Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Zondag lekker gereden op Steenwijk, alleen helaas in een bocht van achter aangereden door een quad -O-
 
Zijn er mensen die gebruik maken van een K&N filter? Lees vaak dat mensen na elke rit een nieuw filter monteren. Elke keer een nieuwe filter, kan natuurlijk redelijk oplopen. Van K&N weet ik dat ze uitwasbaar zijn, maar wie heeft hier ervaringen mee? Kan denk ik een hoop nieuwe filters besparen.
 
Met een nieuw filter bedoelt men dat je de (oude) filters schoonmaakt en opnieuw in de olie zet. Niemand gebruikt een filter maar eenmalig natuurlijk.
 
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.

Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?
 
Ik heb van 2 motoren de normale accu's vervangen voor lithium uitvoeringen die niet snel leeg raken. Bevalt me zeer goed want m'n motoren staan vaak voor langere periodes stil.

Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.

Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?
 
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.

Dik tevreden mee :Y
 
Op termijn wil ik ook een exc350.
Lijkt me de perfecte motor


Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.

Dik tevreden mee :Y
 
Op termijn wil ik ook een exc350.
Lijkt me de perfecte motor
Ik kom van n 500 af, en gekocht zonder proef te rijden. Was bang dat ik wat vermogen zou missen maar zelfs voor de aanpassing was het al een hele fijne motor!
Nu (voor mn gevoel) beresterk van onderuit, dus perfecte alrounder :Y
 
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.

Dik tevreden mee :Y

Welk bouwjaar heb je? Kan me voorstellen dat er onderling nog wel wat verschil in zit.
Ik heb een 2012, met de PP mapping-switch op het stuur, staat altijd op agressif. Rijd opzich prima, maar kan/mag altijd beter natuurlijk })
 
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.

Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?

Ik heb een fe450 en daar zit een: super B lithium accu in, ik heb nog niet meegemaakt dat hij leeg was. En nog nooit opgeladen aan de netstroom.
 
Recent van een maatje de opmerking gekregen dat mn 350 (EXC) erg tam was van onderuit. Hij heeft zelf n 300 en n 350sxf voor de crossbaan.
Had zelf ook al wel gemerkt dat de 350sxf stuk feller was maar dat lag aan het verschil enduro vs crosser dacht ik.
Bij Andre motors aan de praat geraakt en zij hebben nieuwe mapping want blijkt dat de 350 enduro's toch redelijk arm staan onderin.
Gister voor het eerst met nieuwe mapping gereden, wat een verschil. Veel meer bottompower, lekker fel nu. Veel makkelijker nu om het voorwiel licht te maken bij knippen/sporen.

Dik tevreden mee :Y

Gaaf om te horen dat het zo een verschil maakt! Have fun
 
Ik heb een vraag mbt een nieuwe accu. Zelf rijd ik een Husaberg Fe390 uit 2012 en ik heb een nieuwe accu nodig. De voorgeschreven accu is een Yuasa (130 cca) Ytz7s, maar ik zie deze ook staan in Lithium (150 cca) van bijv. JMT.

Wat is jullie ervaring met een accu in een enduro motor? Gewoon de lood accu of zijn de lithium aanzienlijk beter?

Litium rijd ik zelf ook mee. Mooi klein en licht, en toch meer CCA (koud starten ampere's) dan een zware lood accu.
Bij lang stilstaan ook geen zelf ontlading inderdaad, altijd starten lopen :}
 
Ik heb na 7 jaar ktm 300 gereden te hebben, begin vorig seizoen over gestapt op de 350 4t. Het was in het begin even wennen, maar het is voor mij nu echt de bovenliggende motor ten opzichte van de oudere 300's. En met ouder bedoel ik de modellen tm 2016. Vanaf 2017 met de balans-as ben ik toch wel overnieuw warm te maken voor een 300. Echter heb ik daar nog niet mee gereden.

Deze misschien in loop van de winter eens proberen. Maar voor dit moment, na 7 jaar ktm 300, is de 350 ook voor mij de fijnste enduro.
 
Ik heb na 7 jaar ktm 300 gereden te hebben, begin vorig seizoen over gestapt op de 350 4t. Het was in het begin even wennen, maar het is voor mij nu echt de bovenliggende motor ten opzichte van de oudere 300's. En met ouder bedoel ik de modellen tm 2016. Vanaf 2017 met de balans-as ben ik toch wel overnieuw warm te maken voor een 300. Echter heb ik daar nog niet mee gereden.

Deze misschien in loop van de winter eens proberen. Maar voor dit moment, na 7 jaar ktm 300, is de 350 ook voor mij de fijnste enduro.
Je wordt oud!


















:+
 
Ik heb na 7 jaar ktm 300 gereden te hebben, begin vorig seizoen over gestapt op de 350 4t. Het was in het begin even wennen, maar het is voor mij nu echt de bovenliggende motor ten opzichte van de oudere 300's. En met ouder bedoel ik de modellen tm 2016. Vanaf 2017 met de balans-as ben ik toch wel overnieuw warm te maken voor een 300. Echter heb ik daar nog niet mee gereden.

Deze misschien in loop van de winter eens proberen. Maar voor dit moment, na 7 jaar ktm 300, is de 350 ook voor mij de fijnste enduro.

Heb je wel eens anderen horen praten toen je in 2015 op mijn toenmalige 350 ging rijden ;), je wordt echt oud Nick...
 
Welk bouwjaar heb je? Kan me voorstellen dat er onderling nog wel wat verschil in zit.
Ik heb een 2012, met de PP mapping-switch op het stuur, staat altijd op agressif. Rijd opzich prima, maar kan/mag altijd beter natuurlijk })
2017 :) ook met pp switch, standje 2 (volgas) en traction control 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan