Yamaha FJR 1300 Part 5

uhmmm, dat ziet er lekker uit (met de fjr is de 2e foto wel wat minder aantrekkelijk grevel/onvehard)
waar is deze pas?
Uitlopertje (zijweg) van de Col de la Bonette, behoorlijk zuidelijk Frankrijk. Gaat best, ook met een FJR :Y . Is immers de beste motor, dus ook de beste all-road :X met een beetje goede wil

Overigens is die Col de la Bonette volledig verhard en zodoende toegankelijker, leuk racebaantje, als het niet te druk is. Dit keer deed ik 'em echter niet met de FJR, sorry.

full
 
Laatst bewerkt:
Uitlopertje (zijweg) van de Col de la Bonette, behoorlijk zuidelijk Frankrijk. Gaat best, ook met een FJR :Y . Is immers de beste motor, dus ook de beste all-road :X met een beetje goede wil

Overigens is die Col de la Bonette volledig verhard en zodoende toegankelijker, leuk racebaantje, als het niet te druk is. Dit keer deed ik 'em echter niet met de FJR, sorry.

[afbeelding]
Spijt je helemaal niet....
 
Niemand ervaring met een airhawk?
Ik gebruik hem voor mijn zus als ze achterop mee gaat. Dan kan ze wel over mijn schouder meekijken.
Heb dat ding liggen omdat mijn vrouw deze gebruikte op haar vorige motorscooter tijdens vakanties.
Zelf geen zit ervaring maar de dames zijn er blij mee.
 
Vanmorgen vanuit Apeldoorn tot en met Hanzeland in Zwolle met een blauwe FJR opgereden. Iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de proefrit op de AS gereden. En alle bezwaren die ik er van te voren tegen kon bedenken zijn eigenlijk wel weggenomen. Het werkt soepel, en vrij natuurlijk, en sneller dan je het ooit zelf met een normale koppeling zou kunnen doen. Er zijn wel wat moment dat je uit automatisme naar de koppelingshandel grijpt, maar dat zal wel vrij snel wennen. ;)
Als de FJR wordt aangeschaft zal het dus waarschijnlijk een AS worden...
 
Sta ik dan langs de weg, alle elektra doet het behalve mijn dashboard en de motor! Iemand een idee wat dit kan zijn/hier ervaring mee? Ik heb een 2005 model.
 
Sta ik dan langs de weg, alle elektra doet het behalve mijn dashboard en de motor! Iemand een idee wat dit kan zijn/hier ervaring mee? Ik heb een 2005 model.
Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door een accu die de laatste loodjes aan het leggen is, geoxideerde stekkers en/of losse/vuile massaverbinding. Heel misschien is je contactslot defect, of de hoofdzekering stuk (maar dan zou er ergens kortsluiting moeten zitten).

Hoor je een klik als je de startknop indrukt? Kortom: wat gebeurd er precies, en is er recentelijk aan de motor gewerkt?

Of... euh... heb jij nog steeds dat Spyball alarm erin waar je in 2016 problemen mee had?
 
Laatst bewerkt:
Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door een accu die de laatste loodjes aan het leggen is, geoxideerde stekkers en/of losse/vuile massaverbinding. Heel misschien is je contactslot defect, of de hoofdzekering stuk (maar dan zou er ergens kortsluiting moeten zitten).

Hoor je een klik als je de startknop indrukt? Kortom: wat gebeurd er precies, en is er recentelijk aan de motor gewerkt?

Of... euh... heb jij nog steeds dat Spyball alarm erin waar je in 2016 problemen mee had?
Alarm zit er nog in. Starten doet echt niks, geen relaisklikje of wat dan ook.
 
Hoor je de brandstofpomp als het contact aan gaat?
Zekeringen gecontroleerd?
Accu gemeten (zowel spanning onbelast, alsook spanningsval bij startknop indrukken)?

Spyball zou ik er persoonlijk uit (laten) halen: geeft op leeftijd vrijwel zonder uitzonderingen problemen. O.b.v. eigen ervaring sluit ik dat alarm als oorzaak niet uit: heeft een eigen startonderbreker, en de diverse onderdelen rammelen na verloop van jaren gewoon stuk, waarna ook vrijwel niets elementairs het nog doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor dus echt niks. Er zit een kortsluiting in zekering 3, ontstekingssysteem. Anwb heeft alle zekeringen gecheckt. Wel balen, in juli nog 600€ aan een beurt uitgegeven en nu dit. Dat wordt een magere kerst :p

Die spyball mag er wat mij betreft ook wel uit, zeker als ze toch de electra moeten checken. Ik zal eens vragen of mij garage dit kan.
 
Ik hoor dus echt niks. Er zit een kortsluiting in zekering 3, ontstekingssysteem. Anwb heeft alle zekeringen gecheckt. Wel balen, in juli nog 600€ aan een beurt uitgegeven en nu dit. Dat wordt een magere kerst :p

Die spyball mag er wat mij betreft ook wel uit, zeker als ze toch de electra moeten checken. Ik zal eens vragen of mij garage dit kan.
Balen idd.

M.b.t. verwijderen alarm: als je weet door welke garage destijds die Spyball is ingebouwd, dan zou ik daar gaan buurten. Montage liet monteurs namelijk de vrijheid qua schakelingen, en het noodzakelijke doorlussen is makkelijker (lees: goedkoper) als je weet hoe destijds de dingen aangesloten werden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan