Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik
Dat bedoelde ik ook, ik bedoelde dat ik mijn motor ook bij Gebben heb gekocht :) .

Robert heeft mij destijds ook geholpen. Aardige kerel idd en een goede winkel. Veel plezier met de MT-09 ieder geval. Heb je de motor al?

Nee ik wacht nu nog op een nieuw kenteken voor de motor, aangezien het een Demo fiets is geweest en er dus een duits kenteken op zat. zodra ik bericht krijg dan is het een kwest8e van gelijk ophalen natuurlijk :Y
Wat duurt dat wachten lang zo..... |(

Gefeliciteerd Dartiax met je nieuwe aankoop! Ziet er goed uit. Dan woon je ook in de buurt, ik heb de MT ook bij Gebben vandaan

Ik moet vanuit Den Helder komen dus het is alsnog 1,5 uur rijden..
ik zag wel een mt07 me tegemoet rijden op de andere kant van de snelweg. Was dinsdag overigens
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff lekker met de MT van moeders de vrouw bezig geweest. Nieuwe verstelbare hendels, tankkuip grips en smoked achterlicht met geïntegreerde knippers binnengekregen en gemonteerd.
full

full


Achterlicht was best easy monteren, vorige eigenaar had de bedrading al aangepast vanwege de led knippers die hij er op had gedaan.
Was alleen best een beetje drama gedaan met een hele hoop zooi aan tape. Hij had een stukkie draad tussen de knipperlichtbedrading en de bedrading van de oem stekker gedaan met aan beide uiteinden stekkertjes... Waarom hij dat niet rechtstreeks aangesloten heeft... :?
Gelijk alles netjes gemaakt, bedrading een stuk ingekort, aan elkaar gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt :)
Resultaat mag er wezen *D
full

1k0.jpg


Voor:
full


Na:
full
 
Laatst bewerkt:
netjes hoor, mooi strak kontje zo
ik zelf vindt alleen de richtingaanwijzers slecht zichtbaar op deze manier vandaar het orgineel
Heb nog een setje led knippers besteld (setje van 4 stuks) voor de voorzijde, mocht het uiteindelijk toch niet bevallen, monteer ik achter nog de 2 reserve extra erbij.
Wil de kentekenplaat verlichting nog vervangen door een kleinere led-versie. Ik hou wel van een wat strakkere afwerking :)

Edit: Als ik zo de kph zelf zie vanaf de zijkant, moet dat ook wel strakker kunnen. Maar dat komt later wel, eerst de rest van de plannen nog uitvoeren... :)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens waar dit rubberen dopje vandaan komt? Viel op de grond toen ik mijn rechter kontkuip eraf haalde. Heb nog even gekeken waar het vandaan kon komen, maar echt geen idee, achter het linker kuipdeel kon ik 'm ook niet gemonteerd vinden... :? Is tgv een vingerkootje, de doppen onder het duozadel (waar het zadel op rust), zijn 2x zo groot...

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff lekker met de MT van moeders de vrouw bezig geweest. Nieuwe verstelbare hendels, tankkuip grips en smoked achterlicht met geïntegreerde knippers binnengekregen en gemonteerd.
[afbeelding]
[afbeelding]

Achterlicht was best easy monteren, vorige eigenaar had de bedrading al aangepast vanwege de led knippers die hij er op had gedaan.
Was alleen best een beetje drama gedaan met een hele hoop zooi aan tape. Hij had een stukkie draad tussen de knipperlichtbedrading en de bedrading van de oem stekker gedaan met aan beide uiteinden stekkertjes... Waarom hij dat niet rechtstreeks aangesloten heeft... :?
Gelijk alles netjes gemaakt, bedrading een stuk ingekort, aan elkaar gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt :)
Resultaat mag er wezen *D
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Netjes hoor :t ! Dat ziet er erg gaaf uit. Al ben ik zelf niet zo`n fan van geïntegreerde knipperlichten. Heb wel eens achter iemand gereden die deze ook had en dat viel niet zo heel goed op.

Weet iemand trouwens waar dit rubberen dopje vandaan komt? Viel op de grond toen ik mijn rechter kontkuip eraf haalde. Heb nog even gekeken waar het vandaan kon komen, maar echt geen idee, achter het linker kuipdeel kon ik 'm ook niet gemonteerd vinden... :? Is tgv een vingerkootje, de doppen onder het duozadel (waar het zadel op rust), zijn 2x zo groot...

[afbeelding]

Zou het het rood omcirkelde onderdeel kunnen zijn? Nummer acht op de link van Dave.

full


Edit: de vorm van het busje lijkt er wel op als ik jou foto zo zie :).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de lokatie gevonden waar het rubberen dopje vandaan kwam. De doppen in het rode omcirkelde deel zateen er nog, zijn ook een stuk groter. SV_Wim, je zat wel aardig in de buurt, bleek om het dopje in het blauw omcirkelde deel te zijn.
full


Kwam er overigens ook achter dat ik nog 2 boutjes miste, die heb ik ook maar gelijk even gefixt en vastgezet.
full


@ OmedaveMT: Zou deze link (nav jouw geposte link) evt ook in de OP kunnen, voor als men oem-parts zoekt?

Yamaha MT-07 2014 Spare Parts - MSP
 
Ik heb trouwens de stuureinden er vanaf geschroefd en vervangen door Chinese Rizoma's. (Rizoma staat nog op het dunne randje ook :') )

http://s.aliexpress.com/v6VNVFfm

Ik dacht ze ff vast te zetten met alleen de M6 inbus bout die meegeleverd is (net als bij mijn Honda). Maar blijkt dat het schroefdraad in het stuur van het formaat reusachtig is :/ Heb dus de meegeleverde rubberen bussen met kegeltjes moeten gebruiken om ze vast te zetten. Nu ben ik daar niet zo'n fan van en ben ik eigenlijk op zoek naar een soort van verloopstuk/helicoil die van formaat M15-16 naar M6 gaat om in het stuur te kunnen draaien. Zijn die er überhaupt :?
Zijn er anderen die ook aftermarket stuureinden hebben? Zo ja, welke en hoe zijn die vastgezet?
 
Laatst bewerkt:
Staat er bij!

Ohja, ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Ik wilde toen heel graag bar end mirrors op mijn 07 maar ben er nooit in geslaagd (mits je bereid was om 250 euro stuk te slaan op 600 gram CNC, ik dus niet).
 
Toppie, thanx :t


€250,-??? :o :/

Anders denk ik dat ik even naar een metaalbewerker ga om een stukje massief alu buis af te laten draaien en aan het eind aan de buitenzijde te laten voorzien van draad en dan in het midden volledig M6 draad te laten tappen.

Alleen ff kijken hoe die dan vastgezet kan worden in het stuur, zit dan natuurlijk geen inbus-gat in. Anders een sleuf er in om met een schroevendraaier oid vast te kunnen zetten :?
Wellicht dat die gasten een idee hebben, volgende week maar eens even langs bij hun... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de lokatie gevonden waar het rubberen dopje vandaan kwam. De doppen in het rode omcirkelde deel zateen er nog, zijn ook een stuk groter. SV_Wim, je zat wel aardig in de buurt, bleek om het dopje in het blauw omcirkelde deel te zijn.
[afbeelding]

Kwam er overigens ook achter dat ik nog 2 boutjes miste, die heb ik ook maar gelijk even gefixt en vastgezet.
[afbeelding]

@ OmedaveMT: Zou deze link (nav jouw geposte link) evt ook in de OP kunnen, voor als men oem-parts zoekt?

Yamaha MT-07 2014 Spare Parts - MSP

Mooi dat je het dopje gevonden hebt! Handige site ook voor oem-parts. Mooi dat ie in de opp komt :t .
 
Mijn MT heeft zaterdag overigens zijn 10.000 km beurt gehad. Dus die kan er weer ff tegen.

Aanstaande zaterdag worden de Bridgestone BT023`s - na circa 11.290 km - vervangen door Michelin Pilot Road 4 banden. Zeer benieuwd hoe dat bevalt, maar de verhalen zijn ieder geval goed en ze schijnen ook goed te presteren in het natte :t . De achterband zou opzich nog wel even kunnen (slijtnokjes worden nog niet aangeraakt), maar ik ben niet helemaal tevreden over de BT023`s. Dus maar ff een nieuw setje voor & achter ;) .
 
Mijn MT heeft zaterdag overigens zijn 10.000 km beurt gehad. Dus die kan er weer ff tegen.

Aanstaande zaterdag worden de Bridgestone BT023`s - na circa 11.290 km - vervangen door Michelin Pilot Road 4 banden. Zeer benieuwd hoe dat bevalt, maar de verhalen zijn ieder geval goed en ze schijnen ook goed te presteren in het natte :t . De achterband zou opzich nog wel even kunnen (slijtnokjes worden nog niet aangeraakt), maar ik ben niet helemaal tevreden over de BT023`s. Dus maar ff een nieuw setje voor & achter ;) .

Ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn (vooral in de regen), dus schroom niet om het hier te laten weten :Y
 
Afgelopen zomer met de MT-07 in Oostenrijk gereden. Wat een heerlijke stuurmachine blijft het toch.
Ondanks dat ik een 35KW versie (2015) heb kan de je 'grote' jongens door de vele bochten toch goed blijven volgen en in de bochten zelfs liep ik vaak op ze in.
Alleen merk je door de hoogteverschillen, vooral naar beneden met remmen, dat de vering op dat moment aan de zachte kant is.
Nu wil ik uiteindelijk de motor gaan ontgrenzen zodat ik na het behalen van m'n A-rijbewijs toch nog van deze heerlijke motor kan genieten maar dan met 55KW.
Daarbij zal ik dan ook de vering willen vervangen. Nu is alleen mijn vraag. Ik zit te twijfelen tussen öhlins en hyperpro. Is één van de twee beter dan de andere? En is het vervangen van de vering zelf te doen? Ik en mijn vader zijn redelijk technisch alleen heb ik geen idee hoe ik de achterkant omhoog zou kunnen houden wanneer de shock achter er dan tijdelijk uit is, dit geldt natuurlijk ook voor de voorkant?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan