Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Ik zie vijf nieuwe/occasion onderdelen: koppelingshandle,stuurgewicht, tank, achterkap en carterdeksel. Alles is te repareren, maar daar wordt het niet altijd beter van. De achterkap zou je nog wel kunnen repareren,maar dat je moet het afwegen tegen de kosten. Gaat niet goedkoop worden, met name de tank is prijzig.
 
al het andere ben ik al aan het op pakken en inderdaad houd ik er rekening mee dat de tank misschien wel te ver afgeschaafd is daarom ben ik ook opzoek naar iemand die daar verstand van heeft ;)

zodat ook dit goed opgepakt kan worden
 
Ik zou het met een korrel 800-1000 nat doen als het een unikleur betreft, en als je een metallic basecoat hebt moet je helemaal niet schuren voor het aanbrengen van de blanke lak omdat je dat zeker gaat zien.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben bezig met een bobbertje en wil de tank en spatborden brons achtig bruin spuiten en dan afwerken met matte blanke lak.
Nu ben ik dus op zoek naar een kleurcode daarvoor. zodat ik de lak kan bestellen.
Iemand een tip?

denk dan aan zoiets:
full
 
Hoi,

Ik ben bezig met een bobbertje en wil de tank en spatborden brons achtig bruin spuiten en dan afwerken met matte blanke lak.
Nu ben ik dus op zoek naar een kleurcode daarvoor. zodat ik de lak kan bestellen.
Iemand een tip?

denk dan aan zoiets:
[afbeelding]

Om zomaar van een foto een kleurnummer op te hoesten is natuurlijk nogal moeilijk. Je zou eens op Google kunnen zoeken naar auto's in de kleur die je wel mooi vindt en dan de kleurnaam/nummer proberen op te zoeken, dan heb je al wat meer om mee aan te komen bij een verfleverancier.

Een beetje goede automaterialenhandel heeft het hele assortiment van bijvoorbeeld Motip spuitbussen staan, kijk daar eens of er wat bij zit wat je mooi vindt, daar is meestal wel een autolakken recept van te maken.

Een autolakkenzaak heeft altijd vele sets kleurenwaaiers liggen, vraag of je daar doorheen mag bladeren en zoek een kleur uit, heb je meteen een nummer.

Ik heb onlangs een BMW gespoten in iets wat daar wel heel erg op leek qua bruine tint en gloed, heette "BMW Marrakesh Brown Metallic". Google dat 's, wellicht sluit het aan bij wat je wilt.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben bezig met een bobbertje en wil de tank en spatborden brons achtig bruin spuiten en dan afwerken met matte blanke lak.
Nu ben ik dus op zoek naar een kleurcode daarvoor. zodat ik de lak kan bestellen.
Iemand een tip?

denk dan aan zoiets:
[afbeelding]
Lijkt een beetje op de kleur van kawasaki, blokdeksels etc. Misschien kan je daar op zoeken.
 
Om zomaar van een foto een kleurnummer op te hoesten is natuurlijk nogal moeilijk. Je zou eens op Google kunnen zoeken naar auto's in de kleur die je wel mooi vindt en dan de kleurnaam/nummer proberen op te zoeken, dan heb je al wat meer om mee aan te komen bij een verfleverancier.

Een beetje goede automaterialenhandel heeft het hele assortiment van bijvoorbeeld Motip spuitbussen staan, kijk daar eens of er wat bij zit wat je mooi vindt, daar is meestal wel een autolakken recept van te maken.

Een autolakkenzaak heeft altijd vele sets kleurenwaaiers liggen, vraag of je daar doorheen mag bladeren en zoek een kleur uit, heb je meteen een nummer.

Ik heb onlangs een BMW gespoten in iets wat daar wel heel erg op leek qua bruine tint en gloed, heette "BMW Marrakesh Brown Metallic". Google dat 's, wellicht sluit het aan bij wat je wilt.

Succes.

Ik bestel mijn lak op ebay in Duitsland dus ze moeten een kleurnummer hebben. Kunnen dan alles maken.
Heb al eens een oude Honda Mini chocolate brown gespoten maar de tint moet nu wat bronsachtig worden.
Een kleurnummer zoeken valt best tegen dus de BMW tip die je geeft is al een mooie, ga er direct naar op zoek.
 
M'n motor is tijdens de vakantie omgevallen, en een van de zijkappen is kapot. Heb een nieuwe besteld maar deze heeft wel een andere kleur (oranje ipv grijs). Weet iemand een goed adres om dit te laten spuiten? Ik woon in Drenthe maar kom ook regelmatig in Arnhem en omgeving. Het gaat om een klein zijkuipje van een Er6N.
 
M'n motor is tijdens de vakantie omgevallen, en een van de zijkappen is kapot. Heb een nieuwe besteld maar deze heeft wel een andere kleur (oranje ipv grijs). Weet iemand een goed adres om dit te laten spuiten? Ik woon in Drenthe maar kom ook regelmatig in Arnhem en omgeving. Het gaat om een klein zijkuipje van een Er6N.

ik zoek er ook nog een omgeving Arnhem (ben benieuwd of iemand een goeden weet)
 
Is er een spuiter die interesse heeft om mijn project fiets te spuiten?

Het gaat om ( in samenspraak ) het spuiten van een tank, koplamp, voor en achterspatbord, en het aanbrengen van wat details ( zoals bijvoorbeeld een randje in de velgen ).
En nee, het hoeft niet voor weinig.

Hangt er vanaf hoeveel haast je hebt.

Ik kan het doen maar pas over een week of 4 a 6.
 
Valt mee hoor ligt aan welke kleur rood en wat voor lak. Je praat over resp. tank voorspatbord, kont en een beugel.

Pb me maar voor een richtprijs uit netheid delen we die niet zo maar openbaar. Het is ook altijd handig te melden van waar je komt :-)
extra werk wellicht de stickers en logos wegwerken als die onder de blanke lak zitten. zo niet is het snel over te spuiten indien er geen schade op zit.

Zit wel de komende 6 tot 8 weken vol, en dit kan niet even tussen door helaas.

grt Dré
 
Laatst bewerkt:
Ff oma gedag zeggen :W

Ff een vraagje... Mijn reserve tank wordt gelast bij het scharnier onderaan de tank (zwakke plek). Als die terug is, wil ik de tank en alle reserve kuipdelen spuitklaar maken, maar wat gebruiken jullie als filler (of wat dan ook) om kleine oneffenheden glad te maken?
 
Thank, heb ik ff opgeslagen.Deze set zou ik ook zelf willen gaan spuiten (wit), stickers gaat moeders de vrouw dan maken en dan zal de set nog onder de blanke lak komen.
full


Voor mijn eigen nieuwe topkuip en racekont wil ik dat die professioneel gespoten worden. Daarvoor zullen ze naar René gaan zodra ik die binnen heb :)
 
Laatst bewerkt:
Jemig das mooi.

Ik had ook een vraag; in het kader van onderhoud ben ik hard bezig met mijn Honda Sabre uit 1982. Dankzij een brandstof probleem heb ik de tank eraf gehaald en ik zie nu opeens aan de onderkant een paar hele kleine roestplekjes en wat andere oneffenheden. (zie ook mijn topic: Honda Sabre 750VF 1982 - Petcock vervangen of repareren over het brandstof probleem zelf.)

Maar, de onderkant van de tank, geen idee of ik dat zou moeten spuiten of anders afwerken, het is een stalen tank en de onderkant zit natuurlijk niet in het zicht. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Ik had gedacht schoonmaken, beetje licht opschuren, dan met Enfetter schoonmaken, wellicht primer en dan of lakken met metaalverf of spuiten met autolak? Of zit ik er dan helemaal naast.
 
Ik heb een stuk kant gekocht en er strak overheen gespannen.
Ging erg goed maar ik heb alleen iets niet goed gedaan met de blanke lak.
De eerste laag heb ik na het uitharden een keer licht opgeschuurd om er nog een laag overheen te zetten en toen begon de onderlaag te reageren op sommige plaatsen. Dus nu moet het gedeeltelijk opnieuw.
Ik weet alleen niet waar het fout ging.
I5AM0Xbl.jpg
 
Even een vraag die het beste in dit oude topic thuis hoort. De kappen van mn zx10r hebben her en der wat krassen die, zover ik inmiddels weet, er niet uitgepoetst kunnen worden. Nu heb ik spuitbus gevonden in dezelfde kleur als de kappen. Is het nu de bedoeling om de gehele kap opnieuw te spuiten of volstaat het om alleen het stuk waar de krassen zitten te behandelen en opnieuw te spuiten?
Mocht er overigens iemand interesse hebben om de kappen te spuiten tegen een vergoeding dan hoor ik het graag. Bedankt voor een eventuele reactie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan