Wie geeft me bruikbaar advies welke motor deze oude man past

Ik ben 68 en erg tevreden over mijn Triumph rocket 3 classic, ik heb er wel de treeplanken afgehaald en "normale"steunen op gemaakt met aangepaste schakel en rembediening Ik ben 1.72 m klein en weeg 74 kg om de zware bak achteruit te krijgen zijn mijn pootjes aan de korte kant maar het gaat net.
Ik heb ook al een paar keer op de BMW R1200 gezeten en dat vind ik een fijne fiets die goed bij jouw wensen past.
 
Het ligt erg aan het budget.

Als je een kleiner budget hebt kun je eens kijken neer een Honda vtr 1000 firestorm
geweldige allround bike!

zelf rijd ik nu een Speedtriple 1050 uit 2011. deze rijd echt super eenvoudig als je wil kun je prima toeren maar als je wil kun je er ook heel erg hard op, maar zeer goed te controleren.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me 's ochtends wel eens 80. Dus ik zoek eigenlijk nog een ochtendmotor.
 
Misschien is een Yamaha XJR wat voor je,
Die kan je wel eens aangenaam verassen.
8-)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is een Yamaha XJR wat voor je,
Die kan je wel eens aangenaam verassen.
8-)
Dus als ik het goed begrijp, gaat deze motor je na het verassen heel aangenaam verrassen. :?
Niet zo'n gek idee. Morgen gaat ook bij mijn motor ook de fik erin.............òf toch maar niet?

Helaas blijft er dan niet meer over dan een hoopje as. Nee, toch niet zo aangenaam! :X
 
Ik voel me 's ochtends wel eens 80. Dus ik zoek eigenlijk nog een ochtendmotor.

314ywix.jpg
 
Veel mensen die een zekere leeftijd bereiken, DENKEN dat ze oud zijn.
Als dat de insteek is, dan ben je ook werkelijk OUD. :X :X

Net als TS, die zit te mekkeren dat ie de bijzonder hoge leeftijd van 59 heeft. :? :?
Man hou op........koop een scoot-mobiel en meld je aan bij het verzorgingshuis.......

Op deze leeftijd begint het leven pas!
Geen gezeik meer van een baas. Kinderproblemen zijn voorbij, want die zijn het huis uit.
Alle stress heb je bij het oud-vuil gezet.

Wat rest is 24/7 tijd voor leuke dingen! :] :]
Ga niet zitten huilen, maar geniet maximaal!!
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen die een zekere leeftijd bereiken, DENKEN dat ze oud zijn.
Als dat de insteek is, dan ben je ook werkelijk OUD. :X :X

Net als TS, die zit te mekkeren dat ie de bijzonder hoge leeftijd van 59 heeft. :? :?
Man hou op........koop een scoot-mobiel en meld je aan bij het verzorgingshuis.......

Op deze leeftijd begint het leven pas!
Geen gezeik meer van een baas. Kinderproblemen zijn voorbij, want die zijn het huis uit.
Alle stress heb je bij het oud-vuil gezet.

Wat rest is 24/7 tijd voor leuke dingen! :] :]
Ga niet zitten huilen, maar geniet maximaal!!


ik kan wel janken als ik dit lees .. B|
 
Oude man kan je ook als grappig zien .. of gewoon bescheiden. :P
 
Veel mensen die een zekere leeftijd bereiken, DENKEN dat ze oud zijn.
Als dat de insteek is, dan ben je ook werkelijk OUD. :X :X

Net als TS, die zit te mekkeren dat ie de bijzonder hoge leeftijd van 59 heeft. :? :?
Man hou op........koop een scoot-mobiel en meld je aan bij het verzorgingshuis.......

Op deze leeftijd begint het leven pas!
Geen gezeik meer van een baas. Kinderproblemen zijn voorbij, want die zijn het huis uit.
Alle stress heb je bij het oud-vuil gezet.

Wat rest is 24/7 tijd voor leuke dingen! :] :]
Ga niet zitten huilen, maar geniet maximaal!!

24/7 tijd voor leuke dingen,geen gezeik meer van een baas???
Herken me als 58 jarige hier niet echt in. In nederland moet je n.l. tot je 67ste,en met een beetje pech nog langer, werken..Helaas!
 
24/7 tijd voor leuke dingen,geen gezeik meer van een baas???
Herken me als 58 jarige hier niet echt in. In nederland moet je n.l. tot je 67ste,en met een beetje pech nog langer, werken..Helaas!

Vroeguh toen de schepen nog van hout waren de mannen van staal en we allemaal rondreden op banden met antiplof ging je op je 59e/60e met de VUT. Nu mogen we doorwerken totdat we erbij neervallen. :')
 
Als ik het zo lees. Wil je een All-road.

De huidige Allroads zijn nog zo snel en stabiel als de meeste sportfietsen.
Ze zijn daarbij comfortabel.

Een van de beste Allroads is de BMW GS1200 deze zie je niet voor niets veel rijden.

Ja kan ook kiezen voor de: XR1000S (sportiever), VFR1200 (zwaarder maar wel mooi blok) , Multistrada (sportiever ) en er zijn vast wel nog een paar te noemen.
 
Als ik het zo lees. Wil je een All-road.

De huidige Allroads zijn nog zo snel en stabiel als de meeste sportfietsen.
Ze zijn daarbij comfortabel.

Een van de beste Allroads is de BMW GS1200 deze zie je niet voor niets veel rijden.

Ja kan ook kiezen voor de: XR1000S (sportiever), VFR1200 (zwaarder maar wel mooi blok) , Multistrada (sportiever ) en er zijn vast wel nog een paar te noemen.

Allemaal erg oude mannen!
 
Het is al eerder genoemd, maar vooral handig als de oude man/TS aangeeft wat z'n budget is en ook, wel of niet 2e hands?

Ik denk ook de een hoogpoter de beste keuze is. Maar een S1000XR of R1200GS kost met wat extra's al gauw 20-22 mille. Maar een Yam Tracer900 heb je voor rond de 11 mille. De Triumph Tiger 1050 loopt al wat jaartjes mee, dus als 2e hands geen bezwaar is, genoeg keuze.

(Een KTM 990 SMT ook, maar die is meer voor echte mannen :+.... zonder gekheid, de 990 is geen allemans ehhh allegenderneutraalmens vriend. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, gaat deze motor je na het verassen heel aangenaam verrassen. :?
Niet zo'n gek idee. Morgen gaat ook bij mijn motor ook de fik erin.............òf toch maar niet?

Helaas blijft er dan niet meer over dan een hoopje as. Nee, toch niet zo aangenaam! :X~[/quote]

Tja., ouder worden hè , dan laat je wel eens een steekje vallen.
Maar goed dat de jongeren hier ons dan weer op wijzen.
:+
 
Laatst bewerkt:
Wel de juiste motor maar als ik hem zo hoor past een S1000R beter...

Gewoon een keer bij een BMW-dealer aanwaaien Johnnie58. Een proefrit maken is daar geen enkel probleem. Ik denk dat deze je op het lijf geschreven is...

Heb zelf ook lang gezocht naar de juiste mix maar deze heeft alles, een berg vermogen maar ook enorm lui kunnen schakelen, sportieve rijstijl maar zonder een vermoeiende houding of zitposistie, electronisch geregelde vering al naar gelang jouw wensen maar altijd veilig met alle aanwezige veiligheids-electronica aan boord. Niet het goedkoopste alternatief maar uiteindelijk wel het meest waardevast.

En als je dan toch bij de BMW dealer staat, overweeg dan ook de K1300S. Meer comfort gericht (want dat lees ik ook duidelijk in de wensen), wel kappen maar geen enorme tourkuip. Worden niet meer nieuw gemaakt, 2015 is dacht ik het laatste jaar van productie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan