Heftafel hydrauliek pomp bijvullen

Ik ken die hele tafel niet maar,

Als je hem moet bijvullen, dan heb je een lek.
En als hij net nieuw is moet je terug naar de winkel met dat ding.

Of als je hem op de hoogste stand hebt gaat misschien de beveiliging open en lijkt het of er te weinig olie in zit.

Ik zie net dat de hydraulic slang er met een snelkoppeling op en af kan.
Dan heb je al snel lekkage.

Doen wat Jaap schrijft.
 
Laatst bewerkt:
jaap43, bedankt van de Info, zeer erkentelijk !

Ik heb de Datona chat gestart, de pomp moet blijkbaar gevuld worden door het kleine gaatje boven op ( 5mm doorsnede)
Ik zit al te denken hoe ik dat voor elkaar wil krijgen. Heb gisteren al geprobeerd met een trechter maar die was te groot en paste net op het gat (dus geen ontluchting)

Datona : Kleine trechter (dat is dus een geklieder)

Iemand ideeën?
 
B2, die gedacht had ik ook.
Ik denk dat het ook aan het type injectiespuit ligt, maar die ik koop bij de plaatselijke apotheek blijft na 1 keer spuiten de zuiger (vd spuit) vastzitten.
= BIJ OLIE
 
jaap43, bedankt van de Info, zeer erkentelijk !

Ik heb de Datona chat gestart, de pomp moet blijkbaar gevuld worden door het kleine gaatje boven op ( 5mm doorsnede)
Ik zit al te denken hoe ik dat voor elkaar wil krijgen. Heb gisteren al geprobeerd met een trechter maar die was te groot en paste net op het gat (dus geen ontluchting)

Datona : Kleine trechter (dat is dus een geklieder)

Iemand ideeën?

Trechter vullen en dan iets oplichten? :Z

Anders: https://www.praxisdienst.nl/nl/Labomateriaal/Diversen/Vlessen+blicken+en+baken/Spuitfles+met+spuittip+100+ml.html
 
Laatst bewerkt:
Boskawouter, die trechter was net te groot dus me fohn op"maat"gemaakt, geen succes.
Maar die spuitfles is een gouden tip!

DAF400, ken ik niet met O-ring en ik denk dat die ook Olie bestendig moet zijn. Die zijn er wel denk ik, zal eens vragen.

Maar die spuitfles..volgens mij is hem dat.
 
Boskawouter, die trechter was net te groot dus me fohn op"maat"gemaakt, geen succes.
Maar die spuitfles is een gouden tip!

DAF400, ken ik niet met O-ring en ik denk dat die ook Olie bestendig moet zijn. Die zijn er wel denk ik, zal eens vragen.

Maar die spuitfles..volgens mij is hem dat.

Viltstiftdop met afgesneden eind, tuutje kitspuit, balpenhuls, verloopje van je fietspomp. Als het echt moest zou ik zelfs met een stuk opgerold bakpapier aan de slag gaan....
 
Het is gelukt, even volhouden en 70 keer spuitje vullen en legen:

full


Dank voor alle bijdragen
 
nu de vraag waar bleef de olie die er in zat?

Kan van alles zijn. Ik kom nog best vaak tegen dat ze (om de laatste cent te besparen in productie) de minimale hoeveelheid olie in (krik, potkrik, hefcilinder, etc.) stoppen. Dan werkt het wel, maar als je 3 druppels verliest of een klein luchtbelletje in het systeem krijgt, dan staat het de werking van het product al in de weg.
 
Tip: spuit halen bij de Welkoop/boerenbond/plaatselijke dierenspeciaalzaak die ook boertjes bediend. Kun je grotere spuiten kopen, scheelt weer zoveel gepiel.

Vaak is het vragen bij de kassa, want ze liggen (hier in ieder geval) niet in de winkel. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan