Terecht chopper vooroordeel of niet?

Laten we nou eens ophouden met elkaars motorfietskeuze af te kammen en doen alsof er niets beters is dan de motor waar jij op dit moment op rijdt...
Als we allemaal hetzelfde waren was er maar één merk en model!

Elk type motor heeft plus- en minpunten:

Een sportfiets is prima voor hoge snelheden, maar lang op lage snelheid is het funnest voor schouders en polsen.
Een cruiser (ten onrechte vaak chopper genoemd) kan op lange afstand rugpijn geven en vermoeide armen.
Ik heb goddank meerdere type motoren ter keuze...voor elke ritkeuze wat
 
Laatst bewerkt:
8<
Ik heb goddank meerdere type motoren ter keuze...voor elke ritkeuze wat
Precies en daarom geldt:
978f2c057574f72f6284e7c43aadc070--motocross-quotes-motorcycle-quotes.jpg


Verder on-topic:
Yamaha BT1100 Bulldog, dan heb je een fijn rijwielgedeelte én een 'chopper'-blok.
Wel wat zwaar misschien, zowel qua kg's als cc's. :X
 
Mijn vriendin is binnenkort klaar met motorlessen, als alles gaat zoals het zou moeten gaan natuurlijk.
Na vier lessen avb waren de slalommen al geen probleem meer en ze is niet bang om gas te geven aldus de instructeur, dit terwijl ze nooit op een brommer/motor had gereden. Super tof dus.
Als ze haar rijbewijs heeft wil ze natuurlijk een motor, een chopper (magna, intruder, etc).
Ik ben van mening dat als je bochten helemaal leuk vindt en graag het gas er op houdt, dat je dan beter iets anders kan kopen. Qua remmen lijkt het me ook een wereld van verschil, maar is dat echt zo?
Een proefrit maken is straks natuurlijk de eerste stap, maar graag goed voorbereidt.
Ze moet natuurlijk iets kopen waar zij blij van wordt, niet ik, maar ik wil wel graag dat ze ook zo veilig mogelijk rondrijdt; lekker kan sturen en makkelijk kan remmen.
Ik denk dat een chopper dat niet biedt.. Terecht?

Direct eruit slaan,nu kan het nog,succes
 
Laten we nou eens ophouden met elkaars motorfietskeuze af te kammen en doen alsof er niets beters is dan de motor waar jij op dit moment op rijdt...
Als we allemaal hetzelfde waren was er maar één merk en model!

Elk type motor heeft plus- en minpunten:

Een sportfiets is prims voor hoge snelheden, maar lang op lage snelheid iss het funnest voor schouders en polsen.
Een cruiser (ten onrechte chopper genoemd) kan op lange afstand rugpijn geven en vermoeide armen.
Ik heb goddank meerdere type motoren ter keuze...voor elke ritkeuze wat

Nou verdienen we helaas allemaal niet zo veel als leraren momenteel doen , zodat je maar
ongelimiteerd motoren bij kunt kopen . ;)

En, discussie moet er zijn `meester ` anders kun je dit forum wel opdoeken . ;)
 
Nou verdienen we helaas allemaal niet zo veel als leraren momenteel doen , zodat je maar
ongelimiteerd motoren bij kunt kopen . ;)

Even voor jouw beeldvorming;

m'n XS850 kocht ik als wrak voor 75 euri en heb er een ander blok ingelepeld die ik voor 100 euri kon overnemen van een gestopte/failliete motorzaak uit Westerfoort..
Zit na verbouwing al met al hooguit 1000 euro in..

M'n zijspanhok is een oost-duits 'onbekend-maakt-onbemind' merk dat ik voor 1500 euri kon kopen, dus motor(tje) mèt span..
12 pk maar wat een lol..

Dan heb ik ook fietsen die wat meer waarde hebben, maar niet meer dan wat een gemiddelde koper bij een motorzaak neerlegt voor een Suyahosaki 900 SSRR met glitters...

..en als je het nieuws de laatste tijd gevolgd hebt weet je dat het salaris van een docent ècht super is....not :(

Ik heb hier net een leuk Dominatortje in de garage staan die ik klaarmaak voor m'n broertje..Honda NX250.
gekocht voor 700 euri..

Motorrijden hoeft niet veel te kosten, tis maar nèt wat je uitgeven wil..
De een moet en zal een Audi A4 van 20 rooien onder z'n kont en heeft dat ervoor over, de ander rijdt met hetzelfde plezier in een 16de hands Astra van 300 pietermannen en besteedt z'n geld liever aan die ene droomreis naar Zimboektoe.
Maar volgens mij ging deze discussie niet over geld of wat men te besteden heeft...of wil..
 
Laatst bewerkt:
Even voor jouw beeldvorming;

m'n XS850 kocht ik als wrak voor 75 euri en heb er een ander blok ingelepeld die ik voor 100 euri kon overnemen van een gestopte/failliete motorzaak uit Westerfoort..
Zit na verbouwing al met al hooguit 1000 euro in..

M'n zijspanhok is een oost-duits 'onbekend-maakt-onbemind' merk dat ik voor 1500 euri kon kopen, dus motor(tje) mèt span..

Dan heb ik ook fietsen die wat meer waarde hebben, maar niet meer dan wat een gemiddelde koper bij een motorzaak neerlegt voor een Suyahosaki 900 SSRR met glitters...

..en als je het nieuws de laatste tijd gevolgd hebt weet je dat het salaris van een docent ècht super is....not :(

Ik heb hier net een leuk Dominatortje in de garage staan die ik klaarmaak voor m'n broertje..Honda NX250.
gekocht voor 700 euri..

Motorrijden hoeft niet veel te kosten, tis maar nèt wat je uitgeven wil..

Mijn god` wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die sarcasme snappen` en zich niet in de luren laten leggen..

:+



:X
 
Toch altijd weer jammer dat zodra het woord chopper/cruiser valt er direct van die egootjes reageren met de meest negatieve dingen over het type en de standaard vooroordelen. Ik heb gewoon een pleurishekel aan die yoghurtbekers met dat irritante gejank die hier constant voorbij knallen, ik ben blij als de plaatselijke HD club effe langskomt, relaxt rijdend.
IK heb een tijdje een ZZR1100 gereden en zat effe bij de bijbehorende club. 1 keer meegeweest maar nooit of te nimmer rij ik ooit nog met een sporttoermotor mee, wat een stelletje losgelaten hersenloze knaapjes zaten daarbij. In een soort groep rijdend werden stoppies, wheelies en aanverwante stunts uitgehaald. In dorpen bij voorkeur zo hoog mogelijk in de toeren. Nee nu ik weer met mijn VN800 rijd heb ik het veel meer naar mijn zin. Ik hoef niet zo nodig een knie aan de grond, ik heb totaal niet de behoefte om harder te gaan dan de toegestane snelheid. Ik vind zelfs 100 zo af en toe heerlijk om mee te toeren als ik toch over de snelweg moet. Dat het apparaat wat minder snel in een bocht valt, lekker belangrijk dan maar 2 seconden langer bezig. En remmen, tja het staat niet gelijk stil dus je leert vanzelf anticiperend rijden.
Als de vrouw zo'n ding wil rijden prima, maar dat ze hoe dan ook toch op een sportieve fiets moet gaan proefrijden omdat ze gas durft te geven bij het lessen omdat man/vriendlief dit wil, sjonge, wat een haantjesdenkerij

Dus je hebt een andere motor gekocht, omdat je motormaatjes randdebielen waren? :?

Was het niet gemakkelijker geweest om andere (lees: normale) motormaatjes te zoeken?
 
Dus je hebt een andere motor gekocht, omdat je motormaatjes randdebielen waren? :?

Was het niet gemakkelijker geweest om andere (lees: normale) motormaatjes te zoeken?


Zijn er ´normale´ motormaatjes dan :N
 
Ja, dat heb ik dus gedaan, en gelijk maar weer terug naar de cruisers. Ik rijdt al sinds 1980 motor en na eerst een aantal CB opgereden te hebben, die dingen kwamen allemaal uit de de 70 jaren, ben ik cruiser gaan rijden. Ik heb niets met snelheid en ik vind een sporttoerfiets gewoon niet mooi (ik geef wel ruiterlijk toe dat ik dacht dat mijn rijstijl aan mij zelf lag, eenmaal op de ZZR1100 en de ZZR1400 kwam ik erachter dat het toch de lompe cruiser was en een stukje eigen onhandigheid. Maar nogmaals, de idioten maakte de overstap naar cruiser wel heel gemakkelijk (btw ik was sport gaan rijden vanwege een nogal lastig lichamelijk probleem en de cruiser van 360 kg kaal aan de haak te zwaar voor mij werdt en nog steeds is.

Maar ondanks dat er gezegd wordt dat een discussie de helft uitmaakt van het forum hier, wordt ik soms doodziek van de zeer voorspelbare opmerkingen van een aantal egootjes die volgen op het woord chopper/cruiser en op HD. Andersom merk ik veel meer tolerantie raar genoeg. Normaliter reageer ik niet, maar iets triggerde mij helaas
 
Ja, dat heb ik dus gedaan, en gelijk maar weer terug naar de cruisers. Ik rijdt al sinds 1980 motor en na eerst een aantal CB opgereden te hebben, die dingen kwamen allemaal uit de de 70 jaren, ben ik cruiser gaan rijden. Ik heb niets met snelheid en ik vind een sporttoerfiets gewoon niet mooi (ik geef wel ruiterlijk toe dat ik dacht dat mijn rijstijl aan mij zelf lag, eenmaal op de ZZR1100 en de ZZR1400 kwam ik erachter dat het toch de lompe cruiser was en een stukje eigen onhandigheid. Maar nogmaals, de idioten maakte de overstap naar cruiser wel heel gemakkelijk (btw ik was sport gaan rijden vanwege een nogal lastig lichamelijk probleem en de cruiser van 360 kg kaal aan de haak te zwaar voor mij werdt en nog steeds is.

Maar ondanks dat er gezegd wordt dat een discussie de helft uitmaakt van het forum hier, wordt ik soms doodziek van de zeer voorspelbare opmerkingen van een aantal egootjes die volgen op het woord chopper/cruiser en op HD. Andersom merk ik veel meer tolerantie raar genoeg. Normaliter reageer ik niet, maar iets triggerde mij helaas


En voor je het weet zit je op 5000 reactie`s` of nog veel meer .. '(

Zo begon het bij mij helaas ook .. -O-
 
Veel Harley rijders kijken boos, maar vallen wel mee als je ermee praat.
De snellere rijders worden pislink als ze afstappen, geen grappen met die lui :)
 
Veel Harley rijders kijken boos, maar vallen wel mee als je ermee praat.
De snellere rijders worden pislink als ze afstappen, geen grappen met die lui :)


ik heb een naked en ik ben al link })
 
Sow, wat een vooroordeelreacties hier.
Ben zelf een cruiser (chopper)lover. Vind het de fijnste fietsen, juist omdat motorrijden voor mij vooral lekker rijden is i.c.m. genieten van de natuur om je heen.

Dat lukt me niet lekker op een rijstracer.

Mijn huidige motor is een vn750. Rijdt heerlijk, stuurt licht en dubbele schijfremmen willen ook best wel.

Als ze niet persé 2 cilinders hoeft kun je ook nog naar iets als de honda CB750 nighthawk kijken (Je eerste motor kun je best altijd een niet al te nieuwe doen ;-) ). 4-in-lijn maar wel druppeltank.

Ergo, Er zijn stapels cruisers die zijn vooral gemaakt voor km vreten i.p.v. gooi-en-smijtwerk. Maar er zijn best cruisers, zeker in het middensegment die licht en wendbaar genoeg zijn voor leuk stuurwerk.

Als geld geen rol speelt, kijk eens naar de street modellen van Harley. Lijken me hele leuke beginnersfietsen. http://www.harley-davidson.com/en_US/Motorcycles/street.html http://www.harley-davidson.com/en_US/Motorcycles/street-500.html
 
Ik rijd liever racer, een half uurtje hard knallen,gasgeven en de buurt terroriseren met mijn noise,en dan de motor weer in de schuur zetten en maar hopen dat er geen politie aan de deur komt.
 
Ongeacht op welke motor ik rij, ik word toch ingehaald door mensen op choppers.

Dus het ligt aan mij.

Maar mss moet TS haar eens naar een Street Twin laten kijken.Ziet er redelijk klassiek uit, maar stuurt wel als een moderne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan