Help

Goed over praten, in elk geval niks stiekem doen want dan ben je nog verder van huis. Ze wil je gewoon niet kwijt, dat is lief.

En jezelf afvragen hoe groot jouw wens is. Wat is het het waard? Waar een wil is is een weg.
 
Dat kan ook gewoon met "gemak" te maken hebben. Hoef jij er niet mee bezig te zijn en kan jij jou lekker bezig houden met...... :] :] :] :]
Mijn vriendin weet 9 van de 10 keer pas dat ik een extra motor heb gekocht als hij al voor de deur staat :W

Financien regelen is wat anders dan helemaal niet bij de centjes kunnen zoals TS :+ :X
 
Kun je haar niet meenemen naar een les? Wie weet vindt ze het zelf helemaal geweldig.. ik zal dit dan niet van tevoren bespreken, maar haar er mee verrassen.
 
Mijn vriendin weet 9 van de 10 keer pas dat ik een extra motor heb gekocht als hij al voor de deur staat :W

Financien regelen is wat anders dan helemaal niet bij de centjes kunnen zoals TS :+ :X

Wie zegt dat dit bij hem niet zo is? Punt is dat ze er achter komt waar hij geen trek in heeft. :W
 
Als je relatie je lief is, dan in ieder geval niet achter haar rug iets gaan doen. Je vrouw vergeeft je dat nooit.
Maar ik kan er niet over uit dat je niet bij je geld kunt? Wat voor reden heeft dat?
 
Ik kan er zeker wel bij. Het is alleen dat zij het ziet wanneer ik een bedrag opneem van €1100 ,- voor de motorrijles pakket.
 
Ik kan er zeker wel bij. Het is alleen dat zij het ziet wanneer ik een bedrag opneem van €1100 ,- voor de motorrijles pakket.


De eerste rijles is vaak gratis, daar kan ze niet van vinden dat het te duur is. En als je haar meeneemt bij die gratis les, zou ze wel moeten zien dat je het echt wil. Daarentegen: Als het financieel niet kan, is het misschien wel verstandig om ermee te wachten of geld voor opzij te zetten. Maar dan nog zou zij jou erbij moeten betrekken.

In mijn vorige relatie met een boekhoudster heeft zij mij ook diverse malen tegen gehouden om bepaalde acties te doen, maar ze heeft me er altijd betrokken en daar ben ik niet slechter van geworden. Sterker nog: Sinds die tijd zijn mijn financiën een stuk gezonder geworden. En ik heb toch mijn rijbewijs gehaald nadat we uit elkaar waren :]
 
Hm...je hebt wel een vertrouwens relatie.
Misschien kent je vrouw je beter dan jezelf en bewaakt zij je leven.

Twee keuzes zijn er m.i.:
1. Je gaat niet lessen.
2. Je deelt mede dat je gaat lessen.

O ja, straks ook stiekem een motor kopen?


Mag ik een bakkie! |( |(
 
Laatst bewerkt:
koop als volgende auto gewoon een MP3LT en ga daar lekker op rijden. geen extra rijbewijs nodig en je vrouw komt vanzelf op de gedachte dat extra rijles waarschijnlijk wel handig is als ze je weer heel wil thuis zien. en dat ding betaal je van overwerk wat je op een andere rekening laat storten.
 
Jij koopt toch ook kleding, waarom ik dan niet mijn rijbewijs halen???
 
Volgens mij gaat het niet om het financiële aspect, maar om haar angst. Het gaat er dus om hoe haar te overtuigen/mee te krijgen.
 
Ik zou aanraden om in ieder geval nog een keer een serieus gesprek met haar aan te knopen en haar duidelijk te maken dat dit belangrijk is voor jou en jouw geluk en dat zij daar niet van in de weg mag staan net zo goed als dat je je dat bij haar ook niet zou doen. Dat het belangrijk is dat jij je vrij kan voelen binnen de relatie om wensen/gevoelens uit te kunnen spreken zonder dat je je daarin beperkt of aangevallen voelt en dat je het fijn zou vinden dat je daarbij kan verwachten om steun te ontvangen van je vrouw.

Daarnaast zou je kunnen benadrukken dat je begrip hebt voor haar angst en zorgen erover en dat je niet iets gaat doen wat je eigen veiligheid in gevaar zal brengen.

En als laatste zou je kunnen voorstellen om samen bijvoorbeeld een proefles op de motor te nemen en/of dat ze mee gaat naar zo'n proefles om te kijken, zodat je misschien haar ook enthousiast zou kunnen maken erover. Bovendien kan ze daar dan ook het gesprek aangaan met de rij instructeur die met goed onderbouwde argumenten haar zorgen misschien kan wegnemen.

Angst/zorgen komen vaak voort uit onwetendheid en onzekerheid. Het is mogelijk om met een beetje begrip & geduld haar ook jouw standpunt in te laten zien.

Ik zou dus zeker niet achter haar rug om dingen gaan doen die ze bij voorbaat al heeft aangegeven dat ze dit niet prettig vindt. Andersom zou jij dit namelijk ook niet willen. Bovendien zou je daarmee alleen maar wantrouwen en problemen creëren in je relatie mocht ze erachter komen.


Kun je haar niet meenemen naar een les? Wie weet vindt ze het zelf helemaal geweldig.. ik zal dit dan niet van tevoren bespreken, maar haar er mee verrassen.

Dit zou ik dus heel erg afraden juist. Dit kan heel snel fout gaan.
Zij kan zich namelijk aangevallen of bedrogen voelen, dat de TS haar 'dwingt' of 'erin luist' iets te doen of te zien waarvan ze al van tevoren heeft aangegeven hier niet van gediend te zijn.

Van tevoren bespreken lijkt mij beter, maar daarbij wel duidelijk maken dat het voor de TS iets belangrijks is.

In deze kwestie is het alleen van belang dat de vrouw begrip krijgt voor zijn wensen & dat haar zorgen/angst enigszins weggenomen worden. Maar dat lijkt mij alleen goed mogelijk als TS ook begrip toont voor haar en niet eenzijdig begrip wordt geëist.
 
Laatst bewerkt:
Vrouw meteen de deur uit en 3 kinderen achterlaten is zeker geen optie.
Ik hoopte op bepaalde ideeën van jullie ipv je gezin achterlaten.

Geduld is een schone zaak zeggen, ipv geduld totdat je ballen krijgt.

Ik bedank diegene die serieuze antwoorden hebben gegeven,
En ik blijf het met haar hierover hebben..

Thanks


Let maar op, als je wat langer getrouwd bent dan smeek ze jou, om te gaan motorrijden.
Als je vrouw zegt, "ik ga leren parachute springen" verbied jij het haar dan ook?
Je bent toch niet elkaars bezit, geniet van die dingen die je graag wilt of gaat doen.
Op de fiets kan je ook kapot gereden worden, kom op man! Kom voor je zelf op.
 
Let maar op, als je wat langer getrouwd bent dan smeek ze jou, om te gaan motorrijden.
Als je vrouw zegt, "ik ga leren parachute springen" verbied jij het haar dan ook?
Je bent toch niet elkaars bezit, geniet van die dingen die je graag wilt of gaat doen.
Op de fiets kan je ook kapot gereden worden, kom op man! Kom voor je zelf op.
Hij kan ook voor zichzelf opkomen zonder een confrontatie aan te gaan.

Bovendien slaan die argumenten nergens op en is het naar mijn mening ontzettend kinderachtig om te zeggen "jij doet dit, dus dan mag ik dat" of "als jij iets wilt doen, laat ik je dat toch ook toe"

Dat zijn geen volwassen reacties naar mijn mening.

Ik vind dat de meesten hier wel heel erg agressief en kinderachtig reageren hierop.

TS gaf al aan dat hij gelukkig is in zijn relatie, maar hij voelt zich momenteel beperkt in het uiten van zijn wensen/gevoelens.

Hij kan dus beter een open dialoog opzetten met zijn vrouw waarbij beide zich gehoord kunnen voelen en beide rekening houden met elkaar. Zijn vrouw heeft angst/zorgen die TS zou moeten proberen weg te nemen en TS moet haar duidelijk maken dat hij dit belangrijk vindt in zijn leven.
Uiteindelijk zal er misschien een compromis uit voortkomen en/of door het wegnemen van haar angst/zorgen draait ze bij en steunt ze TS volledig in zijn keuze om motor te gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan