Help

Hij kan ook voor zichzelf opkomen zonder een confrontatie aan te gaan.

Bovendien slaan die argumenten nergens op en is het naar mijn mening ontzettend kinderachtig om te zeggen "jij doet dit, dus dan mag ik dat" of "als jij iets wilt doen, laat ik je dat toch ook toe"

Dat zijn geen volwassen reacties naar mijn mening.

Ik vind dat de meesten hier wel heel erg agressief en kinderachtig reageren hierop.

TS gaf al aan dat hij gelukkig is in zijn relatie, maar hij voelt zich momenteel beperkt in het uiten van zijn wensen/gevoelens.

Hij kan dus beter een open dialoog opzetten met zijn vrouw waarbij beide zich gehoord kunnen voelen en beide rekening houden met elkaar. Zijn vrouw heeft angst/zorgen die TS zou moeten proberen weg te nemen en TS moet haar duidelijk maken dat hij dit belangrijk vindt in zijn leven.
Uiteindelijk zal er misschien een compromis uit voortkomen en/of door het wegnemen van haar angst/zorgen draait ze bij en steunt ze TS volledig in zijn keuze om motor te gaan rijden.

:Y :} :Y
 
Waarom niet de confrontatie aangaan?neem gewoon een les klaar,zij zal toch vast ook dingen doen die jij minder vindt,
dat gefoezel :?
 
Waarom niet de confrontatie aangaan?neem gewoon een les klaar,zij zal toch vast ook dingen doen die jij minder vindt,
dat gefoezel :?
Zoals hij aangaf beheert zijn vrouw de financiën. Dus dan gaat hij onnodig de confrontatie aan omdat zij er dan toch wel achter komt dat hij iets achter haar rug om doet.
Bovendien is het gewoon een dikke middelvinger naar haar om zoiets te doen, want daar zegt hij dan indirect mee dat het hem niet interesseert hoe zij zich voelt of erover denkt en toch lekker doet waar hij zelf zin in heeft. Zo werkt dat niet binnen een (gezonde & volwassen) relatie.

En zoals alles in het leven, moet je het ook altijd omdraaien. Hoe zou TS het vinden als zijn vrouw zomaar iets achter zijn rug gaat doen ondanks dat hij bij voorbaat al heeft aangegeven dit niet prettig te vinden?
 
Zoals hij aangaf beheert zijn vrouw de financiën. Dus dan gaat hij onnodig de confrontatie aan omdat zij er dan toch wel achter komt dat hij iets achter haar rug om doet.
Bovendien is het gewoon een dikke middelvinger naar haar om zoiets te doen, want daar zegt hij dan indirect mee dat het hem niet interesseert hoe zij zich voelt of erover denkt en toch lekker doet waar hij zelf zin in heeft. Zo werkt dat niet binnen een (gezonde & volwassen) relatie.

En zoals alles in het leven, moet je het ook altijd omdraaien. Hoe zou TS het vinden als zijn vrouw zomaar iets achter zijn rug gaat doen ondanks dat hij bij voorbaat al heeft aangegeven dit niet prettig te vinden?


Hij zal toch vast zijn eigen pinpas hebben,gewoon doen , misschien krijgt ze wel bewondering voor hem als hij z n rug rechthoudt :t ik ben pas 30 j getrouwd dus ik heb geen flauw benul :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig zijn er ook een aantal goede reacties geplaatst, zoals:

Met 3 kids verbreek je niet zomaar een relatie.
Niets achter de rug doen.
En nog enkele ...

Btw: ben ik blij met mijn Aziatisch vrouwtje ... dienzojn zo motorminded als maar kan *O*
Het was alleen effe benadrukken dat ze hier wél een helm op moet als ze mee rijdt :P
 
Hij zal toch vast zijn eigen pinpas hebben,gewoon doen , misschien krijgt ze wel bewondering voor hem als hij z n rug rechthoudt :t ik ben pas 30 j getrouwd dus ik heb geen flauw benul :N
Tuurlijk kan hij het 'gewoon' doen. Dat is niet het issue.
Het gaat erom dat zijn vrouw er dan direct achter zal komen met alle gevolgen van dien.

Als je dit soort dingen doet binnen je relatie, kan je relatie ook gauw stuklopen en/of je creëert eigenhandig een onaangename sfeer binnen je relatie waarbij respect & vertrouwen aan beide zijden in 1 keer de deur uit gesmeten wordt. Als je dat een prettige relatie vindt, dan is dat prima en moet je inderdaad vooral doen waar je zelf zin in hebt zonder enige rekening te houden met anderen.

Maar TS hoeft dan niet te verwachten dat zij nog rekening met hem gaat houden of nog respect voor hem heeft en dat zij voortaan ook maar doet & laat wat ze wilt want hij hield toch ook geen rekening met haar. Die 'bewondering' waar je het over hebt zal denk ik ver te zoeken zijn.
 
Mijn ervaring met vrouwen is dat dat een gevaarlijke uitspraak is... :+

Precies mijn gedachte, levensgevaarlijk!
Een beetje zoals dit:

help-me-man-a-woman-just-bit-me-1-27-pm-7092767.png


Ik zou aanraden om in ieder geval nog een keer een serieus gesprek met haar aan te knopen en haar duidelijk te maken dat dit belangrijk is ...
<knip helder verhaal>
... Maar dat lijkt mij alleen goed mogelijk als TS ook begrip toont voor haar en niet eenzijdig begrip wordt geëist.
'k Had het zelf niet beter kunnen zeggen! :}
[me="Tarwetijger"]checkt profiel...[/me] Ah vandaar. :P
 
Laatst bewerkt:
'k Had het zelf niet beter kunnen zeggen! :}
[me="Tarwetijger"]checkt profiel...[/me] Ah vandaar. :P
Haha, dat heeft er weinig mee te maken hoor. ;)
Ikzelf was vroeger juist precies zo kinderachtig als de meeste reacties hier eigenlijk dus ik weet ook precies waar die impuls vandaan komt om zo te reageren.

Maar ik heb nu afgelopen 2 jaar een nieuwe relatie waarin ik grote stappen naar volwassenheid heb gemaakt en ook heel snel heb geleerd dat ik beter respect & vertrouwen kan tonen als ik dit ook wens terug te ontvangen :P
 
Tuurlijk kan hij het 'gewoon' doen. Dat is niet het issue.
Het gaat erom dat zijn vrouw er dan direct achter zal komen met alle gevolgen van dien.

Als je dit soort dingen doet binnen je relatie, kan je relatie ook gauw stuklopen en/of je creëert eigenhandig een onaangename sfeer binnen je relatie waarbij respect & vertrouwen aan beide zijden in 1 keer de deur uit gesmeten wordt. Als je dat een prettige relatie vindt, dan is dat prima en moet je inderdaad vooral doen waar je zelf zin in hebt zonder enige rekening te houden met anderen.

Maar TS hoeft dan niet te verwachten dat zij nog rekening met hem gaat houden of nog respect voor hem heeft en dat zij voortaan ook maar doet & laat wat ze wilt want hij hield toch ook geen rekening met haar. Die 'bewondering' waar je het over hebt zal denk ik ver te zoeken zijn.


Een gezonde relatie bestaat ook uit loslaten en een ander wat gunnen,en als motorrijden nu iets zo erg gevaarlijks was :? maar dat heeft de vrouw van de t.s waarschijnlijk gehoord,en wat de t.s ook zelf zegt,het maakt niet uit ze heeft haar oordeel,en dat vindt je o.k?
 
Hij zal toch vast zijn eigen pinpas hebben,gewoon doen , misschien krijgt ze wel bewondering voor hem als hij z n rug rechthoudt :t ik ben pas 30 j getrouwd dus ik heb geen flauw benul :N

Ik ken deze types ook in mijn praktijk en als hun man dan na 40-45 jaar huwelijk eindelijk het loodje heeft gelegd komen ze tot bloei omdat ze nooit hun man durfde tegen te spreken want dan werd hij boos en dreigde met weglopen.
Types die dreigen weg te lopen omdat ze een keer hun zin niet krijgen of het dan maar zonder overleg doen, daar moet je direct afscheid van nemen. De relatie is dan nooit gelijkwaardig.

Ik ken je niet dus ik weet niet of je onder die groep valt maar het is wel het eerste wat er in mij opkomt als ik je reactie lees.

Ik ben pas 26 jaar getrouwd en mag eigenlijk alles (behalve met de buurvrouw maar die is toch lelijk dus dat geeft niet O-) ) zolang het maar in overleg gaat. Hier is soms iets meer overredingskracht bij nodig. Net als zij eigenlijk ook alles van mij mag in overleg.
Ik zou het ook niet oké vinden als zij zomaar de spaarpot zou leeggooien en dus is het volstrekt logisch dat je dat andersom ook niet doet.

Als het angst is voor ongelukken dan is het zeker niet de oplossing om het zomaar te doen. Het probleem lost zich dan nooit op want de angst blijft. Je zult dus eerst die angst moeten wegnemen.

De discussie mag nooit zijn het mag niet, wel of het wel zo verstandig is. Je zult er dan samen in overleg uit moeten komen. Je wil opleggen aan de ander is van beide kanten niet goed. Soms moet je in zo'n proces wel eens wat geduld hebben en dan kan het wellicht 6 mnd later wel in goed overleg.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken deze types ook in mijn praktijk en als hun man dan na 40-45 jaar huwelijk eindelijk het loodje heeft gelegd komen ze tot bloei omdat ze nooit hun man durfde tegen te spreken want dan werd hij boos en dreigde met weglopen.
Types die dreigen weg te lopen omdat ze een keer hun zin niet krijgen of het dan maar zonder overleg doen, daar moet je direct afscheid van nemen. De relatie is dan nooit gelijkwaardig.

Ik ken je niet dus ik weet niet of je onder die groep valt maar het is wel het eerste wat er in mij opkomt als ik je reactie lees.

Ik ben pas 26 jaar getrouwd en mag eigenlijk alles (behalve met de buurvrouw maar die is toch lelijk dus dat geeft niet O-) ) zolang het maar in overleg gaat. Hier is soms iets meer overredingskracht bij nodig. Net als zij eigenlijk ook alles van mij mag in overleg.
Ik zou het ook niet oké vinden als zij zomaar de spaarpot zou leeggooien en dus is het volstrekt logisch dat je dat andersom ook niet doet.

Als het angst is voor ongelukken dan is het zeker niet de oplossing om het zomaar te doen. Het probleem lost zich dan nooit op want de angst blijft. Je zult dus eerst die angst moeten wegnemen.

De discussie mag nooit zijn het mag niet, wel of het wel zo verstandig is. Je zult er dan samen in overleg uit moeten komen. Je wil opleggen aan de ander is van beide kanten niet goed. Soms moet je in zo'n proces wel eens wat geduld hebben en dan kan het wellicht 6 mnd later wel in goed overleg.


Geweldig _O- maar mijn vrouw bloeit prachtig *O* *O* :t
ik word er alleen een beetje waardeloos van dat alles altijd in overleg moet :r
wees ook jezelf daar werd ze ooit ook verliefd op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een gezonde relatie bestaat ook uit loslaten en een ander wat gunnen,en als motorrijden nu iets zo erg gevaarlijks was :? maar dat heeft de vrouw van de t.s waarschijnlijk gehoord,en wat de t.s ook zelf zegt,het maakt niet uit ze heeft haar oordeel,en dat vindt je o.k?
Dat heb ik volgens mij al redelijk duidelijk onderbouwd. Ik vind het ten alle tijde niet ok wanneer 1 persoon een ander persoon niet met respect behandeld. Dus als zij haar oordeel klaar heeft en absoluut niet meer ervoor open staat om verder te praten, dan toont zij geen respect en dat is inderdaad niet ok. Maar zo ver zijn we nog niet voor zover ik heb gelezen in dit topic.

Maar iig kan zijn vrouw alleen hem loslaten en iets gunnen als hij ook de tijd en begrip kan opbrengen voor haar en haar zorgen. Als hij gaat eisen dat zij hem iets moet gunnen of vrij moet laten, dan creëert hij een negatieve situatie

Terwijl wanneer hij vraagt om haar begrip voor iets wat hij belangrijk vindt, maar dat hij dit in goed overleg met haar tot een overeenkomst wilt komen en haar ook laat zien dat hij begrip heeft voor haar, dan komt hij eerder in een positieve situatie terecht waarin zijn vrouw hem ook daadwerkelijk zal steunen.

Waarom die vrouw zoiets denkt of vindt is niet belangrijk. En dat ze al een oordeel klaar heeft of een standpunt heeft ingenomen, dat kan en mag.
Maar dan is het nog aan de TS om haar opnieuw uit te nodigen voor een gesprek waarin beide gelijkwaardig zijn en waarin zij zich ook openstelt voor zijn mening en standpunten.

Mocht zij echter absoluut weigeren om zich open te stellen of weigeren het gesprek aan te gaan, dan is er nog een optie om haar misschien uit te nodigen mee te gaan naar een proefles. Bij die proefles kan een buitenstaander, de rij instructeur, haar misschien ervan overtuigen dat haar angst/zorgen ongegrond zijn. Hierdoor zal zij haar daarna sneller geneigd voelen om wel het gesprek aan te gaan met TS.

Mocht ze dat ook afwijzen, dan zou er eventueel nog therapie voor haarzelf of relatie therapie gezamenlijk aangeraden kunnen worden. Want dan zit het probleem veel dieper bij haarzelf met een hele andere oorzaak dan een angst/zorgen om motorrijden.
 
Even het gesprek aan dat je sowieso één keer een proefles wil doen, dan moet toch wel mogen?
Misschien kom je er dan achter dat je het eigenlijk helemaal niet leuk vindt -O- ga daar maar niet van uit hoor, zal zeker leuk worden
 
Geweldig _O- maar mijn vrouw bloeit prachtig *O* *O* :t
ik word er alleen een beetje waardeloos van dat alles altijd in overleg moet :r
wees ook jezelf daar werd ze ooit ook verliefd op

De vraag is of zij dat zelf ook vindt :9
Er zijn er zelfs die zelf ook nog denken dat ze prachtig bloeien.... tot dat...

Alles overleggen is natuurlijk onzin, zij overlegt ook niet waar ze de boodschappen haalt. Maar als je weet dat je vrouw ergens grote problemen mee heeft dan ga je dat niet zonder overleg doen. Je moet je dan concentreren op het wegnemen van de problemen en ze niet nog erger maken.

Als ze overbezorgd is, dan is het zaak om dat op te lossen en lost het niets op om dat te negeren. Je geeft dan duidelijk aan dat wat zij vindt je koud laat.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig _O- maar mijn vrouw bloeit prachtig *O* *O* :t
ik word er alleen een beetje waardeloos van dat alles altijd in overleg moet :r
wees ook jezelf daar werd ze ooit ook verliefd op
Dat is gelijk weer het andere extreme, niet alles hoeft in overleg.
Maar in dit geval waarbij je partner binnen een liefdevolle relatie aangeeft iets zeker niet prettig te vinden, lijkt het mij wel verstandig om aan te raden nog een keer in overleg te gaan.

Hoe jij het verder doet met jouw relatie, moet je ook lekker zelf weten. En als dat werkt binnen jouw relatie is dat ook prima. :t
Ik zou het alleen niet aanraden aan anderen om hetzelfde voorbeeld te volgen.

Mocht TS toch beslissen jouw voorbeeld te volgen dan is dat ook een eigen keuze en moet zich vooral niet gehinderd voelen daarin. Ik waarschuw alleen dat dat logischerwijs de situatie heel erg zou kunnen escaleren.
 
Relatie is perfect, alleen zij is bezorgd om het feit dat een motor rijder zo kwetsbaar is.
Bullshit gewoon kut argument om het je te verbieden.
Alleen op een hele subtiele manier en geen enkele relatie is perfect.

Perfectie bestaat niet alleen in ons hoofd.(Bij de meesten dan)
 
Vrouw meteen de deur uit en 3 kinderen achterlaten is zeker geen optie.
Ik hoopte op bepaalde ideeën van jullie ipv je gezin achterlaten.

Geduld is een schone zaak zeggen, ipv geduld totdat je ballen krijgt.

Ik bedank diegene die serieuze antwoorden hebben gegeven,
En ik blijf het met haar hierover hebben..

Thanks
8
Niemand zegt dat jij je kinderen de deur uit moet doen :+
 
Ik ken deze types ook in mijn praktijk en als hun man dan na 40-45 jaar huwelijk eindelijk het loodje heeft gelegd komen ze tot bloei omdat ze nooit hun man durfde tegen te spreken want dan werd hij boos en dreigde met weglopen.
Types die dreigen weg te lopen omdat ze een keer hun zin niet krijgen of het dan maar zonder overleg doen, daar moet je direct afscheid van nemen. De relatie is dan nooit gelijkwaardig.

Ik ken je niet dus ik weet niet of je onder die groep valt maar het is wel het eerste wat er in mij opkomt als ik je reactie lees.

Ik ben pas 26 jaar getrouwd en mag eigenlijk alles (behalve met de buurvrouw maar die is toch lelijk dus dat geeft niet O-) ) zolang het maar in overleg gaat. Hier is soms iets meer overredingskracht bij nodig. Net als zij eigenlijk ook alles van mij mag in overleg.
Ik zou het ook niet oké vinden als zij zomaar de spaarpot zou leeggooien en dus is het volstrekt logisch dat je dat andersom ook niet doet.

Als het angst is voor ongelukken dan is het zeker niet de oplossing om het zomaar te doen. Het probleem lost zich dan nooit op want de angst blijft. Je zult dus eerst die angst moeten wegnemen.

De discussie mag nooit zijn het mag niet, wel of het wel zo verstandig is. Je zult er dan samen in overleg uit moeten komen. Je wil opleggen aan de ander is van beide kanten niet goed. Soms moet je in zo'n proces wel eens wat geduld hebben en dan kan het wellicht 6 mnd later wel in goed overleg.
Top gezegd. I approve this message. :t

Als we het dus even kort op een rijtje zetten:
  • Ga opnieuw in overleg
  • Uit je wens om motor te rijden
  • Benadruk je begrip voor haar angst en dat je hier samen aan wilt werken met haar om deze angst weg te nemen & dat je hier geduld voor zal tonen
  • Benadruk dat motorrijden iets is wat je belangrijk vindt
  • Vraag aan haar wat zij voor mogelijkheden ziet om tot een overeenkomst te komen waarin beide partijen zich in kunnen vinden
  • Doe zelf een aantal voorstellen wat jij voor opties ziet. (Zoals bijvoorbeeld een proefles nemen. Dit kan samen of dat zij mee gaat om te kijken)
 
Goed over praten, in elk geval niks stiekem doen want dan ben je nog verder van huis. Ze wil je gewoon niet kwijt, dat is lief.

En jezelf afvragen hoe groot jouw wens is. Wat is het het waard? Waar een wil is is een weg.
Mwha geestelijke manipulatie en andere manieren van iemand afhankelijk van ja laten zijn(financiën) is gewoon een vorm van mishandeling.
Alleen heel subtiel en sluipt er heel langzaam in.
 
Top gezegd. I approve this message. :t

Als we het dus even kort op een rijtje zetten:
  • Ga opnieuw in overleg
  • Uit je wens om motor te rijden
  • Benadruk je begrip voor haar angst en dat je hier samen aan wilt werken met haar om deze angst weg te nemen & dat je hier geduld voor zal tonen
  • Benadruk dat motorrijden iets is wat je belangrijk vindt
  • Vraag aan haar wat zij voor mogelijkheden ziet om tot een overeenkomst te komen waarin beide partijen zich in kunnen vinden
  • Doe zelf een aantal voorstellen wat jij voor opties ziet. (Zoals bijvoorbeeld een proefles nemen. Dit kan samen of dat zij mee gaat om te kijken)


Of doe t op mijn manier :t
 
Let maar op, als je wat langer getrouwd bent dan smeek ze jou, om te gaan motorrijden.
Als je vrouw zegt, "ik ga leren parachute springen" verbied jij het haar dan ook?
Je bent toch niet elkaars bezit, geniet van die dingen die je graag wilt of gaat doen.
Op de fiets kan je ook kapot gereden worden, kom op man! Kom voor je zelf op.
Mwha zou het juist aanmoedigingen wanneer ze dingen gaat verbieden :+
 
Tuurlijk kan hij het 'gewoon' doen. Dat is niet het issue.
Het gaat erom dat zijn vrouw er dan direct achter zal komen met alle gevolgen van dien.

Als je dit soort dingen doet binnen je relatie, kan je relatie ook gauw stuklopen en/of je creëert eigenhandig een onaangename sfeer binnen je relatie waarbij respect & vertrouwen aan beide zijden in 1 keer de deur uit gesmeten wordt. Als je dat een prettige relatie vindt, dan is dat prima en moet je inderdaad vooral doen waar je zelf zin in hebt zonder enige rekening te houden met anderen.

Maar TS hoeft dan niet te verwachten dat zij nog rekening met hem gaat houden of nog respect voor hem heeft en dat zij voortaan ook maar doet & laat wat ze wilt want hij hield toch ook geen rekening met haar. Die 'bewondering' waar je het over hebt zal denk ik ver te zoeken zijn.

Deze relatie komt niet bepaald gezond over eerlijk gezegd. :X
 
En als je het besluit te doen, heb ik nog een mooie RSV4 voor je in de aanbieding :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan