Dubbele reparatie lekke voorvork

Status
Niet open voor verdere reacties.

bicycle

Rookie
14 jul 2016
27
0
Hoi,

Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid

Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel jammer, ik ga juist altijd speciaal naar de kleine ondernemer om de middenstand te ondersteunen.

Yeah right _O- .. ik denk dat hij je eerder een leuk prijsje had vermeld, maar het eigenlijk gewoon een b'haas is.
Daarnaast lijk je wat app berichten ertussenuit te hebben gehaald, want het verhaal slaat kant noch wal :)
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze het niet heel toevallig over de 2e poot

Dus eerst 1e poot lek.. nu de 2e ...

( dure vervanging voor 1 pootje .. maar.. hey .. )

Je vervangt het altijd als paar en na demonteren 1e poot is de tweede niet veel extra werk.

Maar we kunnen allemaal blijven gokken en zelf invullen wat er nu gebeurd is maar TS moet de info aanvullen..
 
neen hoor, nergens voor nodig.
:^
Als je fietsband voor lek is plak je ook niet meteen een lap op de achterband omdat je toch bezig bent.
Dat je keerring lek is hoeft niet door slijtage te komen. er kan ook gewoon een beschadiging in zijn gekomen doordat er iets aan de binnenpoot zat geplakt.
 
~
:^