FZ8 2011 abs of niet?

CamielB

Rookie
18 nov 2016
9
0
Leiden
Hoi,

Zou iemand op basis van de fotos kunnen bepalen of hier ABS op zit of niet?

Ik hoor het graag.
Thx alvast
full
 
Achtergrond van mijn vraag: ik ben geïnteresseerd in een motor die ik op marktplaats heb gezien. De verkoper zegt dat er AbS op zit. Hoewel ik er niet 100% zeker van ben, denk ik dat ie zich vergist( Ik zeg dus niet dat hij bewust foute info geeft). De bovenstaande foto is gestuurd door hem.

Als je kijkt naar het voorwiel van de motor onderstaande motor lopen er namelijk 2 kabels naar de remschijf, waarvan er 1tje van de abs zou moeten zijn. Dit zie ik dus niet terug op de bovenstaande foto.

008-9076962136395488532.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ga er op zitten, draai de contactsleutel om, en kijk of het ABS lampje brandt? (en na een paar meter rijden uit gaat)

Alternatief: stamp op een gladde weg op de achterrem en kijk of ie blokkeert of niet :)

Maar ik zie er ook niet zo'n typische ABS sensorschijf op zitten. Als je niet voor niets er heen wil gaan, vraag dan de verkoper een foto te maken van het brandende ABS lampje.
 
Laatst bewerkt:
Achtergrond van mijn vraag: ik ben geïnteresseerd in een motor die ik op marktplaats heb gezien. De verkoper zegt dat er AbS op zit. Hoewel ik er niet 100% zeker van ben, denk ik dat ie zich vergist( Ik zeg dus niet dat hij bewust foute info geeft). De bovenstaande foto is gestuurd door hem.

Als je kijkt naar het voorwiel van de motor onderstaande motor lopen er namelijk 2 kabels naar de remschijf, waarvan er 1tje van de abs zou moeten zijn. Dit zie ik dus niet terug op de bovenstaande foto.

[afbeelding]
Foto of filmpje van dash bij contact aan, zie je ev een abs lampje branden.
 
De eerste foto is van de linkerkant, de tweede van de rechterkant.
Vraag 's een foto van de eerste motor maar dan van de rechterkant.
Nu is het (bijna) appels met peren vergelijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Herkenbaar, ook eens naar een r850 gaan kijken. Bij twee dames thuis. Hielden bij hoog en bij laag vol dat er abs op zat. (In de mails in aanlop op proefrit al gezien dat de ring mistte.) Terplaatsen laten "voorlichten" door de dames. "Kijk", wijzend op het (niet brandende) (dummy) abs lampje..... "abs zit er echt op". Goed, ik proefrijden, net buitenzicht keihard op de achterrem getrapt.....sliiiiipppp.... zo, das duidelijk, motor ingeleverd, netjes bedankt en succes met de verkoop gewenst.

Nu weet ik niet of die ring nog steeds noodzakelijk is, maar er zal iets moeten zitten om de rotatie van het wiel te detecteren.
 
De eerste foto is van de linkerkant, de tweede van de rechterkant.
:N olgens mij zijn beide foto's van TS van dezelfde kant genomen, kijk maar naar de positie van de remklauw t.o.v. de vorkpoot.

Waarschijnlijk niet want hij mist deze:

[afbeelding]

Kan natuurlijk zijn dat ie aan de andere kant van het wiel zit.
En dat zit-ie, als het goed is, want FZ8 heeft af-fabriek gewoon ABS.
 
Achtergrond van mijn vraag: ik ben geïnteresseerd in een motor die ik op marktplaats heb gezien. De verkoper zegt dat er AbS op zit. Hoewel ik er niet 100% zeker van ben, denk ik dat ie zich vergist( Ik zeg dus niet dat hij bewust foute info geeft). De bovenstaande foto is gestuurd door hem.

Als je kijkt naar het voorwiel van de motor onderstaande motor lopen er namelijk 2 kabels naar de remschijf, waarvan er 1tje van de abs zou moeten zijn. Dit zie ik dus niet terug op de bovenstaande foto.

[afbeelding]

Bij Yamaha's zit de sensorring in de naaf, en ligt er een plaat overheen. In die plaat zit de sensor gemonteerd. Je ziet, bij het voorwiel dan, alleen de sensor, niet de sensorkrans. De motor op de foto heeft in ieder geval een ABS sensor aan de voorkant.

Andere fazert met ABS:

21551872_1521332771246443_1695505337990785984_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
:N olgens mij zijn beide foto's van TS van dezelfde kant genomen, kijk maar naar de positie van de remklauw t.o.v. de vorkpoot.

Och ja, de klauw zit uiteraard achter de veerpoot |(
Ik was uitgegaan van de stand van de voorpoot; de foto is ook onder een rare hoek genomen
My bad...
 
~
:N olgens mij zijn beide foto's van TS van dezelfde kant genomen, kijk maar naar de positie van de remklauw t.o.v. de vorkpoot.En dat zit-ie, als het goed is, want FZ8 heeft af-fabriek gewoon ABS.~


_O- In Nederland ja ;) bv Italianen vinden je een homo als je abs neemt dus daar kan je de motor wel zonder abs kopen :P
Kijk maar op verkoopsites, veel zonder abs zijn allemaal import fietsen.
 
Achtergrond van mijn vraag: ik ben geïnteresseerd in een motor die ik op marktplaats heb gezien. De verkoper zegt dat er AbS op zit. Hoewel ik er niet 100% zeker van ben, denk ik dat ie zich vergist( Ik zeg dus niet dat hij bewust foute info geeft). De bovenstaande foto is gestuurd door hem.

Als je kijkt naar het voorwiel van de motor onderstaande motor lopen er namelijk 2 kabels naar de remschijf, waarvan er 1tje van de abs zou moeten zijn. Dit zie ik dus niet terug op de bovenstaande foto.

[afbeelding]

Deze heeft abs die eerste foto niet, bij abs is namelijk de rechtekant dicht.
 
\
:N olgens mij zijn beide foto's van TS van dezelfde kant genomen, kijk maar naar de positie van de remklauw t.o.v. de vorkpoot.En dat zit-ie, als het goed is, want FZ8 heeft af-fabriek gewoon ABS.\


_O- In Nederland ja ;) bv Italianen vinden je een homo als je abs neemt dus daar kan je de motor wel zonder abs kopen :P
Kijk maar op verkoopsites, veel zonder abs zijn allemaal import fietsen.
OK, dan ben ik in de war met de Fazer8 (alhier: FZ8 S). Die was er alleen met ABS, de naked (FZ8 N) was er buiten NL idd ook zonder. Importfiets dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan