JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

die rubber uitlaat ring is een aparte maat niet zo maar in de handel,
en wringt de uitlaat in de bocht dan lekken ze zo weer,
 
Nog even ..... In Wageningen voor de 5e keer:


En ja, zo gaat dat dan:

 
Laatst bewerkt:
Vreemd.. ben bezig reisverlsag te tikken(veel pagina's weinig progressie in tijd) vraag ik me echt af wat mensen het nou aan zouden vinden dit te lezen.. misschien dat het ook wat afwijkt van de eerdere verslagen? Maar waarin weet ik niet zo direct..
 
Kom op Sammie, niet opgeven!
Ik ben echt benieuwd naar je verhalen, hoe het je vergaan is richting de Oost.

(wacht ook al tijden op een update van Haye, maar die is nog even weg, lijkt wel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook reuze benieuwd! :) En zelfs een beetje jaloers, maar dan op een goede manier. Want ik gun iedereen hier mooie avonturen, maar ik gun het mijzelf ook. :$
 
Ik ben ook reuze benieuwd! :) En zelfs een beetje jaloers, maar dan op een goede manier. Want ik gun iedereen hier mooie avonturen, maar ik gun het mijzelf ook. :$
Tsja, wat let je? Hmm ik herinner me nu iets wat je eerder hier hebt gedeeld..
Ik zie dat je't spul te koop hebt?
Komt er een solo-jawa voor terug?
 
Zo.. het leek wel of er condens zat in de rechter-onderste knipper..
Ik het glaasje er af halen en er zat zo veel water in dat ik er paling in kon kweken.. Er stroomde echt een plensje uit.. De knippers deden het nog wel.. De rechter-onderste had hetzelfde in mindere mate. De bovenste helemaal niet.. vreemd..


 
Tsja, wat let je? Hmm ik herinner me nu iets wat je eerder hier hebt gedeeld..
Ik zie dat je't spul te koop hebt?
Komt er een solo-jawa voor terug?

Hmm je haalt nu twee dingen door elkaar denk ik. :) Ik heb niets te koop behalve 2 zijdeksels van een 638. :P Maar keuzes en gezondheid belemmeren mij het avontuur dit jaar. Hopelijk volgend jaar beter. :]
 
Van Crash??

Hé, zitten er bij die knippers van jou geen rubber ringen tussen glas en huis? Of kijk ik niet goed?
Misschien dat het aan de scherpte van de foto's ligt en niet aan jouw kijken. ;)
Eh, de rubber ringen zitten er wel.

Ik zal weer eens gerookte forel of makreel van de aldi halen, die liggen op zo'n zilverkleur-gecoat kartonnetje. Daar kun je prima nieuwe reflectiedeeltjes voor in de knippers uitknippen en ze zijn vochtbestendig..
 
Ik zal weer eens gerookte forel of makreel van de aldi halen, die liggen op zo'n zilverkleur-gecoat kartonnetje. Daar kun je prima nieuwe reflectiedeeltjes voor in de knippers uitknippen en ze zijn vochtbestendig..
TOP IDEE :t Die onthou ik :}
En met die makreel kon je ook nog iets anders doen, toch? ;)
 
Ik zal weer eens gerookte forel of makreel van de aldi halen, die liggen op zo'n zilverkleur-gecoat kartonnetje. Daar kun je prima nieuwe reflectiedeeltjes voor in de knippers uitknippen en ze zijn vochtbestendig..

En/of een klein gaatje onderin het knipperlicht maken (diepste punt)?
Kan het water er in ieder geval ook weer uit...
 
En/of een klein gaatje onderin het knipperlicht maken (diepste punt)?
Kan het water er in ieder geval ook weer uit...
Ik vraag me oprecht af hoe en waarom het water er in komt, terwijl de bovenste droog zijn, misschien met opstuivend water onder het rijden..
Ik heb geleerd dat een klein gaatje het water niet doorlaat, je moet dan best wel een gat maken..
(Ik heb led-lampjes in de tellers gehad.. gaf veel condens.. ook plasje onderin.. 2mm gaatje deed nix. het moest echt groter. Toch maar weer gloeilampjes in de tellers gedaan. probleem over..)
 
Ik kan mij herinneren dat er bij mij inderdaad een gaatje van ca 4mm in zat.
Is dat grotere gaatje nodig vanwege de oppervlaktespanning van water?
Anyway, water ergens in krijgen komt door pakking die niet afdoende afdicht.
Dus misschien (rubberen) ring volgende keer monteren met een dikke laag vaseline?
 
Ik kan mij herinneren dat er bij mij inderdaad een gaatje van ca 4mm in zat.
Is dat grotere gaatje nodig vanwege de oppervlaktespanning van water?
Anyway, water ergens in krijgen komt door pakking die niet afdoende afdicht.
Dus misschien (rubberen) ring volgende keer monteren met een dikke laag vaseline?
Ik heb er een dun laagje siliconenkit overheen gemikt..Van de action.. geweldig spul, ik gebruik het ook als vloeibare pakking voor de primaire kast van de enfield..
 
Ik heb net de luchtfilter van de 638 gewisseld.
Links de originele zoals ik ze wel vaker heb gewisseld, rechts de versie van jawaparts.com.
Deze past niet sluitend op de 3 pennen aan de linkerkast van de lufibak, dus je moet maar hopen dat hij er recht op gaat/goed afsluit als je het deksel er op schroeft. Of je lijmt'em eerst met kit vast met een setuntje tegen de linkerzijde..
Volgende keer kijk ik of ik de ouder versie weer kan bestellen.
 
Ah gelukkig, ik ben niet de enige bij wie het luchtfilter niet past!

Ik heb precies hetzelfde filter en hetzelfde probleem, maar dan bij mn 634.
 
..Ik vraag me af of er verschil in weerstand is tussen de filters..al lijkt een jawa daar niet erg gevoelig voor te zijn.
 
Ja is idd de mijne op mp -O- tis helaas nie anders '(
Ik weet niet of je er echt vanaf wil, maar je kan hem ook bij mij stallen als je wil. Moet je alleen zorgen dat het span eraf is, anders past ie niet door de tuindeur... Dit kan bij mij ook, even sleutelen en klaar. Stuur maar Pb, mocht je een gratis stalling willen voor je Jawa. Kun je hem weer ophalen als je weer okee bent. En sterkte voor je oudelui.. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan