Motorrijden volgens de regels, is dat eigenlijk wel veilig?

Ik deed dat vanmorgen met de auto het koekblik. Dan voel ik me iets "asocialer" dan wanneer ik dat me de motor doe, vooral omdat je aan het einde weer tussen auto's op de linker/middelstebaan moet invoegen die te dicht op elkaar rijden.
Maar hee, ik reed gewoon op de juiste plaats van de weg en reed gewoon de Vmax die daar toegestaan was, ik kan er natuurlijk niets aan doen dat ze op de overige banen/stroken onder de Vmax gaan rijden

Ja met de auto is t net wat ongepaster ofzo. Maar t idee is t zelfde.
Ik blijf t zeggen tegen de automobilisten; als je sneller thuis wilt zijn; ga dan motorrijden!
Voor je veiligheid ben je zelf nog een groot deel verantwoordelijk!
 
Hahahaha, das een hele vrije interpretatie van de regels, maar ik ben er voor!
Tja, onnodig links rijden mag net zo goed niet!
Nee hoor, het mag gewoon. Zolang jij de maximum snelheid niet overschrijdt mag je een treintje op de linkerbaan rustig rechts inhalenvoorbijrijden.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, het mag gewoon. Zolang jij de maximum snelheid niet overschrijdt mag je een treintje op de linkerbaan rustig rechts inhalenvoorbijrijden.

File rijden is dagelijkse kost voor mij.
Rechts inhalen met 130, omdat iedereen massaal links plakt, is niet echt rustig er voorbij natuurlijk.
 
Doorgaans is er wel een gaatje waar je tussen past, misschien niet helemaal vooraan maar dan ben je toch weer een paar auto's opgeschoten.

En zo niet, heb je pech, voeg je weer in waar je vandaan kwam? Ik zie het probleem niet.
 
En laten ze je er dan weer tussen? :N

Beetje brutaal zijn, dan lukt het wel
Tenzij je voor een Audi* gaat: of ze rijden het gaatje dicht, of ze gaan daarna bumperkleven





*Niet elke Audi,ook Volvo/leaserijders dus, auto is dan wel altijd grijs, dat soort figuren
 
Laatst bewerkt:
Beetje brutaal zijn, dan lukt het wel
Tenzij je voor een Audi* gaat: of ze rijden het gaatje dicht, of ze gaan daarna bumperkleven





*Niet elke Audi,ook Volvo/leaserijders dus, auto is dan wel altijd grijs, dat soort figuren


BMWs kunnen er ook wat van.
En, tja. Het gaat mij niet eens om het snel snel snel, maar meer om t principe van onnodig linksrijden zeg maar. Ik ben er wel achter gekomen dat 'de gaatjes' opzoeken links en rechts wel degelijk meer opschiet.
 
Geen wonder dat ze links rijden. Als je met een auto naar rechts gaat kom je nooit meer naar links.
 
Zelfs met de auto is dat nog redelijk te doen, vanmorgen nog ondervonden.
Maar het is met de motor een stuk gemakkelijker, dat ben ik met je eens. ;)
 
Situatie waarin veiligheid > regels, volgens mij dan:

Stel je voor: snelweg, file. Je rijdt op die snelweg. Naast je verschijnt een in/uitvoegstrook en die is 2 km lang. Volgens mij is de volgorde van veiligheid hier:

1. Even twee km die uitvoegstrook pakken en dan weer invoegen
2. Door de file rijden
3. In de file staan

1 is echter verboden.
 
Geen wonder dat ze links rijden. Als je met een auto naar rechts gaat kom je nooit meer naar links.

Dat is echt grote onzin, behalve dat het DE reden is waarom het gros niet naar rechts gaat. ;)
Mensen die te angstig zijn niet meer naar links te kunnen, kunnen beter stoppen met auto rijden.
 
1 is echter verboden.

Dat is nou net mijn favoriet om een zootje linksplakkers te lozen, en het lukt ook altijd want veel gas!
Kan ook nooit wachten met inzetten van die manoeuvre, het liefst pak ik het puntstuk aan het begin ook nog mee. :9

Gekscherend heb ik hem de naam "Bermuda overtake triangle" toegekent.

Werkt altijd!

Overigens is er dan geen sprake van echte file, alleen dat zootje linksplakkers.
 
Laatst bewerkt:
Situatie waarin veiligheid > regels, volgens mij dan:

Stel je voor: snelweg, file. Je rijdt op die snelweg. Naast je verschijnt een in/uitvoegstrook en die is 2 km lang. Volgens mij is de volgorde van veiligheid hier:

1. Even twee km die uitvoegstrook pakken en dan weer invoegen
2. Door de file rijden
3. In de file staan

1 is echter verboden.

3 vind ik zelf gevaarlijk. Ik rijdt dagelijks door files, maar er zelf in gaan staan is wat mij betreft geen optie. Gelukkig weet ik andere motorrijders die zelf afwachtend in het rijtje meetufffen, toch te motiveren achter mij aan te rijden als ik ze in de file voorbij rijdt *O* :]
 
Dat is nou net mijn favoriet om een zootje linksplakkers te lozen, en het lukt ook altijd want veel gas!
Kan ook nooit wachten met inzetten van die manoeuvre, het liefst pak ik het puntstuk aan het begin ook nog mee. :9

Gekscherend heb ik hem de naam "Bermuda overtake triangle" toegekent.

Werkt altijd!

Koekwaus.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan