Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
achtje en halve draai: hou er rekening mee dat de ene bocht wat makkelijker zal gaan dan de andere bocht. dat hangt af van de vraag of je links-of rechtshandig bent. op zich natuurlijk geen ramp, maar het kan dus zijn dat b.v. een halve draai/bochtje linksom makkelijker gaat dan een halve draai/bochtje rechtsom. dat zit nou eenmaal zo voorgeprogrammeerd in de grijze massa tussen de oortjes. daar heeft iedereen wel 'last' van (gehad), en dat is even wennen.
 
Zo zeg een hoop nieuwe beginners erbij, leuk en vooral niet opgeven! Iedereen nadert het punt van wanhoop en ineens valt dat figuurlijke kwartje echt waar :t

Voor de geslaagden, goed bezig en proficiat *O*

Tijdje niet geweest, druk maar ook jaloezie. Vorige week bleek zonder het in de gaten te hebben m'n laatste motorritje van dit jaar te zijn -O- mijn rugklachten zijn ernstiger als gedacht, minimaal 12 weken niet meer op de motor stappen en als er binnen 2 weken geen verbetering inzit zal het opereren worden '( Verdorie net geen 5000km op de teller gezet van m'n Vixxie |( doel van dit jaar niet gehaald.

@cabo hoe staat het met je herstel? Al de kans gehad voor die motor die je ging bekijken?
 
Ik had niet verwacht dat mijn opmerking dat ik een paar oefeningen pas op het laatste moment heb geleerd zulke reacties zou opleveren. Als ik dit had geweten had ik die opmerking weggelaten. Maar goed, als laatste wil ik even iets zeggen over dat sommigen vinden dat ik heb gegokt. Dit is niet waar. Als je gokt heb je geen controle over het resultaat en hoe deze bereikt wordt. In mijn geval wisten we heel goed waar we mee bezig waren. We wisten welke oefeningen ik zeker zou kregen en wat er nodig was om te slagen. Daarnaast hebben we wel degelijk gelet op dat ik zoveel mogelijk vaardigheden aan zou leren. Ik heb uit alle clusters meerdere oefeningen gedaan en ik geloof dat ik alle belangrijke vaardigheden ook mee heb gekregen: dosering van gas, controle van de koppeling, gebruik van stuur bij lage snelheid, kijktechniek, optrekken, schakelen, afremmen, sturen vanuit de heupen, tegensturen, remmen, vertragen en noem maar op. Er zijn dan wel drie oefeningen die ik door gebrek aan oefening niet voldoende beheers, de 9 andere oefeningen kan ik onder normale omstandigheden blindelings uitvoeren (behalve lopen met de motor misschien). Ik ben inderdaad mede gezakt omdat het achtje en de vertraging niet goed gingen, maar ik ben vooral gezakt omdat de langzame slalom, die ik wel goed beheers, op het examen niet goed ging. Dit kwam uiteraard mede door de zenuwen van een examen en het feit dat ik het terrein niet kende.

Maar goed, 27 oktober is mijn herkansing. Ik heb verder een paar lessen ingepland waarin verder kan oefenen met vooral de vertraging, achtje en halve draai.

volgens mij moet je juist alle oefeningen kunnen omdat je nooit van te voren gaat weten welke oefeningen je bij de verplichte gaat krijgen ,dat is onmogelijk want de examinator beslist dat en mag kiezen.

verder vind ik dat je je wel erg schoon aan het praten bent op deze manier maar je rijschool is de verantwoordelijke. jullie hebben examen aangevraagd en je hebt ruim de tijd gehad ,of je had zelf geen tijd om te lessen dan is het een ander verhaal natuurlijk. maar het komt er gewoon op neer dat je meer lessen nodig had.
 
Laatst bewerkt:
Alle geslaagden gefeliciteerd! En voor de gezakte, jammer maar volgende keer weer een kans en kan je nu nog de puntjes op de i zetten en doe het vooral op de manier waar je je prettig bij voelt

Een jaar geleden begon ik met lessen en heb er in een paar maand na het halen van mn rijbewijs bijna 4000 km opzitten, door vakantie en drukte heb ik laatste tijd helaas niet veel kunnen rijden en met dit weer...lama ;-(

Dutch wat klote zeg met je rug! Heb er ook al jaren last van maar ga nu naar een orthomanueel arts ( geen therapeut maar arts) en sindsdien vrijwel geen last meer. 3 jaar teru zoveel hernia gehad en na 4 behandelingen bij deze arts 3 jaar geen last meer gehad.
Nadat ik paar keer was gevallen was alles weer uit balans en heb ik weer behandeling gehad en gaat het weer goed!
 
Smous dat klinkt bekend ja, altijd rechts in m'n onderrug hernia gehad, familiekwaal. Daarvoor lange tijd behandeld geweest maar ging nooit echt over. Nu is op die plek heel de tussenwervelschijf naar de klote :/ stomme is dat ik vorige week zo uit bed stapte, terwijl ik absoluut niets belastende heb gedaan. Vorig jaar Gestopt met paardrijden omdat het niet meer ging en daarom begonnen met motorrijden, zo klote om beperkt te zijn -O- . Voor nu afwachten en rustig aan doen.


@drestar, je kan nooit perfect zijn in alle oefeningen. Toen ik m'n AVB examen had kon ik met geen mogelijkheid het achtje, de langzame slalom beheerste ik ook amper. Toch geslaagd, langzame slalom ging tijdens het examen vreemd genoeg perfect en achtje heb ik met geluk niet gehad. Probleem is denk eerder dat rijscholen te veel focus leggen op wat je niet kent waardoor hetgeen wat je wel kent eronder gaat lijden.
 
Zonder geluk vaart niemand wel maar het ging erom dat er pas aan de oefening begonnen werd vlak voor het examen en dan ben je gewoon te laat punt.
de verplichte oefeningen krijg je natuurlijk altijd maar de andere oefeningen moet je er ook inbakken. en snap precies wat je bedoeld.soms lukt het op lessen steeds niet goed en op examen wel als je een goede dag hebt.maar je hebt dan wel de oefening in je lessen verschillende keren geoefend.dus je hebt het dan al zoveel keren gedaan ook al ging het niet altijd goed je kent het dan al wel.als je hem helemaal nog niet gedaan hebt en 1 keer vlak voor je examen pas gaat doen en het lukt al niet heb je nul kans hem te beheersen.
 
Dutch zeiden ze ook ooit tegen mij dat er een wevelschijf zo dun was dat dat de oorzaak was, toen kenden ze nog geen scans maar rontgen, bleek gewoon hernia te zijn! Heb op 2 plekken, tussen 4de en 5de en mn stuit. Stuit blijft altijd gevoelig. Loop er al mee vanaf mn 16de en kan zo iit het niets erin schieten.
Grappig, arts zei ooit tegen mij dat ik maar moest gaan trampoline springen of paardrijden! Heb die man aangekeken enme afgevraagd of hij zn diploma op MP had gekocht!
Maar nu gaat het goed, probeer het eens een keer. Ik had in eerste instantie 4 behnadelingen nodig en nu ga ik dus als het niet goed voelt. Valt wel onder alternatieve behandeling dus je moet zelf wel wat bijdragen
 
@cabo hoe staat het met je herstel? Al de kans gehad voor die motor die je ging bekijken?

Hey Dutch, wat ontzettend balen je rug, zeg...

Ik heb wel naar de motor gekeken, maar niet gereden. Mijn knie zit de komende weken nog in een brace omdat ik er veel last van heb en ook last van mijn enkel. Wandelen lukt ook niet nog niet erg. Heb veel pijn in die knie. Dus motorrijden heb ik echt uit mijn hoofd gezet tot volgend seizoen. Hopelijk ben ik dan hersteld.
 
dat merk je vanzelf als je tzt op onze leeftijd zit, Leroy ;)

sterkte voor de krakkemikkigen onder ons. kalm an, en rap een beetje!
 
Balen Dutch_Dress je rug is altijd 1 van de ergere pijnen pff! Balen Carbogirl dat herstel niet sneller was maar ja is beter dat je volledig hersteld en indeed nxt year lekker weer op motor kan stappen!
Ben inmiddels verhuist sinds vorige week Maandag oude huis is overgedragen aan nieuwe kopers! Gister beveiliging laten installeren in mijn huis ook in garage en as Vrijdag EINDELIJK motor ophalen..tja beetje jammer van het weer maar goed strax kan ik teminste motor pakken wanneer ik het wil en niet meer huren enzo...
 
Vraagje, hadden jullie je theorie zelf aangevraagd of het via de rijschool laten doen? Ik heb nu 6 lessen gehad, en een datum voor m'n theorie-examen is wel even een stok achter de deur om dat eens even heel vlug en goed onder de knie te krijgen. Helemaal nu ik ook gewoon op de openbare weg mag rijden (het zijn dan wel wegen waar je 30 en 50 mag en ik heb natuurlijk wel m'n autorijbewijs, maar dan nog).
Net gereserveerd :+

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 18 augustus 2017
Theorie: 20 oktober 2017
AVB: nog niet gepland
AVD: nog niet gepland
Rijschool: Verkeersschool Tilburg
Lesmotor: Honda CB650F
 
Laatst bewerkt:
haha succes met je theorie! Goed leren zag net iem voorbij komen wat ie allemaal heeft voor theorie en het klopt ook je moet er echt wat voor doen....
 
haha succes met je theorie! Goed leren zag net iem voorbij komen wat ie allemaal heeft voor theorie en het klopt ook je moet er echt wat voor doen....

ik ben 43 jaar, heb er 6 jaar over gedaan om mijn autorijbewijs te halen ( cbr Bussum zijn een stelletje fraudeurs) en voor mijn werk heb ik weet niet hoeveel kilometers gereden en dus continu bezig geweest met het theorie dat ik niet eens geleerd heb voor mijn theorie voor de motor.

echt zodra je het papiertje heb hou het op peil want er zijn wegen waar je met de motor wel mag komen en met de auto niet en dat zijn nu juist de leuktste wegen van nederland.

zoek en gij zult vinden. *O*
 
Ik vond de theorie wel aardig meevallen eigenlijk. Ik heb met zowel Vekabest boek + CDrom als met TET online geoefend. Uiteindelijk 2 weken de tijd ervoor genomen

Bovendien is het veel makkelijker/fijner qua toets afname. Het is individueel in een hokje met een touch screen, je krijgt gewoon 25 minuten de tijd en je kan terug gaan naar vragen. Je kan ook vragen markeren en in een overzicht gemakkelijk de vragen terugvinden.

Ik had in principe maar 10 minuten nodig, maar heb er echt rustig de tijd ervoor genomen waardoor ik op 15 minuten zat bij de laatste vraag & op het eind nog alle vragen een keer opnieuw doorgelezen met de resterende 10 minuten.

Je krijgt ook direct op het schermpje te zien of je geslaagd bent of niet en welke vragen je fout had die je dan vervolgens nog een keer kan bekijken. De resultaten worden dan later op de dag naar je e-mail adres gestuurd.
 
ik vond theorie ook wel meevallen, maar je moet er wel wat voor doen natuurlijk :P

ik had eerst vekabest helemaal doorgelezen.
daarna 5 oefenexamens gekocht bij theorieleren.nl, maar ik haalde het elke net niet.(gezakt met 6 of 7 fouten).

om die reden heb ik vekabest nog een keer gelezen en weer 5 nieuwe oefenexamens gekocht en ja hoor ik al die examens gehaald.

Dag daarop de echte examen gedaan bij CBR en binnen 10 min was ik klaar.
4 fouten en geslaagd. *D
 
Zo heb ik het ook gedaan en had 1 fout maar indeed veel doen en leren en 2 weken non stop dan kom je er en ben je zo klaar met de echte examen..Voor mijn gevoel was ik binnen 8 min klaar ofzo hihi! Maar goed had er echt aardig veel tijd ingestopt.....
 
Balen Dutch_Dress je rug is altijd 1 van de ergere pijnen pff! Balen Carbogirl dat herstel niet sneller was maar ja is beter dat je volledig hersteld en indeed nxt year lekker weer op motor kan stappen!
Ben inmiddels verhuist sinds vorige week Maandag oude huis is overgedragen aan nieuwe kopers! Gister beveiliging laten installeren in mijn huis ook in garage en as Vrijdag EINDELIJK motor ophalen..tja beetje jammer van het weer maar goed strax kan ik teminste motor pakken wanneer ik het wil en niet meer huren enzo...

waar huur je meestal een motor? motoshare?
ik ben niet van plan om gelijk een motor aan te schaffen, maar eerst paar motors huren.
zo krijg ik een idee wat voor motor ik eigenlijk leuk vind.
 
Theorie was inderdaad heel makkelijk, ook voor de eerste keer geslaagd na even keihard stampen.voor dat moment weet je dan alles, alleen zou ik nu niet alles daarvan meer weten. ben er echt niet meer mee bezig en in de praktijk is het vaak ook anders of gaan de dingen vanzelf zonder bij na te denken.
 
Heb wel over gedacht om bij Motorshare te huren maar toen dacht ik moet ik naar iemand die ik niet ken en dan zijn motor huren vond het iets te persoonlijk en mischien xtra stess dat ik bang ben om iets te beschadigen ( sowieso wel ). Maar door tip van een vriendin van mij bij Fris gehuurd is in Amsterdam bij Sloterdijk in die area... wilco1979 noemde ook die bedrijf ..Ik vond ze heel vriendelijk en had die HD gehuurd heerlijk ding en lekker geluid haha! Had aardig wat bekijks hihi! :)
 
ik had voor de theorie een ANWB boek gekocht, daar had ik helemaal niks aan, wat een slecht boek was dat, er staan maar 110 oefen vragen in.

ik had ook 20 oefen examens online gekocht bij wegrijden.nl en, elke vraag die ik moeilijk vond of fout had maakte ik een foto van met me telefoon, zodat ik die nog kon oefenen.
hier had ik veel meer aan, 1,5 week geleerd en, in 1 keer geslaagd met 3 fout.

heb vandaag ook me avb gehaald, na 7 lessen.
had echt een makkelijke examinator, ik had 1 pion om gereden bij de langzame slalom en, hoefden deze niet eens op nieuw te doen.
bij de noodstop zetten ik me linkervoet op de grond en, hoefde deze ook niet over te doen.
ik heb ook maar 6 oefening moeten doen:
1.lopen met de motor,
2.langzame slalom,
3.snelle slalom,
4.denkbeeldige 8,
5.noodstop,
6.stopproef.
 
ik had voor de theorie een ANWB boek gekocht, daar had ik helemaal niks aan, wat een slecht boek was dat, er staan maar 110 oefen vragen in.

ik had ook 20 oefen examens online gekocht bij wegrijden.nl en, elke vraag die ik moeilijk vond of fout had maakte ik een foto van met me telefoon, zodat ik die nog kon oefenen.
hier had ik veel meer aan, 1,5 week geleerd en, in 1 keer geslaagd met 3 fout.

heb vandaag ook me avb gehaald, na 7 lessen.
had echt een makkelijke examinator, ik had 1 pion om gereden bij de langzame slalom en, hoefden deze niet eens op nieuw te doen.
bij de noodstop zetten ik me linkervoet op de grond en, hoefde deze ook niet over te doen.
ik heb ook maar 6 oefening moeten doen:
1.lopen met de motor,
2.langzame slalom,
3.snelle slalom,
4.denkbeeldige 8,
5.noodstop,
6.stopproef.

Welke voet je land is wel belangrijk om aan te leren. Echter geen verplichting op het examen.

Pylon omrijden met slalom mag indien de berheersing verder juist is. Heeft vooral te maken met type motorfiets ivm de valbeugels etc. Gebruik van de slippende kopelling is het essentiele bij die oefening

Wel apart dat je de uitwijk niet hebt gehad. Deze hoeft niet voldoende te zijn omdat je de snelle slalom al had maar is wel een verplichte. Meestal doen ze die eerst en laten ze dan de 2e snelle achterwege.

Gefelicteerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan