Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Ruitje Givi d1111st was online besteld dus 14 dagen retour recht. Hij zit weer in de doos. liever volle bek in de wind dan doof van de turbulentie.
 
Nou Ruitje Givi d1111st was online besteld dus 14 dagen retour recht. Hij zit weer in de doos. liever volle bek in de wind dan doof van de turbulentie.

Die had ik er ook op zitten toen ik mijn NC nieuw kocht, gelijk door de dealer laten vervangen voor de MRA Vario. Rijdt een stuk lekkerder en smoelt ook nog is eens een stuk beter! :)
 
Het verbaast me niet dat het Givi ruitje niet lekker wil.
Persoonlijk vind ik Givi helemaal niet zo'n goed/sterk merk voor accessoires. Het is het vaak net niet. Het lijkt allemaal wat sneller ontwikkelt te zijn om de kosten lager te houden en daarmee de prijzen ook.
 
Ik heb zelf ook de: Givi d1111st er opzitten + een extra givi vario spoilertje.. Niks te klagen. Werkt perfect. Om te zien vind ik deze combi ook veruit de beste.

Zonder vario spoilertje.... Klopt. Veel gebulder rond de helm.
 
Het verbaast me niet dat het Givi ruitje niet lekker wil.
Persoonlijk vind ik Givi helemaal niet zo'n goed/sterk merk voor accessoires. Het is het vaak net niet. Het lijkt allemaal wat sneller ontwikkelt te zijn om de kosten lager te houden en daarmee de prijzen ook.


Ben ik niet met je eens, dat mag,. Heb er Givi tassen afhouders erop in het zwart.
En is zeer stevig en de coating is zeer goed. Is van aluminium denk ik. Mooi gelast ook.
De gaten komen goed overeen.
Ook qua koffermerk vind ik het goed qua ervaring.
Beter dan dat shit Shad merk. Vaak plastic net niet. Chinees???
Nee, Givi is de topmerk in accessoires. geloof mijn.
 
Givi is zeker niet slecht. Ik heb meerdere accessoires van Givi gehad en die deden het gewoon goed maar op details vind ik bijv SW-Motech net wat beter uitgedacht. Het gaat dus om de kleine dingen.
 
Givi vind ik altijd wat aan de dure kant voor kwaliteitsvolle producten. Pasvorm is vrijwel altijd ok, en gebruiksvriendelijk ook, maar stevig? Niet zo zeer.
 
Hoi,

Ik zoek een wintermotor voor w-w , nu Antwerpen volledig ontoegankelijk wordt voor het koekblik en mijn GS niet winterbestendig blijkt.

Ik meet echter 1,92 en weeg bijna 3 cijfers...

Zijn er hier NC-rijders met mijn postuur en lukt dat een beetje ?

Alvast bedankt !
 
Hoi,

Ik zoek een wintermotor voor w-w , nu Antwerpen volledig ontoegankelijk wordt voor het koekblik en mijn GS niet winterbestendig blijkt.

Ik meet echter 1,92 en weeg bijna 3 cijfers...

Zijn er hier NC-rijders met mijn postuur en lukt dat een beetje ?

Alvast bedankt !


Dan zou ik een driewieler nemen. Piaggio of een Yamaha 125 Tricity.Suc6
 
Ik vond vooral de benen lastig op de NC (opgevouwen gevoel). Bovenlichaam gaat goed, geen klachten. Ben zelf 1,87 en duidelijk in de 3-cijfers met het gewicht (zeker met pak aan). Qua benen is vooral afhankelijk wat gewend bent. Een Crosstourer heeft duidelijk minder sportieve zithouding voor de benen
 
Hi NC-rijders!

Ik heb zaterdag mijn NC700X opgehaald. Vervanger van mijn oude brakke Hornet uit 2004. Die was na 90.000km wel op.

Het is een 2012 model, 31k op de teller. Komt origineel uit Duitsland. Oxford handvatverwarming, middenbok, GIVI topkoffer, andere knippers en een Scottoiler als opties.

kRC1G69.jpg


Gelijk een vraagje:

Ik zag op de stapel facturen etc. die ik erbij kreeg dat ie bij de originele aflevering in duitsland begrenst is op 25kW. Zie plaatje hieronder. Zo te lezen is het met een gashandel begrenzing gedaan.

Volgens de motorzaak waar ik hem gekocht heb zit de begrenzing er niet meer op, maar wil het toch zelf even controleren. Weet iemand waar ik de begrenzing op de gashendel aan kan herkennen?

ZQNy0d3.jpg
 
Aan hoe ver je de gashendel kan open draaien?

==========edit: Informatie niet op basis van werkelijke technische kennis maar op basis van poging logische redenatie========

Aan de linker zijde even net onder je body / boven je motor kijken daar zie je een zilveren "wiel" waar je gaskabel omheen loopt...
daar zit ook een uitslag 'begrenzer'...
Toevallig zelf eens naar zitten kijken/zoeken bij mijn eigen NC750X
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat hij op papier 25kw of 35kw? Misschien opnieuw laten keuren.. verzekering technische?
 
Laatst bewerkt:
Hij staat op kenteken 35kW. Maar of dat veel zegt weet ik niet, denk niet dat ie op de vermogensbank is gezet bij importeren :)

Ik zal zo bij daglicht eens zoeken naar het zilveren wieltje, thanks voor de tip!
 
35Kw/48 pk op kenteken, is het normale vermogen van een handgeschakelde NC700.
Alleen de DCT uitvoering had een paar pk meer.
Bij de 750 is het vermogen van de schakel en DCT uitvoering gelijk (40,3 Kw)
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten is de DCT af-fabriek standaard (in Nederland) altijd met meer dan 35 kW geleverd. Dus ook de NC700 Uiteraard was dit wel aan te passen voor het A2 rijbewijs.
 
Dat was voor de X tot april 2013 ook het geval, tot dat moment zijn de DCT's (in ieder geval de NC700XD) in Nederland allemaal als 38kW op kenteken gekomen.
De NC700XD's die na die tijd zijn geleverd zijn nagenoeg allemaal als 35kW op kenteken gekomen.

Echter moet ik mezelf ook ongelijk geven op wat ik in mijn vorige post heb gezegd, ik kan op dit moment geen bewijs vinden van handgeschakelde NC's die als 38kW op kenteken zijn gekomen.

Op 38kW staan;
NC700XD t/m april 2013
NC700D (Integra) dus de scooter broer van de NC familie

Op 35kW staan;
NC700XD vanaf april 2013
NC700X
NC700SD
CTX700ND
CTX700D
 
Dat was voor de X tot april 2013 ook het geval, tot dat moment zijn de DCT's (in ieder geval de NC700XD) in Nederland allemaal als 38kW op kenteken gekomen.
De NC700XD's die na die tijd zijn geleverd zijn nagenoeg allemaal als 35kW op kenteken gekomen.

Echter moet ik mezelf ook ongelijk geven op wat ik in mijn vorige post heb gezegd, ik kan op dit moment geen bewijs vinden van handgeschakelde NC's die als 38kW op kenteken zijn gekomen.

Op 38kW staan;
NC700XD t/m april 2013
NC700D (Integra) dus de scooter broer van de NC familie

Op 35kW staan;
NC700XD vanaf april 2013
NC700X
NC700SD
CTX700ND
CTX700D
Het was inderdaad alleen de DCT van de 700 serie die meer vermogen had. De gewone schakelversie van de 700 stond altijd op 35 kW
 
Heb effe 2 foto's gemaakt, een van de maximale gasuitslag en eentje met de gashendel dicht. Kan iemand dit vergelijken met zijn/haar NC? Dan is het mysterie voor goed opgelost :)

https://imgur.com/a/H9Myn

Ik heb een foto gemaakt van mijn gashuis in vol-gas toestand;

b530ia.jpg


De slag wordt beperkt door het lipje boven op de gasklep wat tegen het gashuis aan komt, zoals op jou foto ook het geval lijkt te zijn.
Of zit daar bij jou nog ruimte tussen?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik de plaatjes beoordeel is de positie van de gasklep hetzelfde bij maximaal open. Als het dus nog begrenst is, is het dus niet op die plek.
 
Ik heb ook even voor jou gekeken bij mijn NC

Exact hetzelfde dan Jeroen-15.
Als ik alle drie foto's naast elkaar hou dan komen die met elkaar overeen.
Daar ligt het niet aan na mijn inzien.

Denk dat de begrenser er al af is. Hoe voelt het met het rijden?
 
Dan zit de begrenzer er inderdaad niet meer op denk ik!

Vindt het lastig om zelf in te schatten, ben een 600cc 4 cylinder gewend. Dit voelt zowieso totaal anders. Heb niet per se het idee dat ik vermogen mis, weet ook niet of je het verschil tussen 25 en 35 kW heel erg merkt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan