MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Megane,
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar een opkoper scooters/moto's met de vraag of hij een maxsym 600 uitlaat heeft liggen.
Zogauw ik antwoord krijg stuur ik jou mail,ok.
 
Er heeft lang op tweede hands iemand gezeten met een wrak van 2016 (had slechts 1600 km denk ik )maar zie hem nergens meer adverteren , had hem gevraagd naar de plastiek rond de uitlaat , maar hij wou enkel de volledige uitlaat . Google eens op maxsym 600 parts
 
Laatst bewerkt:
ik heb in de tijd maar 650€ gekregen voor mijn vrak met 36km
full

Het speet mij ook dat ik hem niet kon opslaan in mijn garage en hem in stukken te verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

WAYPOINT jaarlijkse toerrit komt eraan, noteer het in uw agenda. *O*

Ik hoop veel maxsymmers bijeen te krijgen! Altijd leuk, nietwaar :Y

Zie affiche hieronder... tot dan?! En bij droog weer rij ik zeker mee... :t :] :t


1kncx.png
 
Laatst bewerkt:
ik heb in de tijd maar 650€ gekregen voor mijn vrak met 36km [afbeelding]
Het speet mij ook dat ik hem niet kon opslaan in mijn garage en hem in stukken te verkopen.
36km is niet veel.

Zijn er overigens geen aftermarket oplossingen voor je uitlaat in de prijsklasse waar je zoekt? Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van originele scooter uitlaten ver te zoeken.
 
Gewoon even ergens oude demper (slip-on) van een 500 á 700cc motorfiets op de kop tikken en met 1 schuifbare ophangbeugel rond de slip-on vast zetten aan het bovenste ophangpunt van de MaxSym.
Enige wat handig zou zij is als de slip-on aansluitdiameter overeenkomt met de aansluit-diameter op de Sym link-pijp.
Meestal is de aansluit diameter ergens tussen de 32 en 51mm., maar dat weet jij zelf het beste wat de diameter van de MaxSym link-pijp is.

Zoiets als dit hieronder koop je 2ehands voor rond de 125 euro
4A0b8N.png


image.php


Heb nog een complete MiVV liggen die uiteindelijk pas gemaakt zou kunnen worden, maar ik moet hem reviseren (ligt al open) moet nu rvs benzine gaas en demping-materiaal en beugel bestellen.
Geen tijd om klaar te maken anders had ik hem wel naar je toe gestuurd, want dit kan ook niet langer door gaan zo... je loopt immers al een tijdje te ijsberen.
 
Laatst bewerkt:
@Rotgerbo
Ik rij deze rit al enkele jaren, en zal deze waarschijnlijk ook dit jaar rijden. Dank je voor de herinnering.
De routes zijn nog niet beschikbaar, maar worden later op hun website ter beschikking gezet.

Wat betreft dat MaxSYM wrak, heb ik daar maanden geleden contact mee gehad. Dat wrak kwam uit een zwaar ongeval (perde totale), al wat nog bruikbaar was had hij gedemonteerd in in bakken gezet. Tijdens het gesprek bleek dat hij geen particulier was maar een eigen motorzaak had, en hij wou ook geen losse stukken verkopen, maar vooral grote delen (in bakken). Hij vroeg of ik geen volledig bod wou doen op alles, maar daarvoor paste ik, want voor hem was dat wrak gewoon de optelsom van de onderdelen. Voor dat geld kan je net zo goed een tweedehandse MaxSYM kopen.
 
@megane
Zoals Jan zegt, gewoon een opschuifbare uitlaat van een motor(scooter) van 500-700cc (moet niet hetzelfde merk zijn, maar wel best rekening houdende met de diameter naar de uitlaatpijp van het blok). Als je aanpasmoffen vindt kan je desnoods ook daarmee werken. Op 2de hands vind je misschien wel een uitlaat die mogelijkheden biedt. Met RVS bandijzer kan je deze dan bevestigen conform de (3) bevestigingspunten van het alu-kader (boutverbindingen) van de MaxSYM.
 
ik heb dat al gedaan maar het lawaai tot 4000 toeren was te doen daarboven niet uithoudbaar en ik was ook 120€ kwijt maar ik heb hoop heb een uitlaat gevonden nu nog toe happen
 
Er zijn toch ook street legal vervangingsdempers? Misschien iets meer zoekwerk dat weet ik niet.
 
Megane,

Zojuist bericht gekregen van iemand uit Turnhout, originele uitlaat voor 450€ complete.
Wie eerst komt heeft em! tel : 0479 29 71 01, zo de rest is aan jou...

Maar wat Jan daar voorstelt is ook interessant natuurlijk!
 
@ Mojave

helaas zijn de MaxSym after-market artikelen nauwelijks aanwezig, cq. bestaan niet.
Megane is ook niet de eerste de beste en is ook nog wel instaat zelf iets te bedenken, maar dat heeft al een paar keer niet al te positief uitgepakt.

Het is helaas niet zo als bij een Kymco dat je van alle bekende uitlaat merken zo even een slip-on voor 300 piek besteld.
 
Laatst bewerkt:
@ Mojave

helaas zijn de MaxSym after-market artikelen nauwelijks aanwezig, cq. bestaan niet.
Megane is ook niet de eerste de beste en is ook nog wel instaat zelf iets te bedenken, maar dat heeft al een paar keer niet al te positief uitgepakt.

Het is helaas niet zo als bij een Kymco dat je van alle bekende uitlaat merken zo even een slip-on voor 300 piek besteld.
Ok prima.
 
@megane
Ik kan me voorstellen dat je voor die prijs een gelukkige man bent. Ik hoop wel dat je dealer je kleppen, vooral je uitlaatkleppen correct heeft geregeld. Want bij slechte afstelling van de kleppen kan je een te hoge temperatuur in de uitlaat krijgen. Herinner je nog mijn MaxSYM400, waar de bouten van de uitlaat zo heet werden dat de inwendige draad van de alu-kader smolten rond de draad van de stalen bouten.
 
hallo , binnen een 2 tal weken verkopen wij een maxsym 600i abs van november 2016 met maar 210 km op de teller ,kleur mat zwart ,garantie tot 2021, deze word verkocht door gezondheids problemen kort na aankoop ,
foto's volgen later
 
@megane
Niet allleen de kleppen zou ik eens laten controleren maar ook de lambdasonde, want die regelt de benzine/lucht verhouding. Als die verhouding niet goed zit, stijgt ook de uitlaatgastemperatuur. Het is zoals bij een CV-installatie van een ketel op huisbrandolie. Als de afstelling niet juist is kan dat snel een paar honderd graden verschil uitmaken aan kant van de uitlaatgassen die vertrekken uit de ketel.

@joeowen
Wow, dat is forse pech. Ik zie dat je van Heverlee bent. Heb je hem aangekocht bij Motorsprint ? Laat maar iets weten wat je er voor vraagt. Ik hoop dat je gezondheidsproblemen op te lossen zijn in de toekomst. Succes alvast en vriendelijke groeten.
 
Mijn 600 draait weer zoals een naaimachinetje, is plezanter in de file dan met den motor. (alijdt maar da schakelen)
 
Hallo, even een vraagje of dit geluid normaal is, het komt uit de drpully hit cluch telkens ik gas geef bij stilstand. Zijn het misschien de koppelingschoenen die grip krijgen op de bel?
 
@megane
Ik kan geloven dat je tevreden bent. Niet boven een originele uitlaat. De ECU (en dus het EFI) met al zijn componenten is daar trouwens op afgesteld.
Ja, in de file is het veel relaxer en ook veiliger rijden dan met een schakelmotor, laat zich ook direct manoevreren en staat sneller stil indien nodig.
Ik stap ook nog niet af van mijn MaxSYM600. Op dit moment nog geen enkele schakelmotor gevonden die zo comfortabel rijdt of ik moet er +20000 € voor neerleggen. En ik denk niet dat ik er nog zoveel jaren mee ga kunnen rijden.
 
Zit op mijn phone dus kan het niet helemaal goed beoordelen, maar vermoed dat het gewoon de lock funtie is die op de dr. P. koppeling zit, en dat zou niets geks inhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan