KYMCO's C Series Concept

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
KYMCO's C Series Concept (cross-over)

image.php


Aan het einde van het jaar tijdens EICMA kunnen we deze
C serie concept voor het eerst live aanschouwen.
En zullen alle specificaties bekend worden gemaakt

De basis: het frame is het zelfde als van de AK550
Typisch detail is de ingebouwde uitlaat aan de onderkant.
Zowel de voor/achterrem alsook de handrem zijn van Brembo

Het streven van Kymco bij deze C serie is om de nadruk te leggen op een hoog gehalte van luxe.

image.php


En of dit allemaal nog niet genoeg is heeft Kymco ook bekend gemaakt dat er volgens jaar
tijdens de Tokyo MotorShow 23 t/m 25 Maart een andere nieuwtje wordt gepresenteerd onder de naam: "Project Next"
"Project Next" zal een vol elektrische motorscooter betreffen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie scooter! Vooral de adventure eendebek.
Lijkt wel zo'n opklapbaar duozitje wat de Kymco brommers soms ook hebben.
 
Ben ik nu in de war of zitten er twee remklauwen achter?

Of is de onderste de handrem?
 
Laatst bewerkt:
Wat zal dat moois ongeveer gaan kosten en kan hij concurreren met de Honda X Adv :}

Denk niet dat het concurrentie is voor een X-ADV, de een heeft DCT en de ander meer als waarschijnlijk CVT. het frame is van de AK550, dus dan is voor de handliggend dat het motorblok dat ook wordt... datmotorblok zou wel eventueel nog opgepompt kunnen worden naar circa 630cc

@ Mojave
Onderste is handrem, deze ronde ook van Brembo.
Heb zelf en net als AK handrem als onderdeel van de achterrem.
Zo'n losse handrem als deze kan je beter hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ze timmeren flink aan de weg.

Verwacht persoonlijk veel van "Project Next"
De elektrische motorscooter van Kymco.

De Aziaten regeren zo'n beetje de accu markt en daarnaast levert b.v. Kymco al enkele jaren onderdelen voor de elektrische BMW i3 auto.

Ik verwacht dan ook een verbeterde versie van de bijna zo goed als geflopte "BMW Evolution (versie 2", die maar circa 125km axiradius heeft. (V1 maar 90 á 100km.)
 
Laatst bewerkt:
....En of dit allemaal nog niet genoeg is heeft Kymco ook bekend gemaakt dat er volgens jaar
tijdens de Tokyo MotorShow 23 t/m 25 Maart een andere nieuwtje wordt gepresenteerd onder de naam: "Project Next"
"Project Next" zal een vol elektrische motorscooter betreffen.....
Dáár wachtte ik al een hele tijd op...
 
Denk niet dat het concurrentie is voor een X-ADV, de een heeft DCT en de ander meer als waarschijnlijk CVT. het frame is van de AK550, dus dan is voor de handliggend dat het motorblok dat ook wordt... datmotorblok zou wel eventueel nog opgepompt kunnen worden naar circa 630cc

@ Mojave
Onderste is handrem, deze ronde ook van Brembo.
Heb zelf en net als AK handrem als onderdeel van de achterrem.
Zo'n losse handrem als deze kan je beter hebben.
De brembo B van de onderste klauw herkende ik inderdaad van andere brembo klauwen. Ze zaten toch aan de espresso bij brembo dus hebben met elkaar besloten als we alles hier bestellen laten we die extra klauw er dan ook maar bij doen als jullie een mooi prijsje maken. Komt voor elkaar zeiden de mensen van brembo en willen de heren of dames nog een hapje eten? Oh dat gaat er wel in en redden we wel voor onze terugvlucht.

In welk opzicht kun je beter een separate klauw hebben voor de handrem? Ik weet niet precies hoe ze het anders doen, maar lijkt mij dat je het dan op de een of andere manier in de leidingen moet oplossen. Met de moderne stemmen met ABS, gekoppelde remmen voor/achter en het systeem van de MP3 komen er steeds meer ontluchtings nippels op. Dealers hebben ook af en toe moeite om dat te ontluchten.
 
Sorry maar deze scoot klopt totaal niet, compleet uit balans.

De voorkant (kuip en beenschild) lijkt wel van n andere foto te komen ivm de achterkant die veels te klein is. De voorkant is een BMW 1200 GS adventure.
Het zadel lijkt van Linusje zn Honda te komen.

Elektrisch....interessant maar niet op n scoot gezien de veels te lage actieradius.
 
@ Hybride

Ik ben betreffende "Project Next" ook vol verwachting, zie bericht boven jou.
Hopelijk gaat het qua axiradius dan de kant op van jou Zero, en het mag natuurlijk ook nog beter, want er zal ongetwijfeld nog wat tijd overheen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar deze scoot klopt totaal niet, compleet uit balans.

De voorkant (kuip en beenschild) lijkt wel van n andere foto te komen ivm de achterkant die veels te klein is. De voorkant is een BMW 1200 GS adventure.
Het zadel lijkt van Linusje zn Honda te komen.

Elektrisch....interessant maar niet op n scoot gezien de veels te lage actieradius.
Dat is nog maar de vraag. Volgens mij worden met name veel scooters voor relatief korte afstanden gebruikt. Bijvoorbeeld 25-75 km enkele reis woon werk. Als je dan op je werk kunt opladen moet het lukken met de actieradius. Natuurlijk zijn er ook mensen die met de scooter op vakantie gaan maar niet iedereen hoeft elektrisch.
 
In welk opzicht kun je beter een separate klauw hebben voor de handrem?

De handrem ingebouwd in de achterremklauw zij 2 functies in één remklauw.
Je kunt dat o.a. om aan te werken beter gescheiden van elkaar houden, dat stelt om te beginnen al stukken makkelijker af.
Er zijn nog wel een paar praktische redenen om het beter gescheiden te houden.

Overigens zijn de gecombineerde achterremklauw/handrem units ook een gecombineerd systeem.
De achterrem werkt op oliedruk terwijl de handrem een mechanies systeem is (trekkabel)
Ik kan het systeem wel dromen het is eigenlijk gewoon een trekkabel met een wormwiel die 1 van de twee remcilinders op de achterrem ingedrukt houd.

De Yamaha Tmax heeft al wat langer een gescheiden systeem, dit zijn van die kleine dingetjes waardoor een Tmax zich wat mij betreft kan onderscheiden.
Waarbij ik wil opmerken dat de handrem ten allertijden een simpel mechanies systeem zal en moet blijven.
Dus geen gesodemieter met ontluchten of iets dergelijks.

Piaggo past het overigens ook wel eens toe.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Majesty heeft zo'n gecombineerde hydraulische achterrem/mechanische parkeerrem... Die combinatie werkt zó goed dat ik de parkeerrem heb laten deactiveren.
 
Bij mijn Xciting werkt het redelijk goed, maar vindt het systeem helemaal niks.
Gewoon gescheiden, met eigen remblokjes dan weet je direct waar je moet zijn als iets hapert.

Wist niet eens dat de Majesty het ook had, heb het zover alleen gezien op de MaxSym en enkele Kymco's
 
@ Hybride: je hebt de parkeerrem gedeactiveerd omdat het niet beviel?

@ Jan: op de foto lijkt de parkeerrem van de AK550 gewoon een ouder type hydraulische brembo. Als het helemaal gescheiden is valt het ontluchten wel mee. Een rempotje met bij de klauw 1 ontluchtingsnippel kan ik ook ontluchten, dan kan het nooit moeilijk zijn :)
 
Goede smorgens :)


AK550 is gewoon mechanisch, alles zit op 1 grote remcilinder


E0VPDu.png


4QRWey.png


Xciting 400 ook mechanisch, maar dan met 2 remcilinders

jkBtM1.png


BeY4uw.png


z4VQN1.png
 
Laatst bewerkt:
Noem ik de foto en AK550. Ik bedoelde de foto van de c concept hierboven. Sorry.

De constructie van kabelbediening op een remklauw gemonteerd ziet er wel wat rommelig uit, maar dat kan aan mij liggen. Misschien als je er een paar keer naar kijkt dat het je niet meer opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Ok prima,
maar ik heb nergens iets gezegd over wat voor systeem deze C series zou hebben.

Enige wat ik heb opgemerkt is dat er een aparte handremklauw op zit waar ik veel meer waarde aan hecht dan aan een gecombineerd remklauw systeem.

Of het mechanisch of hydraulisch is kan ik niet weten.
Maar zover heb ik gezien dat b.v. Piaggo en Tmax hun externe handrem remklauw mechanisch uitvoeren.
Is ook het meest makkelijke systeem: een handel op je stuur waar je een kabel mee aantrekt/ontspant volstaat om de handrem de activeren/de-activeren

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
... @ Hybride: je hebt de parkeerrem gedeactiveerd omdat het niet beviel?....

De blokken sleten enorm snel net als de remschijf, die trok bovendien krom. De zaak bleef slijten ook toen ik de achterrem een poos niet gebruikte.
Het bleek te liggen aan het mechanisme van de parkeerrem, daardoor konden de blokken niet genoeg lossen en liep de rem continu aan. Ik had de gewoonte bij het starten de achterrem in te knijpen... Daardoor werd elke keer die speling weer teniet gedaan ook al remde ik er nooit mee.

Dat mechanisme is er in z'n geheel uit gehaald (is gebeurd bij de tweede grote beurt, was een idee van Zot) en sindsdien is die rem weer bruikbaar, maar hij slijt nog steeds erg scheef.


Sowieso is de combinatie schijfrem handrem/ parkeerrem nooit zo geslaagd, in mijn auto met schijven achter heb ik helemaal geen gevoel in de handrem.
Bij duurdere auto's met schijven rondom zitten er nog wel eens aparte trommelremmetjes als handrem/ parkeerrem in, soms binnen in de schijfflenzen.

Het principe is al verkeerd. Een trommelrem krimpt na het stilzetten van de motor, de rem gaat dan dus vaster zitten.
Bij een schijfrem krimpt de schijf en daardoor gaat de rem juist lóssen.

Wat dat betreft ben ik het eens met Webengine, hou die dingen liever apart.
 
Laatst bewerkt:
:Y Op mijn Honda NC 750 X DTC zit ook een parkeerrem en ik zie het nut er helemaal niet van in om het te gebruiken ,parkeer altijd op de middenbok ook :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan