Bluetooth Headsets

Helaas plakt de houder voor mijn headset niet meer op mijn helm, deze heeft losgelaten.
Iemand al hetzelfde probleem gehad, hoe heb je het opgelost? :)
Klem werkt helaas niet bij mijn helm.

sku_301955_5.jpg
 
Mijn tweede setje Scala Rider Q3 heeft ook de geest gegeven. De eerste setje deed ik ongeveer 1 jaar mee waarvan de laatse maanden dagelijks gebruik was. De tweede setje heb ik maar 3 maanden dagelijks gebruikt.

Hoelang hoort zoiets mee te gaan, want voor 170 euro verwacht ik hier wel wat van. Hij is op dezelfde manier stuk gegaan. Ik zet hem aan, vervolgens blijft hij hangen met een blauw lampje die aan blijft. Ik kan hem daarna ook niet meer uitzetten Ieder knopje die ik indruk dan knippert of dimt het lampje. Lijkt alsof hij kortsluiting heeft.

De eerste setje had ik nieuw gekocht via Markplaats waardoor ik kon fluiten naar garantie. De tweede set lekker via Coolblue.
 
Volgens mij mag het wel iets langer meegaan. Gebruik een oude Q2, eens geleend van mijn kameraad die hem niet terug hoeft, dagelijks op mijn brommerhelm. Weer en wind half uur heen, half uur terug. En die draait nu al weer een jaar of 2.

Op de helm voor de grote machine een Smartpack en ik hoop echt dat die het nog even volhoudt.
 
Paar dagen geleden denk ik een kabelbreukje of één speaker opgeblazen. Één kant kraakt als een tierelier. Wat adviseren jullie. Nieuw setje speakers van de Q3 kopen (de 32 of 40mm) of zijn er betere speakers te krijgen? Verder geen problemen ofzo met de Q3 alleen moet ik er wel aan denken om als ik de mijne oplaad dat ik ook die van me vriendin oplaadt want die wordt beduidend minder gebruikt (iets met drain out van de batterij heb ik gelezen).
 
Mijn tweede setje Scala Rider Q3 heeft ook de geest gegeven. De eerste setje deed ik ongeveer 1 jaar mee waarvan de laatse maanden dagelijks gebruik was. De tweede setje heb ik maar 3 maanden dagelijks gebruikt.

Hoelang hoort zoiets mee te gaan, want voor 170 euro verwacht ik hier wel wat van. Hij is op dezelfde manier stuk gegaan. Ik zet hem aan, vervolgens blijft hij hangen met een blauw lampje die aan blijft. Ik kan hem daarna ook niet meer uitzetten Ieder knopje die ik indruk dan knippert of dimt het lampje. Lijkt alsof hij kortsluiting heeft.

De eerste setje had ik nieuw gekocht via Markplaats waardoor ik kon fluiten naar garantie. De tweede set lekker via Coolblue.

Denk dat als je hem bij coolblue hebt gekocht ze niet zo moeilijk doen. Apparaat moet het in ieder geval wel meer dan een jaar doen. Volgensmij heb je ook meer dan een jaar garantie.

Mijn cardo doet soms ook moeilijk. Ik krijg hem dan niet meer aan of uit. Even aan de usb koppelen lost het probleem op. Misschien dat dat nog wat voor je doet. Succes verder.
 
Paar dagen geleden denk ik een kabelbreukje of één speaker opgeblazen. Één kant kraakt als een tierelier. Wat adviseren jullie. Nieuw setje speakers van de Q3 kopen (de 32 of 40mm) of zijn er betere speakers te krijgen? Verder geen problemen ofzo met de Q3 alleen moet ik er wel aan denken om als ik de mijne oplaad dat ik ook die van me vriendin oplaadt want die wordt beduidend minder gebruikt (iets met drain out van de batterij heb ik gelezen).
Stap 1: garantie. Indien niet?

Stap 2: open maken en het onderdeel voor 2,50 van ebay plukken :)
 
Paar dagen geleden denk ik een kabelbreukje of één speaker opgeblazen. Één kant kraakt als een tierelier. Wat adviseren jullie. Nieuw setje speakers van de Q3 kopen (de 32 of 40mm) of zijn er betere speakers te krijgen? Verder geen problemen ofzo met de Q3 alleen moet ik er wel aan denken om als ik de mijne oplaad dat ik ook die van me vriendin oplaadt want die wordt beduidend minder gebruikt (iets met drain out van de batterij heb ik gelezen).

40mm is wel beter vind ik. Maar echt goed zijn tork x speakers die ik voor mijn vrouw heb gekocht.
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje. Ik heb een bluetooth headset gekocht via Alie-express. ding werkt prima. bij gesproken navigatie komt er echter een soort vertraging of fade-in aan het begin van de instructie. Zodoende pakt de intercom niet alles. Iemand bekend met dit probleem? Ik heb ergens eens gelezen dat er voor de rider een stembestand zou moeten zijn die dit oplost. Die zou dan de verbinding eerder open zetten voordat de stem begint te praten.

Groet,

Jeroen.
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje. Ik heb een bluetooth headset gekocht via Alie-express. ding werkt prima. bij gesproken navigatie komt er echter een soort vertraging of fade-in aan het begin van de instructie. Zodoende pakt de intercom niet alles. Iemand bekend met dit probleem? Ik heb ergens eens gelezen dat er voor de rider een stembestand zou moeten zijn die dit oplost. Die zou dan de verbinding eerder open zetten voordat de stem begint te praten.

Groet,

Jeroen.

Dit gaat vaak fout door de manier van koppelen. Je kunt je navigatie op verschillende aan je intercom koppelen. Bijvoorbeeld als mobiele telefoon of als navigatie of als audio/muziek bron. In de handleiding van je intercom vind je vaak hoe je dit doet! Soms is het even zoeken naar welke koppeling het beste werkt voor jouw situatie.
 
Hoi,

Bedankt voor je bericht. Ik heb een rider 400. De Tomtom vindt gewoon de v6 intercom. Op die manier worden ze gepaird. op een andere manier kan niet. En tja.......de handleiding.......die is nou niet echt je van het....

Groet,

Jeroen.
 
vraagje over packtalk;

Kan je met een solo packtalk je gps en audio koppelen zodat je bij het spreken van miep-gps je muziek nog op de achtergrond hoort?

heb de intentie zo een packtalk te kopen.

Groeten
 
Ik heb een BT-S2 en vraag me of het mogelijk is om de microfoon er vanaf te knippen. Ik heb niet de behoefte om te bellen - ding geïnstalleerd voor muziek - en vind die microfoon maar in de weg zitten.
 
@ frank-m

Heb ondertussen de packtalk binnen en ben hem aan het koppelen met gps en gsm en ja ik heb het voor mekaar dat miep als overlay komt binnen vallen. Dit zelfs als ik de gsm gebruikte (binnen getest) dus drie bronnen tegelijkertijd. Ben nog de beste setup aan het uitproberen.

@Williej

nogmaals bedankt voor je info
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje. Ik heb een bluetooth headset gekocht via Alie-express. ding werkt prima. bij gesproken navigatie komt er echter een soort vertraging of fade-in aan het begin van de instructie. Zodoende pakt de intercom niet alles. Iemand bekend met dit probleem? Ik heb ergens eens gelezen dat er voor de rider een stembestand zou moeten zijn die dit oplost. Die zou dan de verbinding eerder open zetten voordat de stem begint te praten.

Groet,

Jeroen.
heb je een link?

heb 2 jaar geleden een set gekocht via Ebay en die koste toen 50-60 euro voor een set.
deed het werkelijkwaar perfect!!

vind het dus de grootste onzin om 250 euro te gaan betalen voor de nieuwe types met ingebouwde magnetron en rekenmachine terwijl het enige wat ie goed moet doen is: bietje praten :+

Zijn er ook mensen bekend met het aansluiten van headsets op gopro voor videovlogs?
gaan begin volgend jaar naar de Eifel en willen ipv een foto album een vlog gaan maken.
 
vraagje over packtalk;

Kan je met een solo packtalk je gps en audio koppelen zodat je bij het spreken van miep-gps je muziek nog op de achtergrond hoort?

heb de intentie zo een packtalk te kopen.

Deze week ook een (2e hands) Packtalk gekocht, mede door de lyrische reviews van Williej hier en een hoop ondersteunende info op internet. Ik heb gisteren de set in mijn helm gebouwd en al heel wat zitten spelen met koppelingen, instellingen, navigatie op simulatie modus, etc.

Wat betreft de audio overlay (bijv tegelijkertijd geluid van je navi én streaming muziek vanaf een mobiel oid) is er in de laatste firmware update 3.2 een wijziging aangebracht. Blijkbaar hebben ze de geluidskwaliteit van de audio verbinding verhoogd, maar heeft dit tot gevolg dat audio overlay niet meer ingeschakeld kan zijn.
Audio overlay staat nu dus standaard UIT en wordt geadviseerd uit te laten staan.

Met deze aanbevolen instellingen wordt bij mijn Packtalk het audio geluid weggedrukt door de navi instructies. Op zich vind ik dit niet storend. Het Intercom geluid (bike to bike) blijft alst goed is wél gewoon tegelijkertijd hoorbaar.
Ik ben wel benieuwd welke verbinding cq kwaliteitsverbetering hierdoor beïnvloed wordt. Ik ben voorlopig de enige in mijn groepje met een Packtalk, dus testen kan ff lastig worden. De Bluetooth verbinding is qua audio kwaliteit prima, maar zeker niet high-end voor audiofiele begrippen (licht hoorbare ruis in stille omgeving). Mijn mening: als de Audio niet veel verslechtert door de overlay instelling kun je die net zo goed wél aanzetten...

Ook erg opletten bij gebruik van de App in combinatie met de DMC Bridge. Als alle settings naar wens zijn: app afsluiten! En dan pas de telefoon weg stoppen. Laat je de app lopen kan die de DMC-Bluetooth verbinding met het niet-DMC compatible apparaat verstoren. (Laag volume/ruis). Kan wel zijn dat dit ondertussen met een firmware update opgelost is... Heb het zelf nog niet kunnen testen.
 
Mijn PackTalk zit nu een tijdje in mijn helm en werkt super!!!

Alleen zijn een aantal dingen mij niet duidelijk, wat is een DMC bridge?

Kan je de bediening met je stem ook zo instellen dat je deze alleen activeert als je de knop indrukt, want als ik nu soms praat met mensen dan hoor ik telkens piep...piep...
 
Mijn PackTalk zit nu een tijdje in mijn helm en werkt super!!!
Mooi zo!
Alleen zijn een aantal dingen mij niet duidelijk, wat is een DMC bridge?
Dat is een functie waarmee je per Packtalk 1 andere (Bluetooth) headset binnen je DMC "pack" kunt halen. Hoe het precies werkt kun je zien op de howto video's van motogeek op YouTube.

Kan je de bediening met je stem ook zo instellen dat je deze alleen activeert als je de knop indrukt, want als ik nu soms praat met mensen dan hoor ik telkens piep...piep...

Je kunt via de app je VOX sensitivity op medium of low zetten. Of je schakelt VOX helemaal uit.
 
Ik heb sinds enige tijd al een BT-S2 headset. Alleen deed de afgelopen maand de navigatie/telefoon functie het niet meer (op 2 verschillende telefoontoestellen, vermoeden lag dus bij de headset). Op miraculeuze wijze doet hij het weer, zonder opnieuw te verbinden, telefoon te resetten o.i.d.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad en toendertijd wél een oplossing gevonden in plaats van het oplossen van het probleem uit te stellen totdat die het weer doet? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan