tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Ik stop met motorrijden als ik mijn been niet meer over de buddyseat gezwaaid krijg. Voorlopig rijd ik nog meer dan 6000 km per jaar met veel plezier.
 
als je ouder wordt neemt de kracht af dus de motor nemen die bij je kracht past,
als je rijd zijn veel motoren gemakkelijk, maar bij stilstaand en met de hand vooruit
duwen, of draaien kan het knap zwaar worden,met een lompe motor,
beter een licht gewicht en lol in het motor gebeuren hebben dan een zware bok
en altijd de vrees van bij stilstaand om te vallen,
wat niet betekent dat licht niet snel is of langzaam op trekt ,
 
Een supermotard (tegen die tijd een hypermotard) voor mijn 70e verjaardag.. Super idee. *D

als je ouder wordt neemt de kracht af dus de motor nemen die bij je kracht past,
als je rijd zijn veel motoren gemakkelijk, maar bij stilstaand en met de hand vooruit
duwen, of draaien kan het knap zwaar worden,met een lompe motor,
beter een licht gewicht en lol in het motor gebeuren hebben dan een zware bok
en altijd de vrees van bij stilstaand om te vallen,
wat niet betekent dat licht niet snel is of langzaam op trekt ,
 
2 weken geleden in Luxemburg wezen toeren. Daar vanaf terras zit toekijken hoe een hele groep oude heren vertrok op de motor.
Ik schat dat ze gemiddeld 75 jaar oud waren.

Reden op allerlei oude machines, jaren 50 tot jaren 80. :]


Alleen om de motoren terug achteruit de weg op te krijgen vanaf de parkeerplaats hielpen ze elkaar effe. Soms met 3 personen een motor startklaar zetten.
Maar vervolgens reden ze vlotjes en soepeltjes weg. *O*
 
Motorrijden valt of staat met lenigheid en heeft niets met leeftijd te maken.
Zolang je je been over het zadel kan slingeren lekker gaan rijden.

Lukt dit niet meer zijn er ook lage instapmodellen:
c4.jpg
 
Dit jaar was ik in de Vogezen bij La Mouche en kwam ik daar Frans, een Nederlandse motorrijder, tegen op een Pan E. Hij vertelde me dat hij 85 jaar is en nu wel eens "echte bikers" wilde ontmoeten (as if).
Toen hij 80 werd, zo vertelde hij me, is hij gestopt met kamperen...

Geweldig toch?

Go Frans, go!
 
Een topic met dit onderwerp dat 10 jaar omspant en niemand heeft deze afbeelding geplaatst?

motor-gr.jpg


db
 
zolang je alles nog kan doen met je handen en voeten (gasgeven remmen )
Maar het is toch ook belangrijk dat je (nog) in de gaten hebt op welk moment je het een of het ander moet doen, en dat je niet beide tegelijk moet doen? :?

Edit: ik breng dus geen stem uit. Alles hangt af van de concrete omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Je bent nu eenmaal gek met je ouders die hou je graag heel. :+
full

Is helemaal waar, vrijdagavond stapten wij in de plensregen in de pikke donker op de motor en dochter heeft alles geprobeerd om ons ervan te weerhouden: blijf toch slapen, je kan mee rijden met de visite enz. Ontroerend al die bezorgdheid. Voelt ze ook eens wat wij al die jaren hebben meegemaakt toen ze op haar brommertje stapte toen ze 16 was. })
 
Laatst bewerkt:
normal_Oss_2010_van_Dongen_Foto_JanAw.jpg


Cees van Dongen was hier 78 jaar. Hij leeft niet meer, maar je ziet dat mannen van 78 jaar nog prima kunnen racen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan