Dubbele reparatie lekke voorvork

Status
Niet open voor verdere reacties.

bicycle

Rookie
14 jul 2016
27
0
Hoi,

Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid

Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel jammer, ik ga juist altijd speciaal naar de kleine ondernemer om de middenstand te ondersteunen.

Yeah right _O- .. ik denk dat hij je eerder een leuk prijsje had vermeld, maar het eigenlijk gewoon een b'haas is.
Daarnaast lijk je wat app berichten ertussenuit te hebben gehaald, want het verhaal slaat kant noch wal :)
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze het niet heel toevallig over de 2e poot

Dus eerst 1e poot lek.. nu de 2e ...

( dure vervanging voor 1 pootje .. maar.. hey .. )

Je vervangt het altijd als paar en na demonteren 1e poot is de tweede niet veel extra werk.

Maar we kunnen allemaal blijven gokken en zelf invullen wat er nu gebeurd is maar TS moet de info aanvullen..
 
neen hoor, nergens voor nodig.
:^
Als je fietsband voor lek is plak je ook niet meteen een lap op de achterband omdat je toch bezig bent.
Dat je keerring lek is hoeft niet door slijtage te komen. er kan ook gewoon een beschadiging in zijn gekomen doordat er iets aan de binnenpoot zat geplakt.
 
~
:^
Als je fietsband voor lek is plak je ook niet meteen een lap op de achterband omdat je toch bezig bent.
Dat je keerring lek is hoeft niet door slijtage te komen. er kan ook gewoon een beschadiging in zijn gekomen doordat er iets aan de binnenpoot zat geplakt.[/quote


Doorgaans is het wel gebruikelijk om beide poten te doen, ivm dikte olie, luchtkamer en verversen van olie.
Maar dit verhaal is wel wat vreemd
 
Je koopt de keerringen toch niet per stuk maar per paar? En wie weet hoe lang ze er al in zitten, plus in de ene poot oude (en misschien een mindere hoeveelheid) olie laten zitten is ook verstandig. Je doet ze in mijn ogen dus altijd per paar voor de volledigheid.

Zoals ik zei: hele kleine moeite als je de 1e toch al los hebt. Er is overigens wel 1 liter olie in gegaan, dus dan doe je 2 handelingen extra om de keerring te vervangen.
 
Je koopt de keerringen toch niet per stuk maar per paar? En wie weet hoe lang ze er al in zitten, plus in de ene poot oude (en misschien een mindere hoeveelheid) olie laten zitten is ook verstandig. Je doet ze in mijn ogen dus altijd per paar voor de volledigheid.

Zoals ik zei: hele kleine moeite als je de 1e toch al los hebt. Er is overigens wel 1 liter olie in gegaan, dus dan doe je 2 handelingen extra om de keerring te vervangen.

je kan ze gerust ook per stuk kopen
en hoewel je niets onzinnigs zegt, moet je er nog steeds geen regel van maken dat je ze altijd beide tegelijk vervangt want technisch gezien ishet absoluut nergens voor nodig.
en ook al,is het een "kleine moeite", er kruipt nog steeds extra tijd in die kostbaar is als je het moet laten doen.
 
je kan ze gerust ook per stuk kopen
en hoewel je niets onzinnigs zegt, moet je er nog steeds geen regel van maken dat je ze altijd beide tegelijk vervangt want technisch gezien ishet absoluut nergens voor nodig.
en ook al,is het een "kleine moeite", er kruipt nog steeds extra tijd in die kostbaar is als je het moet laten doen.

Ach, zet t af tegen de extra kosten van telkens 1 exemplaar vervangen.

Een goede monteur vervangt bij slijtsge beide. Bij lokale schade en gevolgschade spelen andere dingen.

En twee keerringen vervangen, op de juiste manier, kan bijna niet richting de 200,- gaan.
 
Hoe maak ik een foto van de binnenpoten? Of is dit erg moeilijk? Ik heb helaas geen gereedschap hier :|

not sure if trolling..

How to maken foto binnenpoot:

je vorkpoot bestaat uit een dik en een dun gedeelte. Die schuiven in elkaar. Het dunne gedeelte is de binnenpoot. Maak een foto van het glimmende gedeelte dat boven het dikke gedeelte zit (dat naar binnen schuift in geval van veren)

Benodigdheden:

- fotocamera




IK WIST IETS IN HET TECHNIEK TOPIC OOOOW YEAH!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Even een update: Ik heb de motor weer terug en hij kreunt nog steeds en de voorremmen zijn ook niet optimaal :| Volgens mij kan ik nu opnieuw naar een andere garage zoeken om het 's goed te maken. Ik heb wel 100 euro terug gekregen, maar nog steeds heb ik 100 euro eigelijk voor nop betaald :|

Hiervoor had hij ook m'n achterremmen vervangen. Later bleken ze echter te piepen, zeer hatelijk. Hij zei toen dat dat alleen in het begin was en dat dat later vanzelf weg gaat. Dat is nu drie maanden later en nog steeds piepen ze. Wat een rampen prutser is het toch. Hij was boos dat ik deze conversatie hier op motor-forum had gestart en hem in "diskrediet" brengt. Ik heb nog geen eens z'n naam hier genoemd. Maar hierbij alsnog:

K & S motorfietsOnderhoud
ww: motoronderhoud

Als een moderator de titel van dit bericht kan aanpassen naar iets van "K & S motorfietsOnderhoud - slechte ervaringen, prutser", om anderen te waarschuwen. Als iemand een goede monteur in Rotterdam weet die wel weet wat hij doet, laat het even weten s.v.p


De chat:

TUnuS7D.jpg

zb2bgcR.png
 
Hij veert nu zo slecht dat hij bij harde kuilen helemaal door z'n vering gaat. Ik geloof dat door die K & S motorfietsOnderhoud prutser die motor nu beter helemaal kan weggooien. 1.228,93 euro heb ik er in totaal aan betaald over allerlei dingen.
Laatst ook, van m'n andere motor, het topje van m'n remhendel was er af gebroken. Hij zei wat zonde, moet ik een nieuwe voor je kopen. Wat kost dat? Een paar tientjes. Ik zei laat maar nog even. Hij zegt wacht ik er heb nog een liggen. Doet hem rap er op zonder iets te vragen. Ik denk joh dat zou wel een vriendendienst omdat ik toch al zo veel geld bij hem heb besteed. Factureert mij later er 40 euro voor :| Wat een oplichter

ad6Eejt.jpg

FLEX1MW.jpg

0kQmYcD.jpg

FQq9taX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een update: Ik heb de motor weer terug en hij kreunt nog steeds en de voorremmen zijn ook niet optimaal :| Volgens mij kan ik nu opnieuw naar een andere garage zoeken om het 's goed te maken. Ik heb wel 100 euro terug gekregen, maar nog steeds heb ik 100 euro eigelijk voor nop betaald :|

Hiervoor had hij ook m'n achterremmen vervangen. Later bleken ze echter te piepen, zeer hatelijk. Hij zei toen dat dat alleen in het begin was en dat dat later vanzelf weg gaat. Dat is nu drie maanden later en nog steeds piepen ze. Wat een rampen prutser is het toch. Hij was boos dat ik deze conversatie hier op motor-forum had gestart en hem in "diskrediet" brengt. Ik heb nog geen eens z'n naam hier genoemd. Maar hierbij alsnog:

K & S motorfietsOnderhoud
ww: motoronderhoud

Als een moderator de titel van dit bericht kan aanpassen naar iets van "K & S motorfietsOnderhoud - slechte ervaringen, prutser", om anderen te waarschuwen. Als iemand een goede monteur in Rotterdam weet die wel weet wat hij doet, laat het even weten s.v.p


De chat:

[afbeelding]
[afbeelding]


Hij piept 3 maand later nog.... je had toch 3 maand niet met de motor gereden ?
Of dacht je dat het echt zo is dat tijd alleen genoeg zou zijn ?




Dat soort topictitels doen we hier niet aan :N

M-F is niet bedoeld om je gram te halen op zo'n manier.
Je manier van communiceren laat een naar stukje karakter zien, erg jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan