Het eerste prentje

Jazszper91

Rookie
11 nov 2016
10
0
Goedenavond allen!

Vanmorgen vroeg was het dan zo ver, na bijna een jaar voor de eerste keer aangehouden! De reden waarom was even wat minder, volgens meneer agent ging ik 80 waar je 50 mag. 80 op de teller van de agent, is 74 in het echt, min correctie, 71 km per uur. 21 km te hard, resultaat 197 euro neerleggen binnenkort.

Maar, kan iemand mij vertellen of dit wel terecht is? Ik weet 100% zeker dat ik te hard ging, maar 80 niet. Er heeft maximaal 70 op de teller gestaan.. Agent heeft geen meting gedaan, heeft enkel achter me gereden een klein stukje, op zijn teller 80 zien staan en mij hiervoor beboet. Mag dit zo op deze manier?

Fijne avond!
 
Ja, dat mag. Agent kan een prima meting doen als-ie een stukje met je mee rijdt, en hij/zij mag ook de piek hanteren. Jij mag het tegendeel bewijzen, als je dat kunt, die kans is vrij klein. Twee keer correctie eraf, ben je wss sowieso gematst. Boetebedrag is (imo) ridicuul, maar dat is helaas nu eenmaal zo in NL, en had je kunnen weten..

Fijne avond!
 
Laatst bewerkt:
Toch maar even je, snelheidsmeter (kmteller) eens laten checken, anders heb je binnenkort....je tweede prentje :]
 
Niet huilen. Te snel gereden en dan gewoon op blaren zitten!

Bekeuring krijg je gewoon thuis. Eerst betalen en als je denkt dat iets niet klopt of onwettig dan gewoon bezwaar indienen. Rechter bepaalt daarna of je gelijk hebt!
 
Ben ook zeker niet aan het huilen, vind het alleen bijzonder dat mijn teller niet boven de 70 heeft gestaan. Even testen binnenkort, bedankt voor de snelle antwoorden!
 
Uhh was er niet iets zoals dat de kilometerteller waarmee de overtreding vast gesteld wordt dat die wel geijkt en zo moet zijn?
 
Goedenavond allen!

Vanmorgen vroeg was het dan zo ver, na bijna een jaar voor de eerste keer aangehouden! De reden waarom was even wat minder, volgens meneer agent ging ik 80 waar je 50 mag. 80 op de teller van de agent, is 74 in het echt, min correctie, 71 km per uur. 21 km te hard, resultaat 197 euro neerleggen binnenkort.

Maar, kan iemand mij vertellen of dit wel terecht is? Ik weet 100% zeker dat ik te hard ging, maar 80 niet. Er heeft maximaal 70 op de teller gestaan.. Agent heeft geen meting gedaan, heeft enkel achter me gereden een klein stukje, op zijn teller 80 zien staan en mij hiervoor beboet. Mag dit zo op deze manier?

Fijne avond!


*O* INLIJSTEN`` *O* en op naar de volgende .. _O-
 
Laatst bewerkt:
Kan altijd zuurder, vandaag 2 boetes binnen... heen en terug geflits op dezelfde BBK weg. 21km & 17km te hard. In ieder geval was de snelheid wel redelijk consequent. _O-
Schade ruim 350€ :W
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen!

Vanmorgen vroeg was het dan zo ver, na bijna een jaar voor de eerste keer aangehouden! De reden waarom was even wat minder, volgens meneer agent ging ik 80 waar je 50 mag. 80 op de teller van de agent, is 74 in het echt, min correctie, 71 km per uur. 21 km te hard, resultaat 197 euro neerleggen binnenkort.

Maar, kan iemand mij vertellen of dit wel terecht is? Ik weet 100% zeker dat ik te hard ging, maar 80 niet. Er heeft maximaal 70 op de teller gestaan.. Agent heeft geen meting gedaan, heeft enkel achter me gereden een klein stukje, op zijn teller 80 zien staan en mij hiervoor beboet. Mag dit zo op deze manier?

Fijne avond!

Heel bekend verhaal helaas.. Zo ben ik, met nog vele anderen hier in de buurt, ook gepakt. Ik net mn rijbewijs en 25kw zxr400, ging ik volgens agent 64 in de 30 zone. Een stukje weg met een flinke drempel en een slalom. Ik zag meneer ver achter me in de spiegel en ging netjes 30 rijden, maar het kwaad was al geschiet. Ik gin wel iets te hard, maar zeker weten nooit geen 64! Niks aan te doen helaas... Woon je toevallig in de buurt van Zwolle?
Je zult hier op het forum alleen weinig bijstand krijgen want je bent al snel zelf de sukkel die veeeel te hard gereden hebt en agenten liegen niet :Z
 
Laatst bewerkt:
Ook al is het dan op een lullige manier waarbij je minder hard ging dat wat de agent zegt. Je weet dat je moet dokken. Gewoon aftikken, effe flink balen en weer verder rijden. Tot de volgende boete waarbij je deze tekst vanaf boven kan herhalen.
 
Ben ook zeker niet aan het huilen, vind het alleen bijzonder dat mijn teller niet boven de 70 heeft gestaan. Even testen binnenkort, bedankt voor de snelle antwoorden!
dus jouw teller gaf 70 aan en je krijgt een bekeuring voor 71 dat klopt dan toch gewoon. dat is nu juist waarom de meetcorrectie er in zit. en dat hij van 80 naar 74 ging heeft alleen maar te maken met de slechte teller van de agent. daarom heeft hij ook een ijkrapport om dat te corrigeren. hij heeft dus een meting gedaan van 74 waarbij zijn teller 80 aangaf (en dat is binnen de 10 % afwijking en dus toegestaan) en daar gaat een wettelijke correctie overheen en die uitkomst komt binnen de fout van scheef kijken precies overeen met jouw teller. ik zie het probleem niet zo. je weet dus nu dat je op deze snelheid een heel nauwkeurige teller hebt hou daar rekening mee als je weer gaat rijden.
 
dus jouw teller gaf 70 aan en je krijgt een bekeuring voor 71 dat klopt dan toch gewoon. dat is nu juist waarom de meetcorrectie er in zit. en dat hij van 80 naar 74 ging heeft alleen maar te maken met de slechte teller van de agent. daarom heeft hij ook een ijkrapport om dat te corrigeren. hij heeft dus een meting gedaan van 74 waarbij zijn teller 80 aangaf (en dat is binnen de 10 % afwijking en dus toegestaan) en daar gaat een wettelijke correctie overheen en die uitkomst komt binnen de fout van scheef kijken precies overeen met jouw teller. ik zie het probleem niet zo. je weet dus nu dat je op deze snelheid een heel nauwkeurige teller hebt hou daar rekening mee als je weer gaat rijden.

Ongeveer, er zit een tabel bij met echte snelheden. Bijvoorbeeld afgeleze snelheid is 80, werkelijke snelheid is 74. Daar wordt dan de wettelijke correctie van af getrokken

De ene teller wijkt veel meer af dan de andere, Zelfs van een BMW :Y . De F-jes wijken zelfs erg veel af.
 
Laatst bewerkt:
Jou teller is dus akelig nauwkeurig, is er iets aan je eind aandrijving veranderd door andere kettingwielen of andere wielmaat?
 
Ik heb hetzelfde een keer gehad. Reed 130 waar ik 80 mocht volgens de agent. Na correctie bleef er 40 km per uur te hard over. Was een bus van het werk, waar een Black Box in zat. Vervolgens deze gegevens opgevraagd bij mijn baas. Bleek dat ik over het traject maximaal 109 km/h had gereden volgens de Black Box. Bezwaar aangetekend en boete werd vernietigd. Officier van justitie gaf aan dat GPS nauwkeuriger was dan de meting van 2 agenten die op hun boordsnelheidsmeter keken. Daarnaast waren het reguliere agenten en geen verkeerspolitie. Dus toch weer €480 bespaard :).

Enige wat je kunt doen is het ijkrapport opvragen van de auto, is die verlopen heb je misschien nog een kansje...
 
Hadden die agenten een video wagen en heb je de video gezien? want de agent moet het wel vast hebben liggen op video als bewijs. zoals je het hier omschrijft lijkt het erop dat de agent even gezien heeft dat je 80 reed op zijn teller en gelijk een bekeuring heeft geschreven. volgens mij werkt dat niet zo en moet er afstand over bepaalde tijd gemeten worden.
en piek snelheden mogen alleen bekeurd worden met lasergun..
 
Moet je, om een goede meting te verrichten, niet een bepaalde tijd op een bepaalde afstand achter diegene die te hard rijd aanrijden?
 
Hadden die agenten een video wagen en heb je de video gezien? want de agent moet het wel vast hebben liggen op video als bewijs. zoals je het hier omschrijft lijkt het erop dat de agent even gezien heeft dat je 80 reed op zijn teller en gelijk een bekeuring heeft geschreven. volgens mij werkt dat niet zo en moet er afstand over bepaalde tijd gemeten worden.
en piek snelheden mogen alleen bekeurd worden met lasergun..

De boordsnelheidsmeter van vrijwel elk opvallend dienstvoertuig is voorzien van een kalibratietabel en dat voldoet ook. Daar hoeft geen lange meting aan ten grondslag te liggen en deze hoeft ook niet op video te staan als bewijs. Niets anders als een roodlicht bon op zicht. En ja, ook een verbalisant alleen mag verbaliseren en ook bij een lasergun kan op kenteken geverbaliseerd worden.
Zie ook Instructie snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2015I001) (https://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht-0/verkeer-vervoer/@91888/instructie-2/).

Ik heb wel eens gehoord (of het waar is of niet )
Dat een agent zo wel de snelheid mag bepalen.
Ook met zijn prive auto.
Er worden alleen grotere correcties gehanteerd.

Wellicht dat MBM of ijzervreter dit kunnen bevestigen.

Met een prive voertuig mag in principe niet. De Instructie snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2015I001)
(https://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht-0/verkeer-vervoer/@91888/instructie-2/) vereist bij een niet gekalibreerde boordsnelheidsmeter dat het om een dienstvoertuig gaat.
 
Ik vind dit dan toch niet kunnen zonder vastgelegd bewijs! het betekend dus ook dat een agent die kwaadwilend is zomaar even een snelheid kan opgeven en jou er een bon voor kan geven als je niet eens te hard gereden hebt..ik heb het zelf trouwens eens een keer meegemaakt dat ik aangehouden werd op een snikhete zomerdag .de agenten waren duidelijk geirriteerd en wilde mij op de bon slingeren omdat ze meenden dat ik te hard gereden zou hebben toen ik een heel eind voor hun reed op een stuk weg. toen ik even later staande werd gehouden gooide ik mijn gordel van mij af en beweerden ze ook nog dat ik geen gordel gedragen zou hebben en net alsof ik hem uit deed.duidelijk was dat ze heetgebakerd waren ,volgens mij hadden ze te lang in de warme auto zitten bakken want buiten de auto na een heel gesprek kwamen ze tot inkeer en kon ik gelukkig toch verder rijden zonder bekeuringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan