Het Yamaha TweeTakt Topic

Ook ik heb er sinds vandaag een Yamaha 2T bij. Ik had er al een op noppen (YZ490 uit 1982) maar nu ook een voor op de weg: RD250 uit 1974. Niet rijdend, veel optisch werk nodig en dan nog al het onzichtbare maar wel te verwachten werk. Wel voor 99% compleet en heb er veel zin in om hier iets moois van te gaan maken. O,ja foto's:

full

full

full
 
Daar is inderdaad wel wat moois van te maken met het nodige opknap werk,
hou je hem origineel,of word het een naar eigen idee project?
 
Das een mooi ding! :Y

Ga ik volgen. (wil zelf ook wel eens zo'n brommer opknappen) O-)

})
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik wel voor originaliteit ga. Ik ga in ieder geval geen onomkeerbare modificaties aanbrengen. Dus geen verzagerij of zulke ongein. Een paar expansies staan wel op de boodschappenlijst.
 
Een kennis van mij had in de jaren 70 een 250 die getuned was en met expansies,daar kon hij mooie
wheelies mee maken.Dat was een snelle RD,haalde ook nog de 180 op de teller.
 
Ik heb nog 2 setjes originele Yamaha RD350 YPVS remblokken liggen,te gebruiken voor de voorkant
of achterrem,onderdeel nummer 3TJ-W0046-00 te gebruiken voor bouwjaren 85-91
Mogen voor 30,- weg.Kosten bij Yamaha 69,00
Past ook op de RD250 ypvsvanaf 88,TZR250 alleen achter 87-92 en de RD500 achterrem,
en de TDR250 achterrem.
foto is een voorbeeld foto
OEM%20Brake%20Pads%20(3TJ-W0046-00).JPG

Zijn verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die mij kan helpen aan een WPH van de RD350 YPVS uit 1987? Ik wil binnenkort de remleidingen gaan vervangen en misschien ook de voorvorko reviseren (lees: olie vervangen en nieuwe keerringen erin).
 
Tja ...ik snap je opmerkingen deels, de prijs ga ik wat aan doen :-)
Voor wat betreft het rijden, ik heb 3 x een rd 350 gehad en vind deze 250 lekkerder rijden :-)
 
Ik heb 5x een RD350 gehad en een 250,hoe leuk zo,n 250 ook is een 350 is veel meer fun alleen al door het extra vermogen en de dubbele remschijf.
Die 250 van mij was wel helemaal origineel,gekocht voor 1800,- en weer verkocht voor 2000,-
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn voor oorlogse prijzen ik zou wel willen dat ik er nu 1 kan kopen voor dat geld dan zou ik ze allemaal exporteren naar de UK :-) daar zijn ze overigens dol op specials en daar zal deze ook wel heengaan denk ik.
Voor wat het extra vermogen betreft ...ikzelf spreek dat niet aan, 2 takt is voor mij puur rondje om de kerk en lekker pruttelen, zo zie je maar dat iedere rijder weer zijn eigen "ding" doet ...gelukkig maar. Vandaar dat ik een MZ ETZ 250 heb aangeschaft.
 
Dat zijn geen vooroorlogse prijzen,maar een kwestie van goed zoeken en onderhandelen,zo heb ik ooit een KR1S in bijna nieuwstaat gekocht voor 1100,-.
Hoge prijzen vragen kan natuurlijk altijd,je heb maar 1 koper nodig die daar in trapt.
In Engeland zijn ze veel meer 2 takt minded dan hier,dus zijn de prijzen daar heel wat hoger.
En dan met name bij de handel.
Maar ook in de UK zijn nog genoeg koopjes te vinden met enig speurwerk.
 
Dat zijn voor oorlogse prijzen ik zou wel willen dat ik er nu 1 kan kopen voor dat geld dan zou ik ze allemaal exporteren naar de UK :-) daar zijn ze overigens dol op specials en daar zal deze ook wel heengaan denk ik.
Voor wat het extra vermogen betreft ...ikzelf spreek dat niet aan, 2 takt is voor mij puur rondje om de kerk en lekker pruttelen, zo zie je maar dat iedere rijder weer zijn eigen "ding" doet ...gelukkig maar. Vandaar dat ik een MZ ETZ 250 heb aangeschaft.

Leuk ding een ETZ.. maar.. rustig pruttelen vinden ze niet leuk.. gaan ze stuk van(echt waar) zorg ervoor dat je'm ook regelmatig op z'n staart trapt.. dan blijven ze heel..
gekke dingen die MZ's..
 
Klopt,dat geld voor iedere 2 takt,flink schoonbranden dat is het beste voor een 2takt anders vervuild de boel inwendig,wil je rustig rijden koop dan een kleppenhok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan