Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De rempomp heb ik helemaal schoon gemaakt, die zou gewoon moeten werken.

Halflive, de hoek van de stalen leiding is heel anders, het conische vlak is een stuk groter. Ik ben bang dat dit niet af gaat sluiten. Denk jij van wel?
De hoek van het conische deel is toch vrijwel hetzelfde? In het blauwe cirkeltje zie je ook dat de leiding eerder op net zo'n manier gekneld heeft.
Het grootste deel van het conische vlak zal in het gat van de remhandle verdwijnen. Ik zie geen probleem.
full
 
Mogelijk. Maar ik ben bang om schade toe te brengen aan de aansluiting van de rempomp. En daarnaast heb ik ook nog geen vervanger voor de onderste remslang.

Ijzervreter, ik heb de rempomp schoon gemaakt, de rubber afdichting schoongemaakt en gemonteerd met de ring. Het lijkt mij dat hij goed werkt.
 
Mogelijk. Maar ik ben bang om schade toe te brengen aan de aansluiting van de rempomp. En daarnaast heb ik ook nog geen vervanger voor de onderste remslang.

Ijzervreter, ik heb de rempomp schoon gemaakt, de rubber afdichting schoongemaakt en gemonteerd met de ring. Het lijkt mij dat hij goed werkt.

Okay, volgens mij heeft Halflive gelijk Dep, het tuutje komt er wat verder in lijkt het maar komt dan toch het schuine randje tegen en knelt. 8-)
 
Mogelijk. Maar ik ben bang om schade toe te brengen aan de aansluiting van de rempomp. En daarnaast heb ik ook nog geen vervanger voor de onderste remslang.
Okay, volgens mij heeft Halflive gelijk Dep, het tuutje komt er wat verder in lijkt het maar komt dan toch het schuine randje tegen en knelt. 8-)

Als de diameter gelijk is zou je zelfs klein stukkie van het meest puntige deel kunnen vijlen... dan zou je nergens in de problemen moeten komen ?

Damn, wat heb jij een excuses om dat ding niet rijdbaar te krijgen zeg... })
 
Laatst bewerkt:
Als de diameter gelijk is zou je zelfs klein stukkie van het meest puntige deel kunnen vijlen... dan zou je nergens in de problemen moeten komen ?

Damn, wat heb jij een excuses om dat ding niet rijdbaar te krijgen zeg... })

Alsof je echt remmen nodig hebt op zo,n motor? :P
 
Even mijn gedachtengang. De aansluiting is conisch. De pasvlakken sluiten nauw aan, waardoor er een vloeistofdichte verbinding ontstaat. Als beide pasvlakken nu niet echt hetzelfde zijn, is er dan een mogelijkheid om schade toe te brengen waardoor er geen afdichting meer is?

Er is toch niets op tegen om te twijfelen en te vragen, om zodoende kennis te vergaren?
 
Maar goed, ik ben overtuigd en het slangetje zit er op. Als ik de rem inknijp, en de uitgang dicht houd met mijn vinger, voel ik de luchtdruk in het systeem. Als ik mijn vinger weg haal, hoor ik de lucht ontsnappen. Als ik het gaatje dicht houd terwijl ik de rem los laat, voel ik een vacuum ontstaan. Ik ga er van uit dat het met vloeistof dus ook wel gaat lukken.
 
Diverse originele slangen gevonden, maar dat gaat minstens 75 euro kosten. Maar.......het advies om eens verder te kijken dan het origineel bleek een gouden tip. Ik heb ontdekt dat vrijwel dezelfde slangen worden gebruikt voor de achteras van Mercedes Benz. Kost, inclusief verzenden 23 euro. Moet deze week nog in huis zijn. Inclusief een "verzekering" van 2,99 euro waarmee ik de slang, zonder opgaaf van reden, binnen 100 dagen kosteloos retour kan sturen.

Dat is een mooie stok achter de deur om het ding binnen 100 dagen te monteren. :+
 
Laatst bewerkt:
Er is toch niets op tegen om te twijfelen en te vragen, om zodoende kennis te vergaren?

Nee, zeker niet, dat is :} maar je hebt met dit topic ook een verantwoording op je genomen he ?

Je hebt een trouwe schare lezers hier en die willen ook wat progressie zien en straks een foto van een Dep op rijdende BMW O-)

En we gaan geen druk uitoefenen enz, dat werkt bij zo'n kerel als jou toch maar averechts maar we willen 'm en jou zien rijden *O*
 
Gisteren kwam de remleiding binnen. Het ding zou volgens opgave ongeveer 6 mm korter zijn dan de meting die ik heb gedaan bij de originele, maar ik ging er van uit dat dit wel zou lukken. Bij vergelijken bleek de nieuwe inderdaad een fractie korter, en het bleek inderdaad geen probleem te zijn. Alles zit er nu op, dus.....Ijzervreter, als je binnenkort weer eens zin hebt in koffie met appeltaart......


Oh ja, en neem dan meteen even dat handige apparaatje van je mee. O-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren kwam de remleiding binnen. Het ding zou volgens opgave ongeveer 6 mm korter zijn dan de meting die ik heb gedaan bij de originele, maar ik ging er van uit dat dit wel zou lukken. Bij vergelijken bleek de nieuwe inderdaad een fractie korter, en het bleek inderdaad geen probleem te zijn. Alles zit er nu op, dus.....Ijzervreter, als je binnenkort weer eens zin hebt in koffie met appeltaart......


Oh ja, en neem dan meteen even dat handige apparaatje van je mee. O-)

Haha, net klaar met mijn eigen klusje. 60000 km beurt van de Guzzi. Net een ritje voor mijn plezier gemaakt om te kijken of er iets van olie lekte. Blok bak en cardan ververst. Kleppen gesteld en bougies en luchtfilter. Remvloeistof en koppeling en remblokken had ik eerder dit jaar al eens gedaan.

Spreken wel een keer af ding hoeft niet meteen af toch }) :P
 
Gisteren kwam de remleiding binnen. Het ding zou volgens opgave ongeveer 6 mm korter zijn dan de meting die ik heb gedaan bij de originele, maar ik ging er van uit dat dit wel zou lukken. Bij vergelijken bleek de nieuwe inderdaad een fractie korter,

tot hier had ik al bijna een heel ander verloop van het verhaal verwacht... O-)
 
Haha, net klaar met mijn eigen klusje. 60000 km beurt van de Guzzi. Net een ritje voor mijn plezier gemaakt om te kijken of er iets van olie lekte. Blok bak en cardan ververst. Kleppen gesteld en bougies en luchtfilter. Remvloeistof en koppeling en remblokken had ik eerder dit jaar al eens gedaan.

Spreken wel een keer af ding hoeft niet meteen af toch }) :P

Welnee joh.....ik heb tot 14 december. :+
 
Nou, eerlijk gezegd is de nieuwe software al lang beschikbaar. Maar ik snap er niets van, dus laten ze het maar even zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan