MyRouteApp Navigatie

En alle auto en truck PND's? Allemaal Android?
Ik heb het wel specifiek over TomTom PND. Ja, waarom niet ?

De vorige generatie navigaties draaide op Linux en er waren vele MyTomTom en sourceforge projecten nadat de orginele software reversed-engineerd was, geloof ik. Daar is TT nooit echt blij mee is geweest.
Maar de PDA navigatie software installaties (die je toen kon kopen, net zoals nu een App) waren toen wel hetzelfde als de kastjes uitvoering.
Als je zelf op een PDA installeerde kon je met de beschikbare APK de PDA navigatie software laten communiceren met software tooltjes van derden.

Maar TomTom kreeg Microsoft achter zich aan omdat ze ongeoorloofd gebruik maakten van de FAT indeling in het opslag geheugen.
Daarom is de nieuwe generatie vanaf de grond opnieuw opgebouwd, maar dan in Android en gesloten.
Maar vraag ik me ineens af; In een Android smartphone zit toch ook een geheugenkaart met FAT32 indeling ?
Misschien dat Google ergens licentiegelden aan Microsoft betaald ..
(misschien dat het toch afwijkend Android is ?)
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft de MyRoute-app Navigation te bieden?
Gemaakt voor de liefhebbers van het creëren en rijden van routes
Geavanceerde in-app (offline) route bewerking
Spraak gestuurde routenavigatie
Offline navigatie en routebewerking
Hoge kwaliteit kaarten en aanzicht
Points of interest over de hele wereld
Volledig gesynchroniseerd met MyRoute-app Web en Mobiel.
 
Maar vraag ik me ineens af; In een Android smartphone zit toch ook een geheugenkaart met FAT32 indeling ?

Dat klopt. De geheugenkaart die in de Smartphone zit, is gewoon in Windows te lezen maar dat geldt ook voor iedere digitale camera. Dus puur die FAT32 indeling zal het probleem vast niet geweest zijn.
 
Inmiddels heb ik de app op mijn iPhone. Heeft het heel even gedaan, maar sluit nu na het opstarten gelijk weer af. Moet nog een hoop aan gebeuren kennelijk. Op dit moment voor mij niet te gebruiken.

<edit>
Net een update gehad en het werkt weer
</edit>
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een ritje gemaakt met versie 0.2.4 (voor Android). Herberekenen gaat nu heel stuk beter. Ben 2 keer van de route afgeweken en de app maakte een nette herberekening terug naar de route en crashte niet.

Dataverbruik was vandaag ook een heel stuk lager.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een ritje gemaakt met versie 0.2.4 (voor Android). Herberekenen gaat nu heel stuk beter. Ben 2 keer van de route afgeweken en de app maakte een nette herberekening terug naar de route en crashte niet.

Dataverbruik was vandaag ook een heel stuk lager.

Misschien een domme vraag maar waarvoor gebruik je data?
 
Dat vraag ik mij ook af. Myroute Navigatie gebruikte gisteren 50 MB voor een ritje van 60 km.
 
Vandaag weer een ritje gemaakt met versie 0.2.4 voor Android. De app loopt bij niet vast o.i.d ook niet bij herbereken. Het herberekenen zelf is nog niet goed. Het maakt er nog wel eens een zooitje van maar eenmaal weer op de oorspronkelijke route gaat alles weer goed.
 
Vandaag is de UPDATE 0.3 uit gebracht

0.3 - 12 september

Let op: na het installeren van deze update moet je offline kaarten opnieuw downloaden.

• Android 4.4+: optie om kaarten op een SD-kaart op te slaan, indien beschikbaar

• Diverse crashes zijn opgelost
 
Laatst bewerkt:
Here. En kan je dus zelf op de phone downloaden, zodat je niet continu je data nodig bent (daar wordt al genoeg gebruik van gemaakt).

Zoals al een paar gemeld is het dataverbruik erg ook van deze app. Verbaas je niet dat een dag rijden maar zo 100 MB kan kosten. Ik heb zelf het sterke vermoeden dat de data vooral gebruikt voor het herberekenen. Ik heb 1 route 2 keer gereden. 1 keer vrijwel volledig zoals op gegeven en 2 keer later moest er een paar keer herberekend worden. Die tweede keer lag het dataverbruik ook fors hoger.
 
Dat is toch wel veel idd.
Ik heb tijdens mijn vakantie, 3 week, 3400 km, 28 mb verbruikt met de TomTom App.
2000 km ski vakantie afgelopen winter met de TT App was iets van 15 MB. En dat alles incl. verkeersinfo en flitsers.
 
Puur met de app.
Met de Rider 400 gebruik ik een zo kaal mogelijke Iphone 5S als modem en dat kost mij ongeveer 10 MB per dag. Merk je dus wat zo'n phone per dag aan data nodig heeft

Data hoge dataverbruik zint mij ook niet. Ik neem dat ze dat nog aan gaan pakken. Als ze dat zo laten betekent dat 10-dagen motorvakantie toch ongeveer 1 GB aan data kost. Mijn maandbundel vreet dat niet.
 
Ik kreeg gisteren een mail van MyRouteApp Navigatie met informatie voor mijn early-acces.
Heeft wel dik drie weken en twee herinnering emails gekost.

Eerste indruk...:
Nog veel werk te doen voor die mensen.
Het is ook niet niks om zoiets vanaf de grond helemaal op te bouwen.
Wil het wel een kans geven en dan maar hopen dat men goed naar de feedback luistert en oplossingen niet te lang op zich laten wachten.
Want er zit echt nog veel werk aan.

Eigenlijk vind ik het allereerste scherm nog het meest praktische:
6 lekker grote menu toetsen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan