Terecht chopper vooroordeel of niet?

Sommige choppers vallen erg mee...

full


Zonder gekheid: dat is echt zo. Soms is een vering-upgrade wel lekker, maar dat is bij veel - veelal Japanse - naked/sport/toer/allroad/etc. motoren niet anders.

Gewoon proefrijden, daarna nog eens over hebben.
 
Ik heb een 4500 km op een VT700C gereden als eerste motor en dat reed toch prima hoor. Relaxte zithouding en je kunt echt best vlot weg zijn bij het stoplicht, zolang je maar niet boven de 100-120 hoeft te racen, want dan is de meeste fut er wel uit. Mijn Div600 zou ik er niet voor inruilen, maar heb er echt geen slechte ervaring mee.
 
Slecht advies, de man weet er toch veel meer van :+

Maar de gemiddelde vrouw is te eigenwijs om er naar te luisteren. Ik kan mijn vrouw ook nooit overtuigen dat iets niet kan,gewoon doen/zelf laten kiezen,komt ze er vanzelf opterug,en laat ze zich wel door je adviseren
 
De titel dekt duidelijk de lading. Mensen die ooit 2 meter op een cruiser hebben gereden of er eentje van een afstand hebben bekeken kunnen je zoals je ziet van uitstekende adviezen voorzien. :+

Laat dat zo joh, ik heb elke dag zoveel lol op m,n cruiser ( Magna ) :+
 
Hoop dom gelul hier zeg .

Breng die ouwe chopper naar hk voor fatsoenlijke veren,voor en achter, gooi er een paar fatsoenlijke banden onder.
Zorg dat de remmen in orde zijn, en knal er lekker mee over dijken of door bergen .

NEE , het wordt nooit geen racer, maar ga nu niet vertellen dat je er
niet lekker mee kunt sturen
 
Ik zeg weleens tegen m'n vriend dat ik best graag een keer zo'n 250cc supersport zou willen proberen. De nieuwe GSX250R bijvoorbeeld, prachtig ding, lijkt me mooi man. Geen idee hoe het zou rijden want ik heb nu een GS500 en nog nooit een supersport gereden.

Vervolgens gaat vriend mauwen want lelijk en dat stuurt vreselijk en de zithouding is toch kut enzovoorts.

Dan glimlach ik lief, knik wat, en droom verder. :+ Misschien vind ik de realiteit ervan wel helemaal niks, maar ik weet vrij zeker dat ik een keer zo'n ding ga uitproberen, wat de vriend ook mauwt.

Tuurlijk, misschien vind jij een chopper helemaal niks. Misschien vindt zij een chopper ook wel helemaal niks. Laat haar dat lekker zelf uitvogelen. En niet aan komen zetten met "minder veilig" of dat soort kul, kom op zeg. Motorrijden is überhaupt niet veilig, en je vindt het zelf gewoon helemaal niks en loopt te zoeken naar nieuwe argumenten om haar over te halen. Man up.
 
Valt best mee. Mijn eerste motor was een Kawasaki VN800, een cruiser (of chopper zoals jij het noemt, maar da's echt iets anders ;)). Stuurde helemaal niet verkeerd. Ik zou het eigenlijk met de rijervaring die ik nu heb nog eens moeten proberen maar ik denk dat ik daarmee niet belabberder door bochten ga dan met mijn V-Strom. Ik heb 'm vooral ingeruild omdat ik vermogen miste en de zithouding zonder windscherm niet prettig vond op de snelweg (en met scherm zien ze er niet uit).

Moet wel zeggen dat ook ik veel bestuurders van dergelijke motoren nogal eens zie stuntelen waardoor ik me voor kan stellen dat mensen denken dat het aan de fiets ligt. Tenzij je er een sport van maakt om zo plat mogelijk door de bocht te gaan valt het echter best mee. De stepjes zitten alleen wat eerder aan de grond.


De motor die je had ziet er niet uit met een windscherm....
En nu rij je een V Strom??! Dat ziet er wel uit? ;)
 
Tuurlijk, misschien vind jij een chopper helemaal niks. Misschien vindt zij een chopper ook wel helemaal niks. Laat haar dat lekker zelf uitvogelen. En niet aan komen zetten met "minder veilig" of dat soort kul, kom op zeg. Motorrijden is überhaupt niet veilig, en je vindt het zelf gewoon helemaal niks en loopt te zoeken naar nieuwe argumenten om haar over te halen. Man up.
Tja, klinkt logisch hè. Echter vind ik een dikke chopper gaaf om te zien en meestal ook om te horen, dus die vlieger blijft liggen. Remmen lijkt mij een issue, bij voorkeur moet ze snel en veilig kunnen stoppen. Echt gezellig is het ook niet als ik haar overal op moet rapen omdat het voorwiel blokkeert. En inderdaad, als mijn vooroordeel terecht is, graag nog meer argumenten. Ze is net zo eigenwijs als ik, dus ik heb ze nodig ;)
 
Waarom zou een 'chopper' volgens jou minder goed remmen?

Je remt op een cruiser anders, dat is waar (klein beetje achterrem). Maar een blokkerend voorwiel heb ik op mijn Vulcan enkel gehad bij kinderkopjes en nat gras. Misschien 2x meegemaakt in de anderhalf jaar / 20.000km die ik ermee gereden heb. Nooit onderuit gegaan.
 
Ik meen juist ergens gelezen te hebben dat dikke Harley's eerder stil staan dan sportfietsen. Ik kan het specifieke artikel niet zo snel terug vinden maar dit is wel een aardige (in retarted units helaas):

Superbikes:

2011 BMW S1000RR: 129 ft
2011 Ducati 1198: 141 ft
2011 Honda CBR1000RR: 134 ft
2011 Suzuki GSXR-1000: 140 ft
2011 KTM RC8R: 135 ft
2011 Kawasaki ZX10R: 129 ft
2011 Yamaha R1: 137 ft

Supersports:

2011 Yamaha R6: 124 ft
2011 Honda CBR600RR: 126 ft
2011 Ducati 848 EVO: 127 ft
2011 Triumph 675R: 126 ft
2011 Suzuki GSXR-600: 122 ft

Other bikes:

2015 Harley Street 750: 152 ft
2011 Harley StreetGlide: 129 ft
2011 Star Stratoliner: 142 ft
2011 Kawasaki Vulcan Vaquero: 144 ft
2013 BMW R1200-RTP: 144 ft
2013 Harley Electra Glide: 144 ft
2010 Star Raider S: 124 ft
2010 Harley Softail Rocker C: 125 ft
2010 Victory Vegas Jackpot: 129 ft

 
Tja, klinkt logisch hè. Echter vind ik een dikke chopper gaaf om te zien en meestal ook om te horen, dus die vlieger blijft liggen. Remmen lijkt mij een issue, bij voorkeur moet ze snel en veilig kunnen stoppen. Echt gezellig is het ook niet als ik haar overal op moet rapen omdat het voorwiel blokkeert. En inderdaad, als mijn vooroordeel terecht is, graag nog meer argumenten. Ze is net zo eigenwijs als ik, dus ik heb ze nodig ;)

Hier. Hij 'crasht' (hij loopt er bij weg) uiteindelijk omdat er een pakking uitknalde, maar kijk eens naar hoe die gast rijdt op z'n Harley.

Natuurlijk zal die vent sneller de track rond zijn op een supersport, maar het kan allemaal prima op een chopper.

Verder denk ik dat zij het ook niet leuk zou vinden om elke bocht onderuit te gaan, dus wederom: laat haar zelf kiezen. Als het niet bevalt, om wat voor reden dan ook, wisselt ze 'm heus wel in.
 
Uiteindelijk blijft het gewoon een persoonlijke keuze wat je lekker vindt rijden en wat je verwacht van een motorfiets. Daarnaast zijn niet alle choppers over één kam te scheren en blijft uitproberen het devies.
 
Ik heb verschillende motoren incl. snelle japanners bereden en ik had het niet verwacht, maar mijn huidige Moto Guzzi Nevada stuurt best erg fijn en heeft de chopperlook.


grtz,

Cees

Dat is een Italiaan,..zelfs als ze daar een "chopper" van maken stuurt dat nog goed.
Dat is niet altijd het geval met andere "choppers". -O-
 
Toch altijd weer jammer dat zodra het woord chopper/cruiser valt er direct van die egootjes reageren met de meest negatieve dingen over het type en de standaard vooroordelen. Ik heb gewoon een pleurishekel aan die yoghurtbekers met dat irritante gejank die hier constant voorbij knallen, ik ben blij als de plaatselijke HD club effe langskomt, relaxt rijdend.
IK heb een tijdje een ZZR1100 gereden en zat effe bij de bijbehorende club. 1 keer meegeweest maar nooit of te nimmer rij ik ooit nog met een sporttoermotor mee, wat een stelletje losgelaten hersenloze knaapjes zaten daarbij. In een soort groep rijdend werden stoppies, wheelies en aanverwante stunts uitgehaald. In dorpen bij voorkeur zo hoog mogelijk in de toeren. Nee nu ik weer met mijn VN800 rijd heb ik het veel meer naar mijn zin. Ik hoef niet zo nodig een knie aan de grond, ik heb totaal niet de behoefte om harder te gaan dan de toegestane snelheid. Ik vind zelfs 100 zo af en toe heerlijk om mee te toeren als ik toch over de snelweg moet. Dat het apparaat wat minder snel in een bocht valt, lekker belangrijk dan maar 2 seconden langer bezig. En remmen, tja het staat niet gelijk stil dus je leert vanzelf anticiperend rijden.
Als de vrouw zo'n ding wil rijden prima, maar dat ze hoe dan ook toch op een sportieve fiets moet gaan proefrijden omdat ze gas durft te geven bij het lessen omdat man/vriendlief dit wil, sjonge, wat een haantjesdenkerij
 
Ik begon op een Yamaha Dragstar. Na een klein jaar was ik toe aan mijn 3e paar stepjes omdat die de bochtjes niet aan konden.
Het rijdt heerlijk maar als je bochtjes leuk vind zou ik toch naar een ander type motor kijken.
 
Begin eerst eens duidelijk te maken met wat er verstaan wordt onder een chopper. Of is het een cruiser? Of toch niet :?
 
een chopper is een motor waar alles vanaf ge-chop-ped is, dus niet perse een lange voorvork en apenhangers met sliertjes uit de handvatten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan