[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

de defecte GS500 is afgelopen week opgehaald door een mede MF'er

zeker gebruikt gaan worden:
-voorvork
-achterbrug
-wielen/banden

hij gaat losse frutsels verkopen en het blok samen met zijn zoontje van 7 verder uit elkaar halen. Als je nog iets specifieks nodig hebt kan ik je doorverbinden.
 
Ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit wat gepost. Mijn gsje heeft eerst een tijdje doorgebracht bij de plaatselijke Motoport vestiging.

Echter blijf ik nu toch nog met een vraag zitten en volgens mij zit ik hier wel goed ;-)

* Een paar pagina's terug lees ik over gsjes die door trekken tot 180 en de rest. Nu rijd die van mij met moeite door naar de 140 om dan, als je het gas lang genoeg open houd, nog eens door te rijden naar 150. Uiteraard snel zat in theorie, maar wil natuurlijk graag een beetje meer. (sproeiers zijn vervangen van 130 naar 122)
Verder voelt het ook alsof hij niet verder wil na de 5 a 6k toeren. Je voelt hem echt dippen.

Is dit een gevalletje carburateur afstelling of moet ik aan andere motorische dingen denken? Bijvoorbeeld kleppen stellen?

Verder een heerlijk sturende motor!
LXBCJM8.jpg
 
Zit er toevallig geen 25 kw setje in ?
En waarom andere sproeiers ?
Dat doe je in Principe alleen bij andere luchtfilters, uitlaat of 25 kw setje.

Hoewel de mijne een andere uitlaat pijp heeft (bos) heb ik er nooit andere sproeiers ingezet.
En vroeger toen hij nog maar 3 jaar oud was (1992) trok hij ook zo door naar de 190 (teller).
En volgens mij gaat dat nu ook echt zo vlot niet meer .

Verder heb je een mooie fiets hoor.
 
Laatst bewerkt:
Er zat inderdaad een 25kw kit in. Die halve maantjes in de inlaatrubbers. Deze heb ik er uit gehaald en vervangen door de normale open inlaatrubbers.

Schijnt dat het normaal is dat er 130 sproeiers inzitten als de 25kw kit erin zit. Tenminste dat was me verteld bij MotoPort.

Andere sproeiers heb ik erin gedaan ivm het gehakketak wat ik had bij 5k toeren. Hij liep absoluut niet door, gewoon zwaar aan het verzuipen eigenlijk.

Verder heb ik er inderdaad wel een nieuw luchtfilter in gezet. Alleen wel een originele nieuwe.

Vandaar ook mijn vraag, want logisch kan ik het niet echt verklaren :P
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit wat gepost. Mijn gsje heeft eerst een tijdje doorgebracht bij de plaatselijke Motoport vestiging.

Echter blijf ik nu toch nog met een vraag zitten en volgens mij zit ik hier wel goed ;-)

* Een paar pagina's terug lees ik over gsjes die door trekken tot 180 en de rest. Nu rijd die van mij met moeite door naar de 140 om dan, als je het gas lang genoeg open houd, nog eens door te rijden naar 150. Uiteraard snel zat in theorie, maar wil natuurlijk graag een beetje meer. (sproeiers zijn vervangen van 130 naar 122)
Verder voelt het ook alsof hij niet verder wil na de 5 a 6k toeren. Je voelt hem echt dippen.

Is dit een gevalletje carburateur afstelling of moet ik aan andere motorische dingen denken? Bijvoorbeeld kleppen stellen?

Verder een heerlijk sturende motor! [afbeelding]


Afstelling.

Als je hem door elke versnelling heen trekt naar de 10k, dipt 'ie dan ook?

Ik ben dit weekend van 122,5 naar 120 gegaan omdat die van mij smoorde bij volgas.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat de foto in de OP niet meer werkt, geen idee wat er mis gaat bij Photobucket, hier even een nieuwe link:

28A7BD73-8295-404A-87CA-0358A8FF278C_zpsdhcmde31.jpg


Of:



Geen idee wat werkt.
Leuk trouwens om hier zo af en toe eens een bezoekje te brengen en alles weer eens mee te lezen 👍
Het blijft een top machine die GS500.
 
Aha! Goed om te weten. Hij houd in tussen de 5 en 6k toeren om vervolgens wel weer op te pakken, maar niet meer zo heftig en krachtig als ervoor.

Nu komt er de 23ste een open demper onder. Zoals ik nu hoor gaat dat ook nog e.e.a. doen met mijn afstelling, dus dan ga ik me dan nog weer eens uitleven.

Ik heb nog 126 sproeiers liggen en 120 sproeiers. Dus kan wat dat betreft alle kanten op :p

Bedankt voor het meedenken!
 
Aha! Goed om te weten. Hij houd in tussen de 5 en 6k toeren om vervolgens wel weer op te pakken, maar niet meer zo heftig en krachtig als ervoor.

Nu komt er de 23ste een open demper onder. Zoals ik nu hoor gaat dat ook nog e.e.a. doen met mijn afstelling, dus dan ga ik me dan nog weer eens uitleven.

Ik heb nog 126 sproeiers liggen en 120 sproeiers. Dus kan wat dat betreft alle kanten op :p

Bedankt voor het meedenken!


Even op de testbank gooien die AFR meting kan doen, wellicht en ik weet wel zeker dat de afstelling niet juist is.

Ik rij met sproeiers 110 en gasnaald op 2 van boven met laser systeem.
 
Sproeier 110 scheelt al helemaal een beste bult! Morgen eens rondkijken waar eventueel iemand in de buurt zit die zo'n meting kan doen.

Kijken waar ik op moet komen met mijn gsje!
 
Elke gs kan verschillen, maar met de orginele uitlaat had ik Sproeiers 115 en gasnaaldclip op 3 van boven.
 
Ik had de mijne ook laten afstellen op de testbank. Die had uiteindelijke 45pk en 41Nm (op het wiel) en liep mooi in één ruk doet zijn toeren.

Hier de dyno run.
 
Ik had de mijne ook laten afstellen op de testbank. Die had uiteindelijke 45pk en 41Nm (op het wiel) en liep mooi in één ruk doet zijn toeren.

Hier de dyno run.

Ik heb 41.1PK en 44.9nm op het achterwiel.

Komende zaterdag en zondag is er weer iets te doen bij Hans van Wijk en dan gaat hij er weer op, vanwege Iridium bougies die ik heb. Wil nu echt weten of het iets uitmaakt t.o.v normale bougies. Ik merkte in het begin wel iets van verbetering.
Bij die dag gaat ook gelijk de halve fles Forté door de benzine die ik nog heb staan.
CPDx8XK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 41.1PK en 44.9nm op het achterwiel.

Komende zaterdag en zondag is er weer iets te doen bij Hans van Wijk en dan gaat hij er weer op, vanwege Iridium bougies die ik heb. Wil nu echt weten of het iets uitmaakt t.o.v normale bougies. Ik merkte in het begin wel iets van verbetering.
Bij die dag gaat ook gelijk de halve fles Forté door de benzine die ik nog heb staan.
[afbeelding]

Wat grappig dat hij al zo vroeg z'n koppel en vermogen levert. Ik heb bij de mijne echt het idee dat hij pas vanaf 7000 toeren echt gaat trekken tot ongeveer 9500. En dat z'n koppel ook pas rond de 6500 er pas echt in komt.

Je hebt toch alles standaard?
 
Sproeier 110 scheelt al helemaal een beste bult! Morgen eens rondkijken waar eventueel iemand in de buurt zit die zo'n meting kan doen.

Kijken waar ik op moet komen met mijn gsje!
Als de kleppen niet gesteld zijn en de carbs niet gesynched, zou ik daar sowieso eens mee beginnen. Ik merkte echt verschil na het kleppen stellen.

Verder doet mijn GS'je inderdaad ook 180 op de teller. Meeste koppel zit zo tussen de 5k en 6k in, dan voel je 'm echt opeens een stuk harder vooruit trekken. Los daarvan heeft 'ie een vrij saaie vermogensafgifte die lekker constant is vanaf de ~3.5k rpm. :)
 
Of het al een tijdje geleden is weet ik eigenlijk niet. Heb hem net 2 weken en de vorige eigenaar had hem al een tijd geen aandacht meer gegeven. Maar lijkt me wel even verstandig om gewoon bij langs te lopen dan! Controleren kan nooit kwaad :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan