Dubbele reparatie lekke voorvork

Status
Niet open voor verdere reacties.

bicycle

Rookie
14 jul 2016
27
0
Hoi,

Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid

Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
 
Laatst bewerkt:
320 euro

[afbeelding]
[afbeelding]Nee, dit wil ik liever laten doen. Ik heb daar ook niet de materialen voor (en weet ook niet hoe het moet dus zal dan een halve dag mee bezig zijn :S )

zijn eerste factuur is qua eindprijs weinig mis mee naar mijn mening. Hij heeft een beetje met de bedragen van de gebruikte materialen zitten rommelen lijkt het wel. Maar hij heeft heel weinig uren gerekend ervan uitgaande dat hij de vorkpoten ook uit de motorfiets moest halen.

2e factuur is een ?? :z
Beetje jammer dat dat nodig was.

Ok snap ik.
 
1. Het is een erg vage factuur, voorvork (er staat voorfork) reparatieset inwendig voor 65 euro, wat is dat? Zijn dat de glijbussen?

2. Voorvork olie voor 33 euro, motul vraagt voor 1 liter 16 euro. mja he overhead zeggen we dan maar.

3. remhendel heb je niet om gevraagd, maar goed je hebt ook geld terug gehad.
kost overigens nieuw plm. 10-15 euro.

4. Keerringrn (nee geen typo volgens de factuur) 186 op beide poten kan ik mij iets bij voorstellen, dat is incl. arbeid. maar dan staat punt 1 nog, WTF is dat en zijn de keerringen 2x vervangen?

5. Stofkappen staan er niet op, lijkt er op dat de oude (incl. hap er uit) teruggeplaatst zijn.

Motorslot is een normale prijs voor een gemiddeld slot.

Je hebt dus de eerste keer 83 euro betaald incl. credit (excl. remhendel) en de tweede keer heb je 186 euro betaald (excl. slot).

Dan nog moet het gewoon in orde zijn, maar door degene met naam en toenaam hier te noemen heb je je kans verspeeld om nog eens goed rond de tafel te gaan zitten met de garagehouder.

Geen probleem dat je om advies vraagt, maar verwacht nu niets meer.

Plus je hebt het steeds over 2 á 3 maanden stilstaan, maar de factuur is van 11-2016, als je niet gereden hebt dan heb je dus langer stilgestaan...

Ben je gisteren pas terug geweest naar de garage met het probleem dan snap ik dat ze het opnieuw in rekening brengen na bijna een jaar.
 
Laatst bewerkt:
heeft niemand uitstaans mee buiten de eigenaar.

Zie het ook in mijn eigen micro-wereldje.
Oude motorfietsen die stof staan te vangen in de parkeergarage.

Eigenaar laat de motorfiets ophalen en weer gangbaar maken.
Vervolgens wordt er 1 of 2 keer op gereden en het verstoffen gaat weer door.

Zonde van de motor en heb dan geen motorfiets.
 
1. Het is een erg vage factuur, voorvork (er staat voorfork) reparatieset inwendig voor 65 euro, wat is dat? Zijn dat de glijbussen?

2. Voorvork olie voor 33 euro, motul vraagt voor 1 liter 16 euro. mja he overhead zeggen we dan maar.

3. remhendel heb je niet om gevraagd, maar goed je hebt ook geld terug gehad.
kost overigens nieuw plm. 10-15 euro.

4. Keerringrn (nee geen typo volgens de factuur) 186 op beide poten kan ik mij iets bij voorstellen, dat is incl. arbeid. maar dan staat punt 1 nog, WTF is dat en zijn de keerringen 2x vervangen?

5. Stofkappen staan er niet op, lijkt er op dat de oude (incl. hap er uit) teruggeplaatst zijn.

Motorslot is een normale prijs voor een gemiddeld slot.

Je hebt dus de eerste keer 83 euro betaald incl. credit (excl. remhendel) en de tweede keer heb je 186 euro betaald (excl. slot).

Dan nog moet het gewoon in orde zijn, maar door degene met naam en toenaam hier te noemen heb je je kans verspeeld om nog eens goed rond de tafel te gaan zitten met de garagehouder.

Geen probleem dat je om advies vraagt, maar verwacht nu niets meer.

Plus je hebt het steeds over 2 á 3 maanden stilstaan, maar de factuur is van 11-2016, als je niet gereden hebt dan heb je dus langer stilgestaan...

Ben je gisteren pas terug geweest naar de garage met het probleem dan snap ik dat ze het opnieuw in rekening brengen na bijna een jaar.

Die bedragen die je opnoemt zijn excl btw. De btw komt daar no boven heen, dat zul je op de factuur kunnen zien. Die factuur van 11-2016 was een oudere factuur over de achterremmen die nog steeds piepen. De voorvork factuur was van een lange tijd later.

Dan nog moet het gewoon in orde zijn, maar door degene met naam en toenaam hier te noemen heb je je kans verspeeld om nog eens goed rond de tafel te gaan zitten met de garagehouder.
Dan zou hij me nog meer rekenen en nog een factuur sturen en was hij nog kapot. Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn...


Waarom een oude motorfiets laten repareren waar je toch niet op gaat rijden.
Dan beter in de gracht droppen of naar de sloop brengen.

Wil je wel rijden dan beter wat nieuws kopen.
Oude meuk blijft problematisch tenzij je er een hoop onderhoud in stopt.

En voor alle voertuigen geldt. Stilstand is achteruitgang.

Die motor gebruikte ik wel, dat was namelijk m'n prive motor maar reed er de laatste 3/4 maanden niet mee, ook vanwege die monteur twee maanden met vakantie was. Ik wilde specifiek naar hem terug omdat hij die voorvork in begininstantie zou hebben gemaakt, ik verwachtte dus dat hij hem gewoon zou fixen. Ben zelf een software engineer, als ik naar een klant iets oplever en er zit een fout in, dan maak ik dat in orde en ga er niet nog een dikke factuur tegen aan gooien, dat zou dan oplichting zijn m.i. Laat staan dat ik er van zou kunnen slapen, dan ben ik m'n beroep niet waard en kan ik beter een parkeerwachter worden ofzo zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat van drie maanden klopt inderdaad niet, dat zat gewoon in m'n hoofd :S Ik heb het net
nagekeken, dat was vervangen vorig jaar November. Zie afbeelding:

[afbeelding]

"M-F is niet bedoeld om je gram te halen op zo'n manier. Je manier van communiceren laat een naar stukje karakter zien, erg jammer."
Ik heb nu na meer dan 320 euro uitgegeven te hebben een motor die in slechtere staat was dan daarvoor. En er is niets dat ik kan doen, Tros? Radar? Advocaat? Het heeft allemaal geen zin. Het enige wat ik kan doen dit aangeven op een forum zodat iemand anders die op de naam zoekt hierop op behoedt wordt. Ik wou dat ik dat was, dat had ik a: een stuk minder uitgegeven en b: een motor die gewoon goed en veilig werkt. Het enige dat ik nu kan doen is hem eerlijk met de gebreken erbij beschreven op marktplaats plaatsen of hem voor de hoofdprijs bij motorport weer laten maken.

Ik vind de rekening wel tamelijk bizar.. doet me wat denekn aan Timothy z'n guzzi verhaal..
 
Hij veert nu zo slecht dat hij bij harde kuilen helemaal door z'n vering gaat. Ik geloof dat door die K & S motorfietsOnderhoud prutser die motor nu beter helemaal kan weggooien. 1.228,93 euro heb ik er in totaal aan betaald over allerlei dingen.
Laatst ook, van m'n andere motor, het topje van m'n remhendel was er af gebroken. Hij zei wat zonde, moet ik een nieuwe voor je kopen. Wat kost dat? Een paar tientjes. Ik zei laat maar nog even. Hij zegt wacht ik er heb nog een liggen. Doet hem rap er op zonder iets te vragen. Ik denk joh dat zou wel een vriendendienst omdat ik toch al zo veel geld bij hem heb besteed. Factureert mij later er 40 euro voor :| Wat een oplichter
Ben ik de enigste die zich verbaast over bovenstaande? Als TS de symptomen juist heeft lijkt het er bijna op alsof ze de demper om zeep hebben geholpen of dat hij inderdaad met veel te weinig olie staat (zou ook het 'kreunen' kunnen verklaren.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er echt wel ~500ml olie per poot in zit, zo niet zou opnieuw vullen alles problemen kunnen verhelpen. En ff het veertje op de plek drukken, maar prutswerk is het wel ja...
 
Moet je op hun site kijken. Ff naar beneden scrollen. Ze zijn bezig aan "mooie" achterbrug. Honda cb1000. Als ik dat zou zien dan breng ik nooit van mn leven mn motor daar naartoe .
www.motorfietsonderhoud.nl
 
Moet je op hun site kijken. Ff naar beneden scrollen. Ze zijn bezig aan "mooie" achterbrug. Honda cb1000. Als ik dat zou zien dan breng ik nooit van mn leven mn motor daar naartoe .
www.motorfietsonderhoud.nl

Niks van te zeggen, mooi is relatief. Misscbien was dit juist wel de wens van de klant.

Is het ondeskundig in elkaar gezet en mogelijk zwak/gevaarlijk dan is het een ander verhaal.
 
Ik vond het al een bijzonder plaatje maar ik had hem nog niet helemaal gezien. Nu wel. -O-

350f60_dc518db60cf44e62840834a73d6266e1~mv2.webp


Moet je op hun site kijken. Ff naar beneden scrollen. Ze zijn bezig aan "mooie" achterbrug. Honda cb1000. Als ik dat zou zien dan breng ik nooit van mn leven mn motor daar naartoe .
www.motorfietsonderhoud.nl

Waarom staat dit topic nog in Techniek?
 
Ik vond het al een bijzonder plaatje maar ik had hem nog niet helemaal gezien. Nu wel. -O-

[afbeelding]Waarom staat dit topic nog in Techniek?
:o En dit mag wel zomaar?
Het kan niet gekker worden.. :N
Ik krijg een beetj flasback van die krabbekokers die zelf choppers maakten en een remklauw half boven de schijf monteerden.. ofzo..

EDIT/ ze ze hebben zelfs een jawa verprutst! ;(
 
Laatst bewerkt:
Zolang 'ie er zelf op rijd is er niks aan de hand toch!

Ja dat is een geintje, je brengt er ook anderen mee in gevaar. Dat je jezelf om een boom wikkelt is 1, maar vaak raakt er een onschuldige bij betrokken.

De aangepaste meuk zal toch naar een keuring moeten? Of kan je zomaar van alles aanpassen (wielbasis) zonder problemen?

Aansprakelijkheid is wat anders maar dan ben je al te laat.

Zelfde als iemand ooit tegen mij zei dat je een zelfonderhouden motor bij een ongeluk ook niet kan weerleggen dat deze technisch in orde is zonder bon van de garage.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of het zin heeft om die K&S Motorfietsonderhoud aan te klagen? Iemand ervaring met dat soort dingen? Ik heb namelijk een account bij HelloLaw (was eerst Jurofoon). Ik zou bijvoorbeeld naar Motorport kunnen gaan en een technisch rapport kunnen laten opmaken wat er allemaal aan verprutst is.
 
Sorry dat van drie maanden klopt inderdaad niet, dat zat gewoon in m'n hoofd :S Ik heb het net
nagekeken, dat was vervangen vorig jaar November. Zie afbeelding:

[afbeelding]

"M-F is niet bedoeld om je gram te halen op zo'n manier. Je manier van communiceren laat een naar stukje karakter zien, erg jammer."
Ik heb nu na meer dan 320 euro uitgegeven te hebben een motor die in slechtere staat was dan daarvoor. En er is niets dat ik kan doen, Tros? Radar? Advocaat? Het heeft allemaal geen zin. Het enige wat ik kan doen dit aangeven op een forum zodat iemand anders die op de naam zoekt hierop op behoedt wordt. Ik wou dat ik dat was, dat had ik a: een stuk minder uitgegeven en b: een motor die gewoon goed en veilig werkt. Het enige dat ik nu kan doen is hem eerlijk met de gebreken erbij beschreven op marktplaats plaatsen of hem voor de hoofdprijs bij motorport weer laten maken.
Er staan wel fersgrikkelijk veel taalfauten in de nota.
 
Zolang 'ie er zelf op rijd is er niks aan de hand toch!

Ja dat is een geintje, je brengt er ook anderen mee in gevaar. Dat je jezelf om een boom wikkelt is 1, maar vaak raakt er een onschuldige bij betrokken.

De aangepaste meuk zal toch naar een keuring moeten? Of kan je zomaar van alles aanpassen (wielbasis) zonder problemen?

Aansprakelijkheid is wat anders maar dan ben je al te laat.

Zelfde als iemand ooit tegen mij zei dat je een zelfonderhouden motor bij een ongeluk ook niet kan weerleggen dat deze technisch in orde is zonder bon van de garage.

Ja dat mag zonder keuring tot een bepaalde lengte. Maar dan nog kan een agent, die het niet vertrouwt, zo je kenteken in beslag nemen. En dan is het aan jouw om te bewijzen dat je motor wel aan de eisen voldoet. Wordt denk ik in dit geval vrij moeilijk. O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan