet doen :)
Het werkt nu wel idd :t

Idd mooie set! Het is dat ik al een rek en koffers heb, en eens zou moeten monteren. Nu vind ik jou set wel mooier, en als ik geen set had waren die van jou nu verkocht. Maar vermits ik al een set heb gun ik ze aan iemand anders.

Ik meende dat er hier in het topic immers iemand interesse had, maar weet niet meer wie :P
Maar die persoon zelf zal dat nog wel weten natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de Hyperpro's zitten erin. Nog niet echt kunnen testen. Eerst even de achterband inslijten! [afbeelding]


En ja, binnenkort eerst maar weer eens even aan de poets! :Y
Ik voelde dat gelijk :? ook met rustig rijden, optrekken? :9~
Ik meende dat er hier in het topic immers iemand interesse had, maar weet niet meer wie :P
Maar die persoon zelf zal dat nog wel weten natuurlijk ;)
Ik weet soms van achteren niet meer dat ik van voren leef. _O- :+
 
Ja, ik merk al wel verschil. Het is wat stugger, maar dan op een prettige manier. Ook nog maar 10 kilometer gereden. Was nog even meer bezig met de nieuwe achterband dan met de vering.
Ik reed weg bij Hyperpro vorig jaar met mijn TL1000R.. voor de eerste bocht daar om de hoek (20 meter) whooaah wat voelt dat stabiel, ik heb gripp!
Wilde hem direct enthousiast de bocht omhoeken _O- _O- maar ja niet verstandig met koude bandjes enzo. :+ :+
Dus rustig aan, maar kippevel dat ik had. :9~

(Met je nieuwe achterband ook gelijk 'teveel'veranderingen inderdaad :Y )

Daarna onderweg naar het werk merkte ik zelfs rechtuit met hard optrekken hoe stabiel e.a. was geworden.
Dat had ik gewoon niet verwacht.

Hoefde niet het circuit op of als een hooligan te rijden om verschil te voelen. :}
 
Laatst bewerkt:
Soms denk ik er ook goed aan te doen vooraan Hyperpro's te steken ...
... maar ... quanta kosta??

O ja ... maandag onderhoud doen. Zou normaal de banden mee willen doen, maar ... dienen achtersten band, diene wil laar ni verslijte! :')

Maandag zal ze 70.000km hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O ja, wel een ander probleem.

Sommigen hier weten het wellicht nog.
Bij mijn vorige motor problemen met de ketting.
DID VX530 via motozoom.
Na pakweg 7.000 km had ie dit:
full

Gemaild naar motozoom, foto's doorgestuurd, verteld welk type vet ik gebruik en blablabla ...
Zij nemen contact op met de leverancier. Die wil het niet onderzoeken want eerste klacht daaromtrent, maar sturen wel een nieuwe kettingset/tandwielen op. Goede service dus wel.

Echter, die ketting krijgt het weer. Zelfs al na pakweg 5.000km.
Ik laat het weten aan motozoom. Maar ook dat ik er nu mee blijf rijden en volgende keer gewoon een ander merk ketting neem.

Gebeurt uiteindelijk niet, want motor gaat de deur uit.

Begon al te twijfelen aan het vet dat ik gebruik, S100. Altijd heel tevreden van en velen anderen ook. Maar toch, ik begon te twijfelen.

Huidige motor gekocht. S100 gebruiken. De ketting die er reeds op lag heeft 30.000km gereden bij mij zonder ook maar 1 keer te kuisen, en helemaal niks aan het handje.

Intussen had ik het erop gewaagd toch weer zo een DID VX530 te nemen, maar niet bij motozoom. Weet niet meer van waar. En dacht, het is nu al lang geleden, die twee vorige kwamen wellicht van een zelfde en slechte batch.

Bij elke smeerbeurt goed gekeken, en ik had goede hoop want na 9.000km nog niks. Dan plots, op 9.400km ...
full

Aan het kettingvet twijfel ik nu niet meer dankzij de vorige ketting die reeds op de motor lag. Heb ze nog liggen, eens zien of het merk er (nog) ergens op staat.

Ik ga alvast geen klacht indienen, heb de ketting er al een 4tal maand opzitten en daarvoor reeds een klein half jaar in huis liggen. Maar vooral geen zin in al dat gedoe alweer ...

Zal ze in de gaten houden qua slijtage. Zit nu op bijna 10.000km en zal ze nu pas tijdens het onderhoud een eerste keer moeten stellen. Dus zo ver zit het nog wel goed.

Volgende keer wel ander merk. En misschien ook eens een andere (iets zwaardere) vertanding erop. En een after market snelheidsmeter op het voorwiel, zo heb ik geen speedohealer of dergelijke nodig, en kan ze lekker doorgaan na 99.999km. Dat de originele teller dan blijft hangen zal me worst wezen ...

We zien nog wel ...
 
O ja ... maar toch ook nog goed nieuws.

Deze morgen de tank op reserve gezet, op maar liefst 414 km :o
Betekent dat ze vlotjes 525km haalt (vorig rekord) en er zelfs overheen gaat.

Ik begin mij toch wel een beetje af te vragen of dat nu komt doordat mijn koplampen niet branden. Al zou me dat toch wel verbazen ...

Moest dat wel zo zijn zou ik graag de lichtschakeling zo laken dat de koplampen door een lichtsensor bediend worden :P

Overdag blijven dan gewoon enkel die extra DRL's branden.
 
Soms denk ik er ook goed aan te doen vooraan Hyperpro's te steken ...
... maar ... quanta kosta??

Normaal €150,-, excl. montage. Ik heb een paar tientjes korting gehad omdat Hyperpro een klant van ons is.

Qua montage heb ik niks extra hoeven betalen omdat het spul toch losging voor de keerringen. Oh ja, de kosten voor de keerringen: €125,- voor beide poten.
 
De keerringen vervangen was bij mij ook 125 euro incl. montage.
Dat was dan wel een upside down voorvork. :)
 
Hallooooo, was ik weer. Excuus voor het verdwijnen (alweer).

Even een update:

Ik ben weer begonnen met studeren aan de VU, dus dagelijks gebruik vab de motor zit er weer in.

Na vakantie te hebben gevierd in Parijs heb ik er een vriendin aan over gehouden die in Noorwegen woont en Indonesische is. (In oktober komt ze op bezoek).

Ik ben van plan binnenkort Peek te gaan kopen om roestplekken van Chawan (茶碗) af te halen, voornamelijk de uitlaatpijpen. Weten jullie hoe jullie die uitlaatpijpen roestvrij maakt? Er stond mij ergens iets bij van olie en dat laten inkoken na het ingesmeerd te hebben?

Hoe is het verder met jullie?
 
...
Na vakantie te hebben gevierd in Parijs heb ik er een vriendin aan over gehouden die in Noorwegen woont en Indonesische is. (In oktober komt ze op bezoek).
Man gij pakt het goed aan! 8-)
Op vakantie naar een van de meest romantische steden, en thuis komen met een van de mooiste vrouwen ter wereld*, die dan nog eens woont in een van de mooiste landen ter wereld!
... Chawan (茶碗) ...
Effe geen zin om te translate.googlen ... maar ik vermoed, de nieuwe naam van je motor?

* tja ... zuid oost Aziatische he ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan