MF-ers in Ede Deel 18

Hallo allemaal! Half augustus ben ik verhuisd van Drachten (Friesland) naar Ede centrum! Vorig jaar oktober heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en na mijn verhuizing half augustus heb ik mijn eerste motor aangeschaft :)
 
Sterkte Defalt met je emigratie! Ben je inmiddels geslaagd voor je inburgeringscursus?

Welkom in Ede :W Wat brengt jou in dit verlaten oord? ;)

Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik hoop je gauw eens te treffen voor een motorritje :]

Post eens een fotootje van je aanwinst :)
 
Hallo allemaal! Half augustus ben ik verhuisd van Drachten (Friesland) naar Ede centrum! Vorig jaar oktober heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en na mijn verhuizing half augustus heb ik mijn eerste motor aangeschaft :)

Regelmatig wezen toeren met mensen uit Drachten toen ik nog in Surhuizum woonde :t
 
Zijn hier ook mensen met verstand van motoren?

De mijne gaat volgende week onder garantie terug ivm erg bokken onder de 4k toeren wat erg lastig is met optrekken en rotonde nemen.
En ze zuipt meer dan de baas, 1 op 13 is niet vreemd.
En de hydraulische koppeling pakt erg laat en dan gelijk erg hard op, met heel weinig speling.
Maar de monteur vond dit allemaal niet zo heel raar...
Wat zou dit kunnen zijn?
Dan kom ik zelf ook iets beter beslagen ten ijs.
 
Hey welkom in Ede :W
Dank u! :)
Regelmatig wezen toeren met mensen uit Drachten toen ik nog in Surhuizum woonde :t
Surhuzum! Net best :P
Sterkte Defalt met je emigratie! Ben je inmiddels geslaagd voor je inburgeringscursus?

Welkom in Ede :W Wat brengt jou in dit verlaten oord? ;)

Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik hoop je gauw eens te treffen voor een motorritje :]

Post eens een fotootje van je aanwinst :)
Emigratie gaat prima haha. Sterker nog, ik zit momenteel zelfs voor werk in opdracht in Noord Brabant :P

Ik ben verhuisd voor werk (plus midden Nederland is sowieso leuker :P ). Wilde graag richting Utrecht maar dat was net te duur om te kopen, en ik heb meer met het oosten dan west Nederland, en toen kwam ik iets tegen in Ede waar ik ook een motor kwijt kan (was 1 van de eisen van de woning).

Het lijkt me leuk om mensen in en rond Ede te ontmoeten voor ritjes :] Zag in dit topic al iets over MC de Kraats ook.

Ik heb niet echt mooie foto's van mijn aanwinst, dus bij gebrek aan beter de enige 2 foto's die ik heb (en ja, er zit MF in mijn kenteken :9 ):
f3hr261.jpg

D4z205L.jpg


Zoals je ziet een klein schermpje op de naked, haalt toch net wat wind van mijn borst wanneer ik op de snelweg rijdt. Ik ben zelf vrij lang (196cm), dus m'n hoofd zit sowieso in de wind :P
 
Laatst bewerkt:
We hebben wel eens een georganiseerde rit, maar het blijkt erg lastig om alle agenda's af te stemmen. Wat beter werkt is hier te roepen dat je op dag X (of op de dag zelf, maar dat is vaak aan de late kant) een ritje wil rijden en als iemand geinteresseerd is dan afspreken bij de BP stadspoort. MC de Kraats ken ik niet, ik rijd bij een andere club.
 
We hebben wel eens een georganiseerde rit, maar het blijkt erg lastig om alle agenda's af te stemmen. Wat beter werkt is hier te roepen dat je op dag X (of op de dag zelf, maar dat is vaak aan de late kant) een ritje wil rijden en als iemand geinteresseerd is dan afspreken bij de BP stadspoort. MC de Kraats ken ik niet, ik rijd bij een andere club.
Klinkt als een goed plan :t :]

Mocht iemand een keer langs het Kuiperplein rijden, geef dan even wat extra gas voor wat extra geluid! :P Ik kijk namelijk uit over het Kuiperplein (hoor daar in ieder geval genoeg motoren langskomen).
 
Klinkt als een goed plan :t :]

Mocht iemand een keer langs het Kuiperplein rijden, geef dan even wat extra gas voor wat extra geluid! :P Ik kijk namelijk uit over het Kuiperplein (hoor daar in ieder geval genoeg motoren langskomen).
Welkom Defalt. Je bent niet de enige Fries hier. Hynsterider is Friezin.

Ik kan best wat extra gas geven, maar dat maakt nog niet veel herrie. Ik heb een FJR 1300 met een heel bescheiden geluid.
 
Zijn hier ook mensen met verstand van motoren?

De mijne gaat volgende week onder garantie terug ivm erg bokken onder de 4k toeren wat erg lastig is met optrekken en rotonde nemen.
En ze zuipt meer dan de baas, 1 op 13 is niet vreemd.
En de hydraulische koppeling pakt erg laat en dan gelijk erg hard op, met heel weinig speling.
Maar de monteur vond dit allemaal niet zo heel raar...
Wat zou dit kunnen zijn?
Dan kom ik zelf ook iets beter beslagen ten ijs.

ik knutsel wel eens wat aan motoren ja.
je benoemt niet wat voor motor je hebt.
als de koppelingsvloeistof oud is klinken je klachten wel logisch.
de rest hangt het anwoord wel een beetje af van wat voor motor het is.
synchroon stellen kan een mooiere motorloop geven, bij injectie kan het een afstelprobleem zijn waarvoor hij op een vermogensbank moet, hoe de vorige eigenaar er dan geen last van had..... tja .
 
ik knutsel wel eens wat aan motoren ja.
je benoemt niet wat voor motor je hebt.
als de koppelingsvloeistof oud is klinken je klachten wel logisch.
de rest hangt het anwoord wel een beetje af van wat voor motor het is.
synchroon stellen kan een mooiere motorloop geven, bij injectie kan het een afstelprobleem zijn waarvoor hij op een vermogensbank moet, hoe de vorige eigenaar er dan geen last van had..... tja .

Het is een sv1000sz uit 2005 met zo'n 60.000 op de teller
 
Welkom Defalt. Je bent niet de enige Fries hier. Hynsterider is Friezin.

Ik kan best wat extra gas geven, maar dat maakt nog niet veel herrie. Ik heb een FJR 1300 met een heel bescheiden geluid.
Gezellig! Een mede-Fries! :D

Bedankt voor de verwelkoming, tot nu toe heb ik het hier prima naar mijn zin :Y
 
Het is een sv1000sz uit 2005 met zo'n 60.000 op de teller

op internet is veel te vinden over een groene stekker die corrodeert en problemen kan veroorzaken.
een en tander kan natuurlijk komen door niet regelmatig onderhoud en smeren en invetten van contacten tegen corrosie.
ook zou er een penbobine verroest en/of slecht aan zijn, maar zijn allemaal dingen die je monteur wel zal controleren of tegen zal komen c.q uitsluiten.
 
Dankje voor de info,ik zal de dealer nog even duidelijk mijn klachten mailen en dan gaat ie donderdag ernaar kijken. Hopelijk heeft de garantie nog een beetje nut.
op internet is veel te vinden over een groene stekker die corrodeert en problemen kan veroorzaken.
een en tander kan natuurlijk komen door niet regelmatig onderhoud en smeren en invetten van contacten tegen corrosie.
ook zou er een penbobine verroest en/of slecht aan zijn, maar zijn allemaal dingen die je monteur wel zal controleren of tegen zal komen c.q uitsluiten.
 
Mocht iemand een keer langs het Kuiperplein rijden, geef dan even wat extra gas voor wat extra geluid! :P Ik kijk namelijk uit over het Kuiperplein (hoor daar in ieder geval genoeg motoren langskomen).

En??? Heb je me gezien/gehoord, zo rond 16.30 uur? *D Speciaal even langs het Kuiperplein gereden ;)
 
Laatst bewerkt:
En??? Heb je me gezien/gehoord, zo rond 16.30 uur? *D Speciaal even langs het Kuiperplein gereden ;)
Dat zou heel goed kunnen! Ik heb een paar keer wat gehoord inderdaad, en ik zei nog tegen mijn visite "hoor je dat? ik heb gevraagd of ze wat extra lawaai willen maken als ze langs het kuiperplein rijden, zou geinig zijn als dit ook echt zo iemand was!" :P :]
 
Dat zou heel goed kunnen! Ik heb een paar keer wat gehoord inderdaad, en ik zei nog tegen mijn visite "hoor je dat? ik heb gevraagd of ze wat extra lawaai willen maken als ze langs het kuiperplein rijden, zou geinig zijn als dit ook echt zo iemand was!" :P :]

Top! Zal ik de volgende keer eens stoppen om handen te schudden? :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan