Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hoe is jullie ervaring met passagier rijden. Mijn klaagt dat het zadel naar voren zit, waardoor ze niet lekker zit.

Ze vond mijn 1200RT beter zitten als bijrijdster?!
 
Hoe is jullie ervaring met passagier rijden. Mijn klaagt dat het zadel naar voren zit, waardoor ze niet lekker zit.

Ze vond mijn 1200RT beter zitten als bijrijdster?!


Ik heb geen ervaring met een 1200RT maar mijn vrouw zit beter op de 1600GT dan op mijn vorige Blackbird.
Enige klacht die ze had is dat de ruimte minder is dan op de Blackbird (korter) zodat wij dichter op elkaar zitten, dus af en toe helmpje botsen.
 
Als je je navi terughangt, en contact omdraait, pakt ie bij jou dan niet weer de juiste datum?

Het probleem zit in het feit dat ie vergeet wat de huidige datum is, niet de servicedatum. Met het aankoppelen van je navi zou hij dit weer moeten herstellen na een keertje contact aan/uit. (Dit werkt bij bmw navigator 4/5/6. Voorgaande modellen ben ik er niet zeker van)

En anders kan je in je boordcomputer zelf de datum nog instellen :P


Na het contact uit en aan gedaan te hebben is de service melding idd verdwenen.
Toppie :}
 
Hoe is jullie ervaring met passagier rijden. Mijn klaagt dat het zadel naar voren zit, waardoor ze niet lekker zit.

Ze vond mijn 1200RT beter zitten als bijrijdster?!

Mijn ega geeft aan dat de 16 tov de12 veel luxer zit, relaxter, ook vlakker. Lijkt me een typisch geval van wat je lekkerder vindt zitten. En over smaak valt in veel gevallen niet te twisten :)
 
Zie je dan nog wel wat van je display?


Jup,

In horizontale stand kan je alles nog gewoon zien. Geen enkele overlap. De verticale stand is een ander verhaal helaas.. Mocht ik dat willen dan moet ik kijken of ik een adaptertje kan (laten) freezen of zelf maken die het geheel wat lager zet maar die behoefte heb ik nu (nog) niet. Zal wel even een fotootje schieten als ik in de gelegenheid ben.
 
Sow ik ben terug!
En hoe.... was ik net een beetje aan het wennen aan de mtor en had ik de klapper in Frankrijk. -O-

large


Motor terug laten komen en bij een dealer lekker vlakbij Bleiswijk laten neerzetten omdat ik daar woonde en Almere waar ik de motor gekocht had toch een aardig stukje uit de buurt was.
Na een paar weken mocht ik de motor halen en zo blij als een kind naar de dealer. *O*
Bij het rondje om de motor bleek de motor een krom achterwiel te hebben en een subframe wat 1,5 cm uit het lood stond. :N
Allerlei schades nog zichtbaar en niets aan gedaan.
Motor maar laten staan want er kon echt niet mee gereden worden.

Dus alle spullen bestellen weer en opbouwen dat ding......
Mocht ik hem halen en rij lekker weer op de motor vanuit Den Haag naar Bleiswijk, sla de A12 af en geef even vol gas! :]
Trekt ie als een malle naar links en beweegt bij schakelen alsof hij op een gefreesd stuk asfalt rijdt.
Weer terug en iedereen daar van de zaak rijden en niks voelen! B|
Maar ik wel en zeker bij vol gas, zelfs een monteur die achter mij aan heeft gereden heeft deze dingen bevestigd dat er beweging in de motor zit.
Dus laten meten en hij is recht op papier maar hij rijdt niet recht...
Proef rijden op een andere K16GT en die trekt niet....

2,5 maand verder dus met zelfs BMW NL die gereden heeft en heel veel gezeik eindelijk een deal kunnen maken.
Nog beweren dat hij goed is....

Nu dus sinds gisteren een "nieuwe" K16GT
Zelfde kleur motor met meer opties en iets nieuwer... dus kan weer rijden met een zeker gevoel want deze trekt niet met vol gas. *O*
large
 
Pfff sowheej....

Da's schrikken.. Zelf geen schade?
Zelf ook jaren in Bleiswijk gewoond - vanaf kinds aan.

Die van mij trekt ook ietjes naar links.. Met 18000 gekocht. Heb begrepen dat dit wel een soort van kwaal is maar als het na een klapper goed opzij trekt, ook na reparatie dan klopt dat niet.

Blij dat je het kan navertellen! Klote tractor..

Wel dunlops eronder zetten hoor want die michelins kunnen echt niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Wow dat is zeker wel ff schrikken.
Super dat je er relatief gezien goed van af bent gekomen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en hopelijk blijf je nou verschoond van dit soort perikelen.

Mooie kleur trouwens !!
 
Laatst bewerkt:
Hier trouwens nog even het zicht vanaf "ooghoogte" op de Rider 4x in portrait- en landschapsstand.






Ecoboost182: Heb mezelf vandaag een mooi setje trox-schroevendraaiers cadeau gedaan. Wilde eerst van Hazet maar dat was een een tikkie te duur dus nu maar van Kraftwerk.
 
Laatst bewerkt:
Sow ik ben terug!
En hoe.... was ik net een beetje aan het wennen aan de mtor en had ik de klapper in Frankrijk. -O-

[afbeelding]

Motor terug laten komen en bij een dealer lekker vlakbij Bleiswijk laten neerzetten omdat ik daar woonde en Almere waar ik de motor gekocht had toch een aardig stukje uit de buurt was.
Na een paar weken mocht ik de motor halen en zo blij als een kind naar de dealer. *O*
Bij het rondje om de motor bleek de motor een krom achterwiel te hebben en een subframe wat 1,5 cm uit het lood stond. :N
Allerlei schades nog zichtbaar en niets aan gedaan.
Motor maar laten staan want er kon echt niet mee gereden worden.

Dus alle spullen bestellen weer en opbouwen dat ding......
Mocht ik hem halen en rij lekker weer op de motor vanuit Den Haag naar Bleiswijk, sla de A12 af en geef even vol gas! :]
Trekt ie als een malle naar links en beweegt bij schakelen alsof hij op een gefreesd stuk asfalt rijdt.
Weer terug en iedereen daar van de zaak rijden en niks voelen! B|
Maar ik wel en zeker bij vol gas, zelfs een monteur die achter mij aan heeft gereden heeft deze dingen bevestigd dat er beweging in de motor zit.
Dus laten meten en hij is recht op papier maar hij rijdt niet recht...
Proef rijden op een andere K16GT en die trekt niet....

2,5 maand verder dus met zelfs BMW NL die gereden heeft en heel veel gezeik eindelijk een deal kunnen maken.
Nog beweren dat hij goed is....

Nu dus sinds gisteren een "nieuwe" K16GT
Zelfde kleur motor met meer opties en iets nieuwer... dus kan weer rijden met een zeker gevoel want deze trekt niet met vol gas. *O*
[afbeelding]

Heftig allemaal!!

Maar mooi ding hoor. Is het al het nieuwe model?
 
Heftig allemaal!!

Maar mooi ding hoor. Is het al het nieuwe model?

Het is nagenoeg hetzelfde model als de oude.
Deze is iets luxer uitgevoerd met radio en topkoffer.
Ook zitten de mistlampen met de vleugeltjes ipv de beugels.
Dus gewoon weer een 2014 model.
 
Ecoboost182: Heb mezelf vandaag een mooi setje trox-schroevendraaiers cadeau gedaan. Wilde eerst van Hazet maar dat was een een tikkie te duur dus nu maar van Kraftwerk.~[/quote]

Goede keus want de Beemer bestaat uit alleen maar torx schroeven.
Alvast plannen voor wat upgrades ????
 
Niets mis mee dus😉

Klopt als een bus.
Vandaag alles zitten pairen en instellen op me gemak.
Kan toch nog niet veel rijden i.v.m. nekklachten.

Wat wel klote is dat de verzekering ineens 41 euro duurder is geworden.
Motivatie: je bent verhuist naar Rotterdam is een risicogebied zeggen ze. B|
Hemelsbreed Bleiswijk - Rotterdam Hillegersberg is 7.5 km....
Als ik de plaatselijke lansingerlandkrantje daar las zag ik toch meer shit staan als hier in het krantje...... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan