meest comfortabele chopper

!!, ik had een bericht geschreven dat we aardig afdwalen, maar vond het uiteindelijk niet relevant.
Dus terug naar de meest comfortabele chopper, ben benieuwd naar de proefritten en het besluit.
 
Laatst bewerkt:
!!, ik had een bericht geschreven dat we aardig afdwalen, maar vond het uiteindelijk niet relevant.
Dus terug naar de meest comfortabele chopper, ben benieuwd naar de proefritten en het besluit.

tsja, het is allemaal anders gelopen als dat ik zou willen...
Mijn financieel adviseur gesproken, en het advies gekregen nog een paar maandjes te wachten tot de belastingaangifte langs is geweest in december. B| Als zelfstandig ondernemer zonder aov (niet te betalen als meubelmaker) is het niet handig om risico's te gaan nemen....Dus in januari pik ik de proefritten weer op...het is niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen. Als je wat klassieker wilt gaan en de " Top of the Bill qua betrouwbaarheid (ervaring) zou ik ook de Wildstar/Roadstar een kans gunnen. Mooi 1600cc blok.
Zitten in jouw prijsklasse, zijn leuk aan te passen en te verbouwen. En een betrouwbaarder blok kan ik me, en vele met mij, nauwelijks voorstellen.
[afbeelding]
Klassieke uitstraling, hydraulische kleplifters, grote tank en een verbruik van zo,n 1-18/20. Dus een aardige actieradius.
Motor is van 2001, al het chroom is nog onaangetast en heeft er inmiddels zo,n 120.000 km op de teller. Geen pas te hoog of te steil, en dat met duo en trailer. Blok is buiten de Recall alleen open geweest voor koppelingsplaten.
En even over comfort, get zijn natuurlijk geen stuurwonders, het is en blijft een beetje werken. Maar afgelopen maand er weer zo,n 6000 km mee getoerd en volgende maand nog maar eens 6000 km er bij zetten. En ik wordt nog niet moe al had ik het graag!!!
En even voor Superduc, het is zeker geen Kneuzen Harley, ik weet zeker dat deze een stuk betrouwbaarder is. En dat hebben Harley-rijders me bevestigd. Je zet hem zelf voor, ik hoef hem er alleen maar in te koppen.
En dan nu weer "On Topic".

Dat paartje over de betrouwbaarheid van Harley's is al zolang achterhaald...

Feit is en blijft dat de Japanezen Harley look-a-likes bouwen en als je zo'n ding mooi vindt: prima!

Persoonlijk heb ik er niets mee en vind ik de modellen waar ik mee gereden heb geen van allen fijn rijden, horses for courses.
 
Maar die tourglide kuip hangt aan je frame en niet aan je stuur?

Ik heb ooit een keer met zo een kuip aan het stuur gereden dat was een electra glide met van alles er op en aan, ik vond het niets met manoeuvreren.

Ik heb daar totaal geen last van maar gewenning en wat groter zijn helpt waarschijnlijk wel...
 
Dat geloof ik ook. Daarom is het ook zo persoonlijk op welke motor je goed zit en je thuis voelt.

Ik vind zo'n Wildstar bijvoorbeeld veel te 'licht' en soepel rijden...beetje lastig uit te leggen maar ik ben nu eenmaal gewend aan een zware motor met een zware koppeling, zwaar gas, remmen waar je hard op moet trappen en ga zo maar verder...
 
Thanks!! Lijkt me ook een mooi alternatief. :Y Zal eens een proefritje maken op een 1500 classic. Of Raad jij de 800 aan?

Na een hartoperatie en mijn bijna 60 jaar is de 250 kg van de 800 ruimschoots voldoende voor me :)
 
Ik vind zo'n Wildstar bijvoorbeeld veel te 'licht' en soepel rijden...beetje lastig uit te leggen maar ik ben nu eenmaal gewend aan een zware motor met een zware koppeling, zwaar gas, remmen waar je hard op moet trappen en ga zo maar verder...


Je omschrijft een ouwe tractor .. :X

Heb zelf ook meerdere motoren , er is er niet èèn te vergelijken met de ouwe Tour Glide ...
Dat is appels met peren vergelijken . Een jap rij je , en op een harley ben je de machinist / stoker . O-)
 
Laatst bewerkt:
Je omschrijft een ouwe tractor .. :X

Heb zelf ook meerdere motoren , er is er niet èèn te vergelijken met de ouwe Tour Glide ...
Dat is appels met peren vergelijken . Een jap rij je , en op een harley ben je de machinist / stoker . O-)

Ja precies, heerlijk is dat!
 
TS vraagt om een comfortabele cruiser.
een zware motor met een zware koppeling, zwaar gas, remmen waar je hard op moet trappen en ga zo maar verder...
Daar horen deze eigenschappen niet helemaal thuis, denk ik.
Ik vind zo'n Wildstar bijvoorbeeld veel te 'licht' en soepel rijden..
Deze dan weer wel. En het ging hem uiteindelijk om het rijden, als hij stoker/machinist wil worden moet hij een stoomtrein aanschaffen, of een Harley begrijp ik.
 
Laatst bewerkt:
~
TS vraagt om een comfortabele cruiser.Daar horen deze eigenschappen niet helemaal thuis, denk ik.Deze dan weer wel. En het ging hem uiteindelijk om het rijden, als hij stoker/machinist wil worden moet hij een stoomtrein aanschaffen, of een Harley begrijp ik.~


Denk dat een Harley dan goedkoper is ..anders moet ie ook nog voor tonnen aan rails kopen .. O-)
 
Je omschrijft een ouwe tractor .. :X

Heb zelf ook meerdere motoren , er is er niet èèn te vergelijken met de ouwe Tour Glide ...
Dat is appels met peren vergelijken . Een jap rij je , en op een harley ben je de machinist / stoker . O-)
Wat rij je dan naast de shovel/evo? Sport/toer, naked, offroad etc.? Ik ben zelf ook niet zo eenkennig, al heb ik natuurlijk wel mijn voorkeuren.
 
V Max en een old-skool verbouwde zx10..
Ook mooi spul. Die V Max blijft toch wel een apart ding en een power cruiser waarmee je met gemak kunt inhalen lijkt mij :) Heel anders als een wildstar maar TS wil ook snel van zijn plaats...

Oude Kawasaki's hebben ook hun charme, maar laat ik mij inhouden en het bij dit topic houden :)
 
Ook mooi spul. Die V Max blijft toch wel een apart ding en een power cruiser waarmee je met gemak kunt inhalen lijkt mij :) Heel anders als een wildstar maar TS wil ook snel van zijn plaats...

Oude Kawasaki's hebben ook hun charme, maar laat ik mij inhouden en het bij dit topic houden :)



yep
 
Laatst bewerkt:
TS vraagt om een comfortabele cruiser.Daar horen deze eigenschappen niet helemaal thuis, denk ik.Deze dan weer wel. En het ging hem uiteindelijk om het rijden, als hij stoker/machinist wil worden moet hij een stoomtrein aanschaffen, of een Harley begrijp ik.

Ik gaf TS dan ook geen advies, ik haakte slechts in op dat deel van het gesprek dat toezag op het hele Harley vs. Harley-kloon verhaal.
 
Kijk, een V-Max staat hier ook nog in de garage.
3Bn-C5JThCrNb01sxApCo8Tqx72F6de_IMU7BUKLv8KjSL4NSbokBMmjmL5D-kBfl3NcMOBlNY2WgOtK_rUgspXnEjn4sZd9cDOw3dffX4aMttHbUqWHn-qSGWkfi17p5eKYHC7fFgDVYeg63HW9Q4tgH0N0O-2jmNqefoTJs-N0c_bJA1cQ7MXgyOIHh3FaqigCEryyubgiETfpiPGyGgbI8FQu9qdE_Z8DnX7A4vU277IXXXBR_9YQdBtYIbAKzmKeCs3OCQGTTGmn1syYHlztNQdwfOw5Ix0Nme51ZyQipOW5tIr8W_WJIUbFijfFff4mRmCP9WGJ4nzEV1WPbg9Z7uc8wAaHsOYYIPY5fkPSclMxp9ZdlPFzsiSnYnxGyCrJlk6slLI07NDFiJS5dg1UZazU9homSJANv4dIXahPzV28RcCbwKNN39q1o3hwFi_mzpNslFmMwGoZkMdTvINu8rF4vB0gFDDwlVzMJ8WKtLSykdogRXbPxhmlCegV1ei3OAmQWkNrwswLzDuEkQdycoL2ygaPt_o2Eo8GmFUEQ1xffw1bQOC6jmQogvC-P9NzlBE-O-OX8a5DbYD1Cfayi4qe8F0WjGyNjuqliCwz71UmgtrJYx_E0oXMx7m3o5MF-5ou4Q_ZhRf2niGcKuftzC0qsQu5mbmei9nmBR4HEw=w1127-h845-no

Weliswaar niet de jongste, maar dat is niet te zien. 1989 en Still Going Strong And Fast. Dat is qua gevoel natuurlijk wel héél iets anders als een perfect gekloonde Harley. Maar ik vind die laatste toch comfortabeler, zeker gezien de wat rustiger rijstijl, waarschijnlijk.
 
ecfbd1e47872fa52879843c64ba5e60d--cabriolet--s.jpg


Deze, iets minder fraai uitgedost weliswaar, rijd ik al een jaar of drie en daar ben ik best tevreden mee. Hij is voor een cruiser behoorlijk snel en het rijdt prima.
 
Kijk, een V-Max staat hier ook nog in de garage.
[afbeelding]
Weliswaar niet de jongste, maar dat is niet te zien. 1989 en Still Going Strong And Fast. Dat is qua gevoel natuurlijk wel héél iets anders als een perfect gekloonde Harley. Maar ik vind die laatste toch comfortabeler, zeker gezien de wat rustiger rijstijl, waarschijnlijk.


Wat een lilluk slecht gerestaureerd rood ding ... :r :r :r




:)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je verstaat onder gerestaureerd, maar hij is op de radiatorkap en de twee deksels op de luchthappers compleet origineel. Niks aan gebeurd verder.
Die radiatorkap springt wel erg in het oog, kwestie van smaak :)

Ziet er uit als een hele nette fiets. Die remklauwen lijken op wat er op mijn SRX zat...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan