Bouwkwaliteit Schuberth C3 Basic

ben begonnen met de Sprint R van Schuberth beviel me wel :t
toen de C2 :( lekken, piepen,zwaar,folie liet los,dak viel als je op de zumo keek :N
na 1 jaar resoluut in de kliko gemieterd compleet met de bedrading en garantie (nooit meer een Schuberth klapdak)
Schuberth's zijn 't geld niet waard
heb nu een X-lite 702 hoewel niet voor brildragers, bevalt deze me nog 't best
sinds ik 'm heb rij ik ook sneller :+
Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?

Bottom-line is dat Schubert niet zo erg top is, als vaak wordt beweerd, zo begrijp ik.
Een paar jaar terug ben ik ook voor een Schubert gegaan. Vooral toen niet gekocht omdat ik ze niet lekker vond zitten. Uiteindelijk is het een Nolan geworden, (slechte Ital. kwaliteit?) en ik ben daar sindsdien heel tevreden mee.
 
ik heb een C3 sinds ik mijn rijbewijs heb (2014). vizier is een keer losgebroken toen ik 'm een keer liet vallen. is wel netjes gerepareerd, maar sindsdien klapt het vizier dicht als ik boven de 50km/u kom.

meest waardeloze voorziening is het zonnevizier. dat is zo statisch dat het binnen de korste keren grijs van het stof is. bovendien wort het omhoog gehouden door een enkel veertje, en ja: na verloop van tijd is de rek uit het veertje en zakt het zonnevizier een goeie centimeter naar beneden. ik zit er over te denken om het eruit te slopen. je hebt er niks aan.
 
Ik heb de Schubert C2, ongelofelijk groot nadeel vind ik dat de klep continue dichtwaaid. Ik heb al een andere ruit maar geen verbetering. Daarnaast zit is precies tegen de bovenkant van de pinlock te kijken.
Ik ga zeker nooit meer een Schubert kopen, Nolan bevalt me dan toch net even wat meer al moet ik zeggen dat hij verder heerlijk zit.
 
Ik heb de Schubert C2, ongelofelijk groot nadeel vind ik dat de klep continue dichtwaaid. Ik heb al een andere ruit maar geen verbetering. Daarnaast zit is precies tegen de bovenkant van de pinlock te kijken.
Ik ga zeker nooit meer een Schubert kopen, Nolan bevalt me dan toch net even wat meer al moet ik zeggen dat hij verder heerlijk zit.
Het topic gaat over de C3, maar apart dat jij een matige ervaring hebt met de C2.
Ik heb een S1 pro en dat is (mijn) de beste helm ooit.

Hier zijn ze ook wel tevreden: Is de schubert C4 veel beter dan de c3
 
Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?
Dat zal ook afhangen van de rijder zijn hoofd en zelfs het type motor.
De X-lite ervaarde ik als een lawaaihelm (Aprilia RSV4) (GSX-F750) (raptor 1000) en reed er op Zandvoort mede daarom gewoon langzamer mee. Niet comfortabel.

Schudden en veel wind binnen. Zit wel strak op het hoofd, dus dat is het niet.
Nu heb ik een S1000R en valt het mij op de openbare weg ineens niet op tien ik hem tussendoor eens probeerde.
De motor is gewoon een naked. :? _O-

Donderdag mag ik weer de baan op.. ga het weer proberen.
Dagelijks wissel ik wel eens met de X-lite en de Schuberth S1pro.

Maar het laatste half jaar rij ik 99% met de Schuberth..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn C3 en ca 12.000 km per jaar weer en wind. Dit was het model dat bestond voordat de C3 pro uit kwam en voordat de C3 hernoemd is naar C3 basic.

Geen grote problemen gekend alleen dat de kin rand los schoot maar daarvoor is er een aanpassing bedacht door Schuberth.

Omdat ik zo tevreden was heb ik nu net een week een nieuwe C3. Een C3 Louis Special.

Ik heb kleine aanpassingen kunnen ontdekken namelijk dat de bekleding van mindere kwaliteit lijkt te zijn. Kin flap is niet bijgeleverd. (wel de kin rand)en het klitten band bij de sluiting zit er niet.

SRC set overzetten was geen probleem.
 
Ik ben in het nu ongeveer anderhalf jaar in het bezit van een C3 en ben verbaasd hoeveel er kapot is gegaan. Hij is terug geweest voor afgebroken plastic delen bij de sluiting, afgebroken schuif voor de ventilatie, defecte bediening van het zonnevizier, een aantal keren scheuren bij het pinlockpuntje in het vizier en nu een afgebroken zonnevizier.
Ik ben er echt voorzichtig mee!
Alles wordt keurig opgelost door Motozoom, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit is echt slecht.
In het verleden had ik met andere Schubert helmen geen slechte ervaringen.
 
Ik ben in het nu ongeveer anderhalf jaar in het bezit van een C3 en ben verbaasd hoeveel er kapot is gegaan. Hij is terug geweest voor afgebroken plastic delen bij de sluiting, afgebroken schuif voor de ventilatie, defecte bediening van het zonnevizier, een aantal keren scheuren bij het pinlockpuntje in het vizier en nu een afgebroken zonnevizier.
Ik ben er echt voorzichtig mee!
Alles wordt keurig opgelost door Motozoom, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit is echt slecht.
In het verleden had ik met andere Schubert helmen geen slechte ervaringen.

knikker dat ding in de kliko :(
 
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn C3 en ca 12.000 km per jaar weer en wind. Dit was het model dat bestond voordat de C3 pro uit kwam en voordat de C3 hernoemd is naar C3 basic.

Geen grote problemen gekend alleen dat de kin rand los schoot maar daarvoor is er een aanpassing bedacht door Schuberth.

Omdat ik zo tevreden was heb ik nu net een week een nieuwe C3. Een C3 Louis Special.

Ik heb kleine aanpassingen kunnen ontdekken namelijk dat de bekleding van mindere kwaliteit lijkt te zijn. Kin flap is niet bijgeleverd. (wel de kin rand)en het klitten band bij de sluiting zit er niet.

SRC set overzetten was geen probleem.

Ik ben er zoals gebruikelijk de winter mee doorgereden en 15.000 km verder. Nog steeds geen problemen.
 
Ik ben inmiddels een redelijk aantal vizieren verder en moet eigenlijk weer terug om m'n vizier te laten vervangen, ze barsten allemaal bij de (het??) pinlock.
 
Hoi,

Ik vraag me af of bij iemand het ruitje gebarsten is die pinlock voorbereid was. Dus waar niet later een gaatje is in geboord. Ik kan me voor stellen dat als je dat niet met de juiste boor en of toerental doet dat je het materiaal van de ruit aantast waardoor deze later gaat scheuren.
 
Mijn ruitjes zijn allemaal pinlock voorbereid en de pinlocks worden er allemaal netjes door Motozoom ingezet
 
Mijn ruitjes zijn allemaal pinlock voorbereid en de pinlocks worden er allemaal netjes door Motozoom ingezet

Vreemd je kan een keer pech hebben met een slechte productie maar dat kan toch niet elke keer.
Waarmee maak je het visier schoon?
 
Niet? :P Nee hoor, gewone vizierspray die ze me bij de Motozoom verkocht hebben. En ik rijd nog steeds vrij weinig motor, dus het is ook niet door veel gebruik.
 
Ik ben inmiddels een redelijk aantal vizieren verder en moet eigenlijk weer terug om m'n vizier te laten vervangen, ze barsten allemaal bij de (het??) pinlock.
Ik heb m'n huidige C3 basic al weer 3 jaar en doe reeds 2 jaar met hetzelfde vizier met pinlock. Ik gebruik de motor (en helm dus ook :+ ) zowel zomer als winter voor woon-werk verkeer. het eerste vizier was aan vervanging toe door krassen (die winter met veel sneeuw/pekel en dan met je handschoen over je vizier vegen is er niet goed voor)
 
Niet? :P Nee hoor, gewone vizierspray die ze me bij de Motozoom verkocht hebben. En ik rijd nog steeds vrij weinig motor, dus het is ook niet door veel gebruik.

Ehmm, het zal toch niet zo zijn dat de visier spray de schuldige is.
 
Mijn c3 in 2012 gekocht, de c2 was 6 jaar oud en dus kwam er een nieuwe.
Mijn beleving van de kwaliteit van shubert?
Ik heb zelfs de c2 dit jaar nog een paar keer op gehad. Ik merk dat hij losser zit dan de c3. Ok, de binnenstof lijkt ook wat te vergaan. Maar verder zou je niet zeggen dat het een 10+ jaar oude helm is, alles werkt nog net zo soepel als 6 jaar of zelfs 10 jaar geleden.

De huidige c3 heb ik nu dus ongeveer 6 jaar. In 2015 en 2016 heb ik er ongeveer 60.000 km mee gereden, toen ging de motor stuk en pas nu weer rijd ik motor. Inmiddels bijna 5.000 km sinds april dus het schiet weer op.
Ik heb naast de designfoutjes zoals de reeds aangehaalde ventilatie, geen enkele klacht over de c3, er mankeerd werkelijk niets aan. Maar de verhalen hier doen me wel sterk twijfelen aan mijn volgende helm
 
Ook een C3 hier.
Ik heb 'm nu 2 jaar o.i.d. en de pinnetjes om het visier te wisselen zijn er al 2x uitgevallen. Wanneer ik het visier open zet klikt 'ie het visier door zo'n pinnetje heen ofzo, en dan bungelt het visier aan één kant los.

Resultaat is in ieder geval dat ik al 2x terug ben gegaan voor nieuwe pinnetjes.

De onderste rand van de voering komt ook heel regelmatig mee als ik mijn helm afzet. Kun je weer 5 minuten kloten om 'm vast te zetten.

Veel te dure helm voor dit soort grappen.
 
Na mijn C2 (waarvan de bevestiging van het visier niet echt goed was) kwam er een C3 (ladies maar dan zonder de stickers) welke ik na 2 crashes maar ingeruild heb op een C3Pro. Met uitzondering van de vizierbevestiging van de C2 nooit problemen gehad met deze helmen.
 
Ook een C3 hier.
Ik heb 'm nu 2 jaar o.i.d. en de pinnetjes om het visier te wisselen zijn er al 2x uitgevallen. Wanneer ik het visier open zet klikt 'ie het visier door zo'n pinnetje heen ofzo, en dan bungelt het visier aan één kant los.

Resultaat is in ieder geval dat ik al 2x terug ben gegaan voor nieuwe pinnetjes.

De onderste rand van de voering komt ook heel regelmatig mee als ik mijn helm afzet. Kun je weer 5 minuten kloten om 'm vast te zetten.

Veel te dure helm voor dit soort grappen.

Wat er denk ik gebeurt is dat als je het visier open maakt verbuigt het iets waardoor de pinlock los schiet. Nee, dat mag niet maar dat gebeurt ook niet als het pinlock visier er strak in zit. Die pinnetjes zijn excentrisch. Dat betekend dat als je de pinnentjes verdraait het pinlock visier er strakker of losser in komt te zitten.

Als deze op zijn strakste stand er nog uit schiet dan zitten de gaten op de verkeerde plek.

Loskomende voering is een bekend probleem en er is door schubert een eenvoudig op lossing bedacht. Namelijk onzichtbaar vastzetten met twee schroefjes onder de afwerkrand.

Ga er even mee langs je dealer.
 
Wat er denk ik gebeurt is dat als je het visier open maakt verbuigt het iets waardoor de pinlock los schiet. Nee, dat mag niet maar dat gebeurt ook niet als het pinlock visier er strak in zit. Die pinnetjes zijn excentrisch. Dat betekend dat als je de pinnentjes verdraait het pinlock visier er strakker of losser in komt te zitten.

Als deze op zijn strakste stand er nog uit schiet dan zitten de gaten op de verkeerde plek.

Loskomende voering is een bekend probleem en er is door schubert een eenvoudig op lossing bedacht. Namelijk onzichtbaar vastzetten met twee schroefjes onder de afwerkrand.

Ga er even mee langs je dealer.

Merci, ga ik eens doen die schroefjes. Als dat verholpen is, is het wel een fijne helm verder qua comfort.
Ik heb overigens gewoon het originele visier waar ik verder nooit aangekomen ben. Visier gaat soepel open, valt niet dicht en voelt heel strak op z'n plaats. (tot ie eruit dondert '( ) Pinlock moet ik voor de winter nog aanschaffen.
 
Merci, ga ik eens doen die schroefjes. Als dat verholpen is, is het wel een fijne helm verder qua comfort.
Ik heb overigens gewoon het originele visier waar ik verder nooit aangekomen ben. Visier gaat soepel open, valt niet dicht en voelt heel strak op z'n plaats. (tot ie eruit dondert '( ) Pinlock moet ik voor de winter nog aanschaffen.

O, je had het over je gewone visier. Raar heb ik nog nooit gehad en dit is mijn tweede C3 en ik rij er elke dag mee het hele jaar door.
 
Dag oma,

Maar weer eens een update, vandaag viel de pinlock ineens midden in m'n gezicht omdat de pinnetjes afbraken. Weer sterren aan beide kanten van mijn pinlock bevestigingen. Als ik 3000 kilometer heb gereden sinds de laatste keer dat m'n vizier vervangen is (vorig jaar) is het echt veel. Straks maar weer 'ns bij motozoom buurten.
 
Nu aan m'n 3e Schubert. Ooit begonnen met de originele Concept, daarna een C2 en nu al een tijdeje een C3 basic. 1X ooit een onderdeel verloren wat m'n vizier op z'n plek hield bij de C2. Waarschijnlijk door eigen montagefout, want het gebeurde vrij kort nadat ik een nieuw vizier had geplaatst. Verder noot problemen.
 
Nu aan m'n 3e Schubert. Ooit begonnen met de originele Concept, daarna een C2 en nu al een tijdeje een C3 basic. 1X ooit een onderdeel verloren wat m'n vizier op z'n plek hield bij de C2. Waarschijnlijk door eigen montagefout, want het gebeurde vrij kort nadat ik een nieuw vizier had geplaatst. Verder noot problemen.
Ja, dat is het stomme, ik had verwacht dat ik niet de enige zou zijn met Schuberth Problemen, maar dat lijkt fors mee te vallen. Ook bij Motozoom geven ze aan de hoeveelheid problemen die ik met m'n C3 heb gehad nog nooit gezien te hebben.

Hiervoor heb ik jaren een goedkoop HJC model gehad en daarmee had ik nergens last van, afgezien van het windgeruis. Nu is het windgeruis een stuk minder, maar heb ik verder overal last van. Sinds de laatste keer dat ik hem weggebracht heb (vorig jaar augustus) heb ik denk ik hooguit 3000 kilometer gereden. Ja, ik weet het, bedroevend weinig, maar ik heb teveel hobbies met wielen eronder en een C3 op je racefiets ziet er echt niet uit :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan