Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Then the buck stops here...

Alleen, al die reparaties moeten toch ook geld kosten, om van het uitvallen van je motorfiets maar te zwijgen....

Persoonlijk zou ik dan voor een goedkope, betrouwbare Jap gaan, maar wie ben ik (*)????








(*) antwoorden graag op een gele briefkaart naar het bekende adres.... :+
 
Och, ongepland onderhoud heb je met alle voertuigen. Ook mijn ex-goedkope ex-jap heeft wel eens een periode gehad dat het ene na de andere onderdeel kapot ging.

En een bankje voor een nieuwe hallgever+zelf sleutelen vind ik nog niet veel.
 
Sena 10U is er maar in één variant voor de Schuberth E1 (E1 is in de basis een C3).

Jij hebt een Schuberth C4 en zal dus een Sena SC1 helmset hebben. Die is nu in de 'standard' versie te koop en wellicht komt daar dan een 'advanced' versie van.
Die advanced komt er zeker, ze zijn alleen traag met de productie of uitleveren.
 
The king in the north kan weer rijden :]

Zal mij benieuwen voor hoe lang.....

winter_is_coming_by_deviousaffair-d73z7d0.png


... de winter komt eraan.... :P
 
Hallo mede motorrijders.

Eerste berichtje hier in het GS topic.

Ben erg benieuwd hoe de ervaring is van de wat "grotere" rijders op een BMW GS 1200.

Ik ben zelf 1,96 en rond de 115 kg.

Rij momenteel op een Yamaha tracer 900.
Waarbij ik me toch steeds meer op ga irriteren en dus een beetje in de rond aan het kijken ben voor een andere.

Voornamelijk de windbescherming is echt ruk.
Het zenuwachtig gedrag op de snelweg zodra er meer dan windkracht 1 staat.
En de enorme turbulentie rond me helm zijn de 3 enorme irritatie puntjes op mijn huidige fiets.

Ben dus voornamelijk benieuwd of de GS goed te rijden is voor de wat grote mensen.

Groet Roy
 
Ben 4 cm kleiner en een 17 kilogram lichter = prima te doen op de GS, mits een verhoogd zadel.

Ik was ook te groot voor de Yamaha Tracer 900 , plus zijn hypernerveus karaktertje werkte op mijn zenuwen...

En hoe zit je dan kwa windbescherming ? .

En last van turbulentie rond de helm ?.
Zal ook wel een hoop verschil maken welke GS het nieuwere type heeft heel ander scherm
 
Ik heb nu een gewone R1200GS LC van 2015.

Geen gebulder en netjes uit de wind met de standaardruit.

Op de 2017 GS LC had ik heel wat meer last van de wind, ofschoon mijn dealer beweert dat de vorm van de nieuwe ruit niet veranderd is... I beg to differ....
 
Ik heb een GSA LC met puig ruit die is hoger dan de standaard ruit.
Als ik hem in de hoge stand zet kan ik rustig rijden met vizier open
Ook op de snelweg met 100+.
Ik ben 1.93
 
2014 gslc standaard scherm, met vizier open tot 160 km geen probleem. Vizier dicht wel een hoop lawaai! Misschien toch de helm......
 
Gewone lc maar met adv ruit. Daarop nog een spoiler van Wunderlich.
Ik ben 2m. 100kg, zadel aan voorzijde in hoge stand maar achterzijde in lage stand, zodat je niet steeds naar voren glijdt....

Ik heb geen turbulentie maar rij altijd met doppen in de oren.. dan hoor je de geluiden uit het blok ook minder
 
Ik heb nu een gewone R1200GS LC van 2015.

Geen gebulder en netjes uit de wind met de standaardruit.

Op de 2017 GS LC had ik heel wat meer last van de wind, ofschoon mijn dealer beweert dat de vorm van de nieuwe ruit niet veranderd is... I beg to differ....

Ik ben 1.88 m en zit met mijn helm, helaas, echt niet uit de wind op mijn 2017..
 
1,92 met een antieke GSA uit 2008.... zonder Wünderlich "flipje" wordt het irritant op de snelweg.. dus...
 
Hallo allen!

Ik heb het plan een 2008 GSA aan te schaffen, ook vanwege mijn lichamelijke 'beperkingen' ; 1,97 waarvan het meeste been is :P. Nu heb ik een leuk exemplaar gevonden in de buurt. Heeft wel wat gebruikssporen maar lijkt verder in goede staat. Ik heb alleen geen ervaring met deze motoren; hebben jullie nog tips waar ik op kan letten zodat ik verassingen (zo veel mogelijk) kan voorkomen?

alvast bedankt!

Erik
 
Tja verassingen voorkomen.....

Heb onlangs een verassing mogen verwerken, betreft een GSA uit 2008,
gekocht afgelopen december met 363xx km, intussen 468xx km :]

Mooie aankoop dacht ik....

Bleek onlangs dat het cardanlager, op de as van het achterwiel, beetje last had van corrosie. Lager defect en speling op het achterwiel.
Kreeg te horen dat men dit wel vaker tegen kwam bij de oudere jaargangen met lage kilometerstanden. Oorzaak vocht en dus corrosie.

Door mijn onwetendheid en doordat de remcilinders de speling maskeerde te lang doorgereden met meer schade tot gevolg....

De laatste stempel in het boekje wat erbij zit is van 2011 bij 250xx km,
dat is gemiddeld ca. 2260 km/jaar, dat is al niet veel.

Het kan best zijn dat die van mij de laatste 2 á 3 jaar echt heel weinig gereden heeft dat weet ik dus niet.

Kortom vragen hoe die kilometers er opgezet zijn en niet dat er de laatste tijd maar mondjesmaat gereden werd, maar of je daarmee een dergelijk probleem omzeild :? geen idee.

Ten tweede dus speling controleren op achterwiel, wel even de remcilinders van de schijf drukken.

Naast bovenstaande: ABS en ESA uitproberen of alles naar behoren werkt.

Sterkte bij je overwegingen

edit:
Klein beetje speling schijnt er altijd in te zitten, maar vraag me niet hoeveel dat beetje dan is, want dat weet ik dus niet
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, zal zeker even voelen naar speling op wiellager en bruglager! Foto's zijn niet erg scherp nee, veel bouten en moeten hebben last van roest. Is op zich niet erg en vervangbaar, hoewel het me wat tegenvalt voor dit kaliber fiets
 
Niet teveel zelf kijken, gewoon even mee langs een BMW boer gaan en vragen om een keuring. Kost een paar tientjes, maar dat is op bijna 10K wel de investering waard.
Cardan is een duur ding, maar de koppeling wint het. Als de koppeling op is, dan ben je €900 verder voordat je de garage verlaat. Normaal gaat deze overigens meer dan 150K mee.
De 1200 is een machine die makkelijk 3 ton kan lopen, mits je hem goed onderhoud. De BMW dealer kan dat laatste redelijk inschatten.
 
Ook bedankt voor de reacties op de vraag van de windbescherming.

Ik ga gewoon eens proefrijden op een gs weet niet of ik de winter door kom op me tracer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan