Dubbele reparatie lekke voorvork

Status
Niet open voor verdere reacties.

bicycle

Rookie
14 jul 2016
27
0
Hoi,

Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid

Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
 
Laatst bewerkt:
320 euro

[afbeelding]
[afbeelding]Nee, dit wil ik liever laten doen. Ik heb daar ook niet de materialen voor (en weet ook niet hoe het moet dus zal dan een halve dag mee bezig zijn :S )

zijn eerste factuur is qua eindprijs weinig mis mee naar mijn mening. Hij heeft een beetje met de bedragen van de gebruikte materialen zitten rommelen lijkt het wel. Maar hij heeft heel weinig uren gerekend ervan uitgaande dat hij de vorkpoten ook uit de motorfiets moest halen.

2e factuur is een ?? :z
Beetje jammer dat dat nodig was.

Ok snap ik.
 
1. Het is een erg vage factuur, voorvork (er staat voorfork) reparatieset inwendig voor 65 euro, wat is dat? Zijn dat de glijbussen?

2. Voorvork olie voor 33 euro, motul vraagt voor 1 liter 16 euro. mja he overhead zeggen we dan maar.

3. remhendel heb je niet om gevraagd, maar goed je hebt ook geld terug gehad.
kost overigens nieuw plm. 10-15 euro.

4. Keerringrn (nee geen typo volgens de factuur) 186 op beide poten kan ik mij iets bij voorstellen, dat is incl. arbeid. maar dan staat punt 1 nog, WTF is dat en zijn de keerringen 2x vervangen?