Yamaha MT-10

Na mijn vakantie bestel ik deze radiator- en oilcooler guard nog.

full


Zijn van RVS en verkrijgbaar in zwart en RVS kleurig.
 
Ik dacht dat je me dat shirt zou toesturen...jammer...

Misschien.... Héél misschien.... Als je Yamaha NL (Lees: Yamaha EU) nou even een nét mailtje toedicht met de rede waarom je dat shirt graag zou willen hebben.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad van Ali en zeer betaalbaar, namelijk maar €52,11 voor beide guards samen. Ze zijn er trouwens ook voor de MT-07 en MT-09

De meeste shit komt terecht op de oliekoeler. Op mijn BMW S1000RR had ik helemaal geen guards en heb verder nooit een probleem gehad. Je moet er alleen nooit rechtstreeks de hogedrukspuit opzetten. Had ik een keer gedaan bij een GSXR, geen echte schade maar wel met een tangetje een hoop lamellen recht moeten zetten.

Voor mij zijn die guards eigenlijk alleen maar cosmetisch, er zit op de 2017 versie namelijk al standaard een guard op de oliekoeler, niet op de radiator. Na ongeveer 250 km zie je ook dat de radiatorkoeler aan de buitenzijden behoorliik wat insecten heeft gevangen, de radiator vangt nauwelijks of geen stenen etc. die komen meestal niet verder dan de oliekoeler.
 
Misschien.... Héél misschien.... Als je Yamaha NL (Lees: Yamaha EU) nou even een nét mailtje toedicht met de rede waarom je dat shirt graag zou willen hebben.... 8-)

Yamaha Nederland , die hebben pure willekeur !
mijn zoon koopt een gebruikte MT07 van 5 maanden oud en ontvangt een T'shirt , ik koop een MT10 van 8 maanden oud in Hilversum (ex demo Yamaha Nederland) en ,, nooit geen T'shirt gehad,, navraag bij de dealer , dat shirt krijg je alleen bij een nieuwe motor wel, die MT07 van mijn zoon was ook niet nieuw.
 
Yamaha Nederland , die hebben pure willekeur !
mijn zoon koopt een gebruikte MT07 van 5 maanden oud en ontvangt een T'shirt , ik koop een MT10 van 8 maanden oud in Hilversum (ex demo Yamaha Nederland) en ,, nooit geen T'shirt gehad,, navraag bij de dealer , dat shirt krijg je alleen bij een nieuwe motor wel, die MT07 van mijn zoon was ook niet nieuw.


Ik heb vanwege het shirt gewoon een nieuwe MT10 gekocht, staat verder gewoon in de schuur, doe er niets mee, maar heb wel een shirt _O-
 
Hallo MT-rijders. Ik overweeg de aanschaf van deze geweldige machine. Aangezien het motorseizoen al redelijk opschiet is het wellicht mogelijk om ergens een leuke deal te maken. Maar komen er wijzigingen aan voor modeljaar 2018? Zo ja, wat zullen die wijzigingen dan zijn? Is er hier iemand die daar al wat over kan zeggen? Bvd!
 
Opletten bij de aanschaf van het 2017 model is een must. Er worden nml. 2 versies aangebodsn. 1 met een standaatd quickshifter en een zonder.
Nou zul je zeggen heb ik niet nodig. Eigenlijk is dat ook zo, maar vol in de toeren opschakelen zonder te koppelen en gas terug te nemen is wel super kicken. Dua gewoon doen. Over model 2018 heb ik nog niets gehoord en/of gelezen. Naar mijn mening zal er niet veel verschil zitten in de modellen. Mogelijk dat ze de aan/uit reactie in standje 3 wat aanpassen is nu wel wat heftig.
 
Ik heb een proefritje gemaakt met een MT10. Die quickshifter wil ik wil ik wil ik!
Nadere info over eventuele wijzigingen modeljaar 2018 blijft welkom :-)
 
Je kan de quickshifter er natuurlijk ook gewoon achteraf nog opzetten.
Bij het 2017 model zit als het goed is alleen de up-shifter erop. Die kost los rond de 3a400 euro geloof ik. Maar er bestaat ook een up EN down shifter en die kost zo rond de 700 euro.
Dat is wat de verkoper mij verteld heeft iig.

Ik zal morgen eens aan de dealer vragen of hij wat weet mbt 2018 model. Moet toch weer terug voor het comfort zadel. Nu de 2e al die stuk is en onder garantie wordt vervangen. Heb er alleen geen vertrouwen meer in als ik alle fora erop na lees is het een groot fiasco.
 
Ik vind het standaard zadel prima. Verdwer is mijn Ermax seatcowl voor dat zadel gemaakt. De meningen over het comfortzadel zijn divers. De meest gehoorde klacht bij diverse testen is dat je op langere ritten gaat doorzitten en last van je achterwerk krijgt.maar goed iedereen hesft een ander achterwerk.suc6 met het zadel in ieder geval.
Verder zijn er inderdaad ook downshifters maar op dit moment wel van andere merken,niet van Yamaha. Rijdt trouwens al jaren met een QS. Ik ben eigenlijk verslaafd aan de kick van dat ding. De kick van het downshiften zonder te koppelen ontgaat mij. Als het goed is heb je je snelheid voor de bocht al bepaald en accellereer je in de bocht waarbij je kunt upshiften zonder tractieverlies.
 
Op deze foto zie je het probleem wat het comfort zadel heeft. Ze slijten allemaal gigantisch snel door. Mijn eerste zadel na 3000km aan beide kanten. Mijn 2e zadel nu na 1000 km aan 1 kant ook weer.
Hij zit verder fantastisch op lange ritten. Maar dit hoort natuurlijk niet.
full
 
Grappig!!!

Ik heb 't Comfort zadel er al vanaf de eerste méter (introductie Juni '16) op gemonteerd en dat ding is nog gewoon heel.... Zit je toevallig ook continue met je ballen tegen de tank (én dus feitelijk sowieso verkeerd op een ....)?

P.S. Je moet er uiteraard gewoon mee terug (blijven) gaan.... Dat spul hoort gewoon heel te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan