Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Ik stond naast een Seat Leon. Ja, the usual suspects, petje en al. Normaal gesproken natuurlijk geen partij, maar met zulke types moet je bedacht zijn, en ik had maar een metertje of 50 voordat de weg te smal zou zijn om naast elkaar te rijden.
Ik voelde mijn hartslag, kalm maar stevig. In mijn ooghoek zie ik de Leon een centimetertje naar voren rollen. De bassen bonken uit zijn auto. Ik spied naar links en naar rechts om me ervan te vergewissen dat alle fietsers uit de buurt zijn. Het licht springt op groen.
Ik stuif weg. De weg is droog, de temperatuur is goed: geen genade: volle kracht vooruit. Heel even hoor ik zijn motor toeren maken, maar dat ebt al snel weg. Ik kijk in mijn spiegel om mijn overwinning verbeeld te zien als een boos stipje ver achter mij. En ik zie nog net de Seat gewoon rechtsaf slaan -O-
 
En dan sta je met je volvo type baksteen koekblik netjes rechts bij het verkeerslicht en een opgefokte motorrijder links naast je. Verkeerslicht op groen en motorrijder er als een mofo vandoor. :? Ik won btw wel het eerste reactie moment en pakte de 1e meters de lead. }) Tot zo ver niks aan de hand maar dan kom je op het 2 baans stuk waar je 100km/u mag rijden en niet mag inhalen. Gaat die mofo motorrijder 90km/u rijden. :( -O-

3x raden wat er vervolgens gebeurt. 8-) }) O-)
 
En dan sta je met je volvo type baksteen koekblik netjes rechts bij het verkeerslicht en een opgefokte motorrijder links naast je. Verkeerslicht op groen en motorrijder er als een mofo vandoor. :? Ik won btw wel het eerste reactie moment en pakte de 1e meters de lead. }) Tot zo ver niks aan de hand maar dan kom je op het 2 baans stuk waar je 100km/u mag rijden en niet mag inhalen. Gaat die mofo motorrijder 90km/u rijden. :( -O-

3x raden wat er vervolgens gebeurt. 8-) }) O-)
Er kwam een helikopter met een grote magneet en die tilde jouw auto pardoes over de motorrijder heen!
 
En dan sta je met je volvo type baksteen koekblik netjes rechts bij het verkeerslicht en een opgefokte motorrijder links naast je. Verkeerslicht op groen en motorrijder er als een mofo vandoor. :? Ik won btw wel het eerste reactie moment en pakte de 1e meters de lead. }) Tot zo ver niks aan de hand maar dan kom je op het 2 baans stuk waar je 100km/u mag rijden en niet mag inhalen. Gaat die mofo motorrijder 90km/u rijden. :( -O-

3x raden wat er vervolgens gebeurt. 8-) }) O-)

Als je nou in een audi reed dan had je op 10 cm afstand achter hem gereden
 
Twee rijstroken / rondweg rond Emmen. Elke kilometer stoplichten, zeg maar. Ik kwam op de linker baan vooraan naast een MG te staan, redelijk nieuw, denk ik, iets van "160" achterop, 2 uitlaten, met zo'n gaasrooster ertussen. Leuke roadster met het dagje open. Ik voelde gelijk verwantschap. De eerste keer optrekken gaf hij niet zo partij, nou ja, dat zat er ook niet zo in. Maar bij het volgende stoplicht heb ik wat meer theater gemaakt. Niet te ver doortrekken, en flink tussengas. Toen deed hij gezellig mee. Toch wel een pittig wagentje met een mooi geluid. We hebben elkaar even tevreden aangekeken toen we ruim op de maximum snelheid (70) zaten.

Wel sneu dat er dan een hele dikke meneer met een Nissan Primera stationwagentje, die het aanvankelijk allemaal niet bij kon benen, achter je komt drukken omdat hij eindelijk ook de 90 gehaald heeft.
 
Laatst bewerkt:
Een oude Porsche 944 wilde eens een poging wagen toen ik hem inhaalde. Met dat ik ernaast kwam ging het gas vol open, maar hij was echt totaal kansloos. Hij reed +/- 60km/h toen ik er voorbij kwam in de 4de versnelling. Hoefde niet eens terug te schakelen :+ :]
 
Mja, da's dan ook een Porsche voor mensen die geen Porsche kunnen betalen. Die is sowieso nogal kansloos. ;)
 
En het was nieuw al geen pk-monster, na 20 (?) jaar wordt dat vast ook niet beter. Volgende keer maar op de trapfiets, misschien lukt het hem dan wel :+
 
Mja, da's dan ook een Porsche voor mensen die geen Porsche kunnen betalen. Die is sowieso nogal kansloos. ;)

Dat klopt niet helemaal, dat was de Porsche 924 daar lag een Audi 1.8 ltr motor in.

de 944 was een echte Porsche met zat vermogen, en in die tijd nog altijd te duur voor de meeste mensnen.
 
Je hebt gelijk! Hoewel 't volgens de specs op autoweek.nl overigens maar 38pk scheelt tussen de 924 en de 944. Met 163pk en ruim 1200kg heb je niet zo'n bijzondere motorfiets nodig om daarvan te winnen.
 
Zo een K1600 bmw wil anders ook best van zijn plek tering...moest toch wel ff tandje terug om hem bij te houden.

Wat een grote machine trouwens
 
Je hebt gelijk! Hoewel 't volgens de specs op autoweek.nl overigens maar 38pk scheelt tussen de 924 en de 944. Met 163pk en ruim 1200kg heb je niet zo'n bijzondere motorfiets nodig om daarvan te winnen.
Als je een beetje kan rijden blijf je die tot pakweg 120km/u nog voor met zelfs een Dauville ...

Maar dat je van ze wint komt niet altijd omdat je een krachtiger voertuig hebt hoor.

Als ik het werk verlaat heb ik meteen twee snelwegwissels van driekwart.
Google Maps
Onkangs reed er een Ducati kweetniwavoortype, maar hij klonk "hongerig", berijder in vol circuitpak met kneesliders en al erop, en trok lekker door in toeren.
Hij moest ook richting Luik bleek zo.
Normaal neem ik die twee wissels aan 80 á 90 wegens verkeer en nog niet warme banden. Maar die Ducatirijder schoot me voor, nog voor de eerste wissel, maar in die bocht ga ik hem buitenom voorbij ... ik denk in mijzelf zo van :?
Het volgende rechte stuk kwam hij weer over me heen, houdt naast me even in en keek mij aan, maakte niets gebaar en ik kon zijn gelaatsuitdrukking niet zien. Zwart vizier, ja zo zwart dat je er echt niets doorheen zag. Hij kijkt weer vooruit en trekt het gas weer open. Ik accelereer ook, maar kan hem met moeite weer bijbenen ... tot voor die volgende bocht waarvoor hij in de remmen gaat terwijl de auto's voor hem nog ver verwijderd zijn.
Kon het niet laten, en ging hem rechts (ander baanvak) voorbij, weer naar links net voor het gearceerd vak begint (maar dus wel al lang een volle witte lijn ligt :P ) en start aan de bocht van R0 naar E40. Normaal tegen max 90, nu een tikkeltje over de 120. Eens op de E40 terug gezakt naar ongeveer 95km/u, duurde nog een drietal km voor hij mij weer voorbij kwam ...

Ik heb een sporttoer (GSX F 750), ga vlot door de bochten (zolang het droog is :$ ), doch ben lang geen bochtenkoning. Ik had toch verwacht dat deze duc rijder mij met de vingers in de neus had kunnen achterlaten (gezien de motor en de uitrusting van de rijder). Leek me niet dat hij niet wilde vanwege voorzichtig zijn om de motor niet kapot te rijden, want er was weinig verkeer en op de rechte stukken trok hij er goed vandoor ...

Wat ik maar bedoel is, het is niet omdat je wint het ook aan je voertuig ligt.
Een sportmotor kan ik meestal zelfs niet volgen in een goede bocht, laat staan ze achterlaten.
A wise man said once "it's not the car you have to consider, but the driver!"
Of zoiets (mijn Engels is niet perfect :$ )
En dat is net zo met motoren :]

Ik had het hier nog niet gemeld omdat het topic erover gaat welke auto je er probee4de uit te trekken.

Ik zie het wel dikwijls met 'dikke bakken' of tuning cars, als ik een uitrit of wissel van een snelweg nader en zij daar ook af moeten, ze dan komen bumperkleven wielkleven, want ja, ik heb de gewoonte vrij rustig te rijden. Sommigen gaan dan nog wat zigzaggen om u te laten voelen dat ge een *s*hole zijt. En dan ... dan komt de bocht, en blijven ze plots kweetniehoeveel achter, terwijl ik géén bochtenkoning ben, en zij te stom zijn om te beseffen en te voelen dat een auto sneller door de bocht kan dan een motorfiets :')
 
Kon het niet laten, en ging hem rechts (ander baanvak) voorbij, weer naar links net voor het gearceerd vak begint (maar dus wel al lang een volle witte lijn ligt :P ) en start aan de bocht van R0 naar E40. Normaal tegen max 90, nu een tikkeltje over de 120. Eens op de E40 terug gezakt naar ongeveer 95km/u, duurde nog een drietal km voor hij mij weer voorbij kwam ...
_O-

Hij zal z'n meerdere erkend hebben.

Dat soort opgeschoten figuren zijn altijd grappig. Zelfs met m'n Vulcan 800 (~50pk) heb ik zo wel eens rondjes om een R6 heen gereden... terwijl ook ik echt geen bochtenridder ben. :+
 
Laatst bewerkt:
_O-

Hij zal z'n meerdere erkend hebben.

Dat soort opgeschoten figuren zijn altijd grappig. Zelfs met m'n Vulcan 800 (~50pk) heb ik zo wel eens rondjes om een R6 heen gereden... terwijl ook ik echt geen bochtenridder ben. :+
Het moet zoiets zijn idd.
Want die bocht waarvan ik zei net iets boven de 120 te gaan, ik ging niet nog sneller omdat het er te druk voor was, maar gewoon omdat ik voor mijzelf reeds op 'mijn' limiet zat.
Iemand die een ss rijdt en regelmatig op circuit te vinden is gaat daar volgens mij gemakkelijk 140 en indien nodig de kneeslider tegen de grond :]

Is me tot nog toe nog nooit gelukt, een kd te maken en heb het opgegeven het nog te proberen :$ . 'T gaat vlot genoeg zonder naar mijn zin :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige week een oudere 5-serie.. Moet zeggen dat ie nog behoorlijk vlot optrok, hij is me uiteindelijk voorbij gezoeft. (ik heb hem voorbij laten zoefen natuurlijk, iets met invorderingsgrens enzo)
 
_O-

Hij zal z'n meerdere erkend hebben.

Dat soort opgeschoten figuren zijn altijd grappig. Zelfs met m'n Vulcan 800 (~50pk) heb ik zo wel eens rondjes om een R6 heen gereden... terwijl ook ik echt geen bochtenridder ben. :+

Deze is zeer bekend.
Kom van een oude opgefokte GSF1200, Bandit. Die willen echt wel van hun plek. Nooit echt mee verloren (alleen van een zwaar getunde GTR). Rij nu een MT03 (660 cc 1 pitter). En er rijden hier in Almere Haven o.a. een GSXR 750 en nog een paar van die snelle jongens die het echt niet leuk vinden om de MT tegen te komen. Bij de stoplichten natuurlijk geen kans, daarna direct 2 rotondes. De eerste binnendoor ernaast, gelijk doortrekken en direct daarna de tweede rotonde er onderdoor.
Blijft echt een leuk spelletje. De MT krijg ik met geen mogelijkheid met "iets" aan de grond en ik ben er ook niet bang voor (als je een oud Bandit bent gewend is een MT03 net een fiets)
 
Laatst bewerkt:
... De MT krijg ik met geen mogelijkheid met "iets" aan de grond en ik ben er ook niet bang voor (als je een oud Bandit bent gewenst is een MT03 net een fiets)
Gelijkaardige bevinding:
Ik vind mijn GSX 750 F echt wel compact, soepel en wendbaar ... maar ...
Laatste keer dat ik op de Filipijnen zat met eem Kymco RKS 150 gereden.
full

Klein motortje, maar heerlijk heen en weer te smijten :]
Hopen plezier aan beleefd!

Toch verlangde ik dat ik mijn GSX F zou kunnen meenemen naar de Filipijnen. Ik dacht, dat moet hier een plezier zijn ...

Weer thuis, kruip op mijn GSX F, en man, wat een lang en stijf gedrocht, met een hoop overgewicht, en onhandelbaar in de bochten ...
... ach, na een week was ik ze alweer gewoon en smeet ik ze weer over de rotondes als voorheen ... maar ze meenemem naar de Filipijnen? Nee hoor, dat niet!
Soms denk ik hier ook richting lichtere motor te gaan, een 300 of zo, lekker gooi en smijten :]

Maar ik ben er nog niet uit wat het hierna wordt, een lichtere motor, een elektrische motor (mijn voorkeur maar het budget wringt ...), of weer zo een prachtige* GSX F 8-)

* commentaar op de beschrijving gelieve te uiten in het lelijke motoren topic :+
 
Mja, da's dan ook een Porsche voor mensen die geen Porsche kunnen betalen. Die is sowieso nogal kansloos. ;)
Die zetten we maar tussen de hoofdstukken "Franse auto's zijn allemaal slecht" en "Italiaanse rotten al in de folder" in het Grote Borrelpraatboek ;)

(Waarom zou je kansloos zijn als je een liefhebber bent van Porsche en van je zelf verdiende geld een knappe 944 of 924 op de kop weet te tikken? Ik vind dat persoonlijk een stuk kansrijker dan een crimineel die een spiksplinternieuwe komt halen, om maar een dwarsstraat te noemen.)
 
Gister een Vulva V90 T6 die het probeerde. Was me er niet op beducht, maar heb de fiets de sporen gegeven tot de 80 en toen kwam meneer me over mijn weghelft voorbij, snapte blijkbaar sturen niet zo goed. Volgende stoplicht probeerde hij het weer, maar toen heb ik hem behoorlijk zoek gereden en was ie er klaar mee geloof ik ;)
 
Gister een Vulva V90 T6 die het probeerde. Was me er niet op beducht, maar heb de fiets de sporen gegeven tot de 80 en toen kwam meneer me over mijn weghelft voorbij, snapte blijkbaar sturen niet zo goed. Volgende stoplicht probeerde hij het weer, maar toen heb ik hem behoorlijk zoek gereden en was ie er klaar mee geloof ik ;)
Die auto rijdt toch volautomatisch?

Slimme auto, die denkt "waarom volledig uitwijken als ik maar een half baanvak moet uitwijken, zo bandeslijtage bespaar, en dat mijn eigenaar ten goede komt omdat die banden nu 300meter langer meegaan wat een hele kostenbesparing is op een auto van pakweg 140.000€".

je kan het de auto niet kwalijk nemen, die wil zijn baasje tevreden stellen ...



En nu effe serieus ... ik merk het ook regelmatig dat er automobilisten zijn die zich ergeren aan mijn rustige(re) rijstijl, plaats genoeg hebben maar toch vlak naast je door komen, alsof ze willen zeggen "maak eens dat je aan de kant gaat, gediplomeerde slak."

Heb zelf niets tegen snel rijders, maar doe het defensief, niet bumperkleven, bij inhalen voldoende afstand, en niet vlak ervoor weer invoegen. Rijden in Duitsland is (was) daarom gewoon 100x leuker :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan