TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
@athome de tt heeft heel de dag aan de lader gehangen en blijft in rode batterij staan en blijft melden dat de accu bijna leeg is en gaat dan in spaarstand. Dus lijkt me dat het de batterij is.
 
Zie je het laadsymbool wel dan? M.a.w accepteert de rider wel de stroomvoorziening via de USB?

Ik had ook wel verwacht dat het mogelijk was. Of je dit zelf kan doen weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Heb net eventjes de tomtom opengelegd en er zit een VF3W 3220mha batterij in maar kan enkel 1100of 2200mha vinden. Denk dat ik hem gewn opstuur naar tomtom. Heb gekeken en heb hem aangeschaft op 12/12/2015 dus is nog garantie dan.
 
Laatst bewerkt:
Staan ze in de tomtom, of in Mydrive?
Mydrive synced wel NAAR de tomtom, maar niet terug. Dus verwijderen in mydrive betekent NIET dat ze ook in de tomtom verwijderd zijn. Dacht ik...

Weet je dat zeker? Ik meende (niet gecontroleerd) dat routes wel degelijk van de rider verwijderd worden als je ze uit mydrive weghaald.
 
Ik heb bij MRA eens nagevraagd waarom de (vanuit MRA) gesynchroniseerde routes niet in Mydrive zichtbaar zijn en volgens MRA is het een beslissing van TomTom geweest.
Over het hoe en waarom wordt verder niet uitgewijd. Persoonlijk vind ik het een domme beslissing van TomTom als dit zo is. Het lijkt me een mooi sellingpoint om makkelijk (d.w.z. online zonder bestanden te downloaden en uploaden) je routes te synchroniseren.

Zie ook de vragen en antwoorden bij dit filmpje op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uWFlYBoVyUk&t=18s
 
Is het mogelijk om standaard de tijd en de 'routebalk' aan de rechterkant in beeld te krijgen?
Ik wil dus graag deze informatie in beeld als ik geen route rijd, soms rij ik bijvoorbeeld in een groep mee en kies ik er bewust voor om niet een route op te geven maar zou deze informatie toch fijn zijn!
 
....

Zelf vind ik het niet eens zo er om af en toe bij controle tol te moeten afdragen maar mijn vrouw werkt in de verkeersveiligheid en als we dan gesnapt worden dan moet ik tot mijn dood horen dat ze door mij een bekeuring gekregen heeft. :X

Nu blijkt naar de TomTom aanwijzingen blijven luisteren tijdens het omrijden zeer onbetrouwbaar. Het overschakelen naar het route overzicht geeft weer onvoldoende overzicht en telken zoomen met die dikke handschoen vingers is niet echt veilig.

Dus maar de "Huidige route" (bij spannende route) optie en "Vermijd wegversperring" maar ook dan wordt ik regelmatig langs dezelfde afsluiting gestuurd. En soms geeft hij aan dat er geen alternatief gevonden kan worden en ben ik vervolgens mijn spannende route kwijt.

Dan maar de "Zoek alternatief" optie. Dit werk beter maar is dan echt een andere langere route. Maar ook hier soms de melding geen alternatieve route gevonden en de route kwijt zijn.

Vermijd deel van route vind ik te lastig om te bedienen met handschoenen aan en draaiende motor langs de kant van de weg.

Ben ik de enige of zijn er meer die hier last van hebben? En wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Hoewel zeker niet perfect ging mijn Zumo 390 beter met de omrijden functie om.

Ik heb al besloten voortaan de routes op te nemen en de kaart fouten thuis te melden bij TomTom. Misschien heb ik dan na 500.000 KM :] de meeste afsluitingen wel gemeld. :+ (en enkele zeer mooie wegen onvindbaar gemaakt voor zij die wel berijd zijn af en toe tol te betalen)

Ik heb zowel de tt410 als een nav6 (zumo595) en beide hebben dit "probleem". Vaak moet je zoveel omrijden dat ik denk "fck it" en de tol voor lief nemen. Ik vind het nu ik een grote toerfiets heb wel minder als ik een stuk onverhard met kuilen, gaten en blubber word opgestuurd.. Onverhard is onverhard en als je aangeeft dat te willen vermijden moeten ze dat ten aller tijden respecteren.

Ik rijd nog steeds met viapunten op de rider. Vind ik vet handiger dan een track. Meestal wordt de track toch opnieuw berekend omdat de rider vind dat er iets niet maar. Bij versperring vermijden stuurt ie je naar het volgende via punt en weet ik zeker dat niet de track vernacheld wordt. Desnoods zeg ik sla volgende viapunt over. Ben je in de meeste gevallen maar een klein stukje van je route kwijt. Met de zumo doe ik het net zo.. Gewoon hier en daar een paar harde punten erin.
 
Is het mogelijk om standaard de tijd en de 'routebalk' aan de rechterkant in beeld te krijgen?
Ik wil dus graag deze informatie in beeld als ik geen route rijd, soms rij ik bijvoorbeeld in een groep mee en kies ik er bewust voor om niet een route op te geven maar zou deze informatie toch fijn zijn!


Nee. Als er geen route actief is, is de bestemming niet bekend en de info dus ook niet

Ik denk dat NDC de huidige tijd bedoelt. De huidige tijd heb ik ook aangezet en vond ik erg fijn, echter dus alleen te zien bij het rijden van een route. Dit moet toch ook makkelijk zichtbaar kunnen zijn zonder het rijden van een route lijkt mij? :?
 
Laatst bewerkt:
Nee. Als er geen route actief is, is de bestemming niet bekend en de info dus ook niet

Niet zo kort door de bocht op de vroege ochtend.
Ik snap ook wel dat als er geen route is er ook geen bestemming bekend is. Maar dat vraag ik ook niet, het gaat mij om de actuele tijd (de klok dus) en ik zou ook graag informatie die evt. wel beschikbaar is voor de rechter balk graag zien aan de rechterkant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan