Is mijn volgende motor elektrisch?

Het is super dat er meer tweedehands beschikbaar komen.
Ik had ze i.d.d. niet gezien.
Bestaan ze wel met een kuip?
 
@Hremie..... ik vind ze ook niet echt mooi. Waarschijnlijk remt een hele kuip teveel af. Ik heb ze ook nog niet gezien met een windscherm erop.
Zo "naked" zijn ze wel praktisch.. misschien een koffertje erop.....even schuurtje uit... tuintje uit... en rijden maar....
Korte stukjes zijn zo prima te doen.. daar blinken ze echt in uit.... op temperatuur komen van de motor en waterkoeling is onnodig.
Zouden die accu's het ook goed doen in de winter, als het erg vriest?

Dan ben ik in ieder geval niet alleen. Maar een kuip hoeft voor mij ook niet. Maar met 1,91m en een ietsie meer dan 100kg zoek ik ook een motor die wat groter is. En voorlopig kom ik alleen bij de energica uit. Maar die zijn een beetje duur B|

En dat ze praktisch zijn, dat geloof ik meteen. Ook al is dat alleen voor een klein rondje.
 
Grappig dat je dat zegt.. de Zero waar ik proef op reed, vond ik ook wat klein. Ik ben 188 en ook iets over de honderd kilo.

Blijkbaar is er een behoefte en dus zouden ze een versie met uitschuifbare delen moeten maken, zodat je hem wat kan vergroten of verkleinen?
Small Medium en Large :)
 
:r Ik heb brommertjes gezien die er indrukwekkender uitzagen
Rij je motor om indruk te maken of om ergens te komen? :?
Mag je dan ook zeggen dat je t een foeilelijk ding vindt? :Y
Die FX moet je ook zeker niet hebben als "gewone" motor, dat is er echt eentje voor de fun, of road, dat soort dingen. Onze dappere boswachters trotseren de Nederlandse jungle op deze dingen.
Dan ben ik in ieder geval niet alleen. Maar een kuip hoeft voor mij ook niet. Maar met 1,91m en een ietsie meer dan 100kg zoek ik ook een motor die wat groter is. En voorlopig kom ik alleen bij de energica uit. Maar die zijn een beetje duur B|

En dat ze praktisch zijn, dat geloof ik meteen. Ook al is dat alleen voor een klein rondje.
Je gewicht is van ondergeschikt belang. Als de Zero mij in ongeveer 3 seconden op de 100 zet, zal hij dat bij jou nog steeds wel onder de 4 doen hoor... Ik ben 189, en zit er prima op :)
 
Rij je motor om indruk te maken of om ergens te komen? :?

Ik rijd omdat ik het leuk vind, en om op mijn werk te komen. En ik heb geen motor nodig om indruk te maken. En ik ben op een leeftijd dat ik helemaal geen indruk hoef te maken op anderen. Maar ik wil wel iets rijden waar ik ook met plezier naar kan kijken als ik stilsta, en dat gaat niet lukken met zo'n lelijk apparaat. Mijn mening :t
 
Smaak is persoonlijk (maar goed ook) ik zou bv nooit een R1100S kopen...

Maar de Zero is inderdaad een iel fietsje om te zien.
Misschien moeten ze daar ook eens een echte toerbak ontwikkelen zoals een FJR model. (als voorbeeld)
Hebben ze gelijk meer ruimte voor accu's in de zijkoffers kun je dan mooi een 'powercase' aanbieden.
Ik verzin het waar je bij staat 8-) :+

Maar stiekem hoop ik toch dat de 'main' merken nu eindelijk eens gaan komen met elek. alternatieven.
Het schiet nog niet op. Bij de auto's gaat het nu wel steeds sneller dus ik heb hoop dat het langzaam doorgaat naar de motoren.

BMW bv zou nu toch wel genoeg kennis in huis moeten hebben om een redelijke elek. motor in de markt te kunnen zetten? Het zal nog wel steeds als een verliespost aangemerkt worden daar.

edit:
Er gaan nu wel geruchten over een nieuwe Honda Goldwing die een Hybrid zou kunnen zijn?
Ik ben benieuwd (artikel Motorfreaks)

Honda_Gold_Wing.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd omdat ik het leuk vind, en om op mijn werk te komen. En ik heb geen motor nodig om indruk te maken. En ik ben op een leeftijd dat ik helemaal geen indruk hoef te maken op anderen. Maar ik wil wel iets rijden waar ik ook met plezier naar kan kijken als ik stilsta, en dat gaat niet lukken met zo'n lelijk apparaat. Mijn mening :t
Ah OK dan begreep ik je verkeerd. Ja hij is iel, maar persoonlijk zie ik dat als een voordeel om gemakkelijk en snel door het drukke verkeer te laveren.
Smaak is persoonlijk (maar goed ook) ik zou bv nooit een R1100S kopen...

Maar de Zero is inderdaad een iel fietsje om te zien.
Misschien moeten ze daar ook eens een echte toerbak ontwikkelen zoals een FJR model. (als voorbeeld)
Hebben ze gelijk meer ruimte voor accu's in de zijkoffers kun je dan mooi een 'powercase' aanbieden.
Ik verzin het waar je bij staat 8-) :+

Maar stiekem hoop ik toch dat de 'main' merken nu eindelijk eens gaan komen met elek. alternatieven.
Het schiet nog niet op. Bij de auto's gaat het nu wel steeds sneller dus ik heb hoop dat het langzaam doorgaat naar de motoren.

BMW bv zou nu toch wel genoeg kennis in huis moeten hebben om een redelijke elek. motor in de markt te kunnen zetten? Het zal nog wel steeds als een verliespost aangemerkt worden daar.

edit:
Er gaan nu wel geruchten over een nieuwe Honda Goldwing die een Hybrid zou kunnen zijn?
Ik ben benieuwd (artikel Motorfreaks)

[afbeelding]
Goldwing is wat overdreven en hybride vind ik altijd toch een beetje net niet. Sleep je twee technieken mee in plaats van één. Maarrr als er een Deauville-achtige elektrische motor zou komen, dan zou ik vroegtijdige inruil wel gaan overwegen... Ik weet het, dit is geen populair model, maar hij lijkt me behoorlijk praktisch: opbergvakken en toch slank. En dan in 3 sec op de 100... :9
 
Goldwing is wat overdreven en hybride vind ik altijd toch een beetje net niet. Sleep je twee technieken mee in plaats van één. Maarrr als er een Deauville-achtige elektrische motor zou komen, dan zou ik vroegtijdige inruil wel gaan overwegen... Ik weet het, dit is geen populair model, maar hij lijkt me behoorlijk praktisch: opbergvakken en toch slank. En dan in 3 sec op de 100... :9
Eensch. Wat mij betreft liever een Transalp/Tenere model maar een Deauville is al een behoorlijke stap in de goede richting.
 
Mijn collega heeft een Harley met riem.
Nu iets meer dan 60.000 op de teller met de eerste riem.
Wat de interval is weet ik niet, maar je hebt er geen onderhoud aan
 
Is... beltdrive... betrouwbaar?
Is het een bewezen techniek?

Heel veel auto's hebben tandriemaandrijving voor de bovenliggende nokkenassen. Die draaien nog heel wat meer omwentelingen dan de eindaandrijving van een motorfiets.

Een paar eigenschappen, ik ben niet volledig:
Voordeel van een riem is dat ie stil is, schoon, je hoeft niet smeren, je hoeft geen poelies vervangen als de riem zelf vervangen wordt. Je hoeft ook geen slijtage weg te stellen.

Nadeel is dat de riem ondeelbaar is, de achterbrug moet dus los voor het vervangen, verder kun je minder gemakkelijk experimenteren met verschillende overbrengingen als je dat zou willen.
Nog een nadeel, een ketting slijt en kondigt aan wanneer ie aan vervanging toe is; een riem kondigt zich niet aan, die moet je periodiek vervangen (denk aan de tandriem in de auto) of hij kan onverwacht breken.

Bij een elektrische motorfiets is een riem eigenlijk een must want je wilt geen speling in de aandrijving. Een ketting heeft altijd slack, dat moet mede omdat bij veel motoren de afstand tussen de kettingwielen niet constant is.

Maar bij een elektrische motor kun je regenererend remmen, dan zou je dus steeds die irritante speling voelen. Bij mijn Zero hangt de motor ook precies op de hartlijn van het achtervorkscharnier, de riem kan en hoeft geen speling te hebben en dus heb je een zijdezachte overgang tussen optrekken en remmen op de motor.
Mij bevalt het goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan