(Injectie geluid) probleem? Suzuki Hayabusa

SpeedDevil._

Rookie
11 mei 2017
29
4
Mede motorrijd(st)ers,

Ik heb sinds kort een Hayabusa uit 2005 en voor mijn sws me eerste Suzuki motor.
Alleen nu kamp ik denk ik met een probleem als ik het zo mag noemen.
Ik zal het proberen goed te verwoorden.


Zodra je het contact aanzet hoor je altijd een geluid (volgens mijn je injectie) tijdens dat je tellers heen en weer gaan. Dit doet hij allemaal goed geluid stopt ook, maar zodra ik de motor start en volgens mijn al op het moment dat ik me startknop indruk komt dat geluid (injectiegeluid) weer terug en blijft dan ook soort van doorpiepen tijdens het rijden.

Ja is altijd lastig om het te verwoorden, maar enig idee wat dit zal kunnen zijn?
Ik rij er sws even mee langs de dealer volgende week, maar mss komt de oplossing hier al eerder.

Alvast bedankt.
 
normaal niks. dat je een een brandstof pomp hoort die genoeg druk moet maken voor een injectie systeem is behoorlijk normaal. en hoe groter de motor en hoe meer paardjes hij moet kunnen voeden hoe harder hij moet werken en dan wordt de kans dat je hem hoort ook vanzelf groter. gewoon negeren en oordoppen in is de enige oplossing.
 
Laatst bewerkt:
normaal niks. dat je een een brandstof pomp hoort die genoeg druk moet maken voor een injectie systeem is behoorlijk normaal. en hoe groter de motor en hoe meer paardjes hij moet kunnen voeden hoe harder hij moet werken en dan wordt de kans dat je hem hoort ook vanzelf groter. gewoon negeren en oordoppen in is de enige oplossing.


Had hiervoor een ZZR1400 maar hoorde hem nooit. En het werkende geluid ervan is geen probleem alleen het opstartgeluid blijf je horen. Heb daar met al me andere motoren geen last van gehad. Heb toch het idee dat het iedergeval niet hoort. Zal eens in het Busa topic vragen of het standaard is.
 
Ff 2 dopjes motorolie door de benzine in de tank gooien en als dan het geluid minder hard/duidelijk wordt dan weet je dat het in ieder geval de benzinepomp is.

Mijn baksteentje zijn benzinepomp heeft ook wat last van de ethanol in de huidige brandstof en maakt daardoor ook een duidelijk hoorbaar geluid. Ik kieper nu regelmatig 1 of 2 dopjes motorolie door de brandstof en dan blijft het geluid vrijwel weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan