Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Mijn Falco heeft volgens de vorige eigenaar ook een andere chip, weet alleen niet welke. Zit een ander setje uitlaten op, en rijdt ook prima. Wat ik alleen erg mis is een mooie roffel bij loslaten van het gas. Zijn er andere chipjes op de markt waarbij de roffel of een paar goeie klappen bij gas los wel aanwezig zijn?
 
Iemand interesse in een prettig zadeltje?

Ik heb eventueel ook alle rode kuipdelen in de aanbieding mocht er interesse zijn. (Die zou ik het liefst in een keer verkopen.)
Alles wat rood is dus ook tank en zo.

Foto staat in de homepage link onder mijn naam.
<<-- Daaro.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een prettig zadeltje?

Ik heb eventueel ook alle rode kuipdelen in de aanbieding mocht er interesse zijn. (Die zou ik het liefst in een keer verkopen.)
Alles wat rood is dus ook tank en zo.

Foto staat in de homepage link onder mijn naam.
<<-- Daaro.
Hoeveel voor het zadeltje?
 
Was met een maat (VTR) op een 9 dagen Schotland tour met de Falco. Heb er een leuke video van gemaakt, hadden 2 cameras mee. 8-)

Falco heeft het voorbeeldig gedaan. De banden waren wel gaar aan het einde vanwege het erg ruwe asfalt. Dag 5 en 6 waren de mooiste (links in de omschrijving).

Enjoy: :]
youtube.com/watch?v=2RsSKXsEA5U
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft je achterveer, daar heeft een beste man ooit eens een overzicht van gemaakt.
The Definitive "What Shock Fits" Thread for Falcos

Plaatje doet het niet meer, maar ik kan kijken of ik die hierop kan krijgen (Heb hem wel op mn mobiel).

Bij deze:
What-shock-fits.jpg
 
Ik heb nu enkele keren gereden op Assen met de Landelijke Motordagen (Nooit weer, te groot niveau verschil binnen een groep), bochtentraining op Lelystad (Leuk en leerzaam) en enkele trackdays op Assen gedaan.

Ik wil komend seizoen wat meer circuits aandoen, maar wel eens een keer wat anders dan Assen. Welke circuits liggen er relatief in de buurt? Veel verder dan Zandvoort en Meppen (Leuk kort circuit, geen reactie van organisatie) kom ik niet. Waar rijden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Assen, zolder, lelystad (kan niet zolang meer ivm uitbreiding luchthaven) en Zandvoort

Ik heb 2 dagen op Assen geboekt, binnenkort worden data voor Lelystad bekend gemaakt, maar eens kijken wanneer ik daar heen ga. Lelystad staat idd op het put opgeslokt te worden door het vliegveld, maar nog niet in 2018.

Misschien ook maar eens Zandvoort proberen dan :)
 
Vraagje, weet iemand welke imbusmaat het borgmoertje in de koppelingshendel heeft? Het boutje welke de stift borgt die de zuiger indrukt. Ik moet hem verstellen maar heb natuurlijk nergens zo'n kleine maat........
 
Vraagje, weet iemand welke imbusmaat het borgmoertje in de koppelingshendel heeft? Het boutje welke de stift borgt die de zuiger indrukt. Ik moet hem verstellen maar heb natuurlijk nergens zo'n kleine maat........

Al opgelost, had nog een horlogenakerssetje ergens bedacht ik mij. De kleinste daarvan paste dus ik heb mij gered.
 
Vraagje.
Kan iemand mijn uitleggen waar die blauwe draai "schakelaartjes" in je ECU precies voor zijn. Dus waar de linker voor en waar de rechter voor is. En wat ik er precies mee kan afstellen?
Ik heb er al een gabro chip inzitten.

Alvast bedankt
 
Vraagje.
Kan iemand mijn uitleggen waar die blauwe draai "schakelaartjes" in je ECU precies voor zijn. Dus waar de linker voor en waar de rechter voor is. En wat ik er precies mee kan afstellen?
Ik heb er al een gabro chip inzitten.

Alvast bedankt

Die 2 blauwe potmeters zijn ervoor om het mengsel van elke cilinder in te stellen.
De linker is voor de achterste cilinder, de rechtse voor de voorste. Met de klok mee maak je het mengsel rijker, tegen de klok in armer.

Ik heb ook de gabro chip erin en heb de mijn gewoon allebei op 12 uur staan. :)
 
Die 2 blauwe potmeters zijn ervoor om het mengsel van elke cilinder in te stellen.
De linker is voor de achterste cilinder, de rechtse voor de voorste. Met de klok mee maak je het mengsel rijker, tegen de klok in armer.

Ik heb ook de gabro chip erin en heb de mijn gewoon allebei op 12 uur staan. :)

Ok. Dankje.
Dan zal ik eens even kijken hoe ze bij mijn staan
 
Hoi allemaal :W :W ,

Normaal post ik niet zo snel op het forum maar lees wel altijd mee hier in het topic. Het is alleen erg rustig hier.

Ik was vanmiddag bezig met een beurtje aan de falco. En dacht doe ik wel even snel, dus niet |( |( |(

Ik had al olie bijgevuld en de trechter stond nog in de olietank. Dacht zet de tank even snel terug dan kan ik starten en peilen.
En ik dacht het nog maar valt me mooi het boutje van de tank in de trechter |( :$ :$.

Nu wil ik morgen even kijken of ik het boutje eruit gevist krijg, maar nu eigenlijk de vraag, is er iets waar ik op moet letten als ik de olietank los haal?
Natuurlijk eerst de olie aflaten en dan gewoon alles loshalen neem ik aan?

Boutje zou geen kwaad kunnen volgens mij want gaat natuurlijk nooit door de zeef heen naar het blok toe, maar toch heb ik het liever eruit.

tldr; boutje in olietank gevallen, waar op letten bij verwijderen van de olietank?

Natuurlijk een domme actie om de trechter te laten staan |( |(.

Gewoon voor de leuk een fotootje erbij, als het lukt

full
 
Heb zo'n endoscoop misschien dat ik eerst eens probeer te kijken of ik hem kan zien liggen en dan eruit kan vissen.
Maar ben er bang voor dat dat niet lukt als die helemaal onderin ligt. Als ik überhaupt iets kan zien in de olie.
 
Je hebt van die telescoop antennes, met een magneet aan het eind. Hebben ze bij de action of praxis, daar heb ik hem vandaan. Zit in een setje met een telescoop stok met spiegeltje.

Ook erg handig om boutjes te vissen die tussen je frame en motorblok vallen enzo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan