Budget circuit motor topic

bart_schwantz_34

Die hard MF'er
1 sep 2017
546
467
Eindhoven
Ik rij nu anderhalf jaar circuitdagen voor de fun het gaat steeds beter maar ik kijk vaak jaloers naar de motoren om me heen. Maar aangezien dat er toch niet in zit lijkt me leuk om hier jou no budget bike te posten terwijl je wacht op de staatsloterij 😉

Die van mij een Yamaha r6 uit 2001 die door de vorige eigenaren al redelijk klaar was. Standaard blok maar hk vering stalen remleedingen en racekuip. Had hem gekocht nadat de vorige eigenaar er een highsidet mee had gemaakt zelf nog gedaan:
Racekuip (zelf met spuitbussen gespoten)
Carbon remblokken
Dot5.1
Gear indicator
Stuurdemper
Eerst Bridgestone r10 nu sc2 slicks
full
 
Laatst bewerkt:
Die zijn niet zo indrukwekkend hoor maar tot nu toe
Zolder 1.55. (Vaak geweest)
Assen 2.04. (2x geweest)
Mettet 1.17. (1x geweest)
 
Hier ook een budget motor.
Een zx6r uit 2000.
De vorige eigenaar heeft er stalen remleidingen en een setje racekuipen op gezet.

Ik heb de voorpoten om laten bouwen door Hyperpro.
Verdere modificaties zijn: Hyperpro achtershock, laser uitlaatsysteem, dynojetkit, luchtfilter, remschakelset, clip ons, braking rempomp, kop geflowd, race radiator, tandwiel verhouding, wielen en schijven, tankdop.
To do: radiale remklauw brackets (liggen bij de frezer) en dan de Nissin klauwen monteren.

Ik gebruik hem hoofdzakelijk bij het voorrijden bij Racecracks.
Maar de planning is om wel wat vaker een dagje te pakken.

Rondetijden.
Met de 2006 zx6r
Assen 1:55
Zandvoort 2:01
Zolder 1:48
Brno 2:18

Met de No Budget Cup Fireblade
Assen 2:01
Zandvoort 2.07
Zolder 1:50

En met de 2000 zx6r nog nergens echt serieus gereden dus nog niet echt een goede indicatie.
 
Ik heb nu sinds kort een voor mij veel te chigue motor, maar t\m vorig jaar reed ik vrij met mijn straat motor die ik dan enigzins verbouwd had.

Dat was een 600RR uit 2003 met:

Stalen remleidingen
Carbon blokjes voor de circuitdagen
Fireblade voorvork met Fireblade remschijven
Een door HK aangepaste OEM shock met andere veer
Een set extra wielen met Pirelli banden voor de circuitdagen
Ohlins stuurdemper
Translogic quickshifter
Valtermotor remschakelset

Los van het feit dat het ding onnodig zwaar was omdat alle straatonderdelen er nog op zaten en ik altijd in mijn achterhoofd een stemmetje had die zei dat ik er de volgende dag nog mee naar mijn werk moest heb ik er dikke fun op gehad.

Ik ben een rookie en voor mij doen reed dat prima. Dikke fun mee gehad en dat zou ik nu nog steeds hebben.

Meer "no budget" dan een 2in1 fiets gaat het niet worden.

Nu rijdt er een maat mee rond met dezelfde doeleinden. Zowel op straat als het circuit (gaat die er mee op).
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een 520 ketting binnen gekregen zodat ik wat tandjes eraf kan halen. Kom op het moment in zolder niet hoger dan de 4 eens kijken of dat wat scheelt 😁 25 september weer een dagje buiten spelen op zolder
 
Mijn eerste budget fiets was een CBR600f. Vrij standaard op sportdemper, stuurdemper, race remblokken en slick's na.

heel veel plezier mee beleeft. Nu beleeft mijn race maat er veel plezier mee *D

Mijn nieuwe budget bike is een R6 van 2004.
HK vering,
quickshifter,
k&n filter
korte inlaat kelken
Yec aangepaste ECU
race remblokjes
stalen remleidingen
gearindicator
stuurdemper
valtermotor remschakelset (omgekeerd)
supercorsa's
en nog enkele aanpassingen.....

dit alles goed voor een pr van 1:54.695 op Zolder.
Assen heb ik helaas geen tijden
 
Laatst bewerkt:
Rij op een volledig standaard RSV mille uit 2000. Het enige wat ik er aan gedaan heb is een sportdemper van Sebring (scheelt 4kg) en stalen remleidingen voor. Qua banden gooi ik er alles op waar ik een beetje goedkoop aan kan komen, laatst Supercorsa BSB's.

Tijden 2.03 op Assen en 2.06 op Zandvoort. Moet nog wel wat vanaf kunnen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan